Brigitta Tauchner: montage.
Er zijn 3 films gevonden.

Meine schöne Bescherung

2007 | Komedie

Duitsland 2007. Komedie van Vanessa Jopp. Met o.a. Martina Gedeck, Heino Ferch, Alexandra Neldel en Rainer Sellien.

Iets andere kerstfilm van Jopp, sinds het mooie provincienestverhaal Vergiss Amerika gestaag bouwend aan een fijnproeversoeuvre. In deze remake van het Zweedse succes Tomten är far till alla barnen (1999) heeft gezinsdier Sara stiekem haar drie exen inclusief aanhang voor een gezamenlijke kerstavond uitgenodigd. Slim idee? Vierde en huidige echtgenoot Jan (Ferch) weet van niets - en hem staat een nog grotere surprise te wachten. Dynamische komedie met gekruide dialogen en Gedeck (Bella Martha) als overmoedig optimistische protagoniste krijgt meerwaarde door uitgelezen spelersensemble dat er zichtbaar lol in heeft. Puntige bijrollen van topactrices Meret Becker en Jasmin Tabatabai.

Beautiful Bitch

2007 | Drama

Duitsland 2007. Drama van Martin Theo Krieger. Met o.a. Katharina Derr, Sina Tkotsch, Patrick von Blume, Tom Lass en Lucien Le Rest.

De vijftienjarige Roemeense Bica en haar jonge broertje houden ternauwernood het hoofd boven water in de straten van Boekarest. Een voormalige politieman belooft haar een betere toekomst, als zakkenrolster in Düsseldorf. Het pakt allemaal minder mooi uit, al kan ze na een aarzelend begin wel vriendschap sluiten met de rijke, verwende Milka. Treurig stemmend verhaal over armoede, illegaliteit, misbruik en andere, Dickensiaans aandoende, ellende. Prima spel, vooral van de debuterende hoofdrolspeelster Derr, compenseert ook de wat minder sterke scenario- en regiekeuzes.

Komm näher

2006 | Komedie, Drama, Romantiek

Duitsland 2006. Komedie van Vanessa Jopp. Met o.a. Meret Becker, Stefanie Stappenbeck, Heidrun Bartholomäus, Hinnerk Schönemann en Jana Pallaske.

Geïnspireerd door Mike Leigh liet Jopp haar acteurs al improviserend meewerken aan het script van dit tragikomische drama dat zich afspeelt in hedendaags Berlijn. Drie verhaallijnen worden losjes met elkaar verweven: een driehoeksverhouding tussen een taxichauffeur, een alleenstaande moeder en haar tienerdochter, een romance tussen een agent en een vrouw die hij komt waarschuwen de muziek zachter te zetten (een gegeven dat trouwens precies zo voorkomt in P.T. Andersons Magnolia), en het verhaal van haar financieel beperkte zus en zwager. Het beeld van eenzaamheid in de grote stad is treffend, al zijn niet alle verwikkelingen even geloofwaardig uitgewerkt.