Lore Hartling: cast.
Er zijn 4 films gevonden.

Die Junge Sünderin

1960 | Drama, Komedie

Duitsland 1960. Drama van Rudolf Jugert. Met o.a. Karin Baal, Rudolf Prack, Paul Hubschmid, Vera Tschechowa en Grethe Weiser.

Een burgermeisje raakt, dankzij een vriendin in het mondaine milieu verzeild. Wanneer de vader van die vriendin haar oneerbare voorstellen doet, besluit ze dat ze liever terugkeert naar haar eigen omgeving dan dat ze toegeeft. Gelukkig is er een happy-end voorzien. Scenario van Maria von der Osten-Sacken en Peter Berneis. Camerawerk van Ekkehard Kyrath en Werner M. Lenz.

Der letzte Zeuge

1960 | Drama, Misdaad, Thriller

Duitsland 1960. Drama van Wolfgang Staudte. Met o.a. Martin Held, Hanns Lothar, Ellen Schwiers, Jürgen Goslar en Adelheid Seeck.

Ingrid Bernhardy (Schwiers) en haar ex-vriend Dr. Stephan (Goslar) zitten in de gevangenis. Ze worden verdacht van moord op het onechte kind van Ingrid. Advocaat Dr. Fox (Lothar) weet na weken geharrewar met de rechtbank Dr. Stephan op vrije voeten te krijgen, want hij heeft een waterdichte alibi. Dr. Stephan doet een bittere ontdekking als hij weer vrij is: schuldig of niet, men heeft hem ontslagen en hij is werkloos.

Frau im besten Mannesalter

1959 | Komedie

Duitsland 1959. Komedie van Axel von Ambesser. Met o.a. Marianne Koch, Johannes Heesters, Bernhard Wicki, Christiane Nielsen en Boy Gobert.

Na een zeer heftige discussie over de uit de hand lopende rekeningen die Heesters voortdurend ontvangt voor de nieuwe kleding van echtgenote Koch, verlaat zij hem omdat ze ervan overtuigd is zelf voor haar eigen onderhoud te kunnen zorgen. Beiden hopen dat de ander terugkomt, maar ze zijn te trots om de eerste stap te zetten. Tot Koch van auteur Wicki een baantje als chauffeuse aangeboden krijgt en het tussen beiden lijkt te klikken. Dan begint Heesters te vrezen dat hij haar wel eens voor goed kwijt kan raken. Flauwe naïeve komedie die echter aanstekelijk gespeeld wordt door een trio van doorwinterde acteurs. Het scenario van Maria Matray en Answald Krüger staat bol van de clichés en biedt geen verrassende wendingen. Friedl Behn-Grund stond achter de camera.

Ist Mama nicht fabelhaft?

1958 | Komedie, Familiefilm, Drama

Duitsland 1958. Komedie van Peter Beauvais. Met o.a. Luise Ullrich, Gunnar Möller, Charles Brauer, Harald Martens en Paul Klinger.

Sabine Meinrad (Ullrich), een weduwe die een kindermodezaak drijft, staat haar drie zoons altijd met raad en daad bij. Zij zorgt meestal voor een oplossing of dat nu Axel (M[KA3]oller) betreft, de oudste die al getrouwd is, of Peter (Brauer) de middelste die rechten studeert, of Kai (Martens) de jongste die nog op het gymnasium zit. Toch zorgt de jongste voor een probleem: zijn wiskundecijfers zijn zo slecht dat hij dreigt te blijven zitten. Om een ramp te vookomen regelt Sabine bijlessen van een jonge studente van de universiteit, Gisela (Hartling) via de studentenuitzendorganisatie Tusma. Dit bezorgt Gisela de bijnaam Fraulein Tusma. Gisela is een leuk ding, die de hartebreker Peter, een rivaal maakt van zijn broer Kai die ontwaakt en wiens hoofd voor het eerst op hol gebracht wordt. Hierdoor heeft Sabine zelfs geen tijd meer voor haar vriend Albert Horn (Klinger) met wie zij grootse plannen heeft... Het voorspelbare scenario van Barbara Noack en Ilse Lotz-Dupont zorgt natuurlijk voor een goede afloop. Deze klucht is achterhaald door de tijd. Let op de nog zeer jonge Brauer die 25 jaar later op de Duitse thuisbuis heel bekend zou worden als Kriminalhauptkommissar Peter Brockmöller in de rond de veertig afleveringen van de serie TATORT in het team uit Hamburg, die gedraaid werden tussen 1980 en 2000. Het camerawerk is van Igor Oberberg.