Cesare Bocci

Acteur

Cesare Bocci is acteur.
Er zijn 7 films gevonden.

Princesa

2001 | Drama

Italië/Verenigd Koninkrijk/Duitsland/Brazilië/Spanje/Frankrijk 2001. Drama van Henrique Goldman. Met o.a. Ingrid De Souza, Cesare Bocci, Lulu Pecorari, Mauro Pirovano en Biba Lerhue.

In Milaan vindt men de meeste travestieten, die zich prostitueren. Het merendeel is afkomstig uit Brazili[KA3]e. De negentien-jarige Fernanda (De Souza) is van haar hoofd tot haar middel een mooie jonge vrouw en ze reist met haar goede vriend Charlo (Lerhue) naar Itali[KA3]e om met tippelen een operatie te betalen, waardoor ze definitief een vrouw kan worden. Ze komt het land binnen door een `wip` te doen met een douanebeambte die opmerkt dat haar foto niet lijkt en dat haar naam Fernando is (so much for Italian macho`s). In Milaan belandt zij in de callgirl- organisatie van Karin (Pecorari), zelf een transseksueel. Fernanda is wat je zou kunnen noemen een kleine sensatie onder Karins cli[KA3]ent[KA2]ele. Zo ontmoet ze Gianni (Bocci), een jurist die bij een groot concern werkt en getrouwd is. Gianni is ontdaan als hij ontdekt dat Fernanda `niet helemaal` een vrouw is, maar Fernanda weet hem snel te overtuigen en gelukkig te maken. Zo zeer zelfs dat Gianni verliefd wordt, met haar wil samenleven en de seksoperatie wil betalen. Fernanda denkt dat ze nu is aangeland in sprookjesland. Haar ontnuchtering begint als Gianni`s vrouw Lidia (Acciai) haar bezoekt, vertelt dat ze zwanger is en haar smeekt Gianni te laten gaan. De onder druk gezette Fernanda krijgt het nog zwaarder verduren als zij naar de spreekuren moet komen, die vooraf gaan aan de operatie, waardoor ze begint te twijfelen. Hoewel ze er tenslotte mee doorgaat, is de depressie na de operatie groot en haar beeld van de `Amerikaanse` strijkende en stofzuigende, maar gelukkige huisvrouw zonder zorgen volledig verbrijzeld. Regisseur Goldman, die grotendeels met leken werkte, heeft de film in de finale een andere draai gegeven dan de werkelijkheid, waarop hij gebaseerd is. Hij laat de kijker evenwel binnendringen in het travestietenwereldje, dat kennelijk meer in zwang is dan de kring van transseksuelen en hermafrodieten. In De Souza, die nauwelijks ervaring heeft, vond Goldman, wiens prestatie in de richting van Pedro Almod[KA1]ovar komt, een ideale, geloofwaardige hoofdrol. Goed uitgebeeld is o.a. de rivaliteit met Karin, die Fernanda als inkomstenbron beschouwt (meer als agent dan als souteneur) en Gianni, die een emotionele claim op haar legt. Het scenario van Ellis Freeman en regisseuse Goldman is gebaseerd op de autobiografie van Fernanda Farias de Albuquerque, die zij met Maurizio Jannelli schreef. Kort na het verschijnen van het boek werden de filmrechten verkocht. Ze was betrokken bij de totstandkoming van de film, maar pleegde in een laat stadium van de productie, zelfmoord. Het camerawerk is van Guillermo Escalon.

Commissario Montalbano : La voce del violino

2000 | Misdaad, Mysterie

Italië 2000. Misdaad van Alberto Sironi. Met o.a. Luca Zingaretti, Katharina Böhm, Peppino Mazzotta, Biancamaria D'Amato en Mario Erpichini.

De vierde zaak van de commissaris uit de titel (Zingaretti). De beeldschone, maar ontrouwe Michela, de jonge echtgenote van de veel oudere, maar steenrijke dokter Licalzi (Erpichini) is vermoord in haar dure villa. Ze werd naakt gevonden en was gewurgd. De schuldige zou haar minnaar, de antiquair Guido Serravalle (Vettorazzo), kunnen zijn. Montalbano volgt ook een ander spoor dat hem leidt naar Maurizio Di Blasi (Prollo) in Vig[KA2]ata, waardoor hij in een ander district komt en er een competentiekwestie met zijn collega`s ontstaat. Omdat zijn zaak geen vorderingen maakt, wordt hij er vanaf gehaald. Ondertussen dringt zijn vaste vriendin Livia (B[KA3]ohm) erop aan dat hij eindelijk zijn belofte om met haar te trouwen moet inlossen, terwijl uiterst behulpzame assistente Anna (D'Amato) zijn hart sneller liet kloppen. Uiteraard geeft onze commissario zijn speurtocht niet op en ontdekt dat het slachtoffer een kostbare viool wilde verkopen om de speelschulden van haar minnaar te betalen. Zoals gebruikelijk hoef je de dader niet ver te zoeken. Rommelig, veel dialoog en weinig actie. Het clichématige scenario is van Angelo Pasquini en Andrea Camilleri naar de gelijknamige roman Andrea Camilleri. Het fraaie camerawerk is van Franco Lecca en Stefano Ricciotti.

Commissario Montalbano : La forma dell'acqua

2000 | Misdaad, Mysterie

Italië 2000. Misdaad van Alberto Sironi. Met o.a. Luca Zingaretti, Katharina Böhm, Peppino Mazzotta, Isabella Sollman en Pietro Montandon.

In de officieuze tippelzone (we zijn in Itali[KA3]e!) in het verlaten industriegebied van het havenplaatsje Vig[KA2]ata vinden twee vuilnisophalers het levenloze lichaam van Luparello, een bekende advocaat uit het stadje, die in de gemeentepolitiek zat. Het ziet ernaar uit dat Luparello van opwinding aan een hartaanval gestorven zou zijn. De autoriteiten willen de dood van Luparello zo snel mogelijk afleggen en klasseren als `zonder misdrijf`, ware het niet dat Luparello`s vriend, de advocaat Rizzo (Montandon) ervan overtuigd is, dat de overledene geen hoerenloper was, en meent dat er een spoor leidt naar de plaatselijke politiek. Montalbano (Zingaretti), die de zaak onderzoekt, weet dat Luparello door iemand werd bespioneerd, maar kan er zijn vinger niet op leggen. Ook met Rizzo's opmerkingen kan hij niets beginnen; de zaak is zoals de titel aangeeft, vormloos en glijdt door de handen. Deze aflevering schildert een aardig portret van de Italiaanse provincie. Het scenario is van Francesco Bruni en Andrea Camilleri naar de gelijknamige roman van Camilleri, die met de plaats Montelusa zijn woonplaats Agrigent bedoelt, en met Vigàta zijn geboorteplaats Porto Empedocle beschrijft. De spelprestaties zijn goed. Het camerawerk is van Franco Lecca en Stefano Ricciotti.

Commissario Montalbano : Il cane di terracotta

2000 | Misdaad, Mysterie

Italië 2000. Misdaad van Alberto Sironi. Met o.a. Luca Zingaretti, Katharina Böhm, Peppino Mazzotta, Giuseppe Lo Presti en Leopoldo Trieste.

Maffiakiller Tano u Grecu (Lo Presti) vreest zijn opdrachtgevers meer dan de politie. Hij zoekt bescherming bij Commissario Montalbano (Zingaretti), maar het mag niet baten. De toorn van de peetvaders velt hem en legt hem voor eeuwig het zwijgen op. In zijn 'nalatenschap' treft Montalbano een waardevol spoor naar een wapenhandel, die de hele omgeving in angst houdt en voert hem naar een mysterieuze moord, die dateert uit de klassieke oudheid. Onopwindende film met een intrigerend gegeven, waarin teveel gepraat wordt en te weinig spannende actie zit. Beiden zaken lost Montalbano met goed gevolg op. De beslist niet onbekwame rolverdeling inspireert niet. Het scenario is van Francesco Bruni en Andrea Camilleri naar de gelijknamige roman van Camilleri. Het camerawerk is van Franco Lecca en Stefano Ricciotti.

Commissario Montalbano : Il ladro di merendine

1999 | Misdaad, Mysterie

Italië 1999. Misdaad van Alberto Sironi. Met o.a. Luca Zingaretti, Katharina Böhm, Peppino Mazzotta, Guija Jelo en Mouna Noureddine.

Salvo Montalbano (Zingaretti) onderzoekt de moord op zakenman Lap[KA2]ecora die in de lift naar zijn appartement is doodgeschoten. Hij hoort Karima (Jnifen), een beeldschone Tunesische, die de ma[KA4]itresse van het slachtoffer was. Volgens de weduwe van het slachtoffer heeft Karima het gedaan, maar Montalbano ziet geen duidelijk motief. Als hij Karima nog eens wil ondervragen, is zij verdwenen. Ondertussen worden kinderen op een school in de buurt geplaagd door een dief die hun versnaperingen pikt. De boosdoener is algauw in de kladden gegrepen en het is Karima`s zoon die zijn moeder kwijt is. Mantalbano heeft medelijden met het kind en neemt het in huis. Zowel zijn vriendin Livia (Böhm) als hij zelf hechten zich gauw aan de jongen, die hem onverwacht aan een clou over de moord op Lapècora bezorgt. Ondertussen was de commissario ook betrokken bij het onderzoek naar de toedracht hoe een jonge Tunesische visser per ongeluk door de Italiaanse kustwacht kon zijn doodgeschoten. De zaak Lapècora en de onnatuurlijke dood van de visser blijken met elkaar in verband te staan. Na een ziekenhuisreeks met Böhm, nu een halfgare misdaadserie; of zij nu met een collega-dokter samenleeft of met een speurder, het is en blijft min of meer oude wijn in nieuwe zakken. Sfeervol, puur Italiaans, veel gepraat maar zonder dat er veel actie is. Het trage scenario is van Francesco Bruni en Andrea Camilleri naar de gelijknamige roman van Camilleri. Het camerawerk is van Franco Lecca en Stefano Ricciotti.

De Generazione

1994 | Horror, Sciencefiction, Fantasy

Italië 1994. Horror van Pier Giorgio Bellocchio, Marco Manetti, Antonio Manetti, Andrea Maula en Alberto Taraglio. Met o.a. Stefano Abbati, Francesca Antonelli, Asia Argento, Luigi Basagaluppi en Paolo Bellizzomi.

Een compilatie van tien korte films gemaakt door jonge, debuterende cineasten, die allen [KA1]e[KA1]en ding gemeen hebben: ze houden van de goeie oude Amerikaanse B-horror-films. In ARRIVANO I NOSTRI (Our Guys Are Coming) van Bellocchio krijgen we een TERMINATOR met een italiaans sausje overgoten (Scen.: Bellocchio en Alessandro Valori/Foto: Dante Dalla Torre). CONSEGNA LA DOMICILIO (House Delivery) van de Manetti-broertjes toont ons wat er gebeurt als een loopjongen door de stress in een monster verandert (Scen.: M&A Manetti, Simone Paragnani/Foto: Patrizio Patrizi). JUST ANOTHER VAMPIRE STORY van Maura handelt over de nachtelijke ontmoetingen van een homoseksuele aan alcohol verslaafde vampier (Scen.: Maula, M & A Manetti/Foto: Sandro De Pascalis). Een klein meisje is alleen thuis en bekijkt een nachtelijke griezelfilm op het kleine scherm in LA TV FA MALE AL BAMBINI ? (Is TV Bad For Children?) van Taraglio (Scen.: Taraglio, Luca Benedetti/Foto: Giuseppe Schifano). VUOTO A RENDERE (Return Empty) van Infascelli toont ons een doodgewone man met een gezin, een goede job en... een nummer op zijn arm (Scen.: Infascelli, David Nerattini/Foto: Federico Slatter). Argento, dochter van de beroemde Dario, debuteert met PROSPETTIVE (Outlook), waarin ze ons een blik gunt in haar droomwereld (Scen.: Argento/Foto: Gianni Mammolotti). Antonelli toont in CATENE (Chains) wat je moet doen wanneer je meisje je bedriegt en je vrienden je bloed doen koken (Scen.: Antonelli/Foto: Alessandro Pesci). Hoe een taxi-chauffeur kan reageren wanneer hij een onzichtbare klant krijgt, zien we in INDIA-21 van Prandstaller (Scen.: Prandstaller, Luca D`Ascianio/Foto: Alessandro Pesci). Dromen kunnen gevaarlijk zijn, althans volgens Fiorini in FINALMENTE INSIEME (Finally Together) (Scen.: Fiorini/Foto: Gianni Mammolotti). En ten slotte vraagt Valori zich af waarom men zo gek is om verliefd te worden in SQUEAK ! (Scen.: Valori, M&A Manetti/Foto: Sandro De Pascalis). Een onevenwichtige reeks korte films waarin wel enkele veelbelovende talenten voor de dag komen, maar die als geen homogeen geheel vormen. Van pure gruwel tot surrealistische en absurde ironie. Sommige van de regisseurs acteren in de films van hun collega's.

Il commissario Montalbano

-1 | Thriller

Italië. Thriller van Alberto Sironi. Met o.a. Cesare Bocci, Kaharina Bohm, Luca Zingaretti en Mariacristina Marocco.

Een compilatie van tien korte films gemaakt door jonge, debuterende cineasten, die allen [KA1]e[KA1]en ding gemeen hebben: ze houden van de goeie oude Amerikaanse B-horror-films. In ARRIVANO I NOSTRI (Our Guys Are Coming) van Bellocchio krijgen we een TERMINATOR met een italiaans sausje overgoten (Scen.: Bellocchio en Alessandro Valori/Foto: Dante Dalla Torre). CONSEGNA LA DOMICILIO (House Delivery) van de Manetti-broertjes toont ons wat er gebeurt als een loopjongen door de stress in een monster verandert (Scen.: M&A Manetti, Simone Paragnani/Foto: Patrizio Patrizi). JUST ANOTHER VAMPIRE STORY van Maura handelt over de nachtelijke ontmoetingen van een homoseksuele aan alcohol verslaafde vampier (Scen.: Maula, M & A Manetti/Foto: Sandro De Pascalis). Een klein meisje is alleen thuis en bekijkt een nachtelijke griezelfilm op het kleine scherm in LA TV FA MALE AL BAMBINI ? (Is TV Bad For Children?) van Taraglio (Scen.: Taraglio, Luca Benedetti/Foto: Giuseppe Schifano). VUOTO A RENDERE (Return Empty) van Infascelli toont ons een doodgewone man met een gezin, een goede job en... een nummer op zijn arm (Scen.: Infascelli, David Nerattini/Foto: Federico Slatter). Argento, dochter van de beroemde Dario, debuteert met PROSPETTIVE (Outlook), waarin ze ons een blik gunt in haar droomwereld (Scen.: Argento/Foto: Gianni Mammolotti). Antonelli toont in CATENE (Chains) wat je moet doen wanneer je meisje je bedriegt en je vrienden je bloed doen koken (Scen.: Antonelli/Foto: Alessandro Pesci). Hoe een taxi-chauffeur kan reageren wanneer hij een onzichtbare klant krijgt, zien we in INDIA-21 van Prandstaller (Scen.: Prandstaller, Luca D`Ascianio/Foto: Alessandro Pesci). Dromen kunnen gevaarlijk zijn, althans volgens Fiorini in FINALMENTE INSIEME (Finally Together) (Scen.: Fiorini/Foto: Gianni Mammolotti). En ten slotte vraagt Valori zich af waarom men zo gek is om verliefd te worden in SQUEAK ! (Scen.: Valori, M&A Manetti/Foto: Sandro De Pascalis). Een onevenwichtige reeks korte films waarin wel enkele veelbelovende talenten voor de dag komen, maar die als geen homogeen geheel vormen. Van pure gruwel tot surrealistische en absurde ironie. Sommige van de regisseurs acteren in de films van hun collega's.

op televisie
0 uitzendingen

Maak een abonnement aan als u op tijd gewaarschuwd wilt worden wanneer Cesare Bocci op televisie komt.

Reageer