Mirosława Marcheluk: cast.
Er zijn 3 films gevonden.

Dzieci [KA1]Siemci

1986 | Drama

Polen 1986. Drama van Maciej Dejczer. Met o.a. Bartosz Sikorski, Krzysztof Tyniec, Mirosława Marcheluk, Bronisław Wrocławski en Włodzimierz Preyss.

De kleine Sikorski groeit op in Warschau. Hij droomt ervan volwassen te zijn. Hij wordt krantenverkoper en zo komt hij in contact met de marginale gemeenschap. Binnen de kortste keren verkoopt hij gestolen kranten. Steeds meer raakt hij bij hun kleine criminele praktijken betrokken en op een keer wordt hij gearresteerd. Terug vrij denken zijn trawanten dat hij een verrader is. Een fascinerend klein filmpje over het leven van alleenstaande kinderen in (het toen nog communistische) Polen. Het lot van de jongen doet de rillingen golven over de rug van de kijker. Het is zeker geen optimistisch beeld dat we krijgen, maar een rauw, onmeedogenloos stuk realiteit, schitterend gespeeld door een jonge cast. Dejczer zelf schreef het scenario, met niemand minder dan Krzysztof Kieslowski als artistiek raadgever. De camera was in de talentrijke handen van Krzysztof Pakulski.

Wahadełko

1981 | Drama

Polen 1981. Drama van Filip Bajon. Met o.a. Janusz Gajos, Mirosława Marcheluk, Halina Gryglaszewska en Dorota Stali[KA1]nska.

De derde film van Bajon. Gebaseerd op een gedegen scenario en voortreffelijk vertolkt door o.a. Gajos en Marcheluk ontrolt zich een huiskamerscène tussen een man, zijn zuster en zijn moeder. Naast de pittige conversaties tussen genoemde personen, vooral overheerst door de voortdurende klaagzang van de zieke man, worden door middel van terugblikken gebeurtenissen op geroepen uit de stalinistische jaren. Om aan te bevelen.

Zdjecia próbne

1977 | Drama

Polen 1977. Drama van Agnieszka Holland, Paweł Kedzierski en Jerzy Domaradzki. Met o.a. Daria Trafankowska, Andrzej Pieczy[KA1]nski, Mirosława Marcheluk, Urszula Modrzy[KA1]nska en Wiesława Kwasniewska.

Een speelse film van drie jonge regisseurs, waarin wordt verteld over het wel en wee van een aantal schoolgaanders, van hun liefde en verdriet. De plaats van handeling wordt op een gegeven moment verlegd van hun woonplaats naar Warschau, waar sommigen van hen meedoen aan een filmauditie. De film is zeker geen hoogtepunt in de carrière van het drietal, maar is het aankijken toch waard.