Edward C. Platt: cast.
Er zijn 8 films gevonden.

Bullet for a Badman

1964 | Western

Verenigde Staten 1964. Western van R.G. Springsteen. Met o.a. Audie Murphy, Darren McGavin, Ruta Lee, Beverley Owen en Skip Homeier.

Murphy en McGavin zijn rangers. De eerste blijft eerlijk, de tweede wordt een schurk. Murphy brengt hem achter de tralies en sticht met de vrouw van McGavin een ranch. Haar zoon weet niet dat Murphy zijn vader niet is. Dan keert McGavin terug en opnieuw moet Murphy hem achterna. Goed gemaakte western met spanning en actie, maar vooral met een zeer behoorlijk scenario en goed camerawerk van Joseph F. Biroc.

The Last of the Fast Guns

1958 | Western, Actiefilm

Verenigde Staten 1958. Western van George Sherman. Met o.a. Jock Mahoney, Gilbert Roland, Linda Cristal, Eduard Franz en Lorne Greene.

Deze western werd prachtig door cameraman Alex Phillips opgenomen, die het Noordmexicaanse landschap schitterend wist te benutten. In het scenario van David Harmon is Mahoney een revolverschutter die door Reid voor een grote som geld gehuurd wordt om zijn al jaren verdwenen broer op te sporen. Dat leidt naar de ranch van Greene en voorman Roland. De laatste is niet geïnteresseerd in de terugkeer van de broer, maar Mahoney weet de man toch te vinden. Franz blijkt inmiddels een pastoor te zijn geworden. Roland wil hem doden maar rekent buiten Mahoney. Cristal speelt Greenes dochter.

Oregon Passage

1958 | Western

Verenigde Staten 1958. Western van Paul Landres. Met o.a. John Ericson, Lola Albright, Toni Gerry, Edward C. Platt en Judith Ames.

Een actierijke western naar de roman van Gordon Shirreffs, bewerkt door Jack De Witt. Ericson is een luitenant met veel ervaring met de Indianen. De nieuwe commandant van het fort, Platt, is een eigenwijs mispunt. En als Black Eagle (Wynant), opperhoofd van de Shoshones, in actie komt, heeft Platt problemen. Hij luistert toch niet naar de raad van zijn luitenant. Als zijn vrouw (Albright) ontvoerd wordt, wil hij haar redden. Beiden komen om het leven. Dan volgt de confrontatie tussen Ericson en Wynant. Goed werk van cameraman Ellis Carter voor producent Lindsley Parsons.

Damn Citizen

1958 | Misdaad

Verenigde Staten 1958. Misdaad van Robert Gordon. Met o.a. Keith Andes, Maggie Hayes, Gene Evans, Lynn Bari en Edward C. Platt.

Realistisch verteld verslag van een WO-II-veteraan (Andes) die ingehuurd wordt om de corruptie bij de staatspolitie uit te roeien.

The Tattered Dress

1957 | Drama

Verenigde Staten 1957. Drama van Jack Arnold. Met o.a. Jeff Chandler, Jeanne Crain, Jack Carson, Gail Russell en George Tobias.

Een traag geregisseerd, maar innemend verteld verhaal van advocaat Chandler die een echtpaar uit de betere kringen, verdacht van moord, verdedigt. Crain is zijn sympathieke vrouw. Scenario van George Zuckerman. Camerawerk van Carl E. Guthrie.

Rock, Pretty Baby

1956 | Muziek

Verenigde Staten 1956. Muziek van Richard Bartlett. Met o.a. Sal Mineo, John Saxon, Luana Patten, Edward C. Platt en Fay Wray.

Prototype van een rock 'n rollfilm waarvan de jaren vijftig een golf voortbracht. Een rockgroep op een middelbare school wil de muzikale eerste prijs winnen.

Backlash

1956 | Western

Verenigde Staten 1956. Western van John Sturges. Met o.a. Richard Widmark, Donna Reed, William Campbell, John McIntire en Barton MacLane.

Bij een Apachenoverval zijn vijf mannen om het leven gekomen, de zesde man is er met de poen vandoor gegaan. Widmark vermoedt dat het zijn vader is en Reed verdenkt haar man, die in de climax gedood wordt. Widmark en Reed vinden elkaar. Uitstekend scenario van Borden Chase naar een roman van Frank Gruber. Camerawerk van Irving Glasberg.

Drama Classics: Bourbon Street

1954 | Film noir, Drama

Verenigde Staten 1954. Film noir van Roy Kellino. Met o.a. Dick Powell, Beverly Garland, William Leicester, Edward C. Platt en King Donovan.

Drie jaar geleden verliet Powell Bourbon Street om een carri[KA2]ere op te bouwen als jazz-pianist in New York. Via een anonieme brief verneemt hij dat zijn ex-vrouw zelfmoord heeft gepleegd en dat Leicester, de man voor wie ze Powell liet staan, hier heel wat meer over weet. Hij keert terug naar Bourbon Street om uit te zoeken wat er juist gebeurd is, maar iedereen is duidelijk niet blij met zijn terugkeer. Sfeervolle en spannende film noir met een schitterende (anonieme) jazz-score. Powell is misschien iets te zwak om zijn rol waar te maken, maar hij wordt door enkele uitstekende acteurs bijgestaan. Door hemzelf geproduceerd voor zijn Dick Powell Theatre. Scenarist was Dick Carr en George E. Diskant verzorgde de fotografie.