Michel Michelet: muziek.
Er zijn 11 films gevonden.

Captain Sindbad

1963 | Avonturenfilm, Fantasy, Actiefilm

Verenigde Staten​/​​Duitsland 1963. Avonturenfilm van Byron Haskin en Bryon Haskin. Met o.a. Guy Williams, Heidi Brühl, Pedro Armendáriz, Abraham Sofaer en Bernie Hamilton.

Kapitein Sindbad (Williams) vaart uit, op zoek naar de ivoren toren met het hart van zijn aartsvijand. Onderweg moet hij allerlei gevaren trotseren zoals mensenvlees verslindende krokodillen, een meerkoppige kannibale reus en vleesetende vissen. Behoorlijk goed gedaan en de rollen hebben er zin in. Scenario van Samuel B. West en Harry Relis. Camerawerk van Günter Senftleben en Eugen Schüfftan.

Bis zum Ende aller Tage

1961 | Drama

Duitsland 1961. Drama van Franz Peter Wirth. Met o.a. Helmut Griem, Akiko, Hanns Lothar, Peter Carsten en Carl Lange.

Deze verfilming van Heinrich Hausers roman 'Brackwasser' is een grote teleurstelling. Matroos leert in Hongkong meisje kennen dat hij meeneemt naar de Reeperbahn.

Der Tiger von Eschnapur

1959 | Avonturenfilm, Actiefilm, Romantiek

Duitsland​/​​Frankrijk​/​​Italië 1959. Avonturenfilm van Fritz Lang. Met o.a. Paul Hubschmid, Debra Paget, Claus Holm, René Deltgen en Walter Reyer.

Een Duitse ingenieur die naar Eschnapur is afgereisd om het paleis van maharadja Chandra te moderniseren, wordt verliefd op tempeldanseres Seetha, op wie Chandra eveneens een oogje heeft. Tweede remake van de gelijknamige films uit 1921 en 1938 waarvoor Lang en zijn (latere) echtgenote Thea von Harbou het scenario schreven. Lang probeerde het na een verblijf in Hollywood weer eens in Duitsland maar echt gelukkig werd hij er niet van. De drie films die hij er maakte (waaronder het tweeluik Der Tiger von Eschnapur en Das Indische Grabmal) brachten niet de 'financiële doorbraak' waarop hij hoopte en artistiek werd het naar zijn oordeel ook al geen succes.

Das Indische Grabmal

1959 | Avonturenfilm, Romantiek, Actiefilm

Duitsland​/​​Frankrijk​/​​Italië 1959. Avonturenfilm van Fritz Lang. Met o.a. Debra Paget, Paul Hubschmid, Walter Reyer, Claus Holm en Sabine Bethmann.

Als een westerling een tempeldanseresje redt uit de grijpgrage klauwen van een intens slechte maharadja zijn de rapen gaar. De woedende potentaat schroomt niet om complete dorpen plat te branden om wraak te kunnen nemen op het meisje dat het durfde hem af te wijzen. Fritz Lang maakte, nadat hij naar Duitsland was teruggekeerd omdat hij in Hollywood geen artistieke vrijheid kreeg, een fraai, exotisch avonturenverhaal. Maar zelf was hij er niet erg tevreden over, terwijl Jean Luc Godard het juist een 'formeel perfect' meesterwerk vond. Onderdeel van een tweeluik met Der Tiger von Eschnapur.

Petersburger Nächte

1958 | Drama, Romantiek

Duitsland 1958. Drama van Paul Martin. Met o.a. Johanna von Koczian, Ewald Balser, Claus Biederstaedt, Ivan Desny en Therese Giehse.

Een meisje ontvlucht het strenge internaat voor de geborgenheid van huis en haard, maar die blijkt door het persoonlijke financiële debâcle van haar vader een ruïne te zijn. Haar vader moet sloven voor een cynische uitbuiter van een nachtelijk uitgaans-etablissement en zij valt in de klauwen van een uitbuitende pianoleraar. Terwijl zij door het stof kruipt om haar vader te redden, komt de redding in de vorm van een welgestelde amant. Een lusteloze kleinburgerlijke Duitse kijk op de Russische bourgeoisie rond 1900. Heeft zeer weinig te maken met de gelijknamige, iets spirituelere film uit 1935 over Johann Strauß. Het scenario is van Max Nosseck en Johannes Hendrich. Het camerawerk is van Richard Angst.

Le Secret de soeur Angèle

1955 | Komedie

Frankrijk​/​​Italië 1955. Komedie van Léo Joannon. Met o.a. Sophie Desmarets, Raf Vallone, Léo Joannon, Renaud Mary en Berthe Bovy.

Non die in Parijs getuige van moord is geweest, ontmoet - in burger - in Marseille de moordenaar. Ze bezorgt hem een baan als ziekenverpleger en hij wordt verliefd op haar. Haar weigeren doet hem zijn daad aan de politie bekennen. Merkwaardig melodrama wordt door ingetogen spel gered van potsierlijkheid.

Tarzan's Peril

1951 | Actiefilm

Verenigde Staten 1951. Actiefilm van Byron Haskin en Phil Brandon. Met o.a. Lex Barker, Virginia Huston, George Macready, Douglas Fowley en Dorothy Dandridge.

Blanke wapensmokkelaars die het op Tarzan gemunt hebben, proberen onrust te stoken tussen vijandige stammen. Een vrij behoorlijke film met interessante bijrolspelers. Dandridge is voortreffelijk, maar zonde van het talent in een onbeduidend rolletje. Zie ook: 'Tarzan'-serie.

Impact

1949 | Film noir, Misdaad, Drama, Thriller

Verenigde Staten 1949. Film noir van Arthur Lubin. Met o.a. Brian Donlevy, Ella Raines, Helen Walker, Tony Barrett en Charles Coburn.

Irene (Helen Walker) hoopt dat haar minnaar haar echtgenoot Walter (Brian Donlevy) vermoordt, maar het loopt anders. De minnaar komt te overlijden en Walter begint een verborgen nieuw leven. Impact is geen film noir-klassieker, maar het misdaaddrama had dat best kunnen zijn. Het scenario, door twee vrouwen en een man, is wendbaar, vaak levendig en vrouwen hebben belangrijke rollen; en het spel van de indertijd bekende acteurs is prima. Waar het misschien aan ligt is dat regisseur Lubin wat avontuurlijkheid mist, waardoor ook zijn cameraman Ernest Laszlo (Judgment at Nuremberg) zich inhoudt.

The Chase

1946 | Drama

Verenigde Staten 1946. Drama van Arthur Ripley. Met o.a. Robert Cummings, Michèle Morgan, Steve Cochran en Peter Lorre.

Langzaam, middelmatig verhaal, zich afspelend op Cuba, waarin Morgan van haar man wegloopt.

Music for Millions

1944 | Komedie, Drama, Muziek, Romantiek

Verenigde Staten 1944. Komedie van Henry Koster. Met o.a. Margaret O'Brien, June Allyson, José Iturbi, Jimmy Durante en Marsha Hunt.

Een larmoyant verhaal over gezusters die zich een plaats veroveren in het orkest van de grote Iturbi. Aan de lange kant; Durante zingt 'Umbriago' en steelt de show. Met veel muziek van oa Dvorak, Grieg, Debussy, Tsjaikovsky, Listz, Händel en Chopin.

Pièges

1939 | Thriller

Frankrijk 1939. Thriller van Robert Siodmak. Met o.a. Maurice Chevalier, Marie Déa, Erich von Stroheim, Pierre Renoir en André Brunot.

Elf jonge vrouwen zijn in Parijs spoorloos verdwenen. Een vriendin van [KA1]e[KA1]en van hen laat zich als lokvogel gebruiken door ook te reageren op advertenties voor kamermeisjes. Het behendig geconstrueerde misdaadintrige kreeg voor het thrillergenre de ideale visuele aanpak van Siodmak, maar de film is daarnaast nu ook interessant door de manier waarop de dreigende WO II in scenario (Jacques Companeez en Ernest Neuville) en dialoog zijn verwerkt. Eén van de zeer weinige ernstige rollen van Chevalier.