Stefan Saborowski: cast.
Er zijn 4 films gevonden.

Verflixtes Mißgeschick

1989 | Familiefilm, Fantasy

Oost Duitsland 1989. Familiefilm van Hannelore Unterberg. Met o.a. Carmen-Maja Antoni, Stefan Saborowski, Kurt Böwe, Horst Rehberg en Roman Kaminski.

Kleurloze film over het ongeluk dat van slachtoffer tot slachtoffer trekt totdat het zijn eigen ongeluk treft door te stuiten op een (nog) ongelukkiger boerenzoon. Moeizaam gedoe van een stel makers die hun hoofd bij andere zaken hadden; kort daarop stortte hun 'arbeidersparadijs' definitief in. De verhaaltrant - hoe kan het anders - is in episodenvorm, waardoor de jongste kijker het best kan volgen, maar die waarschijnlijk liever naar Amerikaanse tekenfilmpjes van Oom Walt kijkt. Regisseuse Unterberg, Michael Göthe en Wolf Müller bewerkten een sprookjesachtig verhaal van Samuil Marschak tot scenario en voornoemde Göthe stond achter de camera.

Verflixtes Missgeschick

1988 | Fantasy

Duitsland​/​​Oost Duitsland 1988. Fantasy van Hannelore Unterberg. Met o.a. Kurt Böwe, Stefan Saborowski, Carmen-Maja Antoni en Roman Kaminski.

Kleurloze film over het ongeluk dat van slachtoffer tot slachtoffer trekt totdat het zijn eigen ongeluk treft door te stuiten op een (nog) ongelukkiger boerenzoon. Moeizaam gedoe van een stel makers die hun hoofd bij andere zaken hadden; kort daarop stortte hun 'arbeidersparadijs' definitief in. De verhaaltrant - hoe kan het anders - is in episodenvorm, waardoor de jongste kijker het best kan volgen, maar die waarschijnlijk liever naar Amerikaanse tekenfilmpjes van Oom Walt kijkt. Regisseuse Unterberg, Michael Göthe en Wolf Müller bewerkten een sprookjesachtig verhaal van Samuil Marschak tot scenario en voornoemde Göthe stond achter de camera.

Polizeiruf 110: Laß mich nicht im Stich

1985 | Misdaad

Oost Duitsland 1985. Misdaad van Thomas Jacob. Met o.a. Jürgen Frohriep, Hans-Georg Körbel, Hans-Peter Reinecke, Stefan Saborowski en Ernst Meincke.

Onder de communisten was het in de echt verbinden en weer scheiden slechts een formaliteit. Omdat de kinderen de slachtoffers waren, werd ook hierin voorzien. De kinderen konden opgroeien in tehuizen, want dit was in het belang van de staat. Men kon die kinderen indoctrineren met patriottische denkbeelden. Met hun Lebensborn instelling hadden de nazi`s immers niets anders gedaan. Toch begrepen hun opvolgers in de DDR op den duur, dat die kinderen iets misten, waardoor ze vaak dreigden te ontsporen in het werkelijke leven. Dit vormde het thema van deze film. Micha Romenei (Saborowski) was zo`n ongelukkige ziel die op zijn zesde in een tehuis terecht kwam, omdat zijn vader Ernst (Reinicke) ging scheiden. Micha is inmiddels achttien, derhalve volwassen en moet op eigen benen staan. Hij zoekt zijn moeder op. Zij heeft een nieuw gezin gesticht en is gelukkig. Micha begrijpt dat hij niet welkom is. Hij gaat naar zijn vader die hem als de verloren zoon binnenhaalt en hem overlaadt met geschenken en kleine attenties. Dan ontdekt Micha dat dit zijn prijs heeft: hij moet zijn vader helpen bij diens onoirbare praktijken. Ondertussen heeft Oberleutnant H[KA3]ubner (Frohriep die al bijna veertien jaar bij de Vopo meedraait en van geen ophouden weet) zich met Leutnant Schulz (Körbel) gebogen over een serie kleine vergrijpen. Het spoor leidt naar de familie Romenei. Zou Micha nu wel of niet een goede burger geworden zijn in het kindertehuis van de staat of zou het bloed kruipen, waar het niet gaan kan? Het scenario van regisseur Jacob is natuurlijk voorspelbaar: de misdaad loont niet. Ook niet in het boeren- en arbeidersparadijs van vadertje Honecker. Oberleutnant Hübner waakt ervoor dat het zo blijft. Aflevering 96. Stereo.

Polizeiruf 110: Lass' mich nicht im Stich

1985 | Thriller

Duitsland 1985. Thriller van Thomas Jacob. Met o.a. Stefan Saborowski, Hans-Georg Körbel en Jürgen Frohriep.

Onder de communisten was het in de echt verbinden en weer scheiden slechts een formaliteit. Omdat de kinderen de slachtoffers waren, werd ook hierin voorzien. De kinderen konden opgroeien in tehuizen, want dit was in het belang van de staat. Men kon die kinderen indoctrineren met patriottische denkbeelden. Met hun Lebensborn instelling hadden de nazi`s immers niets anders gedaan. Toch begrepen hun opvolgers in de DDR op den duur, dat die kinderen iets misten, waardoor ze vaak dreigden te ontsporen in het werkelijke leven. Dit vormde het thema van deze film. Micha Romenei (Saborowski) was zo`n ongelukkige ziel die op zijn zesde in een tehuis terecht kwam, omdat zijn vader Ernst (Reinicke) ging scheiden. Micha is inmiddels achttien, derhalve volwassen en moet op eigen benen staan. Hij zoekt zijn moeder op. Zij heeft een nieuw gezin gesticht en is gelukkig. Micha begrijpt dat hij niet welkom is. Hij gaat naar zijn vader die hem als de verloren zoon binnenhaalt en hem overlaadt met geschenken en kleine attenties. Dan ontdekt Micha dat dit zijn prijs heeft: hij moet zijn vader helpen bij diens onoirbare praktijken. Ondertussen heeft Oberleutnant H[KA3]ubner (Frohriep die al bijna veertien jaar bij de Vopo meedraait en van geen ophouden weet) zich met Leutnant Schulz (Körbel) gebogen over een serie kleine vergrijpen. Het spoor leidt naar de familie Romenei. Zou Micha nu wel of niet een goede burger geworden zijn in het kindertehuis van de staat of zou het bloed kruipen, waar het niet gaan kan? Het scenario van regisseur Jacob is natuurlijk voorspelbaar: de misdaad loont niet. Ook niet in het boeren- en arbeidersparadijs van vadertje Honecker. Oberleutnant Hübner waakt ervoor dat het zo blijft. Aflevering 96. Stereo.