Mónica Galán: cast.
Er zijn 6 films gevonden.

Un mundo menos peor

2004 | Drama

Argentinië 2004. Drama van Alejandro Agresti. Met o.a. Mónica Galán, Carlos Roffé, Julieta Cardinali, Agustina Noya en Rodrigo Noya.

Na twintig jaar niets van hem gehoord te hebben ontdekt de Argentijnse Isabel (Galán) dat haar man Cholo (Roffé) een teruggetrokken bestaan leidt in een dorpje bij de zee. Met haar twee dochters reist ze af naar het gehucht, maar ze worden bepaald niet met open armen ontvangen. Cholo werd tijdens zijn gevangenschap door de militaire junta vernederd en gemarteld en wilde naderhand alles vergeten, zelfs zijn huwelijk. De Argentijn Agresti, ooit in Nederland gelauwerde maker van Valentin (2002), poogde een beeld te schetsen van de verscheurde cultuur in zijn vaderland, maar maakte een gelikt, plakkerig en stroperig drama.

Pequenos milagros

1997 | Drama, Fantasy

Argentinië 1997. Drama van Eliseo Subiela. Met o.a. Mónica Galán, Héctor Alterio, Antonio Birabent, Julieta Ortega en Ana Maria Picchio.

Na twintig jaar niets van hem gehoord te hebben ontdekt de Argentijnse Isabel (Galán) dat haar man Cholo (Roffé) een teruggetrokken bestaan leidt in een dorpje bij de zee. Met haar twee dochters reist ze af naar het gehucht, maar ze worden bepaald niet met open armen ontvangen. Cholo werd tijdens zijn gevangenschap door de militaire junta vernederd en gemarteld en wilde naderhand alles vergeten, zelfs zijn huwelijk. De Argentijn Agresti, ooit in Nederland gelauwerde maker van Valentin (2002), poogde een beeld te schetsen van de verscheurde cultuur in zijn vaderland, maar maakte een gelikt, plakkerig en stroperig drama.

No te mueras sin decirme adónde vas

1995 | Romantiek, Fantasy

Argentinië 1995. Romantiek van Eliseo Subiela. Met o.a. Darío Grandinetti, Oscar Martinez, Mónica Galán, Tincho Zabala en Leonardo Sbaraglia.

De film begint in zwart-wit; het is 1885 en we zien dat William K.L. Dickson (Murray), de assistent van Thomas Alfa Edison (Fasan), zijn vrouw ter aarde bestelt. Daarna is het 1995 en de film is in kleur. We zien filmoperateur Leopoldo (Grandinetti) in de vervallen bioscoop, die hij van zijn vader ge[KA3]erfd heeft. De zaken gaan slecht en een faillissement dreigt. Leopoldo is getrouwd met Susana (Galan) en houdt zich meer bezig met een uitvinding van een snel draaiende cilinder, waarop je bewegende beelden ziet, dan met zijn theater. Zijn vriend Oscar (Martinez) is een invalide vliegenier in een rolstoel, die zich bezig houdt met het uitvinden van een robot. Als Leopoldo aan Oscar zijn zoetrope laat zien, komt daarin een schitterende vrouw tot leven: Rachel (Arlas) - de gestorven vrouw van Dickson. Bij het verlaten van de donkere zaal wacht Rachel Leopoldo bij de uitgang op - alleen hij kan haar zien en buitenstaanders vinden dat Leopoldo zich vreemd gaat gedragen. Hij krijgt een `verhouding` met haar, maar het feit dat zij slechts een schim is, frustreert Leopoldo. Rachel komt echter eenmaal tot leven en na een omarming verdwijnt ze. Als bewijs van echtheid laat zij een amulet achter; kort daarop bevalt Leopoldo`s vrouw van een dochter - Rachel is herboren. Ironische, romantische fantasy van een belangrijke Argentijnse cineast; voer voor cinefielen. Mooi gespeeld, vooral door topmannequin Arlas als Rachel. Prachtig camerawerk van Hugo Colace en zanger Jairo is te horen als de stem van Carlito (de robot van Oscar), die op de beroemde (overleden) tangozanger Carlos Gardel lijkt. Sommige bioscoopversies zijn 4 tot 7m korter.

No te mueras sin decirme adonde vas

1995 | Experimenteel, Komedie

Argentinië 1995. Experimenteel van Eliseo Subiela. Met o.a. Mónica Galán, Oscar Martinez, Darío Grandinetti en Maraina Arias.

De film begint in zwart-wit; het is 1885 en we zien dat William K.L. Dickson (Murray), de assistent van Thomas Alfa Edison (Fasan), zijn vrouw ter aarde bestelt. Daarna is het 1995 en de film is in kleur. We zien filmoperateur Leopoldo (Grandinetti) in de vervallen bioscoop, die hij van zijn vader ge[KA3]erfd heeft. De zaken gaan slecht en een faillissement dreigt. Leopoldo is getrouwd met Susana (Galan) en houdt zich meer bezig met een uitvinding van een snel draaiende cilinder, waarop je bewegende beelden ziet, dan met zijn theater. Zijn vriend Oscar (Martinez) is een invalide vliegenier in een rolstoel, die zich bezig houdt met het uitvinden van een robot. Als Leopoldo aan Oscar zijn zoetrope laat zien, komt daarin een schitterende vrouw tot leven: Rachel (Arlas) - de gestorven vrouw van Dickson. Bij het verlaten van de donkere zaal wacht Rachel Leopoldo bij de uitgang op - alleen hij kan haar zien en buitenstaanders vinden dat Leopoldo zich vreemd gaat gedragen. Hij krijgt een `verhouding` met haar, maar het feit dat zij slechts een schim is, frustreert Leopoldo. Rachel komt echter eenmaal tot leven en na een omarming verdwijnt ze. Als bewijs van echtheid laat zij een amulet achter; kort daarop bevalt Leopoldo`s vrouw van een dochter - Rachel is herboren. Ironische, romantische fantasy van een belangrijke Argentijnse cineast; voer voor cinefielen. Mooi gespeeld, vooral door topmannequin Arlas als Rachel. Prachtig camerawerk van Hugo Colace en zanger Jairo is te horen als de stem van Carlito (de robot van Oscar), die op de beroemde (overleden) tangozanger Carlos Gardel lijkt. Sommige bioscoopversies zijn 4 tot 7m korter.

El Lado Oscuro del Corazón

1992 | Fantasy

Argentinië​/​​Canada 1992. Fantasy van Eliseo Subiela. Met o.a. Darío Grandinetti, Sandra Ballesteros, Nacha Guevara, André Melançon en Jean Pierre Reguerraz.

Vermoeide dichter Grandinetti zoekt wanhopig naar de perfecte vrouw. Hij deelt zijn armoedige kunstenaarsbestaan met een beeldhouwer die geobsedeerd is door phallus-symbolen en een Canadees die dweept met de Argentijnse chaos. Surrealistische, dromerige film à la Buñuel, met wat echo's van Ingmar Bergman, fantasietjes die doen denken aan Jean Cocteau en een snuifje geestigheden die van Woody Allen hadden kunnen zijn. De sfeer van fantasie, irrealiteit en poëzie wordt gedragen door de schitterende tangomuziek van Osvaldo Montes. Scenario van regisseur Subiela. Camerawerk van Hugo Colace.

Los Dias de Junio

1985 | Historische film

Argentinië 1985. Historische film van Alberto Fischerman. Met o.a. Norman Briski, Victor Laplace, Arturo Maly, Lorenzo Quinteros en Ana Maria Picchio.

De film speelt zich af tijdens de beginjaren van de militaire dictatuur en beschrijft de levens van vier vrienden, die een gemeenschappelijke liberale filosofie aanhingen, ieder op zijn eigen manier, en door de onderdrukkende krachten in het land tot slachtoffer zijn gemaakt. Er wordt erg veel gepraat in de film, maar het verhaal is mager. USA-titel: DAYS IN JUNE.