Janine Bazin: regie, cast en productie.
Er zijn 5 films gevonden.

Une journée d'Andrei Arsenevitch

1999 | Documentaire, Biografie

Frankrijk 1999. Documentaire van Chris Marker.

Jean-Pierre Melville (Portrait en 9 poses)

1996 | Documentaire, Biografie

Frankrijk 1996. Documentaire van André S. Labarthe. Met o.a. Jean-Pierre Melville, Annie Melliant, Christine Grenet en André S. Labarthe.

Autoportret : Chantal Akerman par Chantal Akerman

1996 | Documentaire, Experimenteel

Frankrijk 1996. Documentaire van Chantal Akerman.

François Truffaut : Portraits volés

1993 | Documentaire, Biografie

Frankrijk 1993. Documentaire van Serge Toubiana en Michel Pascal. Met o.a. Gérard Depardieu, Eva Truffaut, Claude Chabrol, Jean-Louis Richard en Jean Gruault.

Degelijk portret van de grote regisseur Fran[KA10]cois Truffaut (1932-1984) waarin alle aspecten van zijn talent belicht worden. Vanaf zijn jeugd, waarin hij zich voor het medium film ging interesseren tot en met de eerste stappen als assistent en scenarist. Over zijn grote doorbraak met LES 400 COUPS inclusief de apotheose van de prijsuitreiking op het Festival van Cannes en zijn grote bewondering voor Alfred Hitchcock. De film bevat zeldzame opnamen van Truffaut met de Master of Suspense. Ook het verhaal van zijn alter-ego Antoine Doinel, in de films steeds vertolkt door Jean-Pierre Léaud. Tot slot een resem fragmenten uit zijn bekendste films. Het geheel wordt van commentaar voorzien door een hele reeks bekende namen uit de Franse cinema die allen vrienden waren van - of gewerkt hebben met Truffaut. Pure hulde waardoor de film wellicht kritiekloos lijkt. Toubiana en Pascal schreven het scenario en beeldmateriaal werd bijeengeschoten door Maurice Fellous, Jean-Yves Le Mener en Michel Sourioux.

Claude Chabrol, l'entomologiste

1991 | Documentaire, Biografie

Frankrijk 1991. Documentaire van André S. Labarthe en Janine Bazin.

Een portret van de Franse cineast, vooral bestaande uit een lang gesprek met hem in zijn huis aan de rand van de Loire. De makers hebben getracht een ander beeld van hem te schetsen dan de media in het algemeen van hem geven. Ze tonen een ernstige, zelfbewuste Chabrol, die weet wat zijn werk betekent voor de Franse cinematografie. Het werd een vertrouwelijk gesprek waarbij de filmmaker blijkbaar vaak vergeet dat de camera`s van Maurice Perrimond en Marc Seferchian op hem gericht waren. Als illustratie worden fragmenten getoond uit enkele van zijn meest kenmerkende films: LE BOUCHER (1969), VIOLETTE NOZIERES (1978), LES FANTOMES DU CHAPELIER (1982) en MASQUES (1986). Het geheel werd gemonteerd door Danielle Anezin.