Benedict Taylor: cast.
Er zijn 13 films gevonden.

Duel of Hearts

1992 | Historische film, Romantiek, Drama

Verenigd Koninkrijk 1992. Historische film van John Hough. Met o.a. Alison Doody, Michael York, Benedict Taylor, Billie Whitelaw en Virginia McKenna.

Een luxueus geproduceerde tv-film naar een onbenullige kasteelroman van Barbara Cartland over de jonge en mooie Lady Doody, die smoorverliefd is op de jonge Lord Taylor, tegen wie zij een afschuwelijk complot ontdekt. Ze mag uiteindelijk niet met hem trouwen, want er is een enge bloederziekte in zijn familie. Goed gespeeld, maar vreselijk uitgesponnen. Gesitueerd rond 1821. Het script werd verzorgd door Terence Feely en Lord (Lew) Grade produceerde zonder te beknibbelen.

Danielle Steel's Jewels

1992 | Drama

Verenigde Staten 1992. Drama van Robert Young. Met o.a. Annette O'Toole, Anthony Andrews, Jürgen Prochnow, Corinne Touzet en Sheila Gish.

Bij momenten indrukwekkende miniserie naar Danielle Steel`s bestseller [KL]Jewels[KLE] waarin de Mrs. Simpsonachtige Amerikaanse schone O`Toole trouwt met de Britse hertog Andrews. Zij vestigen zich in Frankrijk maar WO II breekt uit, Andrews moet zijn regiment dienen en O`Toole blijft in bezet Frankrijk achter met hun twee kinderen, gelukkig moreel geruggesteund (maar niets meer) door Prochnow als de Duitse bevelvoerder van hun in beslag genomen kasteel. Na de oorlog trekt O`Toole terug naar Engeland want Andrews leeft nog, maar is in een rolstoel terechtgekomen. Het tweede deel van het verhaal concentreert zich op hun opgroeiende en volwassen kinderen nadat O`Toole een juwelierszaak is begonnen dat een machtig imperium van de familie wordt. Indrukwekkende produktie (met rijkelijke buitenopnamen in Luxemburg) van een driestuiversroman, die trouw aan zijn genre is.

Charles and Diana: Unhappily Ever After

1992 | Drama

Verenigde Staten 1992. Drama van John Power. Met o.a. Catherine Oxenberg, Roger Rees, Jane How, Gladys Crosbie en David Quilter.

Nadat het sprookjeshuwelijk van de Britse kroonprins Charles met de veel jongere Diana Spencer in 1982 aan bod kwam in twee tvfilms THE ROYAL ROMANCE OF CHARLES AND DIANA en CHARLES AND DIANE: A ROYAL LOVE STORY, wordt een decennium later het kleine scherm gezegend met twee melodrama's die trachten in beeld te brengen waarom en hoe het misliep tussen Charles en Lady Di, in de tweedelige Britse miniserie DIANA, HER TRUE STORY en in deze Amerikaanse soapachtige film, geschreven door Nancy Sackett die vooral de verdienste had dat hij het snelst werd uitgebracht. Na hun huwelijksreis nemen Charles en Diana o.a. hun intrek in Buckingham Palace waar wij vooral Diana zien aerobic dansen, de keuken spontaan bezoeken en praatjes voeren met de hofhouding. Dat mag allemaal niet meer van Charles en de Queen Mother. Er moet nu vooral een troonopvolger komen, ze dient liefdadigheidsinstellingen te bezoeken en naar de opera te gaan, waar Diana een hekel aan heeft. Zij komt er ook achter dat Charles zijn ex-vriendin Camilla niet kan vergeten, het leeftijds- en belangstellingsverschil neemt te grote vormen aan en de ex-naïeve en schuchtere Diana krijgt een willetje. Tussendoor krijgt de kijker ook te zien hoe prins Andrew aan Sarah Ferguson wordt gekoppeld en hoe ook hun huwelijk strandt. Het lijkt allemaal déjà vu, maar dat ligt aan de boulevardpers die ons dit allemaal jarenlang heeft geïnformeerd. Oxenberg herhaalt haar rol van Diana uit THE ROYAL ROMANCE OF CHARLES AND DIANA en zij doet dit, tien jaar later, uitstekend met vergelijkbare manniërismen. Rees, als Charles, geeft maar zo af en toe een glimp van de zonderlinge instellingen van de prins. De aankleding en decors vormen echter een fraaie verpakking en Allan Dobermans camerawerk is professioneel. In Europa meestal met 30m bekort en uitgebracht onder de titel: CHARLES AND DIANA: A PALACE DIVIDED.

Charles & Diana: Unhappily Ever After

1992 |

1992. John Power. Met o.a. David Quilter, Tracy Brabin, Amanda Walker, Catherine Oxenberg en Roger Rees.

Nadat het sprookjeshuwelijk van de Britse kroonprins Charles met de veel jongere Diana Spencer in 1982 aan bod kwam in twee tvfilms THE ROYAL ROMANCE OF CHARLES AND DIANA en CHARLES AND DIANE: A ROYAL LOVE STORY, wordt een decennium later het kleine scherm gezegend met twee melodrama's die trachten in beeld te brengen waarom en hoe het misliep tussen Charles en Lady Di, in de tweedelige Britse miniserie DIANA, HER TRUE STORY en in deze Amerikaanse soapachtige film, geschreven door Nancy Sackett die vooral de verdienste had dat hij het snelst werd uitgebracht. Na hun huwelijksreis nemen Charles en Diana o.a. hun intrek in Buckingham Palace waar wij vooral Diana zien aerobic dansen, de keuken spontaan bezoeken en praatjes voeren met de hofhouding. Dat mag allemaal niet meer van Charles en de Queen Mother. Er moet nu vooral een troonopvolger komen, ze dient liefdadigheidsinstellingen te bezoeken en naar de opera te gaan, waar Diana een hekel aan heeft. Zij komt er ook achter dat Charles zijn ex-vriendin Camilla niet kan vergeten, het leeftijds- en belangstellingsverschil neemt te grote vormen aan en de ex-naïeve en schuchtere Diana krijgt een willetje. Tussendoor krijgt de kijker ook te zien hoe prins Andrew aan Sarah Ferguson wordt gekoppeld en hoe ook hun huwelijk strandt. Het lijkt allemaal déjà vu, maar dat ligt aan de boulevardpers die ons dit allemaal jarenlang heeft geïnformeerd. Oxenberg herhaalt haar rol van Diana uit THE ROYAL ROMANCE OF CHARLES AND DIANA en zij doet dit, tien jaar later, uitstekend met vergelijkbare manniërismen. Rees, als Charles, geeft maar zo af en toe een glimp van de zonderlinge instellingen van de prins. De aankleding en decors vormen echter een fraaie verpakking en Allan Dobermans camerawerk is professioneel. In Europa meestal met 30m bekort en uitgebracht onder de titel: CHARLES AND DIANA: A PALACE DIVIDED.

Every Time We Say Goodbye

1986 | Romantisch drama, Oorlogsfilm

Verenigde Staten​/​​Israël 1986. Romantisch drama van Moshé Mizrahi. Met o.a. Tom Hanks, Cristina Marsillach, Benedict Taylor, Anat Atzmon en Gila Almagor.

Tijdens WO II wordt de gewonde Amerikaanse piloot David Bradley (Hanks), die bij de RAF is ingedeeld, verpleegd in Jeruzalem dat in het Engelse mandaatgebied Palestina ligt. Hij wordt verliefd op een verpleegstertje (Marsillach) en zij op hem. Hanks is de zoon van een (protestante) predikant en zij behoort tot een sefardische (joodse) familie; beide families zijn tegen hun verhouding. Vroege film van Tom Hanks met een van zijn eerste dramatische rollen, voordien maakte hij voornamelijk lichte komedies als Splash. Hanks doet het heel aardig, maar er is weinig chemie met zijn tegenspeelster.

The Corsican Brothers

1985 | Historische film, Actiefilm, Avonturenfilm

Verenigde Staten​/​​Verenigd Koninkrijk 1985. Historische film van Ian Sharp. Met o.a. Trevor Eve, Geraldine Chaplin, Olivia Hussey, Nicholas Clay en Jean Marsh.

Eve is geen Cheech of Chong, dus u kunt gerust kijken naar deze fraaie herverfilming van het klassieke verhaal van Dumas over broers met een duurzame emotionele band. Robin Miller schreef de bewerking.

Flecha negra

1985 | Avonturenfilm

Spanje​/​​Verenigde Staten 1985. Avonturenfilm van John Hough. Met o.a. Oliver Reed, Fernando Rey, Benedict Taylor en Georgia Slowe.

Rond 1450 strijden twee adellijke families, Lancaster en York, om het recht op de Engelse troon. Avonturenfilm, geschreven door Alberto Vazquez Figuerosa op basis van het beroemde, gelijknamige werk van Robert L. Stevenson. Afwerking televisie- achtig, onbenutte kans van John Hough, en minder van kwaliteit dan de eerdere bioscoop-bewerking van dit boek, de uitstekende film THE BLACK ARROW.

Agatha Christie: Thirteen at Dinner

1985 | Mysterie, Misdaad, Thriller

Verenigde Staten​/​​Verenigd Koninkrijk 1985. Mysterie van Lou Antonio. Met o.a. Peter Ustinov, Faye Dunaway, Lee Horsley, Bill Nighy en David Suchet.

Tv-bewerking van de gelijknamige roman [KL]Lord Edgware Dies[KLE] van Agatha Christie (1933) door scenarioschrijver Rod Browning. Christie`s Belgische speurder onderzoekt de onnatuurlijke dood van een Engelse edelman en de mooie Dunaway is de weduwe van Amerikaanse afkomst en een voormalige actrice. Ook al maken ze dikwijls veel rommel voor de buis, de Amerikanen kunnen ook hele mooie dingen doen als ze alles op alles zetten: ze zijn dan niet kinderachtig met geld en engageren goede acteurs. Dat is hier het geval met een Hercule Poirot die, onbeschrijfelijk goed is in de persoon van Ustinov en een geweldige Dunaway (in een dubbelrol), die dit beroemde werk van de nodige zwarte humor voorziet. Acteerwerk van niveau. Hoge produktiewaarden met levendige en 'spanningsgevoelige' regie. Een bewijs te meer dat de beste produkties van de koningin van de misdaadthriller bijna niet verouderen.

92 Grosvenor Street

1985 | Oorlogsfilm, Thriller

Verenigd Koninkrijk 1985. Oorlogsfilm van Sheldon Larry. Met o.a. Hal Holbrook, David McCallum, Ray Sharkey, Anne Twomey en Tom Ishell.

Een sympathieke Noorse geleerde is bezig - zonder dat hij het zelf beseft - de atoombom te ontwikkelen in het door de Duitsers bezette Noorwegen. De Amerikaanse geheime dienst in Londen die huist op het adres uit de titel gaat hem liquideren, maar dat mislukt en kolonel Holbrook slaakt een zucht van verlichting. Hij besluit de geleerde te laten ontvoeren. Zijn dochter en een blonde Franse schoonheid (die een koude killer blijkt te zijn) gaan de klus klaren met de hete adem van de nazi's in hun nek. Vaardige, maar routineuze WO II-thriller.

The Last Days of Pompeii

1984 | Avonturenfilm, Historische film

Italië​/​​Verenigd Koninkrijk​/​​Verenigde Staten 1984. Avonturenfilm van Peter R. Hunt. Met o.a. Ned Beatty, Brian Blessed, Ernest Borgnine, Nicholas Clay en Lesley-Anne Down.

Mini-serie in drie delen. Liefde en haat in het oude Pompeï. De stad die in het jaar 79 na Chr. aan haar eind kwam door de uitbarsting van de vulkaan de Vesuvius. Niemand liep er echt warm voor, desondanks was de serie goed gemaakt. De enige die bij het publiek opviel was Regehr die sindsdien vele hoofdrollen aangeboden kreeg. Historisch juiste decors, maar veel te netjes.

The Far Pavilions

1984 | Avonturenfilm, Romantiek, Drama

Verenigde Staten​/​​Verenigd Koninkrijk 1984. Avonturenfilm van Peter Duffell. Met o.a. Ben Cross, Amy Irving, John Gielgud, Rupert Everett en Christopher Lee.

Mini-serie in drie delen. Romantiek, actie, intriges in het koloniale India waar een liefdesrelatie ontluikt tussen Cross en Irving en niet iedereen is het daarmee eens. Kleurige serie met zorg gemaakt naar de roman van M.M. Kaye en met goed camerawerk van Jack Cardiff. In verkorte vorm werd de serie ook als normale bioscoopfilm in enkele landen uitgebracht.

Black Arrow

1984 | Avonturenfilm

Verenigde Staten 1984. Avonturenfilm van John Hough. Met o.a. Oliver Reed, Fernando Rey, Benedict Taylor, Stephan Chase en Georgia Slowe.

Engeland, 15e eeuw. De strijd tussen de Rode Roos van Lancaster en de Witte Roos van York is op een hoogtepunt. Kasteelheer Reed heerst wreed over zijn landerijen. Wie zijn belastingen niet betaalt wordt afgemaakt. Een geheimzinnige wreker, de Zwarte Pijl genoemd, komt op voor de rechten van het volk. Magere remake van de film uit 1948, met meer aandacht voor de slechteriken Reed en Pleasance. Reeds aangenomen zoon, die kiest voor de Zwarte Pijl, wordt mat gespeeld door Taylor, terwijl Chase in de titelrol helemaal naar de achtergrond wordt geduwd. David Pursall en Peter Welbeck (alias producent Harry Alan Towers) bewerkten de roman van Robert Louis Stevenson tot een derderangs stripverhaal met weinig opwindende momenten. In Spanje gefilmd door John Cabrera. In de V.S. uitgebracht als tv- film.

The Watcher in the Woods

1980 | Horror, Familiefilm, Fantasy

Verenigde Staten​/​​Verenigd Koninkrijk 1980. Horror van John Hough. Met o.a. Bette Davis, David McCallum, Carroll Baker, Lynn-Holly Johnson en Kyle Richards.

Een familie huurt voor de vakantie een oud huis van een excentrieke weduwe (Davis). Al snel gebeuren er vreemde dingen, en ze vermoeden dat ze vanuit het bos in de gaten gehouden worden. Misschien heeft het te maken met de dochter van de weduwe, die jaren geleden op mysterieuze wijze spoorloos verdween. Bette Davis acteerde in de nadagen van haar carrière alleen nog omdat de schoorsteen nu eenmaal moet roken, maar in deze Disneyfilm deed ze dat wel effectief. Familiehorror, een stuk enger dan Bambi, maar nooit al te gruwelijk.