Fernando de Fuentes: regie.
Er zijn 27 films gevonden.

Tres citas con el destino

1953 | Drama

Mexico​/​​Argentinië​/​​Spanje 1953. Drama van Florián Rey, Fernando de Fuentes en León Klimovsky.

Een ring brengt een ieder die hem draagt ongeluk. Een pittoreske film, waarvan elk van de episoden zich in een van de co-producerende landen afspeelt. De film was destijds een grote commerciële flop.

Los Hijos de María Morales

1952 | Drama

Mexico 1952. Drama van Fernando de Fuentes. Met o.a. Pedro Infante, Antonio Badú, Carmen González en Irma Dorantes.

Twee broers schaken elk een zangeres om zich met hen te vermaken, maar zij worden gevolgd door een paar dieven die hen willen vermoorden. Een schandalig slecht melodrama, een genre dat op dat moment toch al volledig op zijn retour was.

Canción de cuna

1952 | Drama

Mexico 1952. Drama van Fernando de Fuentes. Met o.a. María Elena Marqués, Carmen González, Alma Delia Fuentes en Anita Blanch.

Een meisje dat te vondeling wordt gelegd voor de poort van een klooster, wordt door de nonnetjes opgevoed. Als ze groot is wordt ze verliefd op een ingenieur. Het was betreurenswaardig dat de laatste film van Fuentes (hoewel hij reeds op zijn retour was) dit walgelijke melodrama moest zijn, waarin hij ons per se wil doen geloven dat het leven in een nonnenklooster prachtig is.

Por la puerta falsa

1950 | Drama

Mexico 1950. Drama van Fernando de Fuentes. Met o.a. Pedro Armendáriz, Rita Macedo, Luis Beristáin en Andrea Palma.

Om haar bezittingen weer terug te krijgen, huwelijkt een moeder haar dochter uit aan een ex-werknemer van haar, die nu de hypotheek op haar huis bezit. Een mislukte poging van de filmer om zijn successen van de jaren dertig te herhalen, met als enig resultaat een matig plagiaat van de films van 'Indio' Fernández.

Crimen y castigo

1950 | Drama

Mexico 1950. Drama van Fernando de Fuentes. Met o.a. Roberto Cañedo, Lilia Prado, Carlos López Moctezuma en Luis Beristáin.

Schaamteloze verfilming van de beroemde roman Schuld en boete van Dostojewski, in handen van Fernando de Fuentes een melodrama; bovendien uitermate slecht geregisseerd.

Hipólito el de Santa

1949 | Drama

Mexico 1949. Drama van Fernando de Fuentes. Met o.a. Esther Fernández, José Jiménez, Carlos Cores en Jaime Jiménez Pons.

Het trieste leven van een arme blinde pianist. Een overdreven melodramatisch vervolg op SANTA.

La Devoradora

1946 | Drama

Mexico 1946. Drama van Fernando de Fuentes. Met o.a. María Félix, Luis Aldás en Julio Villarreal.

Een arts ontdekt dat zijn oom wil trouwen met een veel jongere vrouw, die op haar beurt een adolescent als minnaar heeft en niet rust alvorens er in te slagen de jonge arts verliefd te maken. Helemaal in het teken van María Félix als almachtige vampier.

La Selva de fuego

1945 | Drama

Mexico 1945. Drama van Fernando de Fuentes. Met o.a. Dolores del Rio, Arturo de Córdova, Miguel Inclán, Gilberto González en Arturo De Cordova.

Een mooie vrouw wekt de hartstocht op van de arbeiders op een veehouderij. Kille regie volledig ondergeschikt gemaakt aan twee destijds zeer populaire acteurs, die voor het eerst in een film samenspelen.

Hasta que perdió Jalisco

1945 | Komedie

Mexico 1945. Komedie van Fernando de Fuentes. Met o.a. Jorge Negrete, Gloria Marín en Federico Mariscal jr..

Vier schurken moeten tegen hun zin voor een baby zorgen. Komedie waar werkelijk niets leuks aan is, maar waarin Jorge Negrete zingt als altijd.

El Rey se divierte

1944 | Komedie

Mexico 1944. Komedie van Fernando de Fuentes. Met o.a. Fernando Soler, Sara Guash, Tomás Perrín en Andrés Soler.

Het verhaal van een afgezette koning, enigszins lichtzinnig, en een opofferingsgezinde koningin. Voortreffelijke regie van een zeer vermakelijke film.

La Mujer sin alma

1943 | Drama

Mexico 1943. Drama van Fernando de Fuentes. Met o.a. Fernando Soler, María Félix en Andrés Soler.

Een mooi meisje speelt een spelletje met alle mannen om uit de armoede te komen. Een onuitstaanbaar melodrama met als enig lichtpunt de immer betoverende María Félix.

Doña Bárbara

1943 | Drama

Mexico 1943. Drama van Fernando de Fuentes. Met o.a. María Félix, Julián Soler en María Elena Marqués.

Een meisje wordt aangerand door drie zeelui, nadat die eerst haar vriend hebben vermoord. Daarna verandert zij in een mens zonder gevoelens. Kille en volstrekt nietszeggende verfilming van de gelijknamige roman van Rómulo Gallegos.

Así se quiere en Jalisco

1942 | Drama

Mexico 1942. Drama van Fernando de Fuentes. Met o.a. Jorge Negrete, María Elena Marqués en Carlos López Moctezuma.

Een rijke grondbezitter die de jonge Lupe begeert, leent geld aan haar vader op voorwaarde dat zij zijn huishoudster wordt. Een film van een buitengewone lelijkheid: alles wordt ondergeschikt gemaakt aan de kleur, het slechtste van de hele film.

La Gallina clueca

1941 | Drama

Mexico 1941. Drama van Fernando de Fuentes. Met o.a. Sara García, Domingo Soler en David Silva.

Een weduwe moet haar drie jonge kinderen opvoeden. Een complete lofzang op het moederschap, een type film waarop men in die tijd in Mexico verzot was. Van geen enkel belang.

El Jefe máximo

1940 |

Mexico 1940. Fernando de Fuentes. Met o.a. Leopoldo Ortín, Joaquín Pardavé en Gloria Martín.

Een dorpshoofd houdt alle bewoners van een dorp onder de duim. De film, die weinig opzien heeft gebaard, is een satire op de dwang die de kandidaten van de PRM, de partij die destijds aan de macht was, uitoefenden.

La Casa del ogro

1938 | Komedie

Mexico 1938. Komedie van Fernando de Fuentes. Met o.a. Fernando Soler, Arturo de Córdova, Gloria Marín en Elena D'Orgaz.

In een flatgebouw woont een aantal zeer uiteenlopende mensen. Gebaseerd op een verhaal van Del Corral. Een goed uitgevoerde film waarin een sterk beeld wordt getoond van de zeden en gewoonten van Mexico.

La Zandunga

1937 | Drama, Komedie

Mexico 1937. Drama van Fernando de Fuentes. Met o.a. Lupe Vélez, Rafael Falcón, Arturo de Córdova en Joaquín Pardavé.

Drie mannen dingen tegelijkertijd naar de hand van een jong meisje. Zij beantwoordt slechts de gevoelens van één van hen, maar die moet vertrekken. Hoewel geen goede film is het de moeite van het bekijken waard. De film bracht meer dan één discussie op gang, vooral onder de inwoners van de stad waar de film is opgenomen. Zij hebben gepikeerd getracht de vertoning te verhinderen. De knappe Vélez, ex-fotomodel in Mexico, zou spoedig een sterretje in Hollywood worden.

Las Mujeres mandan

1936 | Drama, Misdaad

Mexico 1936. Drama van Fernando de Fuentes. Met o.a. Alfredo del Diestro, Marina Tamayo, Sara García en Joaquín Coss.

Een bankbediende die bij zijn vrouw en kinderen niets heeft in te brengen, raakt verwikkeld in een seniel liefdesavontuur. De objectiviteit waarmee het verhaal is behandeld en de wijze waarop het zich ontrolt, maakt de film psychologisch geloofwaardig. Zeer waardig geregisseerd, hoewel geen echt goede film.

Allá en el Rancho Grande

1936 | Drama

Mexico 1936. Drama van Fernando de Fuentes. Met o.a. Tito Guízar, René Cardona, Esther Fernández en Lorenzo Barcelata.

De zoon van een rijke grondbezitter, die is opgevoed samen met twee wezen, stelt na het overlijden van zijn vader zijn jeugdvriend als opzichter aan. Na korte tijd vechten de twee vrienden om de liefde van dezelfde vrouw. Fernando de Fuentes maakt zich met dit werk los van de typische produkties over Mexicaanse cowboys die een idyllisch en irreëel Mexico creëren vol sentiment. Al met al een tamelijk goede film.

Vámonos con Pancho Villa

1935 | Avonturenfilm, Historische film

Mexico 1935. Avonturenfilm van Fernando de Fuentes. Met o.a. Antonio R. Frausto, Domingo Soler, Manuel Tamés en Ramón Vallarino.

Een groep vrienden besluit zich aan te sluiten bij het leger van Pancho Villa en te strijden voor de Revolutie. Gebaseerd op het gelijknamige boek van Rafael F. Muñoz dat meer lijkt op een aaneenschakeling van gebeurtenissen rondom Villa dan op een roman. Een bezienswaardige film met een gezonde dosis humor.

La Familia Dressel

1935 | Drama

Mexico 1935. Drama van Fernando de Fuentes. Met o.a. Consuelo Frank, Jorge Vélez, Rosita Arriaga en Julián Soler.

We zien de tegenspoed van een naar Mexico geëmigreerde familie, die zich door de haar omringende vijandigheid niet kan aanpassen, goed gebracht in deze aardige film.

El Fantasma del convento

1934 | Horror, Erotiek

Mexico 1934. Horror van Fernando de Fuentes. Met o.a. Marta Roel, Enrique del Campo, Carlos Villatoro en Paco Martínez.

Twee mannen en een vrouw die de weg zijn kwijtgeraakt, worden door een mysterieus man naar het klooster der Stilte gebracht, waar onverwachte dingen gebeuren. Horrorfilm vermengd met erotiek, mystiek en bovennatuurlijke gebeurtenissen. Een onbelangrijke produktie zonder enige actie.

Cruz Diablo

1934 | Avonturenfilm

Mexico 1934. Avonturenfilm van Fernando de Fuentes. Met o.a. Ramón Pereda, Lupita Gallardo, Julián Soler en Vicente Oroná.

Een mysterieuze gemaskerde, een strijdlustig man, steelt van de rijken om de armen te helpen, en vecht tegen de tirannie van een vermeende graaf. Op gepaste wijze en luisterrijk geregisseerd; bovendien een daverend kassucces.

La Calandria

1933 | Drama

Mexico 1933. Drama van Fernando de Fuentes. Met o.a. Carmen Guerrero, Paco Berrondo en Adria Delhort.

Na de dood van haar moeder moet 'La Calandria', een jong meisje dat verzot is op zingen, vechten om haar kuisheid te bewaren. Een onbelangrijk zedendrama dat wordt opgeluisterd door liedjes van Joaquín Pardavé.

El Tigre de Yautepec

1933 | Drama

Mexico 1933. Drama van Fernando de Fuentes. Met o.a. Pepe Ortiz, Lupita Gallardo, Adria Delhort en Consuelo Segarra.

Na vele heldendaden wordt een bandiet gearresteerd en voor de ogen van zijn moeder en verloofde gefusilleerd. Een onzinnige film, onbeholpen geregisseerd door een regisseur die met het onderwerp, een werk van Jorge Pezet, duidelijk geen raad wist.

El Prisionero trece

1933 | Drama

Mexico 1933. Drama van Fernando de Fuentes. Met o.a. Alfredo del Diestro, Luis G. Barreiro, Adela Sequeyro en Arturo Campoamor.

Een alcoholist ziet hoe, door zijn toedoen, zijn zoon wordt gefusilleerd. Uiteindelijk realiseert hij zich dat alles een boze droom is geweest. Een beschaafd drama dat zich afspeelt tijdens de Revolutie. Het eerste succes van deze regisseur.

El Compadre Mendoza

1933 |

Mexico 1933. Fernando de Fuentes. Met o.a. Alfredo del Diestro, Carmen Guerrero, Antonio R. Frausto en Joaquín Busquets.

Tijdens de Revolutie probeert de landeigenaar Mendoza met beide partijen op goede voet te blijven en hij neemt daarom zijn toevlucht tot allerlei listen. Een met groot enthousiasme gebrachte satire op de Revolutie met een zeer levendig gevoel voor observatie. Een van de beste films die over dit onderwerp is gemaakt.