Luis César Amadori: regie.
Er zijn 12 films gevonden.

Cristina Guzmán

1968 | Komedie, Romantiek

Spanje 1968. Komedie van Luis César Amadori. Met o.a. Rocío Dúrcal, Arturo Fernández, Isabel Garcés en Emilio Gutiérrez Caba.

Herverfilming van CRISTINA GUZMÁN, een film uit de jaren veertig, deze keer ter ere van de toenmalige modester Rocío Dúrcal.

Un Novio para dos hermanas

1967 | Komedie, Romantiek

Spanje​/​​Mexico 1967. Komedie van Luis César Amadori en Luis Cesar Amadori. Met o.a. Pili, Mili, Angel Garasa, Fernando Luján en Joaqu´n Cordero.

Een jongeman wordt verliefd op twee tweelingzusters en denkt dat zij beiden een en dezelfde persoon zijn. Het klassieke intrigestuk met de toentertijd beroemde tweeling Pili en Mili.

Buenos días, condesita

1966 | Komedie, Musical

Spanje 1966. Komedie van Luis César Amadori. Met o.a. Rocío Dúrcal, Vicente Parra, Gracita Morales en Antonio Garisa.

De weg naar de top van een jonge vrouw, die dol is op zingen. Een typisch muzikale beeldroman met Rocío Dúrcal als hoofdrolspeler.

El Señor de LaSalle

1964 | Avonturenfilm

Spanje 1964. Avonturenfilm van Luis César Amadori. Met o.a. Mel Ferrer, Tomás Blanco, Fernando Rey, Roberto Camardiel en Nuria Torray.

In het Frankrijk van de zeventiende eeuw stelt de heer De La Salle zich ten doel om de armoede van het volk te verhelpen. Een eenvoudige film, zonder veel belang maar toch met zekere kwaliteiten.

Pecado de amor

1961 | Romantiek, Musical

Italië​/​​Spanje 1961. Romantiek van Luis César Amadori. Met o.a. Sara Montiel, Reginald Kerman, Terence Hill en Rafael Alonso.

Een succesvolle cabaretière twijfelt tussen drie aanbidders. Een van de typische muzikale melodrama's met de fabelachtige Montiel, met de toekomstige Terence Hill onder zijn echte naam Mario Girotti in de cast.

Alerta en el cielo

1961 | Drama

Spanje 1961. Drama van Luis César Amadori. Met o.a. Pablito Calvo, Antonio Vilar, Peter Damon en Eulalia del Pino.

Tussen een dodelijk ziek kind en een vliegenier die hem tracht te redden ontstaat een relatie. Ditmaal speelt een kind de hoofdrol in het zoveelste Spaanse melodrama.

Un Trono para Cristy

1960 | Romantiek

Spanje​/​​Duitsland 1960. Romantiek van Luis César Amadori. Met o.a. Christine Kauffman, Angel Aranda, Dieter Borsche en Félix Dafauce.

De liefdesgeschiedenis van een jonge Spanjaard en een Amerikaans meisje. Deze film is alleen voor liefhebbers van beeldromans bestemd.

Mi último tango

1960 | Romantiek, Musical

Spanje 1960. Romantiek van Luis César Amadori. Met o.a. Sara Montiel, Maurice Ronet, Isabel Garcés en Milo Quesada.

In het Buenos Aires van de jaren twintig leert een zangeres de liefde kennen. Het klassieke muzikale melodrama ter meerdere glorie van Sara Montiel, hier geflankeerd, zoals ook bij andere gelegenheden, door Ronet.

Una Gran señora

1959 | Komedie

Spanje 1959. Komedie van Luis César Amadori. Met o.a. Zully Moreno, Alberto Closas, Isabel Garcés, Ivette Lebon en María Silva.

Lady Chrisler verwisselt een mannequin met een gravin die een vriendin van haar is. Een typische en voorspelbare intrige-komedie.

Una Muchachita de Valladolid

1958 | Komedie, Romantiek

Spanje 1958. Komedie van Luis César Amadori en Luis Cesar Amadori. Met o.a. Alberto Closas, Analía Gadé, Lina Rosales, Alfredo Mayo en Analia Gade.

Twee vrouwen uit verschillende milieus wedijveren om de liefde van een minister. Zonder enige charme en bovendien stuntelig vertolkt.

Dónde vas, Alfonso XII?

1958 | Romantiek, Historische film

Spanje 1958. Romantiek van Luis César Amadori. Met o.a. Vicente Parra, Paquita Rico, Mercedes Vecino en Tomás Blanco.

De tragische liefdesromance tussen Alfonso XII en de Spaanse prinses Margarita. Een stompzinnige en vulgaire film die met overvloed aan middelen toch goed gerealiseerd werd. In Spanje werd het een verpletterend kassucces.

Pecado

1950 | Drama

Mexico 1950. Drama van Luis César Amadori. Met o.a. Zully Moreno, Roberto Cañedo, Eva Martino en José Elías Moreno.

Een meisje uit goede kringen trouwt met de eigenaar van een revue, die zich met duistere zaken bezighoudt. Ze raakt uiteindelijk in de diepste ellende, samen met haar kind. Hoewel Amadori een uitstekend regisseur was, is deze film met weinig enthousiasme gemaakt, ondanks het goede gevoel voor elliptisch taalgebruik en voor de beelden.