Robert M. Rolsky: productie.
Er zijn 2 films gevonden.

Homewrecker

1993 | Sciencefiction, Komedie

Verenigde Staten 1993. Sciencefiction van Fred Walton. Met o.a. Robby Benson, Sydney Walsh, Sarah Rose Karr, Kate Jackson en Curt Hanson.

Door een noodlottig ongeval tijdens een test met een van de uitvindingen van Pentagon-wetenschapper Benson komen de inzittenden van een sportvliegtuigje om. Hij trekt zich terug in een boshut. Hij werkt in alle stilte en rust voort aan een vrouwelijke robot die hij Lucy noemt. Hij wordt al gauw beste maatjes met zijn robot die hij menselijke eigenschappen en gevoelens geeft. Het idee van een robot van het zwakke geslacht (met de stem van Jackson) is eigenlijk best aardig zodat je er veel van verwacht, maar Walton heeft er slechts met veel moeite een flauwe komedie van gemaakt, die beduidend minder is dan de gelijksoortige SHORT CIRCUIT-films. Eric Harlacher schreef het verhaal dat door hemzelf en Walton tot scenario omgevormd werd. Aan de camera nam George Koblasa plaats.

Duplicates

1992 | Sciencefiction, Thriller

Verenigde Staten 1992. Sciencefiction van Sandor Stern. Met o.a. Gregory Harrison, Kim Greist, Cicely Tyson, Lane Smith en William Lucking.

Vroege klonen-film voor de thuisbuis met een niet al te ingewikkeld scenario van regisseur-veelfilmer-Stern en Andrew Neiderman. Marion Boxletter (Greist), die meende dat haar kind Joey (Alskog) en haar broer waren omgekomen, kan haar ogen niet geloven als zij met haar man Bob (Harrison) in New York is en een man ziet, die haar broer kon zijn. Als ze hem aanspreekt, zegt hij haar niet te kennen. Marion en Bob vertrouwen het zaakje niet en gaan op eigen houtje speuren. Zij ontdekken bij Dr. Randolph (Tyson) en zijn medewerkers zaken, die het daglicht nog niet kunnen verdragen (en pas tegen het jaar 2000 gemeengoed zouden worden bij dieren): klonen maken in een laboratorium. Het lijkt behoorlijk eng, maar dat is het niet echt en de film is met eenvoudige middelen gemaakt. Een heleboel make-believe, die toch niet zo ver van de werkelijkheid is. Het camerawerk is van Tobias A. Schliessler.