Malcolm Danare: cast.
Er zijn 3 films gevonden.

Popcorn

1991 | Horror, Familiefilm

Jamaica​/​​Verenigde Staten 1991. Horror van Mark Herrier. Met o.a. Jill Schoelen, Tom Villard, Derek Rydall, Malcolm Danare en Tony Roberts.

Uitsluitend bedoeld voor nostalgische horrorfreaks die zich allicht wat kunnen opwarmen aan (de v.n.l. zwart-wit) fragmenten die verwijzen naar bibberfilms uit de periode 1950-1960. Hoewel gesitueerd in Californi[KA3]e werd deze als satire op B-films bedoelde mislukte tienerfilm integraal in Jamaica opgenomen en een en ander draait rond een griezelfilm-nacht (inclusief een psychisch gestoorde moordenaar) in de campus-cinema aan een universiteit, die wat geld moet opleveren voor de filmafdeling. Jammer dat de dialogen zo (p)lomp zijn en de gags zo hopeloos zouteloos. Stone, Watson en Roberts zijn er aan de haren bij gesleept voor hooguit een dagje draaien om op met een soort rechtvaardiging in de credits te kunnen worden opgenomen.

Heaven Help Us

1985 | Komedie

Verenigde Staten 1985. Komedie van Michael Dinner en Michael Winner. Met o.a. Donald Sutherland, John Heard, Andrew McCarthy, Mary Stuart Masterson en Kevin Dillon.

Het leven op een katholieke middelbare school in Brooklyn, anno 1965, wordt op bijzonder geestige manier en zeer waarheidsgetrouw in beeld gebracht. Prachtig klein rolletje van Shawn als een priester die het schoolbal opent met een veroordeling van alle vleselijk genot. Uitstekend speelfilmdebuut van zowel scenarist Charles Purpura als regisseur Dinner. Ook bekend als CATHOLIC BOYS.

Christine

1983 | Horror, Sciencefiction, Thriller

Verenigde Staten 1983. Horror van John Carpenter. Met o.a. Keith Gordon, John Stockwell, Alexandra Paul, Robert Prosky en Harry Dean Stanton.

Naar het gelijknamige boek van Stephen King. De film behelst een liefdesverhaal tussen de sukkelige Arnie (Keith Gordon) en Christine (een auto, een Plymouth Fury uit 1958 om precies te zijn). Probleem is dat de rood-witte, fraai gestroomlijnde en uitbundig verchroomde grande dame geen andere vrouw naast zich duldt. Ze is 'real sensitive' en wil absolute toewijding. Het wordt griezelig wanneer Arnie zijn nieuwe liefde niet meer onder controle heeft en Christine mensen begint dood te rijden. Carpenter bouwt de spanning goed op en het soms bloedige geweld is zorgvuldig gedoseerd en altijd relevant. Donald M. Morgan schoot de bijzonder fraaie beelden.