Gwen Welles

Acteur

Gwen Welles is acteur.
Er zijn 12 films gevonden.

Boys Life

1995 | Drama

Verenigde Staten 1995. Drama van Brian Sloan, Raoul O'Connell en Robert Lee King. Met o.a. Matt Nolan, Robin Stapler, Gwen Welles, Russell Scott Lewis en Nick Kokotakis.

Eating

1990 | Drama

Verenigde Staten 1990. Drama van Henry Jaglom. Met o.a. Frances Bergen, Lisa Richards, Nelly Alard, Gwen Welles en Mary Crosby.

Op een verjaardagsfeestje zit een groep vrouwen te praten over eten en het leven - in die volgorde. Typisch Jaglom: zeer persoonlijk en met weinig geld gemaakt. Maar effectief is het wel! Het gesprek is fascinerend en vaak heel krankzinnig. Frances Bergen (weduwe van Edgar, moeder van Candice) is een openbaring. Camerawerk van Hanania Baer.

New Year's Day

1989 | Drama, Komedie

Verenigde Staten 1989. Drama van Henry Jaglom. Met o.a. Henry Jaglom, Maggie Jakobson, Gwen Welles, Melanie Winter en David Duchovny.

Jaglom speelt een 45-jarige, zo pas gescheiden man die zich in een midlife-crisis bevindt. Hij besluit van L.A. naar New York te verhuizen en een appartement te huren, zodat hij gemakkelijker vrienden zal kunnen maken. Als hij aankomt, blijkt dat de flat nog niet vrijgemaakt is door de huidige bewoonsters, waardoor hij gedwongen is Nieuwjaarsdag met hun door te brengen. Jakobson heeft problemen met haar vriend en wil naar L.A. Winter zoekt een echtgenoot en wil een kind, terwijl Welles inzit over het verlies van haar vriendschap met Jakobson. Al gauw gaat het gesprek over relaties en seks en Jaglom flirt met Jakobson; hij biedt haar ten slotte de sleutels aan van zijn huis in L.A. Of het wat wordt, vermeldt de historie niet, want de film - een eenakter - heeft een open einde. Jaglom is een `Independent`, die het vak aan de snijtafel leerde (EASY RIDER) en die met een geheel eigen stijl filmt; zijn eigen rol die niet al te sterk is, zij hem vergeven; Jakobson doet het prachtig. Forman speelt de immigrant Lazlo.

Sticky Fingers

1988 | Komedie

Verenigde Staten 1988. Komedie van Catlin Adams. Met o.a. Helen Slater, Melanie Mayron, Danitra Vance, Eileen Brennan en Carol Kane.

Slater en Mayron proberen als muzikanten aan de bak te komen, wat maar niet wil lukken. De schulden stapelen zich op en ze zien geen uitweg meer. Dan vraagt een vriend hun een tijdje op een tas te passen. Bij nader onderzoek blijkt de tas het niet onaanzienlijke bedrag van $ 900.000 aan drugsgeld te bevatten. Niet bijster opwindende actiekomedie, met als enige originaliteit dat het meisjes zijn die het moeten opnemen tegen de racket. Daarmee wordt het echter nog geen feministisch pamflet. Het humorloze scenario is van de hand van regisseur Adams en actrice Mayron. Geloofwaardigheid stond niet hoog op hun prioriteitenlijstje. Gary Thieltges deed het camerawerk.

The Men's Club

1986 | Drama

Verenigde Staten 1986. Drama van Peter Medak. Met o.a. David Dukes, Richard Jordan, Harvey Keitel, Frank Langella en Roy Scheider.

Deze mislukte film naar het gelijknamige boek van Leonard Michael (door de schrijver zelf bewerkt voor film) was nauwelijks in de bioscoop te zien. Zeven mannen proberen een praatgroep op te richten in het huis van Jordan. De interessante bezetting doet beter spel verwachten. Noemenswaard is alleen het elegante bordeel voor hoogvliegers, The House of Affection. Een belachelijk slot.

Nobody's Fool

1986 | Komedie, Romantiek

Verenigde Staten 1986. Komedie van Evelyn Purcell. Met o.a. Rosanna Arquette, Eric Roberts, Mare Winningham, Jim Youngs en Louise Fletcher.

Een onbenullige romantische komedie van Beth Henley over een excentriek dienstertje in een kleine stad, die niet meer geaccepteerd wordt als zij, ongehuwd, een kind krijgt. Zij vindt zichzelf pas na haar ontmoeting met Roberts, die het stadje komt bezoeken. Het ontspannen spel van Roberts is eigenlijk het enige aantrekkelijke van dit zwakke werkje.

Desert Hearts

1985 | Drama, Romantiek

Verenigde Staten 1985. Drama van Donna Deitch. Met o.a. Helen Shaver, Patricia Charbonneau, Audra Lindley, Andra Akers en Dean Butler.

Een vrouwelijke hoogleraar in de Engelse literatuur die behoorlijk met zichzelf in de knoop zit, gaat rond 1955 naar Reno om haar echtscheiding te regelen na een bittere ervaring van een verstandshuwelijk, dat twaalf jaar geduurd had. Ze maakt kennis met een charmante, jonge vrouw (Charbonneau), die in een casino zowel vrouwen als mannen bekorend tegemoet treedt. Ze raakt in haar ban en het blijkt dat de mooie animatrice eigenlijk alleen maar in haar eigen sekse is ge[KA3]interesseerd, waardoor professor Shavers gedwongen wordt kritisch na te denken over haar eigen seksuele voorkeur. Dit erotisch getinte debuut van schrijfster/regisseuse Deitch (met een eigentijdse verwijzing naar THE WOMAN) heeft goede momenten maar de karakters worden niet uitgewerkt en het verhaal verloopt met horten en stoten. Elvis Presley, Ella Fitzgerald en Gene Vincent zijn in de film te horen.

Between the Lines

1977 | Drama, Komedie

Verenigde Staten 1977. Drama van Joan Micklin Silver. Met o.a. John Heard, Lindsay Crouse, Jeff Goldblum, Jill Eikenberry en Bruno Kirby.

Bijzonder boeiende film, die pas later tot zijn recht kwam, over de emotionele problemen van de redactie van een underground- weekblad in Boston dat wordt overgenomen door een uitgeversgigant. De acteerprestaties van de toentertijd onbekende spelers zijn op alle fronten eersteklas.

California Split

1974 | Avonturenfilm, Komedie, Drama

Verenigde Staten 1974. Avonturenfilm van Robert Altman. Met o.a. George Segal, Elliott Gould, Ann Prentiss, Gwen Welles en Joseph Walsh.

Realistische maar nogal onsamenhangende kijk op twee fervente gokkers, hun vreemde levenswijze en het lege gevoel, dat ontstaat als ze gewonnen hebben. Het meer-kanaalsgeluid bij deze film is niet zo best en draagt bij aan de onsamenhangendheid van de film.

Hit!

1973 | Misdaad

Verenigde Staten 1973. Misdaad van Sidney J. Furie. Met o.a. Billy Dee Williams, Paul Hampton, Richard Pryor, Gwen Welles en Janet Brandt.

Te gedetailleerd en te lang, maar toch een opwindend verhaal over een zwarte geheimagent uit de V.S. die wraak wil nemen op de top van drugsimporteurs in Marseille, die indirect verantwoordelijk zijn voor de dood van zijn dochter. Gedraaid in Panavision.

Helle

1972 | Drama, Erotiek

Frankrijk 1972. Drama van Roger Vadim. Met o.a. Gwen Welles, Maria Mauban, Didier Haudepin, Bruno Pradal en Robert Hossein.

Een tiener komt thuis op het platteland, waar zijn moeder een jongere minnaar heeft, en waar een oudere broer - teruggekeerd van de oorlog in Indo-China - in depressieve stemming zelfmoord pleegt. Een doofstom meisje uit de omgeving is een machteloze prooi voor de boeren, maar zal tenslotte samen met de jongen vertrekken. Vadim verfilmde een nog ongepubliceerde jeugdroman met een combinatie van nostalgie, prille romantiek versus verloederde seks en vage politieke referenties, maar het blijft een ratjetoe. Meer kitscherig dan poëtisch en nogal naïef, ondanks de gewaagde taferelen. Welles is expressief in zijn zwijgende titelrol.

A Safe Place

1971 | Sciencefiction, Drama, Romantiek

Verenigde Staten 1971. Sciencefiction van Henry Jaglom. Met o.a. Tuesday Weld, Jack Nicholson, Orson Welles, Philip Proctor en Gwen Welles.

Weld is een jonge vrouw in New York die weigert de conventies van de volwassen wereld te aanvaarden. Ze zwetst, gelegen op een matras, gehuld in kleurrijke kleding 'uren' lang over onsamenhangende dingen des levens tegen haar intellectuele vriend Proctor, of is samen met vriendje Nicholson, tot wie zij zich seksueel aangetrokken voelt. Ze dagdroomt en de grote tovenaar Orson Welles zorgt voor het nodige vuurwerk. In de finale zit Weld in een schuimbad met tabletten en de kijker vraagt zich af wat er gebeurt; pleegt ze zelfmoord? - hij zal het nooit weten. Deze loodzware praterige debuutfilm van Jaglom is zonder verhaal. Een fantasietje dat op zijn mildst beschouwd een kleurrijk, gewrongen, artistiek overblijfsel van het hippie-tijdperkis. Chansons op de achtergrond van Charles Trenet en Edith Piaf.

op televisie
0 uitzendingen

Maak een abonnement aan als u op tijd gewaarschuwd wilt worden wanneer Gwen Welles op televisie komt.

Reageer