Stéphanie Murat: cast.
Er zijn 3 films gevonden.

Strip-tease

1992 | Thriller

Zwitserland​/​​Frankrijk 1992. Thriller van Michel Mitrani. Met o.a. Patricia Millardet, Robert Rimbaud, Geneviève Fontanel, Irina Dali en Isabelle Mergault.

Naar de gelijknamige psychologische thriller van Georges Simenon, uit 1958, met Millardet als striptease-danseres, die in een bar van Rimbaud werkt. Ze is verliefd op haar baas, hoopt ooit zijn vrouw te worden en laat zich zijn avances welgevallen. De komst van Dali, als een beginnelinge in het vak, dreigt haar plannen in de war te sturen. Met de hulp van Fontanel, de zieke echtgenote van haar baas, stelt zij alles in het werk om de jonge rivale uit de weg te ruimen. Degelijke tv-verfilming van een van de z.g. 'romans durs' van Simenon, die Henri-Georges Clouzot destijds al wilde verfilmen maar uit angst voor de filmcensuur liet liggen.

La contre-allée

1991 | Komedie

Frankrijk 1991. Komedie van Isabel Sebastien. Met o.a. Jennifer Covillault, Caroline Cellier, Jacqueline Maillan, Jacques Perrin en Massimo Ghini.

De twaalfjarige Marie (Covillault) voelt zich niet thuis in het enorme appartement aan de Avenue Foch, dat haar ouders zojuist hebben betrokken. Gelukkig dat een vriendin van haar leeftijd en een vriend van haar vader haar met het wereldje van de buurt laten kennismaken. Eigenlijk geen wereldje, want de Avenue Foch is het symbool zelve van de negen grote avenues die naar de Arc de Triomphe leiden. Het gaat dus om de duurste vierkante meters van Parijs; de woonomgeving van de miljardairs. Geen zedenstudie maar een reeks clichés en wat inhoudsloos gebabbel. Het acteerwerk varieert van boeiend (Covillault) tot hinderlijk (Maillan), via de rol die de kijker totaal onverschillig laat (Perrin). Kortom, veel chique gedoe zonder inhoud.

Vol d'enfant

1990 | Drama, Misdaad

Frankrijk 1990. Drama van Luc Béraud. Met o.a. Claire Nebout, Laure Killing, Luc Thuillier, Christophe Odent en Stéphanie Murat.

Om er financieel bovenop te komen, stemt Corinne (Nebout) erin toe om voor een bedrag van FF 170.000 als draagmoeder te fungeren voor een welgesteld echtpaar dat zelf geen kinderen kan krijgen. De zaken lopen echter anders dan verwacht. De regisseur van deze film moest na de publieke mislukking van twee opmerkelijke produkties van zijn hand (LA TORTUE SUR LE DOS en PLEIN SUD) aan een tweede carrière bij de TV beginnen. Deze film draagt het stempel van zijn sterke persoonlijkheid: de obsessie voor personages met wie het de verkeerde kant opgaat, de zeer lichamelijke en sensuele manier van regisseren, de verheerlijking van het lichaam en het leven en de suggestieve stijl. Uitstekend acteerwerk.