Sandra Milo: cast.
Er zijn 38 films gevonden.

Remake

1988 | Drama

Zwitserland​/​​Italië 1988. Drama van Ansamo Giannarelli. Met o.a. Daniela Morelli, Roberto Accornero, Paola Onofri, Stilli Togni en Ida Di Benedetto.

Op het filmfestival van Locarno komen regisseurs, acteurs, critici en filmliefhebbers bijeen. Daaronder ook Silvia en Alberto, die elkaar al kenden als kind. Zij was toen op hem verliefd, maar hij beantwoordde haar gevoelens niet. Ze zijn nu volwassen, hij is criticus en zij werkt voor een Zwitserse krant. Zij heeft veel mislukte huwelijken achter de rug en vertelt hem haar levensverhaal, terwijl hij als regisseur commentaar levert en het verhaal aanvult. Een vervelende film, die pretendeert serieus en artistiek te zijn.

Cenerentola '80

1983 | Romantiek

Italië 1983. Romantiek van Riccardo Malenotti. Met o.a. Bonnie Bianco, Pierre Cosso, Adolfo Celi, Sylva Koscina en Sandra Milo.

Een moderne versie van Assepoester. Deze keer heet het meisje Cindy, ze is 18 jaar oud en leeft met haar Italiaanse vader, stiefmoeder en twee stiefzusjes in Brooklyn. Tijdens een reis naar Italië leert ze een jongeman kennen, die op het eerste gezicht een vagebond lijkt. Iedereen weet hoe het verhaal afloopt. De film bevat leuke momenten, maar voor de prijs van het kaartje kun je beter de veel betere versie van Walt Disney gaan zien.

Grog

1982 |

Italië 1982. Francesco Laudadio. Met o.a. Franco Nero, Gabriele Ferzetti, Omero Antonutti, Sandra Milo en Cristina Pascual.

Enkele ontsnapte gevangenen gijzelen een doktersgezin en eisen in ruil een vliegtuig om het land uit te vluchten. Ze maken die eisen bekend aan een TV-station en laten zich overhalen in de bezette woning een TV-ploeg toe te laten, die vervolgens de situatie dramatisch en spectaculair uitbouwt en beïnvloedt. De stevige humor maakt van de dramatische situatie een onderhoudende komedie, al is de satire te oppervlakkig om echt doeltreffend te zijn. Als debuut haalt de film het net niet, maar er wordt met komische verve geacteerd.

II Doppio sogno dei signori X

1980 | Fantasy

Italië 1980. Fantasy van Anna Maria Tatò. Met o.a. Sandra Milo en Vittorio Mezzogiorno.

Deze pretentieuze film begint met een vage aanleiding voor een ontmoeting in een trein tussen een man en een vrouw; via vrije associatie wordt deze concrete gebeurtenis tot een dromerig geheel. Een gekunstelde poging om een serieuze surrealistische film te maken, maar het is kitsch geworden, en geen potentiële Buñuel.

Tesoro mio

1979 | Komedie, Romantiek

Italië 1979. Komedie van Giulio Paradisi. Met o.a. Johnny Dorelli, Renato Pozzetto, Zeudi Araya, Enrico Maria Salerno en Sandra Milo.

Na talloze fiasco's krijgt een schrijver de deurwaarder op bezoek, die al zijn bezittingen in beslag komt nemen. Op een dag komt hij in contact met een schitterend zwart meisje, dat op hem verliefd wordt en hem de weg naar succes helpt terug te vinden. Weinig verrassingen, ook niet veel te lachen, maar toch een aangename film over het thema dat liefde alles overwint.

Riavanti marsh!

1979 | Musical, Komedie

Italië 1979. Musical van Luciano Salce. Met o.a. Carlo Giuffré, Silvia Dionisio, Sandra Milo, Olga Karlatos en Alberto Lionello.

Vijf ex-onderofficieren van over de veertig moeten in veertig dagen leren omgaan met de nieuwe NAVO-raketten. Een stompzinnige komedie. De plot is zo stupide dat men zich er nauwelijks een voorstelling van kan maken. De spelers doen tevergeefs hun best. Scenario van Augusto Caminito en Luciano Salce.

The Bang Bang Kid

1968 |

1968. Stanley Prager. Met o.a. Riccardo Garrone, Tom Bosley, Sandra Milo en Guy Madison.

Vijf ex-onderofficieren van over de veertig moeten in veertig dagen leren omgaan met de nieuwe NAVO-raketten. Een stompzinnige komedie. De plot is zo stupide dat men zich er nauwelijks een voorstelling van kan maken. De spelers doen tevergeefs hun best. Scenario van Augusto Caminito en Luciano Salce.

The Bang Bang Kid

1967 | Western

Spanje​/​​Italië 1967. Western van Luciano Lelly. Met o.a. Guy Madison, Sandra Milo, Tom Bosley, Riccardo Garrone en José María Caffarel.

Routinewestern met een komische noot. Een sheriff neemt het op tegen Bang Bang Kid, een schietende robot. Voor westernfans was de film vooral genietbaar door Madison, die zijn persoonlijke aantrekkelijkheid niet had verloren. In de jaren 1960-70 maakte hij vele Europese produkties, waaronder diverse westerns. Ook bekend als BANG BANG.

L'ombrellone

1966 | Komedie

Spanje​/​​Frankrijk​/​​Italië 1966. Komedie van Dino Risi. Met o.a. Enrico Maria Salerno, Sandra Milo en Veronique Vendell.

Routinewestern met een komische noot. Een sheriff neemt het op tegen Bang Bang Kid, een schietende robot. Voor westernfans was de film vooral genietbaar door Madison, die zijn persoonlijke aantrekkelijkheid niet had verloren. In de jaren 1960-70 maakte hij vele Europese produkties, waaronder diverse westerns. Ook bekend als BANG BANG.

Come imparai ad amare le donne

1966 | Komedie

Italië​/​​Duitsland 1966. Komedie van Luciano Salce. Met o.a. Robert Hoffmann, Anita Ekberg, Zarah Leander, Elsa Martinelli en Michèle Mercier.

Aantrekkelijke auto-mecanicien is al als scholier steeds door de vrouwen in moeilijkheden gekomen en dat blijft zo tot hij door onschuldig lijkend meisje tot huwelijk gestrikt wordt. Alibi om reeks vrouwelijke sterren in pikante situaties te brengen heeft al te gezochte grappen en een kleurloze held die als seksobject nauwelijks waarschijnlijk is.

White Voices

1965 |

1965. Massimo Franc en Pasquale Festa Campanile. Met o.a. Paolo Ferrari, Graziella Granata, Barbara Steele, Sandra Milo en Anouk Aimée.

Aantrekkelijke auto-mecanicien is al als scholier steeds door de vrouwen in moeilijkheden gekomen en dat blijft zo tot hij door onschuldig lijkend meisje tot huwelijk gestrikt wordt. Alibi om reeks vrouwelijke sterren in pikante situaties te brengen heeft al te gezochte grappen en een kleurloze held die als seksobject nauwelijks waarschijnlijk is.

Le Belle famiglie

1965 | Komedie

Italië​/​​Frankrijk 1965. Komedie van Ugo Gregoretti. Met o.a. Susy Andersen, Tony Anthony, Adolfo Celi, Susanna Clemm en Annie Girardot.

Een vierluik. Een dienstbare Siciliaanse is uitgehuwelijkt aan een afstotelijke rijkaard, maar zij fantaseert zich een droomprins. Zijn verhouding met een aantrekkelijke Duitse wekt jaloezie op en gekonkel bij vrienden van een Italiaan. De echtgenote van een overspannen zakenman verzorgt hem liefdevol en verlaat hem zodra hij hersteld is. Een vrouw probeert haar onverschillige echtgenoot jaloers te maken met hun huisknecht. Deze niet al te diep doorprikkende satire moet het hebben van de schilderachtige typeringen door de topbezetting.

L' Ombrellone

1965 | Komedie

Italië​/​​Frankrijk 1965. Komedie van Dino Risi. Met o.a. Sandra Milo, Enrico Maria Salerno, Jean Sorel, Daniela Bianchi en Leopoldo Trieste.

Een academicus gaat voor een paar dagen zijn vrouw opzoeken die een strandvakantie houdt. Ze gaat zó op in haar nieuwe kennissenkring en het modieuze vertier dat de echtgenoot in plaats van de gehoopte rust één grote slijtageslag ondergaat. Deze onderhoudende satire op de tomeloze amuseerdrang van vakantiegangers combineert rake observaties met flauwe gemeenplaatsen, maar heeft amusante rollen die de aandacht blijven vasthouden.

Giulietta degli spiriti

1965 | Drama, Experimenteel

Italië​/​​Frankrijk​/​​Duitsland 1965. Drama van Federico Fellini. Met o.a. Giulietta Masina, Sandra Milo, Mario Pisu, Valentina Cortese en Sylva Koscina.

Een vrouw van middelbare leeftijd vermoedt dat haar echtgenoot haar bedriegt, en daardoor komen er erotische dromen en jeugdtrauma's bij haar boven. Fellini plakte typische mannenfantasieën rond de heldin die zelf nergens interessant wordt gemaakt. Masina loopt met verbaasde ogen en een dappere glimlach rond, terwijl de regisseur zich uitleeft in de aankleding en decors van zijn eerste speelfilm in kleur. Scenario van Fellini, Tullio Pinelli, Ennio Flaiano en Brunello Rondi. Camerawerk van Gianni Di Venanzo.

Un Monsieur de compagnie

1964 | Komedie

Italië​/​​Frankrijk 1964. Komedie van Philippe de Broca. Met o.a. Jean-Pierre Cassel, Jean-Claude Brialy, Irina Demich, Catherine Deneuve en Annie Girardot.

Een jongeman die door zijn grootvader is opgevoed als een principiële luiaard belandt door zijn charme tegen zijn zin in allerlei, vooral amoureuze avonturen. De film zingt lof der luiheid met een sierlijke vaart door een reeks van uiteenlopende episodes. De dansende motoriek van Cassel en de sprookjesachtige sfeer doen het betreuren dat De Broca geen echte musical heeft gemaakt. De ontknoping maakt het voorafgaande onnodig wezenloos, maar is een gering schoonheidsfoutje.

Relaxe toi, chérie

1964 | Komedie

Frankrijk​/​​Italië 1964. Komedie van Jean Boyer. Met o.a. Fernandel, Sandra Milo, Jean-Pierre Marielle, Yvonne Vlech en Jean Lefebvre.

Een jarenlang stabiel huwelijksgeluk wordt bedreigd als de vrouw aan de mode van de psychoanalyse gaat meedoen en overtuigd raakt dat de standvastigheid en trouw van haar wederhelft vreselijke trauma's verbergen. De man stemt in met een zogenaamde groepssessie waarbij aan de analyticus zelf de meeste steken los blijken. Deze nogal flauwe boulevardklucht heeft een slaafse en lusteloze filmversie gekregen waarbij Marielle als de pedante zieleknijper de ster Fernandel overtreft.

Le Voci Bianche

1964 | Komedie, Historische film, Romantiek

Italië​/​​Frankrijk 1964. Komedie van Pasquale Festa Campanile en Massimo Franciosa. Met o.a. Paolo Ferrari, Anouk Aimée, Vittorio Caprioli, Claudio Gora en Graziella Granata.

Gecastreerde contratenors zijn risicoloos gezelschap voor getrouwde, adellijke dames, hetgeen een zanger die door een list aan de operatie is ontsnapt, ongekende mogelijkheden biedt. De sterbezetting en de fantasierijke pruikentijd-aankleding weten uitbundig te verhullen, dat de regie en het scenario de meeste kansen van het gegeven hebben laten liggen. Ferrari is te weinig schelms voor de hoofdrol.

La Visita

1964 | Komedie

Italië 1964. Komedie van Antonio Pietrangeli. Met o.a. Sandra Milo, François Périer, Mario Adorf, Gastone Moschin en Angela Minervini.

Een opgewekte oude vrijster heeft een huwelijksadvertentie geplaatst. De reactie daarop van een Romeinse ambtenaar treft haar vanwege zijn fraaie handschrift het meest. Bij zijn bezoek blijkt hij echter een humorloze egoïst en profiteur, die onder de invloed van veel wijn steeds duidelijker zijn ware aard laat zien. Hoewel de personages en acteurs zijn geleend van Fellini - de aandoenlijke dikkerd Milo uit OTTO E MEZZO en de benepen kleinburger Périer uit LE NOTTI DI CABIRIA - treft Pietrangeli toch een persoonlijke toon in de gedetailleerde observatie en milde melancholie van deze tragi-komedie.

Otto e mezzo

1963 | Drama, Komedie, Experimenteel

Italië 1963. Drama van Federico Fellini. Met o.a. Marcello Mastroianni, Anouk Aimée, Claudia Cardinale, Sandra Milo en Barbara Steele.

Mastroianni is filmregisseur Guido, die net een grote hit achter de rug heeft. Hij trekt zich terug in een rustoord om bij te komen, maar daar komt niets van terecht: niet alleen doet zijn producent alweer een beroep op hem, ook zijn vrouw en minnares eisen zijn aandacht. Terwijl Guido worstelt met zijn 'regisseursblok' verliest hij zich in herinneringen en fantasieën. Zeer persoonlijk werk van grootmeester Fellini die - na zijn eigen internationale succes La dolce vita - de balans van zijn carrière en persoonlijke leven opmaakt en het creatieve proces van het menselijk brein bestudeert. Zo worden beelden van een dansende prostituée op het strand, de overleden ouders van de regisseur, jeugdherinneringen aan een circus en een groep vrouwen die de regisseur met een zweep denkt te temmen, even logisch als onlogisch met elkaar verbonden. Bizar, sensueel vormgegeven drama werd onderscheiden met twee Oscars: voor beste niet-Engelstalige film en voor de kostuums van Piero Gherardi.

Méfiez-vous, mesdames

1963 | Komedie

Frankrijk 1963. Komedie van André Hunebelle. Met o.a. Michèle Morgan, Danielle Darrieux, Paul Meurisse, Sandra Milo en Gaby Sylvia.

Door zijn liefde voor een doortrapte vrouw is een advocaat in de gevangenis beland en hij probeert daarna wraak te nemen via huwelijksadvertenties, maar ook van die alleenstaande dames dreigt hij de dupe te worden. Het scenario en de regie laten heel wat kansen liggen, maar de cynische komedie wordt gered door de sterke rolbezetting waarbij met name Morgan opvalt door haar - te zelden gebruikte - humoristische talenten.

Frenesia dell'estate

1963 | Komedie

Frankrijk​/​​Italië 1963. Komedie van Luigi Zampa. Met o.a. Amedeo Nazzari, Sandra Milo, Vittorio Gassman, Michèle Mercier en Philippe Leroy.

De maintené van een eigenaresse van een modehuis zoekt bevestiging van zijn eigenwaarde in avonturen met uiteenlopende jonge vrouwen die stuk voor stuk andere partners verkiezen, inclusief de danseres in wie hij ten onrechte een travestiet vermoedde. De rol van Nazzarri als de overjarige rokkenjager fungeert als bindmiddel tussen de verschillende sketches, die - ondanks de beroemde scenarioschrijvers - nogal oppervlakkig en banaal zijn uitgewerkt. De sterbezetting kan niet meer bijdragen dan bekende namen en gezichten.

Frenesia dell' estate

1963 | Komedie

Italië​/​​Frankrijk 1963. Komedie van Luigi Zampa. Met o.a. Michèle Mercier, Sandra Milo en Vittorio Gassman.

De maintené van een eigenaresse van een modehuis zoekt bevestiging van zijn eigenwaarde in avonturen met uiteenlopende jonge vrouwen die stuk voor stuk andere partners verkiezen, inclusief de danseres in wie hij ten onrechte een travestiet vermoedde. De rol van Nazzarri als de overjarige rokkenjager fungeert als bindmiddel tussen de verschillende sketches, die - ondanks de beroemde scenarioschrijvers - nogal oppervlakkig en banaal zijn uitgewerkt. De sterbezetting kan niet meer bijdragen dan bekende namen en gezichten.

Vanina Vanini

1961 | Drama, Romantiek, Historische film

Italië​/​​Frankrijk 1961. Drama van Roberto Rossellini. Met o.a. Sandra Milo, Laurent Terzieff, Martine Carol, Paolo Stoppa en Isabelle Corey.

Een Carbonaro die in de 19e eeuw voor de eenheid van Italië strijdt, wordt verliefd op een prinses, maar laat zijn ideaal boven de liefde gaan. Uit jaloezie verraadt ze de Carbonaro, maar probeert daarna het leven van haar geliefde te redden. Deze onderschatte film van Rossellini - naar motieven uit nagelaten werk en correspondentie van Stendhal - weet onder het uiterlijk van een verzorgd romantisch melodrama heel wat historische gegevens en politieke discussiestof aan de toeschouwer te presenteren. Ideologische uiteenzettingen worden voornamelijk in bed gehouden. Milo is niet opgewassen tegen de titelrol, maar de regisseur bereikt een verrassend resultaat met anders alleen maar decoratieve actrices als Carol en Corey. Franco Solinas, Diego Fabbri, Jean Gruault, Antonello Trombadori en regisseur Rossellini schreven het scenario. Camerawerk van Luciano Trasatti.

Fantasmi a Roma

1961 | Komedie, Horror

Italië 1961. Komedie van Antonio Pietrangeli en Antonioni Pietrangeli. Met o.a. Marcello Mastroianni, Vittorio Gassman, Belinda Lee, Sandra Milo en Eduardo De Filippo.

Een berooide edelman woont in een oud kasteel met de spoken van de libertijnse vroegere bewoners. Na zijn dood voegt hij zich bij hen en weet samen met hen de erfgenaam te helpen om het kasteel te redden van de afbraak. Vermakelijke en zorgvuldig gemaakte komedie geeft de sterke rolbezetting de kans tot uitbundig spel, omdat de spoken in hun commentaar en interventies niet worden gegeneerd door zichtbaarheid. Ook bekend als GHOSTS OF ROME.

Il Generale Della Rovere

1960 | Oorlogsfilm

Italië 1960. Oorlogsfilm van Roberto Rossellini. Met o.a. Vittorio De Sica, Hannes Messemer, Sandra Milo, Giovanna Ralli en Mary Greco.

Prachtig geacteerde rol van De Sica die een As-generaal speelt en erin gelooft. Een enigszins trage film, maar een prima portret. Sergio Amidei, Diego Fabbri, Indro Montanelli en Rossellini bewerkten een verhaal van Montanelli tot scenario. Carlo Carlini deed het camerawerk.

Classe tous risques

1960 | Misdaad, Thriller

Frankrijk​/​​Italië 1960. Misdaad van Claude Sautet. Met o.a. Lino Ventura, Jean-Paul Belmondo, Sandra Milo, Jacques Dacqmine en Marcel Dalio.

De bij verstek ter dood veroordeelde Franse gangster Abel Davos, met eega en kinderen in Italië ondergedoken, pleegt een gewapende overval in Milaan en raakt opnieuw in zwaar weer. Autodidact Ventura is op zijn subtielst in deze koel registrerende, genrewetten negerende, beroepscriminelen deromantiserende adaptatie van José Giovanni's gelijknamige roman uit 1958. Het hoofdpersonage is gebaseerd op Abel 'Le Mammouth' Danos, een tijdens WO II voor de Gestapo werkzame huurmoordenaar die Giovanni ontmoette toen beiden in de nor zaten voor afpersing, collaboratie en moord. Eerste topstuk van Sautet (1924-2000).

Adua e le compagne

1960 | Drama, Komedie

Italië 1960. Drama van Antonio Pietrangeli. Met o.a. Simone Signoret, Sandra Milo, Emmanuelle Riva, Marcello Mastroianni en Gina Rovere.

Vier prostituées zijn uit een bordeel ontsnapt en willen voor zichzelf beginnen, maar verbergen dat achter de exploitatie van een wegrestaurant. De horeca biedt echter zoveel bevrediging en relatieve rust dat ze 'uit het leven' willen stappen. De eisen van hun geldschieter maakt dit onmogelijk. Deze tragikomische variant op vroegere trottoirfilm wordt gedragen door de laconieke en agressieve rol van Signoret en de contrasterende typeringen van haar vriendinnen. Mastroianni heeft een ondergeschikte rol als luie profiteur.

Un témoin dans la ville

1959 | Misdaad, Thriller

Italië​/​​Frankrijk 1959. Misdaad van Edouard Molinaro. Met o.a. Sandra Milo, Lino Ventura, Françoise Brion, Jacques Berthier en Franco Fabrizi.

Een rijke industrieel (Berthier) heeft ruzie met zijn maitresse en duwt haar voor een rijdende trein. Hij wordt niet gepakt: er is onvoldoende bewijs tegen hem. Maar dan besluit de echtgenoot van de vrouw (Ventura) het recht in eigen hand te nemen, en hij bedenkt een duivels plan. Dat loopt nét niet helemaal perfect. Stevige thriller met fraaie zwart-witfotografie van Henri Decaë (Les quatre cents coups) en een fijne jazzsoundtrack van Barney Wilen (Ascenseur pour l'échafaud), en Ventura op z’n film noirst.

La jument verte

1959 | Komedie

Frankrijk​/​​Italië 1959. Komedie van Claude Autant-Lara. Met o.a. Bourvil, Yves Robert, Francis Blanche, Valérie Lagrange en Sandra Milo.

Frankrijk, tweede helft van de negentiende eeuw. In het dorp Claquebue heerst al lang een vete tussen de boerenfamilies Haudoin en Maloret. De Haudoins danken hun voorspoed aan een gelukbrengende mascotte: een merrie met een groene vacht. Een vuige streek van de stikjaloerse Malorets zal in de loopgravenoorlog grote repercussies hebben. Verbazingwekkend boosaardige farce met krasse en misogyne scènes, waarin Autant-Lara plus scenaristen Pierre Bost en Jean Aurenche de boeren van het Second Empire portretteren als primaten. Psychologie en fantasie uit Marcel Aymés roman zijn ver te zoeken.

General Della Rovere

1959 | Oorlogsfilm, Experimenteel

Italië 1959. Oorlogsfilm van Roberto Rossellini. Met o.a. Hannes Messemer, Giovanna Ralli, Sandra Milo en Vittorio De Sica.

Genua, 1943. Grimaldi speelt een oplichter die zich voordoet als kolonel in het Italiaanse leger zodat hij in staat is de familie van Nazi krijgsgevangenen geld af te troggelen. Als hij betrapt wordt door de Gestapo moet hij zich om het er levend vanaf te brengen voordoen als General Della Rovera, een verzetsleider die net om het leven gebracht is door de Nazi's. Zodat hij uit kan vissen wat de identiteit is van een andere gezochte verzetsleider.

Erode il grande

1959 | Avonturenfilm, Historische film

Frankrijk​/​​Italië 1959. Avonturenfilm van Amaldo Genoino en Arnaldo Genoino. Met o.a. Edmond Purdom, Sylvia Lopez, Massimo Girotti, Sandra Milo en Elena Zareschi.

De koning van Judea heeft een machtspositie veroverd door de Romeinse rivalen Antonius en Octavianus tegen elkaar uit te spelen. Hij is ziekelijk wantrouwend jegens alles en iedereen, niet in het minst jegens zijn echtgenote die hij laat doden zodat ze hem tijdens zijn afwezigheid in Rome niet ontrouw kan zijn. De geboorte van de nieuwe Messias is voor hem aanleiding alle zuigelingen van Judea te laten doden, v[KA1]o[KA1]or hij krankzinnig wordt. Het grootscheeps opgezette spektakel (waarvan de decors voor tientallen volgende films gebruikt zouden worden) geeft ongewoon ruime en suggestieve aandacht aan Lopez als de koningin die alle reden voor jaloezie lijkt te geven. Het acceptabele spel wordt teniet gedaan door de slechte Engelse dialoog en nasynchronisatie.

Vite perdute

1958 | Thriller, Drama

Italië 1958. Thriller van Adelchi Bianchi. Met o.a. Virna Lisi en Sandra Milo.

De beproevingen van twee meisjes op het eiland Elba, die door vijf gevaarlijke voortvluchtige misdadigers worden gegijzeld. Goed opgebouwde suspense en geloofwaardige karakteriseringen.

Totò nella luna

1958 | Komedie, Sciencefiction

Italië 1958. Komedie van Steno. Met o.a. Totò, Ugo Tognazzi, Sylva Koscina, Luciano Salce en Sandra Milo.

Hoofdredacteur Totò ondekt dat zijn medewerker Achille, die op het punt staat ontslagen te worden vanwege zijn ongezonde belangstelling voor science fiction, beschikt over een stof waardoor het mogelijk is naar de maan te vliegen met alle risiko's vandien. Totò komt op de maan terecht met een kloon van Achille. Hij belooft op de maan te blijven als de kloon veranderd wordt in een mooie vrouw. Jammer dat de goede rolbezetting ten gronde is gegaan aan het slechte script en de uiterst magere film.

Le miroir à deux faces

1958 | Drama

Frankrijk​/​​Italië 1958. Drama van André Cayatte. Met o.a. Michèle Morgan, Bourvil, Gérard Oury, Yvan Desny en Elizabeth Manet.

Een lelijke vrouw wordt na jaren sleurhuwelijk met een leraar opgemerkt door een plastisch chirurg die haar transformeert in een schoonheid. De echtgenoot wordt ziekelijk jaloers en vermoordt de chirurg. De gedaanteverwisseling van Morgan is te verregaand om te overtuigen, maar de rol van Bourvil als de afstotelijke en beklagenswaardige man is een betere film waardig. (Oury, die de chirurg speelt, schreef ook het scenario.)

Herodes der Große

1958 |

1958. Viktor Tourjansky. Met o.a. Sandra Milo, Sylvia Lopez en Edmund Purdom.

Een lelijke vrouw wordt na jaren sleurhuwelijk met een leraar opgemerkt door een plastisch chirurg die haar transformeert in een schoonheid. De echtgenoot wordt ziekelijk jaloers en vermoordt de chirurg. De gedaanteverwisseling van Morgan is te verregaand om te overtuigen, maar de rol van Bourvil als de afstotelijke en beklagenswaardige man is een betere film waardig. (Oury, die de chirurg speelt, schreef ook het scenario.)

Moglie e buoi

1956 | Komedie

Italië 1956. Komedie van Leonardo de Mitri. Met o.a. Gino Cervi, Walter Chiari, Frederica Ranchi, Sandra Milo en Nino Taranto.

Een rijke Italo-Amerikaan keert terug in zijn geboortedorp om daar een vrouw voor zijn zoon te zoeken. De jongen is een begerenswaardig figuur en wordt ondanks gebrek aan eigen animo het object van de gunsten van de dorpsmeisjes en de jaloezie van hun vrienden. Het meisje op wie hij toch verliefd wordt komt uit een familie die nog een vete met papa heeft. Goed getroffen typeringen en uitbundige milieuschetsen maken een eenvoudige komedie tot een onderhoudende film.

Lo Scapolo

1956 | Komedie

Italië 1956. Komedie van Antonino Pietrangeli. Met o.a. Alberto Sordi, Madeleine Fischer, Sandra Milo, Abbe Lane en Fernando Fernán Gómez.

Als een vrijgezel zijn woning met complete verzorging moet opgeven, komt hij in een ongezellig pension. Op zoek naar een nieuwe verzorgster ontmoet hij steeds trouwlustige dames, hoewel hij zijn vrijgezellenstatus angstvallig blijft verdedigen. Sordi, in zijn vaste rol als schipperende opportunist, heeft nog niet de ongegeneerdheid en aandoenlijkheid die hij op latere leeftijd zou krijgen, waardoor het lastig is om met hem mee te leven. De aandachtige regie behoedt de diverse vrouwenrollen voor makkelijke karikaturen. Het scenario is van Ettore Scola.

Les aventures d'Arsène Lupin

1956 | Komedie, Misdaad

Frankrijk​/​​Italië 1956. Komedie van Jacques Becker. Met o.a. Robert Lamoureux, Liselotte Pulver, O.E. Hasse, Sandra Milo en Georges Chamarat.

Arsène Lupin heeft onder verschillende pseudoniemen relaties bij de overheid en weet bij juwelen- en kunstdiefstallen steeds vrijuit te gaan. Een Duitse barones heeft zijn identiteit doorzien en weet hem in opdracht van de Kaiser naar Duitsland te lokken. De verzorgde en elegante misdaadkomedie is onder Beckers gemiddelde niveau, maar niettemin voorbeeldig voor het genre. Vooral verrukkelijk acteren van Pulver en Hasse als barones en keizer. De regisseur bewerkte samen met Albert Simonin het werk van Maurice Blanc tot scenario, en het camerawerk deed Edmond Sechan.