Xabier Elorriaga: cast.
Er zijn 11 films gevonden.

Alas rotas

2002 |

Spanje 2002. Carlos Gil. Met o.a. Simon Andreu, Tony Aguilar en Xabier Elorriaga.

Días de humo

1989 |

Spanje 1989. Antonio Eceiza. Met o.a. Pedro Armendáriz jr, Elene Lizarralde, Xabier Elorriaga en Patxi Bisquert.

Een politieke balling die na twintig jaar terugkeert naar San Sebastián, sleept persoonlijke en existentialistische teleurstellingen met zich mee. Slechte stereotiepe psychologische film en demagogisch qua politieke inhoud. Dit is de eerste film van deze maker na zijn periode als regisseur in Mexico.

Captain James Cook

1987 | Avonturenfilm, Biografie

Australië​/​​Duitsland​/​​Frankrijk​/​​Spanje 1987. Avonturenfilm van Lawrence Gordon Clark. Met o.a. Keith Michell, John Gregg, Erich Hallhuber, Jacques Penot en Barry Quinn.

In 1768 vertrekt kapitein James Cook (Michell) met het zeilschip Endeavour in opdracht van de Britse Admiraliteit naar de eilanden van de Grote Oceaan in gezelschap van de plantkundige Joseph Banks (Gregg) en de Zweedse geleerde Dr. Solander (Caroll). Degelijke film en historisch juist, maar wellicht een iets te flatteus portret van Cook. Het spel is uitstekend. Het scenario is van Peter Yeldham. Het camerawerk van Peter Hendry en Roger Lanser is heel fraai. Wordt meestal in vier delen uitgezonden.

A los cuatro vientos

1987 | Historische film

Spanje 1987. Historische film van José A. Zorrilla. Met o.a. Xabier Elorriaga, Anne-Louise Lambert, Jean Claude Bouillaud en Peter Leeper.

Tijdens de Spaanse Burgeroorlog ziet een schrijver met de vernietiging van een stad, Guernica, zijn meest intieme en persoonlijke ambities ten onder gaan. Uitermate pretentieus wat betreft regie en dialogen, tamelijk slappe vertolking. Een ode aan het Baskische volk. Al met al toch wel om aan te zien.

Victoria III

1984 | Historische film

Spanje 1984. Historische film van Antonio Ribas. Met o.a. Xabier Elorriaga, Helmut Berger en Norma Duval.

Het derde deel van VICTORIA; de film werd zeer koel ontvangen. Ook bekend als LA RAZÓN Y EL ARREBATO.

El Jardín secreto

1984 | Drama, Erotiek

Spanje 1984. Drama van Carlos Suárez. Met o.a. Assumpta Serna, Xabier Elorriaga, Taida Urruzola, Cecilia Roth en Manuel Zarzo.

Een jong meisje moet een reeks smerige opdrachten vervullen die haar iedere morgen per post bezorgd worden. De middelmatigheid van de produktie en van de vertolkers verijdelen een interessant resultaat.

Victoria II

1983 | Historische film

Spanje 1983. Historische film van Antonio Ribas. Met o.a. Xabier Elorriaga, Helmut Berger, Norma Duval en Craig Hill.

Een vervolg op VICTORIA, deze keer tegen de achtergrond van WOI. Ook bekend als EL FRENESÍ DEL 17.

La Conquista de Albania

1983 | Historische film

Spanje 1983. Historische film van Alfonso Ungría. Met o.a. Walter Vidarte, Clara Badiola en Xabier Elorriaga.

De film toont de verovering van Albanië in de 14e eeuw door de koningen van Navarra, maar is een mislukte poging om een historische Spaanse film, met een overdaad aan middelen, te produceren.

La Fuga de Segovia

1981 | Actiefilm

Spanje 1981. Actiefilm van Imanol Uribe. Met o.a. Mario Pardo, Xabier Elorriaga, Ovidi Montllor, Virginia Mataix en Mario Parto.

De vlucht van enkele militante aanhangers van de ETA uit de gevangenis van Segovia. Onopgesmukte actiefilm waarin politieke verwikkelingen zoveel mogelijk zijn vermeden en die zowel door de pers als het publiek in Spanje goed is ontvangen.

Companys

1979 | Historische film

Spanje 1979. Historische film van José María Forn. Met o.a. Luis Iriondo, Marta May, Xabier Elorriaga en Agustín González.

De film toont het laatste levensjaar van Companys, een Catalaanse politicus, die kort nadat hij in Frankrijk was gaan wonen door de Gestapo aan het Spanje van generaal Franco werd overgedragen en daar onmiddellijk gefusilleerd werd. Een goede film die haast nooit ten prooi aan de demagogie valt. Ook bekend als PROCESO A CATALUÑA.

Los Ojos vendados

1978 | Drama

Spanje 1978. Drama van Carlos Saura. Met o.a. Geraldine Chaplin, Jose Luis Gomez, Xabier Elorriaga, André Falcon en Lola Cardona.

Een toneelregisseur woont een conferentie over politieke martelingen bij en wil daar een voorstelling van maken. Een getrouwde burgerlijke dame laat zich als hoofdrolspeelster engageren en komt vanuit de leegte van haar bestaan tot een verregaande identificatie met haar slachtofferrol, terwijl enkele politieke pressiegroepen de première proberen tegen te houden. Saura haalt de in principe boeiende elementen en gegevens eigenlijk te veel overhoop om echt toe te komen aan zijn feitelijke thema: de passieve houding tegenover martelingen. De repetitiescènes met de Grupo Actores del CET zijn indringend en authentiek getroffen.