Stéphane Kuthy: camera.
Er zijn 5 films gevonden.

Töte mich

2012 | Drama

Duitsland​/​​Frankrijk​/​​Zwitserland 2012. Drama van Emily Atef. Met o.a. Maria-Victoria Dragus, Roeland Wiesnekker, Wolfram Koch, Jean-Jérôme Esposito en Christine Citti.

Na acht jaar in de nor voor moord ontsnapt Timo en belandt, gewond en opgejaagd, op de boerderij van Adeles ouders. Het vijftienjarige meisje biedt de voortvluchtige een ruil aan: zijn ontsnapping naar het Franse zuiden tegen haar dood. Adele, namelijk, wil niet meer leven. Vergezochte premisse? Misschien. Dankzij het ijzersterke samenzweerdersduo en de 'Scope-fotografie, echter, ontvouwt zich Töte mich tot een spannende reis met voortdurend aanwezige morbide grondtoon. De Duits-Roemeense Dragus, voor haar bijrol in Das weisse Band al bekroond met een Deutscher Filmpreis, is opnieuw intens.

Avanti

2012 | Drama

Zwitserland​/​​België 2012. Drama van Met o.a. Nina Meurisse, Hanna Schygulla, Miou-Miou, Jean-Pierre Gos en Christophe Dimitri Réveille.

Moeder-dochterdrama rond de vraag wie voor wie zorgt, als de dochter worstelt met depressie en de moeder met geheugenverlies. Het blijft gissen, in debuterend regisseur/scenarist Emmanuelle Antille's uitlegschuwe debuutfilm. De Zwitserse maatschappij dicteert opname, voor beide vrouwen, maar dochter Léa (28) verkiest een bescheiden roadtrip om de weerbaarheid van haar moeder, en van haarzelf, te bewijzen. Een goedkoop gedraaide eersteling, die het bij gebrek aan complexe personages moet hebben van de non-verbale onderlinge dynamiek, de charmante locaties rond het meer van Genève, en de veelzeggende flashbacks (in korrelig Super8).

Summertime

2000 |

Zwitserland 2000. Anna Luif. Met o.a. Samuel Weiss, Marina Guerrini, Lucy Marthaler en Susanne-Marie Wrage.

Moeder-dochterdrama rond de vraag wie voor wie zorgt, als de dochter worstelt met depressie en de moeder met geheugenverlies. Het blijft gissen, in debuterend regisseur/scenarist Emmanuelle Antille's uitlegschuwe debuutfilm. De Zwitserse maatschappij dicteert opname, voor beide vrouwen, maar dochter Léa (28) verkiest een bescheiden roadtrip om de weerbaarheid van haar moeder, en van haarzelf, te bewijzen. Een goedkoop gedraaide eersteling, die het bij gebrek aan complexe personages moet hebben van de non-verbale onderlinge dynamiek, de charmante locaties rond het meer van Genève, en de veelzeggende flashbacks (in korrelig Super8).

Alexander Hammid

1997 |

Tsjechië​/​​Oostenrijk 1997. Martina Kudl cek.

Moeder-dochterdrama rond de vraag wie voor wie zorgt, als de dochter worstelt met depressie en de moeder met geheugenverlies. Het blijft gissen, in debuterend regisseur/scenarist Emmanuelle Antille's uitlegschuwe debuutfilm. De Zwitserse maatschappij dicteert opname, voor beide vrouwen, maar dochter Léa (28) verkiest een bescheiden roadtrip om de weerbaarheid van haar moeder, en van haarzelf, te bewijzen. Een goedkoop gedraaide eersteling, die het bij gebrek aan complexe personages moet hebben van de non-verbale onderlinge dynamiek, de charmante locaties rond het meer van Genève, en de veelzeggende flashbacks (in korrelig Super8).

Stefanies Geschenk

1995 | Drama, Experimenteel

Zwitserland 1995. Drama van Mathieu Seiler. Met o.a. Jean-Marc Seiler, Raoul M. Schmidiger, Werner Düggelin, Norbert Schwientek en Aviva Joel.

Moeder-dochterdrama rond de vraag wie voor wie zorgt, als de dochter worstelt met depressie en de moeder met geheugenverlies. Het blijft gissen, in debuterend regisseur/scenarist Emmanuelle Antille's uitlegschuwe debuutfilm. De Zwitserse maatschappij dicteert opname, voor beide vrouwen, maar dochter Léa (28) verkiest een bescheiden roadtrip om de weerbaarheid van haar moeder, en van haarzelf, te bewijzen. Een goedkoop gedraaide eersteling, die het bij gebrek aan complexe personages moet hebben van de non-verbale onderlinge dynamiek, de charmante locaties rond het meer van Genève, en de veelzeggende flashbacks (in korrelig Super8).