Raymond Aquilon: cast.
Er zijn 5 films gevonden.

Les cravates léopard

1991 | Komedie

Canada​/​​Frankrijk 1991. Komedie van Jean-Luc Trotignon. Met o.a. Raymond Aquilon, Jean-Marie Bigard, Michel Cremades, Pierre Curzi en Jacques François.

Monsieur Bergaux-Latour(François) is de directeur van een afvalverwerkend bedrijf in Parijs. Hij is van oordeel dat zijn personeel te weinig strijdvaardigheid aan de dag legt en besluit, ten einde hen te motiveren, voor zijn mensen een overlevingsweekend te organiseren. In deze tijd van crisis mag het echter allemaal niet teveel kosten, dus stelt de aangeworven coach voor om de verre jungle in te ruilen voor het maquis op Corsica, waar toch ook dieren huizen, ook al zijn deze tam. Infantiele komedie die ontdaan is van elke vorm van humor. De acteurs hebben blijkbaar een onderlinge wedstrijd afgesloten om te zien wie het slechtste kan acteren. Hopeloos tijdverlies dat zelfs niet goed gemaakt wordt door de kritiek op het gebrek aan contact tussen directie en arbeiders. Lullig scenario van Christian Dob en Trotignon. Fotografie van Jacques Audrain.

Hôtel de police : Quand la bête fait la belle

1990 | Misdaad, Thriller

Frankrijk 1990. Misdaad van Marion Sarrault. Met o.a. Maria Blanco, Olivier Granier, Pierre Hatet, Raymond Aquilon en Françoise Michaud.

Gevaarlijke crimineel is zojuist uit de Santé-gevangenis ontsnapt. Onmiddellijk komt het hele politie-apparaat in beweging, maar de hoofdcommissaris bemoeit zich ermee en geeft formele orders. Zo mogen alleen de agenten van de OCRB zich met deze zaak bemoeien. Commissaris Borelli is zijn vijand, vandaar deze op z'n minst twijfelachtige maatregel. Aan de jacht op de traditionele wetsovertreder wordt zo een geschiedenis over rivaliteit binnen de politie zelf toegevoegd. Niet al te spannend, want er wordt minstens evenveel gepraat als gehandeld.

Le canon paisible

1989 | Komedie

Frankrijk 1989. Komedie van Stéphane Bertin. Met o.a. Rachel Boulenger, Jean-Pierre Darras, Philippe Uchan, Raymond Aquilon en Francis Lax.

`Le Canon paisible` is een befaamd restaurant in de provincie. De eigenaar-chefkok (Lax) wordt geconfronteerd met allerlei vervelende problemen, die tot komische situaties leiden: een tekort aan personeel, de onvoorziene komst van een bus hongerige toeristen, een overheidsinstantie die een greppel laat graven door zijn parkeerterrein, zijn dochter die aankondigt dat ze gaat trouwen met de zoon van de garagehouder, zijn oudste vijand, enzovoort. Een lange film van ongelijkmatige kwaliteit met niet altijd even originele grappen en saaie scènes, maar over het geheel genomen toch wel amusant.

Le complexe du kangourou

1987 | Komedie

Frankrijk 1987. Komedie van Pierre Jolivet. Met o.a. Roland Giraud, Clémentine Célarié, Stéphane Freiss, Zabou Breitman en François Berléand.

De avonturen van een talentvol maar miskend schilder (met 35 jaar is dat niet zo verwonderlijk), Lo[KA3]ic (Giraud) die in gezelschap van zijn vriend Arthur, een Afrikaan, het bestaan van een bohemien leidt. Maar maakt u zich niet ongerust: hij is van goede familie en zijn zuster heeft een goed huwelijk met een `toffe` bankier (Berleand), die hem zal vragen een grote muurschildering voor zijn bank te maken. Afgezien van het feit dat er in werkelijkheid geen 'toffe' bankiers bestaan, bevat dit te hooi en te gras bij elkaar geraapte scenario geen enkele geloofwaardigheid, terwijl Giraud als schilder wel kan inpakken. Weer een film die de middelmatigheid van de Franse relatiekomedie van het decennium 1980-1990 bevestigt. Het scenario is van Olivier Schatzky en regisseur Jolivet. De fotografie is van Christian Lamarque.

Pinot simple flic

1984 | Misdaad, Komedie

Frankrijk 1984. Misdaad van Gérard Jugnot. Met o.a. Gérard Jugnot, Fanny Bastien, Patrick Fierry, Jean-Claude Brialy en Pierre Mondy.

Een eenvoudige en onhandige politieman is verzeild geraakt in een zaak van drugshandel op kleine schaal van een jonge dealer wiens vriendin hij aangehouden heeft en die hij vervolgens vrijlaat om verder op zoek te gaan. Na diverse perikelen houdt hij de jongeman aan. Het verhaal is heel dunnetjes, maar krijgt toch een extra dimensie door een documentaire-achtige presentatie die geloofwaardig overkomt. Realistisch, doorspekt met welkome grappen. Een succesvolle vondst, deze mengvorm. De hand van de producer van LE PÈRE NOËL EST UNE ORDURE is hier wederom duidelijk herkenbaar.