Buzz Barton: cast.
Er zijn 38 films gevonden.

Wild Horse Valley

1940 | Western

Verenigde Staten 1940. Western van Ira Webb. Met o.a. Bob Steele, Phyllis Adair, Buzz Barton, Lafe McKee en Jimmy Aubrey.

Geen cent werd door producer Harry Webb uitgegeven om de Metropolitan-westernserie met Steele enig aanzien te geven. Scenarioman Carl Krusada wist ook hier alleen een dun verhaaltje op tafel te brengen. Zelfs een stuntman als Osborne kan niet uit de voeten, als er voor stunts geen geld is.

The Kid from Santa Fé

1940 | Western

Verenigde Staten 1940. Western van Raymond K. Johnson. Met o.a. Jack Randall, Clarene Curtis, Forrest Taylor, Claire Rochelle en Tom London.

Sheriff Taylor roept Randall (die de titelrol speelt) te hulp bij het opsporen van een bende smokkelaars. Een zeer matige aflevering uit de Randall-westernreeks.

Lone Star Pioneers

1939 | Western

Verenigde Staten 1939. Western van Joseph Levering. Met o.a. Bill Elliott, Dorothy Gulliver, Harry Harvey, Jack Ingram en Frank LaRue.

Elliott speelt hier een US Marshal vlak na de burgeroorlog, toen velen profijt trokken in het westen van een groot gebrek aan overheidsdienaren. Het blijkt dat een bende zich verschuilt op een ranch waar men de rancher en zijn familie gewoon gevangen houdt. Het scenario van Nate Gatzert werd ietwat te langzaam door Levering uitgewerkt om te kunnen boeien.

Rolling Caravans

1938 | Western

Verenigde Staten 1938. Western van Joseph Levering. Met o.a. Jack Luden, Eleanor Stewart, Harry Woods, Buzz Barton en Lafe McKee.

Dit was de eerste film van een serie van vier westerns die producer Larry Darmour met Luden maakte voor Columbia. Alle scenario's werden geschreven door Nate Gatzert; Levering deed de regie en James Brown het camerawerk. Luden zat al in films sinds 1925 en had al eerder hoofdrollen in westerns gespeeld voor Paramount. Hier krijgt hij het aan de stok met outlaws die land willen stelen als de regering een nieuw gebied openstelt voor vestiging. Het gezinnetje van Stewart met broer Barton en vader McKee, staat centraal. Barton was ééns de meest succesvolle jongensster in westerns, maar nu speelde hij bijrollen. In 1941 verdween hij uit de openbaarheid.

Phantom Gold

1938 | Western

Verenigde Staten 1938. Western van Joseph Levering. Met o.a. Jack Luden, Beth Marion, Barry Downing, Charles Whitaker en Hal Taliaferro.

Whitaker en zijn bende weten van een spookstad weer een goudstad te maken door bekend te maken het edele metaal gevonden te hebben. Veel mensen komen er op af en de bende kan velen overvallen. Luden ontdekt dat er echt goud is en zet een val op om de hele bende in één keer te kunnen uitschakelen. Het was de vierde en daarmee laatste western die Luden voor Columbia en producent Larry Darmour maakte. Die kwam voor de studio nu met een nieuwe ster: Bill Elliott. Luden verviel in bijrollen tot rond 1945. Daarna is nooit meer iets van hem gehoord.

In Early Arizona

1938 | Western

Verenigde Staten 1938. Western van Joseph Levering. Met o.a. Bill Elliott, Dorothy Gulliver, Harry Woods, Jack Ingram en Franklyn Farnum.

Na zijn succes met de serie The Great Adventure of Wild Bill Hickok nam Columbia Elliott onmiddellijk onder contract voor een serie van 4 westerns, die door Larry Darmour geproduceerd werden, alle door Levering werden geregisseerd en met James S. Brown Jr. achter de camera. Elliott zou tot eind '42 voor Columbia blijven werken en maakte in die tijd 3 series en 24 westerns voor de studio. Hier heeft Elliott net Dodge City gereinigd van bandieten en hij wordt nu marshal in Tombstone om hetzelfde te doen.

The Riding Avenger

1936 | Western

Verenigde Staten 1936. Western van Harry Fraser. Met o.a. Hoot Gibson, Ruth Mix, Buzz Barton, June Gale en Stanley Blystone.

Na de moord op een rancher door een bende veedieven sluit Gibson zich bij de bende aan, teneinde iedereen te leren kennen en de bende op te rollen. Laat niemand zich vergissen: Mix en Barton waren de vaste partners van Rex Bell, een jaar eerder in een serie van vier westerns. Mix was de dochter van Tom Mix, en de ex-jongensster Barton was nog heel actief in westerns bezig.

Romance Rides the Range

1936 | Western

Verenigde Staten 1936. Western van Harry Fraser. Met o.a. Fred Scott, Cliff Nazarro, Marion Shilling, Buzz Barton en Bob Kortman.

Het draaiboek van Tom Gibson heeft de gebruikelijke westerningrediënten: een begraven buit, outlaws die land in willen pikken en de held, zingend, met zijn paard White King. Dit was het westerndebuut van Scott, die als bijnaam 'The Silvery- Voices Buckaroo' kreeg. Van 1936 tot 1939 speelde hij in 12 westerns voor Spectrum, de eerste negen voor producer Jed Buell, de laatste drie voor C.C. Burr. In 1940 en 1942 volgden nog twee westerns, en daarmee was de carrière van Scott -een operazanger - voorbij. Al St.John ontwierp in deze serie zijn 'Fuzzy'-personage en was er in acht afleveringen bij. Sam Newfield zou de meeste films regisseren en voor het camerawerk werden mensen aangetrokken als Robert Cline, Bill Hyer en Mack Stengler.

Feud of the West

1936 | Western

Verenigde Staten 1936. Western van Harry Fraser. Met o.a. Hoot Gibson, Joan Barclay, Buzz Barton, Reed Howes en Robert Kortman.

Het begint als een rodeo-western, maar dan ontpopt deze film zich als een goede actiewestern met Hoot in een uitstekende rol als held, en met Howes als de sinistere outlaw.

The Tonto Kid

1935 | Western

Verenigde Staten 1935. Western van Harry Fraser. Met o.a. Rex Bell, Ruth Mix, Buzz Barton, Theodore Lorch en Joseph Girard.

Bell, Mix en Barton waren in hun element: het trio werkte goed samen. Fraser schreef het scenario (hij deed dit voor alle vier films uit de serie), ditmaal naar het boek The Daughter of Diamond D van Christopher Booth. Die dochter is uiteraard Mix, en Bell en Barton staan haar terzijde. Voor Barton, die als kinderster begon en die leefde van 1914 tot 1980, was dit de laatste hoofdrol-serie. Hij zou nog tot 1940 spelen, om dan voorgoed te verdwijnen. Hoewel er nog vele jonge westernsterren gelanceerd zouden worden, vonden de producenten schijnbaar dat zijn verleden als jongens-westernster hem in de weg zou staan bij een eigen serie als volwassen ster.

The Reckless Buckaroo

1935 | Western

Verenigde Staten 1935. Western van Harry Fraser. Met o.a. Bill Cody, Bill Cody Jr., Betty Mack, Roger Williams en Buzz Barton.

Cody gaat roekeloos bandieten te lijf volgens een scenario van Zara Tazil. Uiterst bescheiden gemaakt door producent Ray Kirkwood. In deze tijd maakte Cody een serie van acht westerns voor Kirkwood die door Spectrum op de markt werden gebracht. Dit exemplaar valt daar buiten: het werd door Crescent uitgebracht.

Saddle Aces

1935 | Western

Verenigde Staten 1935. Western van Harry Fraser. Met o.a. Rex Bell, Ruth Mix, Buzz Barton, Stanley Blystone en Earl Dwire.

Plezierige, kleine western door Fraser (onder zijn schuilnaam Harry C. Crist) geschreven naar het boek [KL]Deuces Wild[KLE] van J. Kaley. Genoeg actie en wat romantiek, dat door de persoonlijkheid van Bell, een uitstekend westernster, niet stoort. Mix (1907-1977) was de dochter van Tom Mix en haar vader was het er helemaal niet mee eens dat zij ook wilde acteren. Haar carrière was van korte duur: van 1926 tot 1936.

Powdersmoke Range

1935 | Western

Verenigde Staten 1935. Western van Wallace Fox. Met o.a. Harry Carey, Hoot Gibson, Guin 'Big Boy' Williams, Bob Steele en Tom Tyler.

Afgeladen met westernsterren van toen en uit de jaren twintig wist deze film heel wat westernfans naar de bioscoop te trekken. Het scenario zat echter nogal onduidelijk in elkaar. Gebruikt werden de karakters van William Colt MacDonald, 'The Three Mesquiteers', die samen met Steele hun ranch verdedigen tegen Hardy en zijn mannen. Tyler speelt hier één van diens revolverhelden. De regie is matig en daardoor komen de fans wat het verhaal aangaat niet aan hun trekken. Nu is het echter een legendarische film geworden die door duizenden op 8mm films gekocht wordt, want waarschijnlijk is er geen tweede western te vinden met zoveel helden uit het genre. Zie: Three Mesquiteers-serie.

Gunfire

1935 | Western

Verenigde Staten 1935. Western van Harry Fraser. Met o.a. Rex Bell, Ruth Mix, Buzz Barton, Milburn Morante en William Desmond.

Fraser schreef het scenario onder zijn schuilnaam Harry C.Crist. Hij bewerkte het boek PARDS IN PARADISE van Eric Howard. Deze western was er een uit een serie van vier die allen in 1935 gemaakt werden met Bell, Mix en Barton in de hoofdrollen. Fraser was van alle vier de regisseur voor producent Alfred T. Mannon en Resolute. First Division bracht ze op de markt en Robert Cline was de vaste cameraman.

Fighting Pioneers

1935 | Western

Verenigde Staten 1935. Western van Harry Fraser. Met o.a. Rex Bell, Ruth Mix, Buzz Barton, Stanley Blystone en Earl Dwire.

Dit was de eerste van vier westerns die Bell, Mix en Barton met elkaar zouden maken. Het was een goed begin. Mix - dochter van Tom - is de dochter van een Indianenopperhoofd. Ze neemt het commando over als haar vader sneuvelt. Bell is de legerluitenant die orde schept. Fraser en Chuck Roberts schreven het scenario.

Human Targets

1932 | Western

Verenigde Staten 1932. Western van J.P. McGowan. Met o.a. Buzz Barton, Francis X. Bushman Jr.,, Tom London, Edmund Cobb en Ted Adams.

Allerlei personen vechten om goudclaims; in feite is het scenario van George Morgan niet zo bijster interessant maar het laat veel ruimte toe voor goede actiescènes. Buzz, inmiddels 17, is goed op dreef in deze western. Het is er ééen van de vijf die hij maakte voor Big 4-Productions en producent Burton King, nadat zijn succesvolle FBO-westernreeks was afgelopen.

Wild West Whoopee

1931 | Western

Verenigde Staten 1931. Western van Robert J. Horner. Met o.a. Jack Perrin, Josephine Hill, Buzz Barton, Fred Church en Horace B. Carpenter.

Horner schreef, produceerde en regisseerde, maar weinigen zullen het precies begrepen hebben. In ieder geval komt er een rodeo in voor en Perrin weet zich daarin aardig naar de top te werken. Daarnaast pakt hij een vent aan die een meisje belaagt. Barton had weinig te doen. Jules Cronjager was de cameraman.

The Mystery Trooper

1931 | Western

Verenigde Staten 1931. Western van Stuart Paton. Met o.a. Robert Frazer, Buzz Barton, Blanche Mehaffey, Al Ferguson en Charles King.

Serial in tien hoofdstukken. Een uiterst middelmatige western-serial, waarin Barton voor de liefhebbers het meest aantrekkelijk was. De jongensster uit de jaren twintig was nu in zijn tienerjaren, maar zat nog altijd goed in het zadel. Het paard White Cloud speelt ook een belangrijke rol in het scenario van Carl Krusada, naar een verhaal van Flora E. Douglas. Produktioneel stond de serial op een laag peil, en de naam van de producent stond daar garant voor: Harry S. Webb (samen met Douglas). Webb behoorde tot de producenten die snel winst wilden maken met goedkope westerns.

The Cyclone Kid

1931 | Western

Verenigde Staten 1931. Western van J.P. McGowan. Met o.a. Buzz Barton, Francis X. Bushman Jr, Caryl Lincoln, Lafe McKee en Ted Adams.

Spel en regie kunnen er wel mee door en de technische afwerking (o.a. het camerawerk van Edward Kull) is routineus maar niet slecht: wat er écht aan deze western mankeert is het duffe scenario van George Morgan. Het is een Big-4 western van producent Burton King, die graag met acteurs werkte die in de zwijgende filmperiode eigen series hadden. Barton, de held, moet problemen oplossen terwijl Bushman bezig is zijn liefde te verklaren aan Lincoln, die echter weinig sjoege geeft.

So This Is Arizona

1931 | Western

Verenigde Staten 1931. Western van David Kirkland. Met o.a. Wally Wales, Buzz Barton, Lorraine LaVal, Fred Church en Kate Brady.

Zowel Wales als Barton maakte in 1930 en 1931 diverse westerns voor Big-4. Hoewel de kwaliteit matig was omdat de scenario's vaak te wensen over lieten, was er actie genoeg, en daarom waren deze films vrij bekend. Dit is de grote onbekende uit de serie; hij werd geschreven door Joe Lawliss. De sterren komen eens te meer in actie om de omgeving weer veilig te maken.

Riders of the Cactus

1931 | Western

Verenigde Staten 1931. Western van David Kirkland. Met o.a. Wally Wales, Buzz Barton, Lorraine LaVal, Fred Church en Ed Cartwright.

Het vage scenario van Kirkland is gebaseerd op een verhaal van Charles Connell. Op een kaart staat de plaats aangegeven waar een schat verborgen ligt. LaVal gaat een beroerde tijd tegemoet door toedoen van een stel bandieten die de kaart in handen willen krijgen. Maar daar zijn Wales en Barton. Een Big-4 western met camerawerk van R.B. Hooper.

Flying Lariats

1931 | Western

Verenigde Staten 1931. Western van David Kirkland. Met o.a. Wally Wales, Buzz Barton, Bonnie Gray, Sam Garrett en Etta Dalmas.

Dit is de laatste van de negen westerns die Wally voor Big-4 gemaakt heeft. Het is een onderhoudende film naar een scenario van Alvin Neitz en een verhaal van Henry Taylor - ware het niet dat de afwerking te wensen overlaat. Buzz kreeg problemen en kwam pas in 1935 als ster naast Rex Bell weer te voorschijn, na nog een paar westerns gemaakt te hebben. Wally ging verder in bijrollen maar eerst speelde hij in twee korte westerns onder de naam Walt Williams (en hij had gedurende zijn carrière al drie namen gehad). Reliable bracht nl. de zogenaamde BUD 'N' BEN-westernserie, films die ca. 30m duurden. In POTLUCK PARDS uit 1934 speelt Wally als Walt Williams de hoofdrol, met Ben Corbett als Ben, daarnaast Josephine Hill, George Chesebro, Harry Myers, James Aubrey en Robert Walker. Regie en produktie lagen altijd in handen van Bernard Ray en het scenario was altijd van BennettCohen. De tweede was NEVADA CYCLONE uit 1934 waarin Wally als Williams een b-rol speelde. Hoofdrol was voor Fred Humes; Ben Corbett, Frances Morris, Lafe McKee en Chesebro waren de andere acteurs.

The Lone Defender

1930 | Western

Verenigde Staten 1930. Western van Richard Thorpe. Met o.a. Rin-Tin-Tin, Walter Miller, Buzz Barton, June Marlowe en Joseph Swickard.

Serial in twaalf hoofdstukken. De eerste sprekende serial met een dier - de hond Rin-Tin-Tin - in de hoofdrol. Rinty's meester wordt in deze western-serial vermoord door Kortman. Hij en Shumway zitten achter een goudmijn aan, en daarom moest Swickard dood. Miller blijkt een man van de wet te zijn die Rinty zelfs redt. De goudmijn gaat uiteindelijk naar Marlowe, de dochter van de vermoorde - en die heeft nét een romance met Barton. Onderhoudend. Nat Levine produceerde voor Mascot, de voorloper van Republic.

Canyon Hawks

1930 | Western

Verenigde Staten 1930. Western van Alvin J. (Alan) Neitz (James). Met o.a. Yakima Canutt, Buzz Barton, Rene Borden, Wally Wales en Robert Walker.

Schapen waren niet geliefd in het Wilde Westen, maar toch helpt Canutt broer en zus Barton en Borden met hun kudde. Hij verkoopt hun een stuk land. Problemen komen er als de bandiet Walker Borden bedreigt, maar Yak is in de buurt. Typische Big-4 produktie met veel namen uit de jaren twintig die hier met en door elkaar spelen. Dan was de één de hoofdrolspeler en dan weer de ander. Neitz en Henry Taylor schreven het verhaal, en William Nobles was de cameraman.

Breed of the West

1930 | Western

Verenigde Staten 1930. Western van Alvin J. (Alan) Neitz (James). Met o.a. Wally Wales, Buzz Barton, Virginia Brown Faire, Robert Walker en Lafe McKee.

Actie en sentiment in deze Big-4 western. Buzz is op zoek naar zijn vader en wordt opgevangen door cowboy Wally die hem naar een ranch brengt - achteraf blijkt dat de rancher de vader van Buzz is en Faire zijn zuster. Wally is verliefd op haar. De schurk, want die moet voor de actie zorgen, is de voorman van de ranch die poogt zijn baas te beroven. Buzz, wordt als hij dat wil voorkomen, neergeschoten. Neitz en Henry Taylor waren de scenaristen, en William Nobles deed het camerawerk. Nobles zou later dozijnen westerns doen voor Republic.

The Vagabond Cub

1929 | Western

Verenigde Staten 1929. Western van Louis King. Met o.a. Buzz Barton, Frank Rice, Sam Nelson, Al Ferguson en Bill Patton.

Als na een paar jaar Barton en vriend Rice weer in hun oude omgeving opduiken, wordt de laatste door Nelson van de moord op diens vader beschuldigd; hij verdwijnt in de gevangenis. Barton pikt het niet en gaat op zoek om de ware moordenaar te ontmaskeren. Oliver Drake was de scenarist en Virgil Miller de cameraman van deze goede western.

The Little Savage

1929 | Western

Verenigde Staten 1929. Western van Louis King. Met o.a. Buzz Barton, Milburn Morante, Willard Boelner, Patricia Palmer en Sam Nelson.

De bandiet Ethan Laidlaw weet de levens van Sam Nelson en Patricia Palmer aardig door elkaar te schudden met zijn acties, maar Buzz Barton en vriend Milburn Morante vangen de slachtoffers op, inclusief een baby waarvan de ouders door Laidlaw zijn vermoord. Daarna pogen zij de schurk onschadelijk te maken. Een western met actie, romantiek en wat sentiment. Frank Howard Clark was de scenario-schrijver en Virgil Miller de cameraman.

The Freckled Rascal

1929 | Western

Verenigde Staten 1929. Western van Louis King. Met o.a. Buzz Barton, Milburn Morante, Tom Lingham, Lotus Thompson en Pat O'Brien.

Tom Lingham wil dat de burgers van een westernstadje betalen voor hun water. Als ze dat niet doen, althans niet genoeg, snijdt hij de toevoer af. Buzz Barton komt in actie en organiseert een waterkar. Hij wordt aangevallen, maar weet met zijn vrienden de bandieten op de vlucht te doen slaan. Daarbij raakt Lingham verdwaald in de woestenij. Buzz zoekt hem en vindt hem bijna dood van de dorst. Hij biedt hem water aan in ruil voor water voor de stad. Typisch westernscenario uit die tijd van Frank Howard Clark. Nick Musuraca deed het goede camerawerk.

Pals of the Prairie

1929 | Western

Verenigde Staten 1929. Western van Louis King. Met o.a. Buzz Barton, Frank Rice, Tom Lingham, Duncan Renaldo en Milburn Morante.

Een schurk tiranniseert namens El Lobo een Mexicaans stadje waar Buzz Barton en kameraad Frank Rice binnenrijden. Als ze de stad verlaten, is El Lobo met zijn bende ontmaskerd en onschadelijk gemaakt. Frank Howard Clark bewerkte het verhaal van Oliver Drake en Virgil Miller was er voor het camerawerk. Duncan Renaldo (geb. in 1904) had een jaar eerder zijn filmdebuut gemaakt. Hij was de latere Cisco Kid en lid van THE THREE MESQUITEERS. Dit was de laatste van een serie van veertien westerns die Buzz voor FBO had gemaakt. De studio hield op te bestaan en kwam later terug als RKO. Buzz deed een serie, THE LONE DEFENDER, en kwam toen bij Big-4 voor zijn eerste geluidsfilm.

Young Whirlwind

1928 | Western

Verenigde Staten 1928. Western van Louis King. Met o.a. Buzz Barton, Edmund Cobb, Frank Rice, Alma Rayford en Tom Lingham.

Patton kon eerder in de jaren twintig een aimabele held spelen, maar hier is hij een gemene schurk, die Barton als gijzelaar vasthoudt om in het bezit te komen van de postzakken. Maar we mogen Barton en zijn katapult niet onderschatten. H.C. Schmidt leverde het verhaal en Ethel Hill bewerkte het. Virgil Miller was de cameraman. De katapult was Bartons belangrijkste wapen; de schrijvers vonden het logischer dat een jongen van zijn leeftijd zich met zo'n ding verdedigde dan met een revolver. Barton kon er uitstekend mee overweg.

Wizard of the Saddle

1928 | Western

Verenigde Staten 1928. Western van Frank Howard Clark. Met o.a. Buzz Barton, Milburn Morante, James Ford, Duane Thompson en James Welch.

De enige van de veertien FBO-westerns met Barton die niet door Louis King werd geregisseerd. Scenarist Clark was echter geen goede regisseur, het is daardoor de minste in de verder uitstekende serie. Bandieten die vals geld maken, proberen een goudzoeker en zijn dochter te verjagen, tot ze erachter komen dat de man een goudader heeft gevonden. Barton en Morante grijpen echter in en voorkomen het ergste. Roy Eslick deed het camerawerk.

The Pinto Kid

1928 | Western

Verenigde Staten 1928. Western van Louis King. Met o.a. Buzz Barton, Frank Rice, James Welsh, Gloria Lee en Milburn Morante.

Barton en vriend Rice weten ranch-eigenaresse Lee tijdig uit het drijfzand te redden. Als beloning krijgen ze jobs op haar ranch en daar komen ze in strijd met Shumway, die probeert de ranch in handen te krijgen. Het leuke van de Buzz-westerns was misschien ook wel dat de held, Buzz dus, nooit het meisje kreeg aan het eind: de scenario-schrijvers vonden een jongen van veertien daarvoor te jong. Jean Dupont en John Twist maakten het verhaal en Oliver Drake was de scenarist. Roy Eslick was de cameraman.

The Little Buckaroo

1928 | Western

Verenigde Staten 1928. Western van Louis King. Met o.a. Buzz Barton, Milburn Morante, Kenneth McDonald, Peggy Shaw en Al Ferguson.

Alles draait in het scenario van Frank Howard Clark om Peggy Shaw, dochter van een vermoorde goudzoeker. Zij wordt door Buzz Barton en vriend Milburn Morante in bescherming genomen en Kenneth McDonald wil met haar trouwen en haar in de toekomst beschermen. Ferguson is de superschoft, de moordenaar ook, die zelfs McDonald de moord in de schoenen weet te schuiven. Maar Buzz ontmaskert de schurk. Sam Nelson, later regisseur, was hier assistent-regisseur en Roy Eslick deed het camerawerk.

The Fightin' Redhead

1928 | Western

Verenigde Staten 1928. Western van Louis King. Met o.a. Buzz Barton, Duane Thompson, Milburn Morante, Bob Fleming en Edmund Cobb.

Edmund Cobb en Edward Hearn knokken over Duane Thompson, de dochter van sheriff Bob Fleming. Buzz en vriend Morante gaan de scheriff helpen een geheimzinnige bandiet te vangen voor de beloning van 1000 dollar. Hearn wordt gesnapt als hij probeert de bank te beroven. Buzz en katapult kunnen in actie komen. Frank Howard Clark bewerkte het verhaal van E.A. Patterson en Louis King bracht er maximale actie in. Roy Eslick was zijn cameraman.

The Bantam Cowboy

1928 | Western

Verenigde Staten 1928. Western van Louis King. Met o.a. Buzz Barton, Frank Rice, Tom Lingham, Dorothy Kitchen en Bob Fleming.

De spoorweg is in aantocht en zal over het land van Tom Lingham gaan. Diens halfbroer Bob Fleming en voorman Bill Patton besluiten Lingham en dochter Dorothy Kitchen te ontvoeren, teneinde zelf het land te kunnen verkopen. Buzz Barton - opnieuw als Red Hepner, zoals hij in de serie heette - met vriend Frank Rice weten de plannen van de twee te dwarsbomen. Robert N. Bradbury leverde het verhaal, dat door Frank Howard Clark werd bewerkt. Roy Eslick was er voor het camerawerk.

Orphan of the Sage

1928 | Western

Verenigde Staten 1928. Western van Louis King. Met o.a. Buzz Barton, Frank Rice, Tom Lingham, Annabelle Magnus en Bill Patton.

Een uitstekende actie-western waarin Barton heel wat te doen krijgt. Hij en vriend Rice trekken op met een huifkarrenkaravaan richting Oregon. Buzz komt achter de snode plannen van Bill Patton, die met vijandige Indianen heult. De groep kan de aanval nooit lang volhouden. Buzz davert door de linies om de troepen te waarschuwen. Oliver Drake was de scenario-schrijver en Nick Musuraca de cameraman. Producent van de serie was William Le Baron (1883-1958), die vooral in de jaren dertig en veertig naam kreeg bij Paramount en Fox.

The Slingshot Kid

1927 | Western

Verenigde Staten 1927. Western van Louis King. Met o.a. Buzz Barton, Frank Rice, Jeanne Morgan, Buck Connors en Jay Morley.

Een western met veel actie, waarin Barton en vriend Rice voor een bende veedieven op de vlucht moeten slaan en dan in een spookstad komen, waar ze een van zijn ranch verdreven man en diens dochter ontmoeten. In de stad komt het tot een treffen met de bende. Oliver Drake bewerkte het verhaal van John Twist en Jean Dupont. William Nobles en Roy Eslick deden het camerawerk. King was een jongere broer van Henry en leefde van 1898-1962. Hij kwam als acteur in 1919 de filmindustrie binnen en maakte zijn regiedebuut in dit jaar als co-regisseur van IS YOUR DAUGHTER SAFE? Zijn solo-regiedebuut maakte hij met de start van de Buzz Barton-reeks: THE BOY RIDER. Van de veertien regisseerde hij er dertien, maar hij zou tot aan zijn dood westerns blijven regisseren, zoals o.a. de tv-serie DEPUTY met Henry Fonda en Allen Case.

The Boy Rider

1927 | Western

Verenigde Staten 1927. Western van Louis King. Met o.a. Buzz Barton, Lorraine Eason, Sam Nelson, David Dunbar en Frank Rice.

De start van de reeks westerns met Buzz Barton voor FBO. Als Billy Lamar (zo was hij in 1914 geboren) maakte hij zijn filmdebuut in 1926 in Jack Perrin-westerns. Na een dozijn B-rollen in westerns start hier zijn ster-carrière. De serie van veertien westerns was goed, op één na door Louis King geregisseerd en technisch goed afgewerkt. Hier komt de jonge ster, na gescheiden te zijn van zijn ouders, in contact met een bende veedieven, die zijn jeugd pogen uit te buiten tot hun voordeel. Hij weet met behulp van een vriend van zijn vader te ontsnappen, maar de bende houdt ook nog Lorraine Eason vast. Frank Howard Clark leverde het verhaal en E.T. McManigal stond achter de camera.