Alberto Segado: cast.
Er zijn 4 films gevonden.

El censor

1995 | Fantasy

Argentinië 1995. Fantasy van Eduardo Calcagno. Met o.a. Ulises Dumont, Lorenzo Quinteros, Patricio Contreras, Rubén Szuchmacher en Alberto Segado.

Tijdens het Argentijnse generaalsregime is Ra[KA1]ul Veirave (Dumont) censor bij de film. Hij doet zijn werk uit overtuiging, want hij gelooft heilig in de zaak van de regering. Drie onverkwikkelijke situaties brengen verandering in zijn comfortabele positie: hem wordt gevraagd van zijn verbindingen gebruik te maken om uit te vinden wat er met de zoon van een vriend is gebeurd, die spoorloos is; hij moet drastisch snijden in een film, terwijl hij van de regisseur, weliswaar niet openlijk, een groot bewonderaar is, en zijn eigen zoon walgt van hem en is vertrokken naar zijn moeder, die in Mexico woont. Temidden van deze gewetensconflicten wordt hij naar de toekomst getransponeerd. Hij ontdekt dat de Nieuwe Orde alles heeft afgeschaft, waarvoor hij als moraalridder een kruisvaart had ondernomen en dat de veelbelovende actrice, waarvan hij een leuke hoeveelheid materiaal had verzameld, haar talent verkwanseld heeft als koningin van de porno. Ra[KA1]ul stelt nu alles in het werk om te voorkomen dat de toekomst uitkomt. Weliswaar een interessante film, maar het thema is langzamerhand toch wel achterhaald en Argentini[KA3]e levert een taai gevecht om een normaal (Zuid-Amerikaans) land te worden. Het scenario is van Alan Pauls, Jorge Goldenberg naar een idee van regisseur Calcagno. Het camerawerk was in handen van José María Hermo.

Matar al abuelito

1991 | Romantiek, Fantasy

Spanje​/​​Argentinië 1991. Romantiek van Luis César D'Angiolillo. Met o.a. Federico Luppi, Inés Estévez, Alberto Segado, Emilio Bardi en Laura Novoa.

Don Mariano Aguero (Luppi) is weduwnaar. Als wegenbouwkundig ingenieur is hij uitgeteld, want zijn project om een snelweg met zes rijbanen aan te leggen is afgekeurd. Voor hem heeft het leven geen zin meer. Hij doet op zijn verjaardag een zelfmoordpoging en wordt meer dood dan levend gevonden. Zijn zoon en schoondochter hopen maar [KA1]e[KA1]en ding: dat hij spoedig sterft, zodat ze zijn erfenis kunnen bemachtigen. Als zij hopen dat het zo ver is en Don Mariano quasi opgebaard is, komt zijn trouwe chauffeur met zijn schoonzuster Rosita (Estévez). Ze is uit een inrichting ontsnapt en beschikt over magische krachten. Door haar naakte lichaam ontwaakt Don Mariano uit zijn coma. Hij herstelt en er ontstaat een innige relatie met Rosita. Zoon en schoondochter vrezen het ergste voor hun erfenis en zien in Rosita niets anders dan een gewetenloze fortuinjaagster. Don Mario en Rosita moeten onder de regenboog door om te ontsnappen aan de hebzuchtige familie. Een aardige satire in de vorm van een komedie, die voor Europese en Amerikaanse kijkers aan de trage kant is en bovendien niet altijd even opwindend of grappig. Het camerawerk van Miguel Abal is af en de regie mag er zijn. Terwijl het spel heel aardig is, wordt de zwakste schakel gevormd door het scenario van regisseur D'Angiolillo, Eduardo Mignogna en Ariel Sienra.

Yo, la peor de todas

1990 | Historische film, Biografie, Drama

Frankrijk​/​​Argentinië 1990. Historische film van Maria Luisa Bemberg. Met o.a. Assumpta Serna, Dominique Sanda, Héctor Alterio, Lautaro Murúa en Alberto Segado.

De verfilming van het boek van Nobelprijswinnaar Octavio Paz [KL]Juana In[KA1]es de la Cruz[KLE] over het leven van de beeldschone non, die het klooster inging om zich aan wetenschappelijke arbeid te kunnen wijden, terwijl de Spaanse vice-koning (Alterio) haar het hof probeerde te maken. In de 17e eeuw was het echter ongehoord dat vrouwen intelligent zouden kunnen zijn, laat staan zich met wetenschap zouden kunnen inlaten en de aartsbisschop van Mexico (Caicedo) zorgde er dan ook voor dat zij door de Inquisitie werd berecht. Vernederd en uitgeblust na twee jaar procesvoering overleed zij op 44-jarige leeftijd. Ten opzichte van de historische roman heeft de film zich beperkt tot de figuur Juana Inés, gespeeld door Serna, maar het is een boeiend verslag en een representatief voorbeeld van de Zuid- Amerikaanse cinema.

Nunca estuve en Viena

1990 | Romantiek

Argentinië​/​​Spanje​/​​Italië 1990. Romantiek van Antonio Larreta. Met o.a. China Zorrilla, Sergi Mateu, Hugo Soto, Víctor Laplace en Alberto Segado.

Een Argentijnse decorontwerper keert na vijftien jaar naar zijn vaderland terug en knoopt opnieuw een verhouding aan met zijn oude vriendin. Politieke gebeurtenissen (het verhaal speelt zich af in 1910 toen de tiende verjaardag van de onafhankelijkheid werd gevierd) belichten onverwachte facetten van de hoofdrolspeler. Het mankeert dit regiedebuut van Antonio Larreta niet aan kwaliteit op inhoudelijk en visueel gebied.