Loles León: cast.
Er zijn 13 films gevonden.

El Cid: La leyenda

2003 | Avonturenfilm, Animatie

Spanje 2003. Avonturenfilm van Jose Pozo. Met o.a. Manel Fuentes, Sancho Gracia, Carlos Latre en Loles León.

Humorloze film over de legende El Cid werd in Spanje bekroond met de Goya voor beste animatiefilm. Dat doet vrezen voor de overige Spaanse animatiefilms. El Cid is foeilelijk; alle mannen hebben armen en benen als Spaanse hammen.

La niña de tus ojos

1998 | Drama

Spanje 1998. Drama van Fernando Trueba. Met o.a. Penélope Cruz, Antonio Resines, Jorge Sanz, Karel Dobry en Loles León.

In 1938 wordt een groepje filmmakers uit Franco's Spanje naar nazi-Duitsland gehaald om een vrolijke musical op te nemen - of eigenlijk twee: een Spaanse en een Duitse versie tegelijk. De operatie wordt geleid door propagandaminister Goebbels, die zijn oog laat vallen op de mooie hoofdrolspeelster Macarena (Cruz). De filmploeg gaat aanvankelijk met naïef enthousiasme aan de slag, maar beseft al snel dat het klimaat in Duitsland minstens zo verstikkend is als de dictatuur thuis. Vermakelijk, tamelijk lichtvoetig drama is gebaseerd op ware gebeurtenissen, die plaatsvonden tijdens het filmen van de films Carmen, la de triana en Andalusische Nächte.

El grito en el cielo

1998 |

Spanje 1998. Dunia Ayaso en Felix Sabroso. Met o.a. Loles León, Maria Conchita Alonso en Maria Pujalte.

In 1938 wordt een groepje filmmakers uit Franco's Spanje naar nazi-Duitsland gehaald om een vrolijke musical op te nemen - of eigenlijk twee: een Spaanse en een Duitse versie tegelijk. De operatie wordt geleid door propagandaminister Goebbels, die zijn oog laat vallen op de mooie hoofdrolspeelster Macarena (Cruz). De filmploeg gaat aanvankelijk met naïef enthousiasme aan de slag, maar beseft al snel dat het klimaat in Duitsland minstens zo verstikkend is als de dictatuur thuis. Vermakelijk, tamelijk lichtvoetig drama is gebaseerd op ware gebeurtenissen, die plaatsvonden tijdens het filmen van de films Carmen, la de triana en Andalusische Nächte.

Amor de hombre

1997 |

1997. Juan Luis Iborra en Yolanda García Serrano. Met o.a. Armando Del Rio, Roberto Álvarez, Andrea Occhipinti en Loles León.

In 1938 wordt een groepje filmmakers uit Franco's Spanje naar nazi-Duitsland gehaald om een vrolijke musical op te nemen - of eigenlijk twee: een Spaanse en een Duitse versie tegelijk. De operatie wordt geleid door propagandaminister Goebbels, die zijn oog laat vallen op de mooie hoofdrolspeelster Macarena (Cruz). De filmploeg gaat aanvankelijk met naïef enthousiasme aan de slag, maar beseft al snel dat het klimaat in Duitsland minstens zo verstikkend is als de dictatuur thuis. Vermakelijk, tamelijk lichtvoetig drama is gebaseerd op ware gebeurtenissen, die plaatsvonden tijdens het filmen van de films Carmen, la de triana en Andalusische Nächte.

Muere mi vida

1996 |

Spanje 1996. Irene Montcada en Mar Targarona. Met o.a. Angela Castilla, Angelica Revert, Fernanda Serrano, Isabel Mestres en Loles León.

In 1938 wordt een groepje filmmakers uit Franco's Spanje naar nazi-Duitsland gehaald om een vrolijke musical op te nemen - of eigenlijk twee: een Spaanse en een Duitse versie tegelijk. De operatie wordt geleid door propagandaminister Goebbels, die zijn oog laat vallen op de mooie hoofdrolspeelster Macarena (Cruz). De filmploeg gaat aanvankelijk met naïef enthousiasme aan de slag, maar beseft al snel dat het klimaat in Duitsland minstens zo verstikkend is als de dictatuur thuis. Vermakelijk, tamelijk lichtvoetig drama is gebaseerd op ware gebeurtenissen, die plaatsvonden tijdens het filmen van de films Carmen, la de triana en Andalusische Nächte.

Libertarias

1996 | Oorlogsfilm

Spanje 1996. Oorlogsfilm van Vicente Aranda. Met o.a. Ana Belén, Victoria Abril, Ariadna Gil, Loles León en José Sancho.

In 1938 wordt een groepje filmmakers uit Franco's Spanje naar nazi-Duitsland gehaald om een vrolijke musical op te nemen - of eigenlijk twee: een Spaanse en een Duitse versie tegelijk. De operatie wordt geleid door propagandaminister Goebbels, die zijn oog laat vallen op de mooie hoofdrolspeelster Macarena (Cruz). De filmploeg gaat aanvankelijk met naïef enthousiasme aan de slag, maar beseft al snel dat het klimaat in Duitsland minstens zo verstikkend is als de dictatuur thuis. Vermakelijk, tamelijk lichtvoetig drama is gebaseerd op ware gebeurtenissen, die plaatsvonden tijdens het filmen van de films Carmen, la de triana en Andalusische Nächte.

La duquesa roja

1996 | Komedie

Spanje 1996. Komedie van Francisco Betriu. Met o.a. Loles León, Rafael Alvarez, Rosa Maria Sardà en Javier Gurruchaga.

In 1938 wordt een groepje filmmakers uit Franco's Spanje naar nazi-Duitsland gehaald om een vrolijke musical op te nemen - of eigenlijk twee: een Spaanse en een Duitse versie tegelijk. De operatie wordt geleid door propagandaminister Goebbels, die zijn oog laat vallen op de mooie hoofdrolspeelster Macarena (Cruz). De filmploeg gaat aanvankelijk met naïef enthousiasme aan de slag, maar beseft al snel dat het klimaat in Duitsland minstens zo verstikkend is als de dictatuur thuis. Vermakelijk, tamelijk lichtvoetig drama is gebaseerd op ware gebeurtenissen, die plaatsvonden tijdens het filmen van de films Carmen, la de triana en Andalusische Nächte.

Alma Gitana

1995 |

Spanje 1995. Chus Gutiérrez. Met o.a. Loles León, Rafael Alvarez en Amara Carmona.

In 1938 wordt een groepje filmmakers uit Franco's Spanje naar nazi-Duitsland gehaald om een vrolijke musical op te nemen - of eigenlijk twee: een Spaanse en een Duitse versie tegelijk. De operatie wordt geleid door propagandaminister Goebbels, die zijn oog laat vallen op de mooie hoofdrolspeelster Macarena (Cruz). De filmploeg gaat aanvankelijk met naïef enthousiasme aan de slag, maar beseft al snel dat het klimaat in Duitsland minstens zo verstikkend is als de dictatuur thuis. Vermakelijk, tamelijk lichtvoetig drama is gebaseerd op ware gebeurtenissen, die plaatsvonden tijdens het filmen van de films Carmen, la de triana en Andalusische Nächte.

Los gusanos no llevan bufanda

1991 | Misdaad, Komedie, Actiefilm

Spanje 1991. Misdaad van Javier Elorrieta. Met o.a. Clayton Rohner, Cristina Piaget, José Luis Lopéz Vázquez, Anthony Perkins en Jack Taylor.

Het scenario van Santiago Moncada loopt niet over van de originele invallen en zou regelrecht afkomstig kunnen zijn van een aflevering uit de serie [KL]The Persuaders[KLE] met Roger Moore als Lord Brett Sinclair en Tony Curtis als Danny Wilde van twintig jaar geleden. Gebrilde Adam Kent (Rohner) uit New York krijgt (van zijn baas) net zoals Tony Curtis een koffertje met een waardevolle inhoud, waarop de nodige liefhebbers loeren, aan een ketting om de pols geklonken. Net zoals in [KL]The Persuaders[KLE] vliegt het koffertje de lucht in, als het niet geopend wordt met de juiste, speciaal gemaakte sleutel. Vlak voor de overdracht op het Madrileense vliegveld Barajas ontstaat een schietpartij (waar Arabische schurken achter zitten) en wordt Kent ternauwernood gered door een knappe, onbekende vrouw (Piaget) die hem laat onderduiken in haar appartement. Adam is bevriend met Ernest Peabody (McDowall) van de Amerikaanse ambassade en vraagt Maria (zo heet zij) contact met hem op te nemen. Ondertussen vallen de Arabieren opnieuw aan en nemen Adam in zijn nakie, maar met het koffertje, gevangen. Adam ontsnapt en rent in zijn blootje door de Spaanse hoofdstad en brengt heel wat consternatie teweeg en wordt door een hoge officier (L[KA1]opez V[KA1]azques) gehouden voor de minnaar van zijn vrouw. Na de nodige verkleedpartijen, o.a. als prostitu[KA1]ee en non (achterna gezeten door een priester die hem wil doden) ontmoet Adam de Mechanical Man (Perkins), een coureur met één oog en één arm en eindigt de film in een male-striptent voor vrouwen. Flink wat actie die tegen het einde behoorlijk vertraagt en een onbeduidende rol voor de aantrekkelijke Piaget. Je moet vooral niet nadenken over de plot. Wie die raad opvolgt, kan heerlijk genieten van een avondje ouderwets entertainment. Het camerawerk is van Angel Luis Fernández. Exporttitel: THE NAKED TARGET.

¡Átame!

1990 | Drama, Komedie, Romantiek, Thriller

Spanje 1990. Drama van Pedro Almodóvar. Met o.a. Antonio Banderas, Victoria Abril, Loles León, Julieta Serrano en María Barranco.

Wanneer Ricky (Banderas) wordt ontslagen uit een psychiatrisch ziekenhuis, hervat hij zijn obsessie voor pornosterretje Marina (Abril). Hij neemt haar in gijzeling en eist haar liefde, waar zij nog min of meer gehoor aan geeft ook - het kan zomaar verkeren in het bonte universum van Almodóvar (Hable con ella, La mala educación). De eigenaardige mix van seks en geweld neigt geregeld naar wansmaak, maar de Spaanse cineast relativeert met zwarte humor (een glurende grijsaard, betrapt terwijl hij naar het bijna ontblote achterwerk van Marina kijkt brengt te berde dat hij 'niet staart maar aanbidt') en over the top melodrama.

Yo soy ésa

1990 | Romantiek, Musical

Spanje 1990. Romantiek van Luis Sanz. Met o.a. Isabel Pantoja, José Coronado, Loles León, María Asquerino en Juan Echanove.

Een beroemde zangeres gaat in gezelschap van haar alcoholistische man naar Sevilla voor de vertoning van haar laatste film. De projectie begint en beide verhalen gaan parallel lopen. Een moeilijk te verteren, volledig belachelijke mislukking die opgezet werd om Isabel Pantoja, de 'ster' van de flamenco, als filmster te lanceren en tegelijkertijd eer te bewijzen aan de Spaanse, folkloristische filmkunst uit de jaren 1940-1960. De producenten hadden het goed gezien: defilm werd een enorm commercieel succes.

Yo soy esa

1990 | Musical

Spanje 1990. Musical van Luis Sanz. Met o.a. Loles León, José Coronado en Isabel Pantoja.

Een beroemde zangeres gaat in gezelschap van haar alcoholistische man naar Sevilla voor de vertoning van haar laatste film. De projectie begint en beide verhalen gaan parallel lopen. Een moeilijk te verteren, volledig belachelijke mislukking die opgezet werd om Isabel Pantoja, de 'ster' van de flamenco, als filmster te lanceren en tegelijkertijd eer te bewijzen aan de Spaanse, folkloristische filmkunst uit de jaren 1940-1960. De producenten hadden het goed gezien: defilm werd een enorm commercieel succes.

Don Juan mi querido fantasma

1989 |

Spanje 1989. Antonio Mercero. Met o.a. Loles León, María Barranco en Juan Luis Galiardo.

Een beroemde zangeres gaat in gezelschap van haar alcoholistische man naar Sevilla voor de vertoning van haar laatste film. De projectie begint en beide verhalen gaan parallel lopen. Een moeilijk te verteren, volledig belachelijke mislukking die opgezet werd om Isabel Pantoja, de 'ster' van de flamenco, als filmster te lanceren en tegelijkertijd eer te bewijzen aan de Spaanse, folkloristische filmkunst uit de jaren 1940-1960. De producenten hadden het goed gezien: defilm werd een enorm commercieel succes.