Norma Bengell: cast.
Er zijn 9 films gevonden.

Les Soleils de l'Ile de Pâques

1973 | Sciencefiction, Komedie

Brazilië​/​​Frankrijk 1973. Sciencefiction van Pierre Kast. Met o.a. Norma Bengell, Françoise Brion, Jacques Charrier, Maurice Garrel en Marcello Romo.

Drie mannen en drie vrouwen krijgen onafhankelijk van elkaar hallucinaties over Paaseiland en willen daarheen. Ze herkennen woordeloos in elkaar verwante zielen en ondernemen samen met een sceptische psychiater de reis en worden op het eiland opgewacht door wezens van een andere planeet. Alleen de psychiater durft de confrontatie aan. Deze merkwaardige science-fictionfilm werkt bijna uitsluitend met suggestie en niet met ingewikkelde trucage en legt vooral het accent op het innerlijk groeiproces van het zestal. Ongewoon fraaie locaties.

O anjo nasceu

1969 |

Brazilië 1969. Júlio Bressane. Met o.a. Neville D'Almeida, Carlos Guimar, Norma Bengell, Maria Gladys en Milton Gonçalves.

Drie mannen en drie vrouwen krijgen onafhankelijk van elkaar hallucinaties over Paaseiland en willen daarheen. Ze herkennen woordeloos in elkaar verwante zielen en ondernemen samen met een sceptische psychiater de reis en worden op het eiland opgewacht door wezens van een andere planeet. Alleen de psychiater durft de confrontatie aan. Deze merkwaardige science-fictionfilm werkt bijna uitsluitend met suggestie en niet met ingewikkelde trucage en legt vooral het accent op het innerlijk groeiproces van het zestal. Ongewoon fraaie locaties.

Fedra West

1968 | Western, Drama

Italië​/​​Spanje 1968. Western van Joaquín Luis Romero Marchent. Met o.a. Norma Bengell, Simón Andreu, James Philbrook en María Silva.

Een knappe vrouw op leeftijd voelt zich aangetrokken tot haar stiefzoon. Een interessante en prijzenswaardige 'western'-versie van de onsterfelijke FEDRA van Seneca.

I crudelli

1966 | Western

Spanje​/​​Italië 1966. Western van Sergio Corbucci. Met o.a. Joseph Cotten, Norma Bengell, Julian Mateos, Gino Pernice en Ángel Aranda.

De burgeroorlog is voorbij, maar de zuidelijke kapitein Cotten legt zich niet neer bij de nederlaag. Met zijn beide zonen rooft hij een soldijzending van 2 miljoen dollar van de noordelijken en trekt met de buit, verstopt in een doodskist, dwars door vijandig gebied heen om ergens weer een eigen rijk op te bouwen. Onderweg wordt meermaals geprobeerd Cotten en zonen van hun buit af te helpen. Ze trotseren gevaren zoals indianenaanvallen enz. Met uiteindelijk resultaat dat Cotten zijn beide zonen verliest, en zelf als een oude gebroken man overblijft om te ontdekken dat hij de verkeerde doodskist bij zich heeft. Een slechte rol van Cotten en een matige film, maar de muziek van Ennio Morricone is goed. Internationaal werd de film bekend als THE HELLBENDERS.

I crudeli

1966 | Western

Spanje​/​​Italië 1966. Western van Sergio Corbucci. Met o.a. Julian Mateos, Norma Bengell en Joseph Cotten.

De burgeroorlog is voorbij, maar de zuidelijke kapitein Cotten legt zich niet neer bij de nederlaag. Met zijn beide zonen rooft hij een soldijzending van 2 miljoen dollar van de noordelijken en trekt met de buit, verstopt in een doodskist, dwars door vijandig gebied heen om ergens weer een eigen rijk op te bouwen. Onderweg wordt meermaals geprobeerd Cotten en zonen van hun buit af te helpen. Ze trotseren gevaren zoals indianenaanvallen enz. Met uiteindelijk resultaat dat Cotten zijn beide zonen verliest, en zelf als een oude gebroken man overblijft om te ontdekken dat hij de verkeerde doodskist bij zich heeft. Een slechte rol van Cotten en een matige film, maar de muziek van Ennio Morricone is goed. Internationaal werd de film bekend als THE HELLBENDERS.

Planet of the Vampires

1965 | Horror

Italië​/​​Spanje 1965. Horror van Mario Bava. Met o.a. Barry Sullivan, Norma Bengell, Evi Marandi en Ángel Aranda.

Deze fijne pulpfilm van Italiaanse horrormeester Mario Bavo (Black Sunday, Blood and Black Lace) schijnt van grote invloed te zijn geweest op sf-klassieker Alien (1979). In een Star Trek-achtig ruimteschip benadert een groep astronauten, gehuld in stoere leren pakjes, een mysterieuze planeet. Plots gaat de bemanning elkaar bruut te lijf - wat voor vreemde krachten zijn hier aan het werk? Bavo weet vaardig een paranoïde sfeer op te bouwen, waardoor de film - campy decors en houterig acteerwerk ten spijt - nog behoorlijk spannend wordt.

Una bella grinta

1964 | Misdaad, Drama

Italië 1964. Misdaad van Giuliano Montaldo. Met o.a. Renato Salvatori, Marina Malfatti, Antonio Segurini en Norma Bengell.

Een bitter en genadeloos verhaal over een jonge industrieel zonder scrupules die zich door middel van chantage en moord een plaats heeft veroverd in de wereld van het grove geld en de grote zaken. Salvatori zet een mooie en overtuigende rol neer. De rest van de cast is goed, maar acteert slechts plichtmatig. De regie van Montaldo is subtiel en bekwaam.

Mafioso

1962 | Misdaad

Italië 1962. Misdaad van Alberto Lattuada. Met o.a. Alberto Sordi, Norma Bengell, Ugo Attanasio, Lilly Bistrattin en Cinzia Bruno.

Een Siciliaan die in Milaan carrière heeft gemaakt ontdekt tijdens een vakantie in zijn geboortedorp dat hij zijn status eigenlijk dankt aan de voorspraak van een mafia-don. Deze eist nu als tegenprestatie dat hij zich naar de Verenigde Staten moet laten smokkelen om snel even een moord te plegen. Magnifieke, satirische zwarte komedie over mafia-vertakkingen in alle lagen van de maatschappij en halfhartig geschipper van een kleine burgerman. Glansrol voor acteur, zanger en komiek Alberto Sordi, die in eigen land maar liefst zeven keer de meest prestigieuze acteursprijs won (een record) en in Venetië een Gouden Leeuw ontving voor zijn gehele oeuvre.

Copacabana Palace

1962 | Komedie

Italië​/​​Frankrijk 1962. Komedie van Steno. Met o.a. Walter Chiari, Mylène Demongeot, Sylva Koscina, Claude Rich en Franco Fabrizi.

Luxe-hotel tijdens carnaval in Rio is decor voor drie verhalen, over overspel, een geplande kraak en stewardessen die aan de man willen komen. Scenario varieert van flauw tot platvloers en acteurs hebben zich zichtbaar alleen laten strikken voor betaalde vakantie. Beelden van carnaval voegen niets aan film toe behalve lengte, maar zijn het enige bezienswaardige.