Bo Leck Fischer: productie.
Er zijn 2 films gevonden.

Majoren

1998 | Drama, Oorlogsfilm

Denemarken 1998. Drama van Ole Roos. Met o.a. Tomas Villum Jensen, Karen-Lise Mynster, Erik Wederøe, Nicoline Møller en Peter Reichardt.

De fascinatie van de Deense documentairemaker/filmregisseur Ole Roos - zoon, neef én broer van evenzoveel filmmakers - met de vaderlandse ziel sijpelt prachtig door de voegen van deze hoogst eigentijdse speelfilm rond de assimilatie van Deense VN-soldaten na een vredesmissie in Bosnië. Wat een feestelijke thuiskomst moet worden voor majoor Møller (Pilmark) loopt gewelddadig uit de hand, waarbij alle zenuwen bloot komen te liggen met in de hoofdrollen de onderlinge relaties van het peloton, de huiselijke sfeer en de militaire hiërarchie. (VM/VPRO Gids)

Medea

1988 | Drama, Fantasy

Denemarken​/​​Duitsland 1988. Drama van Lars von Trier. Met o.a. Udo Kier, Kirsten Olesen, Henning Jensen, Ludmilla Glinska en S[KL13]olbjörg Hojfeldt.

Medea (Olesen), dochter van koning Aigeus (Owe), wordt door haar vader uitgehuwelijkt aan Jason (Kier), leider van de Argonauten, die na jarenlange zoektocht het Gulden Vlies gevonden heeft. Nadat Medea haar broer gedood heeft wordt het koppel verbannen naar Korinthe. Hier wordt Jason verliefd op Glauke, dochter van Koning Kreon (Jensen) en ook al heeft Medea hem twee prachtige zonen geschonken, toch verstoot hij haar. Als Medea en haar kinderen door Kreon verbannen worden doet ze beroep op haar magische krachten. Dit leidt vanzelfsprekend tot een tragedie die gesmoord wordt in het bloed. Minder dan twintig jaar na Pasolini doet von Trier zijn eigen poging om de Griekse tragedie van Euripides in filmbeelden te vertalen. Ook zijn versie is slechts ten dele gelukt, daar hij te traag vertelt en zijn personages te afstandelijk voorstelt. De moord van Medea op haar kinderen werd echter zeer schokkend in beeld gebracht. Von Trier bewerkte een nooit verfilmd scenario van Carl Theodor Dreyer en Preben Thomsen. Volgens zijn eigen verklaring was het zeker niet de bedoeling een Dreyer-film te draaien, maar hulde te brengen aan de grootmeester van de Deense film. Hij slaagt wel in zijn poging om, evenals Dreyer, te spelen met licht en schaduwen en te filmen uit onverwachte camerahoeken. Sejr Brockmann stond in voor de fotografie. Een interessant document, maar geen geslaagde film.