Bernd Kampka: muziek.
Er zijn 6 films gevonden.

Frauenstation

1977 | Romantiek, Drama

Duitsland 1977. Romantiek van Rolf Thiele. Met o.a. Stephen Boyd, Horst Buchholz, Lilian Müller, Marina Langner en Pirko Zenker.

Amusementsfilm over de ups en downs van patiëntes en artsen op de gynaecologische afdeling van een ziekenhuis.

Komm nach Wien, ich zeig dir was!

1969 | Erotiek

Duitsland​/​​Oostenrijk 1969. Erotiek van Rolf Thiele. Met o.a. Tanja Gruber, Andrea Rau, Veit Relin, Peter Kollek en Julia Holt.

Lichtvoetige zedenschets over de Weense vrouwtjes, de zogenaamde 'Mizzis', met veel bloot maar helemaal niet goedkoop en onverzorgd. Integendeel: een aantal groots opgezette scènes, prachtige kostuums, heerlijke decors en door cameraman Wolf Wirth in mooie kleuren vastgelegd. Scenario van Joachim Fernau. Een van de eerste seksfilms waarin het Duitse sekspopje Rau te zien was.

Komm nur, mein liebstes Vögelein

1968 | Erotiek

Duitsland​/​​Italië 1968. Erotiek van Rolf Thiele. Met o.a. Maria Brockerhoff, Tanja Gruber, Francesca Farinacci, Christiane Rücker en Achim Hammer.

Een groots opgezette historische moraalfilm over de seksuele zeden en gewoontes vanaf de Batavieren en de Romeinen tot en met de moderne 'losse zeden'.

Les diamants d'Anvers

1967 | Misdaad, Thriller

Duitsland​/​​België 1967. Misdaad van Rolf Thiele. Met o.a. Nicole Badal, Jürgen Draeger, Alex Allerson, J. Van Hombeek en Raymond Perra.

Antwerpen is het internationale middelpunt van de diamanthandel. De intrige is opgebouwd rond drie vormen van ruil: diamanten tegen vrouwen, moord tegen een andere moord en identiteitsverwisseling. Het resultaat is een gecompliceerde en verwarrende geschiedenis waar Thiele, destijds heel beroemd, het patent op heeft. Ook de barokke, verheven stijl en zijn obsessie voor het morbide ontbreken niet. De vraag is evenwel gerechtvaardigd, of de eigenlijke hoofdpersoon in de film niet Antwerpen is. Lijdt onder een te onsamenhangende vertolking, wat ook voor de soms eigenaardige beelden geldt, maar daaraan werkten dan ook drie personen mee.

Mat

1926 | Drama, Zwijgende film

USSR​/​​Rusland 1926. Drama van Vsevolod Pudovkin. Met o.a. Vera Baranovskaya, Nicolai Batalov, Alexandr Chichyakov, Vsevolod Pudovkin en Anna Zemtsova.

In 1905 begon een reeks, dikwijls mislukte opstanden in Rusland, die leidde tot de Oktober Revolutie van 1917. Michael Vlassov (Chichyakov) is een teleurgestelde humeurige arbeider met een drankprobleem, die de opkomst zijnde sociale veranderingen in zijn land niet zo ziet zitten. Nathan Zarchiye bewerkte de sociaal bewogen roman van Maxim Gorki en verlegde de accenten (hij veranderde de afloop) ten faveure van de Russische Revolutie, maar deze zwijgende film geldt vooral als een belangrijk voorbeeld van de filmkunst, die in dienst staat van propaganda en agatatie.

Stachka

1925 | Zwijgende film, Drama

USSR 1925. Zwijgende film van Sergei M. Eisenstein. Met o.a. Maksim Shtraukh, Mikhail Gomorov, Grigori Aleksandrov, Yudif Glizer en Boris Yurtsev.

In een Russische spoorwegfabriek tijdens het tsaristische regime zijn de arbeiders ontevreden vanwege de belabberde arbeidsomstandigheden. Beducht voor opstand huurt de directie van de fabriek onderkruipers en spionnen in om de boel in de gaten te houden. Tijdens een staking escaleert de zaak. Stachka is niet zo goed als Eisensteins latere propagandistische meesterwerk Pantserkruiser Potemkin, vanwege nogal platte humor en een gebrek aan finesse. Toch is al duidelijk te zien dat de regisseur heel goed weet wat je met kadrering en montage kunt bewerkstelligen.