Joseph Sterling: regie en montage.
Er zijn 3 films gevonden.

Cloak Without Dagger

1955 |

Verenigd Koninkrijk 1955. Joseph Sterling en Joseph Sterling. Met o.a. Philip Friend, Mary Mackenzie, Leslie Dwyer, Allan Cuthbertson en Mary Mackenzie.

Een obscuur spionagefilmpje. Ook bekend als OPERATION CONSPIRACY.

Return To Glennascaul

1952 | Fantasy, Horror, Korte film, Thriller

Ierland 1952. Fantasy van Hilton Edwards. Met o.a. Orson Welles, Michael Laurence, Shelah Richards, Helena Hughes en John Dunne.

Op weg naar Dublin pikt Welles (als zichzelf) een lifter met motorpech op. Onderweg vertelt de lifter een vreemd verhaal. Op het kruispunt waar ze zich nu bevinden gaf hij een jaar geleden twee vrouwen een lift. Hij brengt hen naar een vreemd herenhuis, Glennascaul. Ze bieden hem een drankje aan. Na zijn vertrek merkt hij dat hij zijn sigaretten is vergeten. Hij gaat onmiddellijk terug maar treft het huis verlaten en in ruïne aan. Bevreemdend spookverhaal in hetzelfde wazige zwart-wit als bv. THE THIRD MAN. Welles is doorlopend aanwezig als verteller. De film werd gemaakt tijdens een break in de opnamen van OTHELLO. Regisseur/scenarioschrijver Edwards speelt in die film trouwens de rol van Brabantio. Deze film werd lange tijd verloren gewaand, teruggevonden en in 1992 gerestaureerd door Peter Bogdanovich, die de film ook inleidt. Fotografie van Georg Fleischmann.

The Ghosts of Berkeley Square

1947 | Komedie, Horror

Verenigd Koninkrijk 1947. Komedie van Vernon Sewell en Harold V. King. Met o.a. Robert Morley, Claude Hulbert, Felix Aylmer, Yvonne Arnaud en Abraham Sofaer.

Vernon Sewells beste werk is niet klassiek, maar bevat veel goeds. De komedie wordt bijvoorbeeld bevolkt door Britse acteurs die in de jaren veertig top of the bill waren. Felix Aylmer, Robert Morley, Martita Hunt, Wilfred Hyde-White, James Hayter - om er maar een paar te noemen - waren, vooral in Engeland, beroemd door hun prestaties op het toneel en in film. BBC 2 biedt vandaag de schaarse mogelijkheid om deze acteerhelden (opnieuw) te ontdekken en op waarde te schatten. Eveneens interessant is het werk van Ernest Palmer, een pionierende, Oscarwinnende cameraman die met Ivanhoe in 1912 reeds faam maakte. Een lang kraanshot in het begin van The ghosts of Berkeley Square toont gelijk zijn klasse. Het verhaal is wat dun, maar de dialogen zijn vaak amusant gevat. Morley en Aylmer spelen erin twee dwaze achttiende-eeuwse officieren met pensioen, die in een poging de oorlog te verkorten zichzelf om zeep helpen. Om kosmische redenen is het koppel vervolgens gedoemd om als geesten in hun Londens landhuis op Berkely Square te vertoeven, totdat ze koninklijke adel zover kunnen krijgen om hun huis te bezoeken.