Carole André (1953): cast.
Er zijn 20 films gevonden.

Solo

1991 | Drama

Italië 1991. Drama van Sandro Bolchi. Met o.a. Daniela Poggi, Jacques Perrin, Ray Lovelock, Daniele Panichi en Gioietta Gentile.

Het verhaal gaat over Nico, een Romeins jongetje van tien. Vader is openbaar aanklager en moeder is publiciste. Hij is dikwijls alleen maar hij kan het goed vinden met de toegewijde Spaanse huishoudster, die later sterft. Nico kijkt graag naar het tv-programma van atoomfysicus Massara, die toevallig een huisvriend is. Het verdriet over de dood van de huishoudster, de verhouding die zijn moeder heeft met Massara en zijn vader, die niet langer optreedt tegen de mafia, doen Nico besluiten weg te lopen en troost te zoeken bij een vriendin, Paolina.

David et David

1987 | Drama

Frankrijk 1987. Drama van Giorgio Capitani. Met o.a. Roberto Alpi, Carole André, Stéphane Audran, David Flosi en Barbara Scoppa.

Een geslaagde, rijke en beroemde arts (Alpi) verneemt bij het doodsbed van een verongelukte vrouw (Audran), tien jaar eerder zijn grote liefde, dat zij een zoontje hebben dat zijn naam draagt. Zij smeekt hem voor het kind te zorgen. Een slap melodrama.

Razza violenta

1983 | Actiefilm, Avonturenfilm

Italië 1983. Actiefilm van Fernando Di Leo. Met o.a. Henry Silva, Harrison Muller, Woody Strode, Carole André en Deborah Keith.

Een CIA-agent krijgt opdracht in Cambodja inlichtingen te verzamelen over een internationale bende drugsmokkelaars, die opereert vanuit het hart van de beruchte Gouden Driehoek. Veel geweld en actie, soms uitstekend en soms heel knullig in beeld gebracht.

Il Mondo di Yor

1983 | Avonturenfilm

Italië 1983. Avonturenfilm van Antonio Margheriti. Met o.a. Reb Brown, Corinne Clery, John Steiner, Alan Collins en Carole André.

Een mengelmoes van prehistorie en science-fiction naar het boek [KL]Yor[KLE] van Juan Zanotto en Ray Collins. Brown is de held Yor en Steiner is zijn tegenstander Overlord. Dat Yor wint staat vast (hij krijgt daarbij de steun van de lieftallige meisjes Cléry en André). Zijn weg naar de overwinning is geplaveid met vele gevaren zoals blauwe mensen, robotten, monsters, kortom alles wat in zo'n soort film maar te vinden is. De actiescènes zijn goed - kon ook niet anders met een oude rot als regisseur Marghereti die hier weer gebruik maakt van zijn schuilnaam Anthony Dawson.

Voltati Eugenio

1981 | Drama

Italië​/​​Frankrijk 1981. Drama van Luigi Comencini. Met o.a. Saverio Marconi, Dalila Di Lazzaro, Francesco Bonelli, Bernard Blier en Carole André.

Eugenio (Bonelli), het tien-jarige zoontje van gescheiden ouders Giancarlo (Marconi) en Fernanda (Di Lazzaro), die elkaar tijdens de mei-revolutie van 1968 hebben leren kennen, woont bij zijn grootouders buiten Rome. Hij wordt door zijn vader aan een kennis (Perlini) toevertrouwd die hem belooft naar zijn grootouders te brengen, maar Eugenio loopt weg. Dit portret van een generatie - Giancarlo en Fernanda die beseffen dat zij nooit voor Eugenio hebben gezorgd en de consequenties van hun daden pas te laat beseffen en verantwoordelijkheid voor hun kind nauwelijks aan kunnnen - wordt zonder vals sentiment en reactionaire kritiek getekend. Kinderregie is bij Comencini altijd opmerkelijk hoewel deze aangrijpende en film geen simpele oplossingen aanreikt en teruggraaft in Comecini's eigen verleden. Het scenario is van Massimo Patrizi en regisseur Comencini. Het camerawerk is van Carlo Carlini. Mono.

Il corsaro nero

1976 |

Italië 1976. Sergio Sollima. Met o.a. Kabir Bedi, Carole André, Mel Ferrer, Angelo Infanti en Jackie Basehart.

Eugenio (Bonelli), het tien-jarige zoontje van gescheiden ouders Giancarlo (Marconi) en Fernanda (Di Lazzaro), die elkaar tijdens de mei-revolutie van 1968 hebben leren kennen, woont bij zijn grootouders buiten Rome. Hij wordt door zijn vader aan een kennis (Perlini) toevertrouwd die hem belooft naar zijn grootouders te brengen, maar Eugenio loopt weg. Dit portret van een generatie - Giancarlo en Fernanda die beseffen dat zij nooit voor Eugenio hebben gezorgd en de consequenties van hun daden pas te laat beseffen en verantwoordelijkheid voor hun kind nauwelijks aan kunnnen - wordt zonder vals sentiment en reactionaire kritiek getekend. Kinderregie is bij Comencini altijd opmerkelijk hoewel deze aangrijpende en film geen simpele oplossingen aanreikt en teruggraaft in Comecini's eigen verleden. Het scenario is van Massimo Patrizi en regisseur Comencini. Het camerawerk is van Carlo Carlini. Mono.

Il Corsaro nero

1976 | Avonturenfilm

Italië 1976. Avonturenfilm van Sergio Sollima. Met o.a. Kabir Bedi, Mel Ferrer, Carole André, Angelo Infanti en Tony Renis.

Een Spaanse aristocraat trekt als piraat ten strijde tegen de despotische Hollandse gouverneur van het eiland Macaraibo en wordt verliefd op de dochter van zijn opponent. Deze re[KA3]unie van de SANDOKAN-regisseur en -ster is van een teleurstellende middelmaat, omdat Bedi slechts decoratief `Valentino` speelt i.p.v. als dynamische held en de verdere spelers er ook hun gemak van nemen. Uitzondering is de pop-zanger Renis. Tegen de (te) veelvuldig vertoonde Colombiaanse kustlandschappen vallen de slachtoffers bij bosjes, maar het aan de overbekende formule toegevoegde element van telepathie werkt alleen komisch en verwarrend.

La Madama

1975 | Komedie, Misdaad

Italië 1975. Komedie van Duccio Tessari. Met o.a. Christian De Sica, Tom Skeritt, Carole André, Lorella de Luca en Ettore Manni.

'Madama' is bargoens voor politieman-in-burger, in dit geval een jongeman die zich door zijn familieband met zijn superieur zelfstandig op zo aangenaam mogelijke karweien laat sturen, waarbij de niet zo vlotte carabinieri en zijn zelfingenomenheid riskant voor hem zouden kunnen worden, als niet een FBI-agent tussenbeide kwam. Deze komische politiefilm is matig onderhoudend, ook omdat de veronderstelde charme van De Sica jr. niet overtuigend is. De uit Hollywood geïmporteerde Skeritt loopt er wat verloren bij.

Zanna bianca

1973 | Familiefilm, Avonturenfilm, Actiefilm

Spanje​/​​Italië​/​​Frankrijk 1973. Familiefilm van Lucio Fulci. Met o.a. Franco Nero, Virna Lisi, Fernando Rey, John Steiner en Raymond Harmstorf.

Een zieke Indianenjongen die samen met een wolfshond is opgegroeid wordt naar een goudzoekersnederzetting gebracht, die beheerst wordt door een corrupte en wrede avonturier tegen wie de gemeenschap niets durft te beginnen. De film heeft met de roman [KL]White Fang[KLE] van Jack London alleen de titel gemeen en is een kleurrijk avontuur vol onwaarschijnlijkheden, ook in de internationale rolbezetting (Lisi als zwaar geschminkte missiezuster). De film lijkt zich op een publiek van kinderen te richten, maar aangezette harde en wrede scènes maken hem daarvoor weinig geschikt. Het scenario is van Peter Welbeck. Het camerawerk is van Enrico Menczer en Pablo Ripoli. Ook bekend als WHITE FANG en CROC-BLANC.

Il Giorno del furore

1973 | Drama, Historische film

Italië​/​​Verenigd Koninkrijk 1973. Drama van Antonio Calenda. Met o.a. Oliver Reed, Claudia Cardinale, John McEnery, Carole André en Ray Lovelock.

Terwijl de rest van Europa geleidelijk aan tot revolutie komt, blijft Rusland onder dictatuur van Catharina de Grote verdeeld in rijke grootgrondbezitters, arme en onderdrukte arbeiders en landbouwers. Een mysterieuze jongeman wordt als opzichter aangesteld bij een uitbundige hereboer die zich van geruchten over verzet onder leiding van Poegatsjev niets aantrekt en nogal ondoorzichtige familieverhoudingen blijkt te hebben. De boeiende bewerking (door Edward Bond) van Lermontovs Roman van Vadim kreeg onvoldoende regie en het spel van de fysiek ideale Reed als de boer bederft elke scène waarin hij voorkomt. McEnery in de feitelijke hoofdrol is goed.

Ci risiamo, vero Provvidenza?

1973 | Western, Komedie

Italië​/​​Frankrijk​/​​Spanje 1973. Western van Alberto De Martino. Met o.a. Tomas Milian, Gregg Palmer, Carole André, Luciano Catenacci en Manuel Gallardo.

De oplichterstruc van Providence om een bevriende outlaw uit te leveren, daarna te bevrijden en in een volgende staat wéér de premie op diens hoofd te incasseren, gaat niet meer op als de nieuwe president algehele amnestie afkondigt. Andere plannen om moeiteloos rijk te worden stuiten al evenzeer op tegenvallers. Deze tweede PROVVIDENZA-film borduurt bijna uitsluitend voort op de formule van de eerste, die ook al niet zo oorspronkelijk was, zodat komische verve van Milian als sjieke landloper weinig soelaas kan bieden.

Mordi e fuggi

1972 | Komedie

Italië​/​​Frankrijk 1972. Komedie van Dino Risi en Dino Riso. Met o.a. Marcello Mastroianni, Oliver Reed, Lionel Stander, Carole André en Nicoletta Machiavelli.

Linkse activisten gijzelen om represailles te voorkomen een industrieel en zijn vriendin. Ze krijgen alle media achter zich aan en de familie van de industrieel is helemaal niet willig om hem terug te krijgen. De film pakt de toen al actuele problematiek aan met middelen van een komedie om een groot publiek te bereiken. Reed voldoet verrassend als Italiaan, Mastroianni is de inzet om wie al gauw niemand zich nog bekommert. Het scenario is van Ruggero Maccari, Bernardino Zapponi en regisseur Risi. Het camerawerk is van Luciano Tovoli.

Una Farfalla con le ali insanguinate

1971 | Drama, Thriller

Duitsland​/​​Italië 1971. Drama van Duccio Tessari. Met o.a. Helmut Berger, Ida Galli, Carole André, Giancarlo Sbragia en Silvano Tranquilli.

Een meisje is vermoord door haar vader die gearresteerd wordt. De geliefde van het slachtoffer vermoordt onder identieke omstandigheden twee andere jonge vrouwen. De vader wordt onder druk van de publieke opinie vrijgelaten en de jongen kan zich op hem wreken. Deze rechtlijnige psychologische thriller wordt verpakt in verwarrende intriges en valse verdenkingen die de spanning niet verhogen. Minder bloederig dan andere Italiaanse films in het genre en ook beter geacteerd, maar het melodramatische einde ontspoort volledig.

Morte a Venezia

1971 | Drama

Italië​/​​Frankrijk 1971. Drama van Luchino Visconti. Met o.a. Dirk Bogarde, Björn Andrésen, Silvana Mangano, Romolo Valli en Mark Burns.

Gebaseerd op de novelle 'Tod in Venedig' (1912) van Thomas Mann. Bogarde speelt de Duitse componist Aschenbach (gebaseerd op Gustav Mahler) die tijdens een bezoek aan Venetië in een jonge Poolse toerist de kracht van zinnelijke schoonheid ontdekt die hij in zijn werk tevergeefs heeft nagestreefd. Bogarde was bijzonder tevreden: 'For me Death in Venice is the peak - the end - of my career. I can never hope to give a better performance or be in a better film.' Schitterend camerawerk van Pasquale de Santis, de meeslepende muziek van Mahler (onder andere het Adagietto uit de Vijfde Symfonie) en perfecte sfeertekening maken film en boek eindelijk eens gelijkwaardig.

Don Camillo e i giovani d'oggi

1971 | Komedie

Italië 1971. Komedie van Mario Camerini. Met o.a. Gastone Moschin, Lionel Stander, Carole André, Paolo Giusti en Daniele Dublino.

Don Camillo heeft last van nieuwlichterij in de kerk, Peppone van maoïsten in zijn communistische partij. Peppone's langharige zoon en Camillo's geminirokte nicht worden verliefd op elkaar. Door saamhorigheid slagen pastoor en burgemeester erin ze kerkelijk te laten trouwen en Peppone verkiezingen te laten winnen van dissidenten. Zesde film uit reeks werd gestart onder regie van Christian-Jaque toen Fernandel overleed. Nieuwe acteurs onder nieuwe regie missen jovialiteit van voorgangers, waardoor reactionaire strekking overduidelijk wordt en toch al zwakke grappen niet van de grond komen.

Mont-dragon

1970 | Drama, Erotiek

België​/​​Frankrijk 1970. Drama van Jean Valère. Met o.a. Jacques Brel, Françoise Prévost, Catherine Rouvel, Carole André en Paul Le Person.

Een man - die uit het leger is ontslagen na ontdekking van zijn verhouding met de vrouw van de kolonel - gaat zich later wreken. Een weduwe en een dienstbode worden verleid en vernederd, alleen de dochter zint op middelen om in verzet te komen. Dit troebel melodrama heeft cynische dialogen vol vrouwenhaat, en de humor is grotendeels onopzettelijk.

I Tulipani di Haarlem

1970 | Drama

Frankrijk​/​​Italië 1970. Drama van Franco Brusati. Met o.a. Frank Grimes, Carole André, Gianni Garko en Gianni Giuliano.

Een jonge Belgische fabrieksarbeider wordt verliefd op een al even eenzaam in het leven staande leeftijdgenote, die reeds de nodige ervaringen in de liefde achter zich heeft, waardoor ze weigert zich aan iemand te binden. De naïeve jongen merkt dat hij met zijn oprechtheid niets bereikt en wordt, zonder zich te verzetten, het doelwit van haar grillen en vernederingen, tot ze zich op een uiterst drastische en dramatische wijze van zijn levenslange loyaliteit verzekert. De jeugd van de personages verzacht de wreedheid van het kat-en-muis-spel enigszins, maar doet de ontknoping des te harder aankomen. De psychologische motivatie blijft opzettelijk onbestemd, maar met name Grimes weet in zijn rol zeer te overtuigen.

Toh, è morta la nonna

1969 | Komedie, Thriller

Italië 1969. Komedie van Mario Monicelli. Met o.a. Carole André, Peter Chatel, Valentina Cortese, Riccardo Garrone en Ray Lovelock.

De op een erfenis beluste nazaten zijn bijeen aan het sterfbed van hun rijke grootmoeder en komen een voor een op mysterieuze wijze om het leven. Een maoïstische kleinzoon wordt verdacht, maar de grootvader zelf is de schuldige. Na tientallen jaren wil hij eindelijk zijn verhouding met de huishoudster in de openbaarheid brengen. Deze interessante poging om met 'Engelse' zwarte humor de Italiaanse komedietraditie te doorbreken, is visueel van hoge kwaliteit door het Bauhaus-achtige decor, de aangepaste statische fotografie en mechanische enscenering. Echt leuk wordt de film zelden.

H2S

1969 | Drama

Italië 1969. Drama van Roberto Faenza. Met o.a. Dennis Gilmore, Carole André, Lionel Stander en Franco Valobra.

Het verhaal, dat speelt tijdens het studentenoproer in de jaren 1965-1970, gaat over een jonge student die een opstandig meisje ontmoet die alle andere studenten zover krijgt dat ze gaan protesteren tegen de gevestigde orde en het systeem. Een uitgemolken onderwerp, typisch produkt van de tweede helft van de jaren zestig, dat de huidige generatie niets nieuws meer te bieden heeft, behalve wat nostalgie en een paar diepe gedachten over de naderende 21ste eeuw.

Faccia a faccia

1967 | Western, Drama

Italië​/​​Spanje 1967. Western van Sergio Sollima. Met o.a. Gian Maria Volonté, Tomas Milian, William Berger, Carole André en Lidia Alfonsi.

Een intellectueel die lijdt aan een fatale ziekte, reist in 1870 naar het zuiden van Italië om in een warmer klimaat zijn leven nog wat te rekken. Daar wordt hij echter gegijzeld door een voortvluchtige misdadiger. Er ontstaat een fascinatie tussen deze tegenpolen, gebonden in hun strijd om het voortbestaan. De een ontdekt zijn onderdrukte geweldsinstincten, de ander leert nadenken. Boeiende, bijna filosofische strekking in een goed gemaakte, meeslepende spaghetti-western. Het knappe spel van de hoofdrollen doet de diepere inhoud niet verdwijnen achter de visuele effecten. Ook bekend als FACE TO FACE.