Hervé Chabalier (1945): cast en productie.
Er zijn 10 films gevonden.

L'école du pouvoir

2009 | Drama

Frankrijk 2009. Drama van Raoul Peck. Met o.a. Robinson Stévenin, Élodie Navarre, Céline Sallette en Thibault Vinçon.

Tv-film in 2 delen over vijf jonge Fransen die in de jaren tachtig van de twintigste eeuw met hooggestemde idealen de politiek in gaan. Na hun afstuderen aan de eliteschool voor topbestuurders ENA (École Nationale d'Administration) ervaren ze dat de maakbaarheid van de samenleving vooral een welluidende verkiezingsslogan is. Ook linkse politiek blijkt koehandel, alleen met meer pretenties. Het personage van Caroline (Navarre), die in de provincie ambitieus haar carrière vormgeeft, is geïnspireerd op de socialistische politica Ségolène Royal. Deel 1: Le pacte - Rang de sortie. Deel 2: L'engagement - Le pouvoir.

Sous les bombes

2007 | Drama

Libanon​/​​Frankrijk​/​​Verenigd Koninkrijk 2007. Drama van Philippe Aractingi. Met o.a. Nada Abou Farhat, Georges Khabbaz en Rawia Elchab.

In de zomer van 2006, tijdens de Tweede Libanonoorlog, trok de Frans-Libanese filmmaker Aractingi (Beiroet, 1964) met twee professionele acteurs en een digitale filmcamera naar het zuiden van Libanon om ter plekke een reportagedrama te improviseren tegen de zonovergoten achtergrond van zijn gebombardeerde vaderland. Actrice Farhat speelde een sjiitische vrouw die met een christelijke taxichauffeur (Khabbaz) op zoek gaat naar haar vermiste zus en zoon, waarbij de actrice niet schroomde om hulp te vragen van echte ontheemden en dito hulpverleners en journalisten. Onderhoudend als roadmovie, maar de ongevraagde exploitatie van authentiek persoonlijk leed wringt ondraaglijk.

Looking For Al Pacino

1998 | Documentaire, Biografie

Frankrijk 1998. Documentaire van Mara Villiers. Met o.a. Al Pacino, Judith Melina, Al Rubin, Michael Schultz en Jerry Schatzberg.

In de zomer van 2006, tijdens de Tweede Libanonoorlog, trok de Frans-Libanese filmmaker Aractingi (Beiroet, 1964) met twee professionele acteurs en een digitale filmcamera naar het zuiden van Libanon om ter plekke een reportagedrama te improviseren tegen de zonovergoten achtergrond van zijn gebombardeerde vaderland. Actrice Farhat speelde een sjiitische vrouw die met een christelijke taxichauffeur (Khabbaz) op zoek gaat naar haar vermiste zus en zoon, waarbij de actrice niet schroomde om hulp te vragen van echte ontheemden en dito hulpverleners en journalisten. Onderhoudend als roadmovie, maar de ongevraagde exploitatie van authentiek persoonlijk leed wringt ondraaglijk.

L'amour à vif

1997 | Drama, Romantiek

Frankrijk 1997. Drama van Jean-Pierre Améris. Met o.a. Sophie Aubry, Samuel Le Bihan, Josy Bernard, François Caron en Nadine Alari.

In de zomer van 2006, tijdens de Tweede Libanonoorlog, trok de Frans-Libanese filmmaker Aractingi (Beiroet, 1964) met twee professionele acteurs en een digitale filmcamera naar het zuiden van Libanon om ter plekke een reportagedrama te improviseren tegen de zonovergoten achtergrond van zijn gebombardeerde vaderland. Actrice Farhat speelde een sjiitische vrouw die met een christelijke taxichauffeur (Khabbaz) op zoek gaat naar haar vermiste zus en zoon, waarbij de actrice niet schroomde om hulp te vragen van echte ontheemden en dito hulpverleners en journalisten. Onderhoudend als roadmovie, maar de ongevraagde exploitatie van authentiek persoonlijk leed wringt ondraaglijk.

Cannes... les 400 coups

1997 | Documentaire

Duitsland​/​​Frankrijk​/​​Zwitserland 1997. Documentaire van Gilles Nadeau. Met o.a. Georges Cravenne, Louisette Fargette, Roger Vadim, Claudia Cardinale en Henri Alekan.

Een overzicht van vijftig jaar Festival van Cannes, beginnende met de valse start in 1939, om dan over te schakelen op het echte eerste festival van 20 september tot en met 5 oktober 1946. De vele documentaire beelden met beroemde vedetten van destijds die langs de Croisette paraderen worden afgewisseld met interviews met de groten van vandaag. Er wordt natuurlijk aandacht besteed aan het afgebroken festival van 1968, dat als gevolg had dat nevenmanifestaties als [KL]La quainzaine des r[KA1]ealisateurs[KLE] en [KL]La semaine de la critique[KLE] het levenslicht zagen. Tevens worden fragmenten getoond uit films die hun loopbaan startten in Cannes, evenals beelden van enkele prijsuitreikingen. Het geheel zit eerder rommelig in elkaar en werd duidelijk vlug gemonteerd (door Martine Evin) om de concurrenten voor te zijn. Michel Pascal en Nadeau schreven het scenario. Pascal stond tevens in voor de commentaar en de interviews. Achter de camera stonden Jean-Claude Lemercier, Jacques Pamart en Gorka Sistiaga.

À découvert

1996 | Drama

Frankrijk 1996. Drama van Laurent Jaoui. Met o.a. Isabelle Renauld, Féodor Atkine, Pierre Cassignaro, Emmanuelle Michelet en Romain Legrand.

Een overzicht van vijftig jaar Festival van Cannes, beginnende met de valse start in 1939, om dan over te schakelen op het echte eerste festival van 20 september tot en met 5 oktober 1946. De vele documentaire beelden met beroemde vedetten van destijds die langs de Croisette paraderen worden afgewisseld met interviews met de groten van vandaag. Er wordt natuurlijk aandacht besteed aan het afgebroken festival van 1968, dat als gevolg had dat nevenmanifestaties als [KL]La quainzaine des r[KA1]ealisateurs[KLE] en [KL]La semaine de la critique[KLE] het levenslicht zagen. Tevens worden fragmenten getoond uit films die hun loopbaan startten in Cannes, evenals beelden van enkele prijsuitreikingen. Het geheel zit eerder rommelig in elkaar en werd duidelijk vlug gemonteerd (door Martine Evin) om de concurrenten voor te zijn. Michel Pascal en Nadeau schreven het scenario. Pascal stond tevens in voor de commentaar en de interviews. Achter de camera stonden Jean-Claude Lemercier, Jacques Pamart en Gorka Sistiaga.

Mariage d'amour

1996 | Romantiek

Frankrijk 1996. Romantiek van Pascale Bailly. Met o.a. Mathilde Seigner, Roschdy Zem, Marianne Groves, Marion Loran en Frédéric Quiring.

Een overzicht van vijftig jaar Festival van Cannes, beginnende met de valse start in 1939, om dan over te schakelen op het echte eerste festival van 20 september tot en met 5 oktober 1946. De vele documentaire beelden met beroemde vedetten van destijds die langs de Croisette paraderen worden afgewisseld met interviews met de groten van vandaag. Er wordt natuurlijk aandacht besteed aan het afgebroken festival van 1968, dat als gevolg had dat nevenmanifestaties als [KL]La quainzaine des r[KA1]ealisateurs[KLE] en [KL]La semaine de la critique[KLE] het levenslicht zagen. Tevens worden fragmenten getoond uit films die hun loopbaan startten in Cannes, evenals beelden van enkele prijsuitreikingen. Het geheel zit eerder rommelig in elkaar en werd duidelijk vlug gemonteerd (door Martine Evin) om de concurrenten voor te zijn. Michel Pascal en Nadeau schreven het scenario. Pascal stond tevens in voor de commentaar en de interviews. Achter de camera stonden Jean-Claude Lemercier, Jacques Pamart en Gorka Sistiaga.

La vie en face

1996 | Drama

Frankrijk 1996. Drama van Laurent Dussaux. Met o.a. Nathalie Richard, Patrick Pineau, Alex Descas, Antonin Lebas-Joly en Camille Japy.

Een overzicht van vijftig jaar Festival van Cannes, beginnende met de valse start in 1939, om dan over te schakelen op het echte eerste festival van 20 september tot en met 5 oktober 1946. De vele documentaire beelden met beroemde vedetten van destijds die langs de Croisette paraderen worden afgewisseld met interviews met de groten van vandaag. Er wordt natuurlijk aandacht besteed aan het afgebroken festival van 1968, dat als gevolg had dat nevenmanifestaties als [KL]La quainzaine des r[KA1]ealisateurs[KLE] en [KL]La semaine de la critique[KLE] het levenslicht zagen. Tevens worden fragmenten getoond uit films die hun loopbaan startten in Cannes, evenals beelden van enkele prijsuitreikingen. Het geheel zit eerder rommelig in elkaar en werd duidelijk vlug gemonteerd (door Martine Evin) om de concurrenten voor te zijn. Michel Pascal en Nadeau schreven het scenario. Pascal stond tevens in voor de commentaar en de interviews. Achter de camera stonden Jean-Claude Lemercier, Jacques Pamart en Gorka Sistiaga.

Une femme dans la nuit

1995 | Drama, Thriller

Frankrijk​/​​Canada 1995. Drama van Eric Woreth. Met o.a. Natascha Lindinger, Frédéric Pierrot, Jean-Michel Tinivelli, Beata Nilska en Frédéric Pellegeay.

Laetitia (Lindinger) is een jonge vrouw die `s avonds op de parkeerplaats van de metro in een Parijse voorstad wordt overvallen door een aanrander, die haar verkracht. Bij de aangifte blijkt dat er een serie-verkrachter aan het werk is. Hij valt op een bepaald soort vrouwen (Laetitia was zijn type) en zoekt zijn slachtoffers onder de passagiers van dezelfde lijn van de ondergrondse. Hoewel Laetitia geschokt is en door een hel gaat, besluit ze zich te weren. Als de inspecteur die het onderzoek leidt tegen de engerd, haar voorstelt om als lokaas te dienen, kijkt ze er behoorlijk van op, maar ze accepteert het toch. Redelijk simpele tv-film die grotendeels in de gangen van een metrostation speelt, en met enkele spannende momenten als Laetitia het contact met haar beschermers/begeleiders op een cruciaal moment verliest. Praatgroepen voor slachtofferhulp kunnen zich van deze film bedienen om getroffenen uit hun isolement te helpen verlossen. Behoorlijk spel. Het scenario is van Laurent Dussaux, Michel Martens, Nicolas Cuche en regisseur Woreth en is gebaseerd op authentieke getuigenissen van vrouwen die dit droeve lot troffen. Het camerawerk is van Manuel Teran, Thierry Pouget, Ali Lakrouf en Marc Tévanian. Formaat 16/9.

Cauchemar d'une mère

1994 | Drama

Frankrijk 1994. Drama van Eric Woreth. Met o.a. Hélène de Saint-Père, Jean-Claude Adelin, Diane Laske, Sandrine Caron en Marianne Groves.

Gescheiden kassi[KA2]ere Natalie Servin (De Saint-P[KA2]ere) zorgt alleen voor haar negen-jarige dochtertje Olivia (Laske). Hoewel de omstandigheden bescheiden zijn, leven moeder en dochter in goede harmonie en weten zij zich heel behoorlijk te redden. Nadat Natalie heel lang niets meer had gehoord van Olivia`s vader Guy Renau (Adelin), meldt hij zich onverwacht en eist de voogdij over Olivia op. Guy is een gewiekste schurk, die zijn zaken financiert met het geld van zijn bedrogen ex-echtgenotes. Natalie komt in verzet en weigert Guy zelfs het bezoekrecht, waarop hij een advocaat (Guillo) in de arm neemt, de sociale dienst (Andr[KA1]eoni) inschakelt en de zaak voor de kinderrechter (Le Masne) brengt. Het verslag van de zoveelste dramatische dwaling van de op hol geslagen mallemolen van ambtelijke instanties en justitie, die in de beginjaren 1990 Frankrijk in opschudding bracht. Helaas worden de gebeurtenissen met een overdosis aan sentiment opgelepeld. Het scenario is van Laurent Dussaux, Michel Martens en regisseur Woreth. Het camerawerk is van Manuel Teran.