Mikkel Nørgaard: regie en scenario.
Er zijn 3 films gevonden.

Dossier 64

2018 | Misdaad

Denemarken​/​​Duitsland 2018. Misdaad van Christoffer Boe. Met o.a. Nikolaj Lie Kaas, Fares Fares, Søren Pilmark, Fanny Leander Bornedal en Clara Rosager.

De Serie Q-boeken van de Deense bestsellerauteur Jussi Adler-Olsen gaan over Carl Mørck, hoofd van afdeling Q van de Kopenhaagse politie, die zich uitsluitend richt op oude, onopgeloste zaken. In deze vierde film stuiten Mørck (Klaas) en zijn collega Assad (Fares) op een reeks vermissingen die te maken hebben met een instituut voor ‘eigenzinnige’ meisjes.

De vrouw in de kooi

2013 | Thriller, Misdaad, Mysterie

Denemarken​/​​Duitsland​/​​Zweden 2013. Thriller van Mikkel Nørgaard. Met o.a. Nikolaj Lie Kaas, Fares Fares, Sonja Richter, Rasmus Botoft en Eric Ericson.

In deze film lopen twee verhaallijnen door elkaar. Of eigenlijk naar elkaar toe. In de eerste wordt een jonge politica ontvoerd en in een kooi gevangen gehouden. In de tweede volgen we de norse inspecteur Carl Mørck, die vijf jaar later haar zaak opnieuw onderzoekt. De film is gebaseerd op De vrouw in de kooi van bestsellerauteur Jussi Adler-Olsen en is een heel behoorlijke politiethriller, die ook als je het boek gelezen hebt nog steeds spannend is. Veel klopt, en toch ontbreekt er iets: verrassing.

De fazantenmoordenaar

2014 | Misdaad, Thriller

Denemarken​/​​Duitsland​/​​Zweden 2014. Misdaad van Mikkel Nørgaard. Met o.a. Nikolaj Lie Kaas, Fares Fares en Pilou Asbæk.

Deel twee in de reeks boekverfilmingen van de populaire Deense misdaadromans van Jussi Adler-Olsen is dit grimmige detectiveverhaal over een dubbele moord. De norse inspecteur Carl Mørck (Lie Kaas) en zijn vaste partner Assad (Fares) heropenen twintig jaar na dato een zaak uit de jaren negentig, waarbij een broer en zus werden gedood. Het brengt hen op een spoor van vele brute misdaden uit het verleden. Zoals dat gaat in Scandi-thrillers is de toon hard en grauw. De weinig verrassende doch vermakelijke film leunt bij vlagen tegen exploitatie aan - sommige misdaadscènes worden wel heel plastisch verbeeld - maar het acteerwerk is goed, het tempo hoog en de spanning voelbaar.