J. Roy Hunt (1884-1972): camera.
Er zijn 12 films gevonden.

Return of the Bad Men

1948 | Western

Verenigde Staten 1948. Western van Ray Enright. Met o.a. Robert Ryan, Randolph Scott, Anne Jeffreys, George 'Gabby' Hayes en Jaqueline White.

Vervolg op kaskraker Badman's Territory uit 1947. Wederom bevolkt met de beruchtste outlaws van de nauwelijks Verenigde Staten. Oa de Sundance Kid (Ryan), de Daltons, de Youngers en Billy the Kid maken amok in de woestenij van de Oklahoma Territory. Sterke arm marshall Gutrie (Scott) krijgt het aan de stok met allemaal terwijl hij bandit queen Cheyenne (Jeffreys) op het rechte pad probeert te krijgen. Niet historisch verantwoord maar wel erg leuk. In 1951 gevolgd door Best of the Badmen, waarin ook Robert Ryan weer aantreedt.

Crossfire

1947 | Misdaad, Drama, Film noir, Thriller

Verenigde Staten 1947. Misdaad van Edward Dmytryk. Met o.a. Robert Young, Robert Mitchum, Robert Ryan, Gloria Grahame en Paul Kelly.

Een antisemitische soldaat doodt een Joodse oorlogsveteraan, en komt ermee weg. Een detective is vastbesloten de zaak op te lossen en probeert de moordenaar in de val te lokken. Naar The Brick Foxhole van Richard Brooks. Ging de boeken in als de eerste Hollywoodfilm met racisme als thema. Het boek draait om homofobie maar dat was volgens de toen geldende Studio Code uit den boze. Aanklacht of film noir; Dmytryk belandde - oa door dit werk - in het gevang vanwege de 'promotie van on-Amerikaanse thema's', kort nadat de film werd genomineerd voor vijf Oscars.

The Brighton Strangler

1945 | Thriller, Drama

Verenigde Staten 1945. Thriller van Max Nosseck. Met o.a. John Loder, June Duprez en Michael St.Angel.

Londen, WO II. Een acteur loopt een hersenschudding op als het theater waar hij optreedt wordt getroffen tijdens een luchtaanval. Wanneer hij weer herstelt begint hij z'n eigen identiteit te verwarren met één van de karakters die hij speelt, een moordenaar.

I Walked with a Zombie

1943 | Horror

Verenigde Staten 1943. Horror van Jacques Tourneur. Met o.a. Frances Dee, Tom Conway, James Ellison, Edith Barrett en Christine Gordon.

Geslaagde, klassieke griezelfilm over enge voodoopraktijken en wandelende doden op een eiland in het Caribisch gebied. Tourneur maakte I Walked with a Zombie, net als Cat People en The Leopard Man in opdracht van maatschappij RKO. Producer was telkens de (in kleine kring) legendarische Val Lewton, die zich vanaf 1942 uitsluitend bezig hield met het produceren van low budget-horrorfilms. Bovengenoemde films horen, samen met Mark Robsons Bedlam (1946) tot het beste wat hij in die periode liet maken. Als producer van 'gewone' B-films had Lewton minder succes.

You Can't Fool Your Wife

1940 | Romantiek, Komedie

Verenigde Staten 1940. Romantiek van Ray McCarey. Met o.a. Lucille Ball, James Ellison, Robert Coote, Emma Dunn en Virginia Vale.

Ball en Ellison vormen een saai echtpaar, tot hij aan de boemel gaat en zij zich in iets fraais omtovert om hem terug te winnen. Balls dubbelrol maakt er een acceptabele film van.

In Name Only

1939 | Komedie, Romantiek

Verenigde Staten 1939. Komedie van John Cromwell. Met o.a. Carole Lombard, Cary Grant, Kay Francis, Charles Coburn en Helen Vinson.

De egoïstische, elegante Francis is om het geld en de macht gehuwd met Grant. Zij is ondragelijk, waardoor de arme Grant in de open armen van lieve weduwe Lombard gedreven wordt. Aanvankelijk stemt de valse Francis toe in een scheiding met behoorlijke alimentatie, maar ze verandert van mening en dreigt Lombard aan te klagen wegens het verleiden van haar echtgenoot. Een onmogelijk melodrama dat echter door zowel de benadering van het gegeven door regisseur Cromwell als door de knappe spelprestaties van de acteurs een uiterst scherp beeld schept van geestelijke terreur. De roman Memory of Love van Bessie Breuer werd voor de film bewerkt door Richard Sherman. Het camerawerk is van J. Roy Hunt. Wordt ook vertoond als ingekleurde versie.

A Man to Remember

1938 | Drama

Verenigde Staten 1938. Drama van Garson Kanin. Met o.a. Edward Ellis, Anne Shirley, Lee Bowman, William Henry en Granville Bates.

Zwart-witklassieker van Garson Kanin over dokter die feest in stad wil opschorten vanwege polio-gevaar, en de burgers die hem dat kwalijk nemen.

The Life of the Party

1937 | Romantiek, Muziek, Komedie, Musical

Verenigde Staten 1937. Romantiek van William A. Seiter. Met o.a. Gene Raymond, Harriet Hillard, Ann Miller, Joe Penner en Parkyakarkas.

De jonge Barry Saunders (Raymond) zal drie miljoen dollar toevallen als hij voor zijn dertigste trouwt met Mitzi Martos (Hilliard). Dat gaat natuurlijk niet zomaar. Penner speelt zichzelf, en was dé inspiratie voor de toekomstige Jerry Lewis. Miller, die Betty speelt, geeft een aardig nummertje tapdansen weg. Toch een tweederangs musical.Het scenario is van Bert Kalmar, Harry Riby, Viola Brothers Shore, George Jeske en Jack Mintz naar een verhaal van Joseph Santley. Jeske en Mintz staan niet vermeld op de eindaftiteling. Het camerawerk is van J. Roy Hunt. Mono, RCA Victor System.

Annie Oakley

1935 | Biografie, Romantiek

Verenigde Staten 1935. Biografie van George Stevens. Met o.a. Barbara Stanwyck, Preston Foster, Melvyn Douglas, Moroni Olsen en Andy Clyde.

Het verhaal van de Amerikaanse scherpschutter Annie Oakley, die deelnam in de Buffalo Bill's Wild West shows.

Dangerous Corner

1934 | Drama

Verenigde Staten 1934. Drama van Phil Rosen. Met o.a. Melvyn Douglas, Conrad Nagel, Virginia Bruce, Erin O'Brien-Moore en Ian Keith.

Enkele vrienden uit de gegoede klasse zitten na de lunch wat te keuvelen, tot één van hen begint over de diefstal van een grote geldsom, gevolgd door zelfmoord van de benadeelde, die een goede vriend van hen was. De meest onverwachte bekentenissen komen op tafel, gevold door gevoelens van verantwoordelijkheid, schuld, zelfverwijt en egoïsme. Erg toneelmatige aanpassing van het stuk van J.B. Priestley, voor de film bewerkt door Anne Morrison Chapin en Madeleine Ruthven. Een overvloed aan dialogen maakt het volgen van de film wel moeilijk voor een hedendaags publiek. Goed geacteerd, maar de regie van Rosen is houterig en totaal verouderd. Op het einde zit een verrassende plotwending, die bijzonder origineel is maar onmogelijk de film kan redden. Camerawerk van J. Roy Hunt en score van Max Steiner.

The Roadhouse Murder

1932 | Misdaad

Verenigde Staten 1932. Misdaad van J. Walter Ruben. Met o.a. Dorothy Jordan, Eric Linden, Rosco Ates, Purnell Pratt en Bruce Cabot.

De jonge journalist Chick Brian (Linden) grijpt naast een belangrijke scoop en trekt er met zijn vriendin Mary Agnew (Jordan) een dagje tussenuit. Overvallen door een storm schuilen ze in een onheilspellende herberg Lame Dog Inn. In de loop van de nacht horen ze een schot. In de lounge ligt de eigenaar (Seyffertitz) dood op de grond, terwijl in een kamer nog een gewurgd slachtoffer ligt. Chick ziet hier zijn kans om beroemd te worden. Ondanks de tegenwerpingen van Mary zorgt hij ervoor dat de sporen naar hem leiden zodat hij voor moord gearresteerd wordt. Daar kan hij een hele reeks artikelen aan wijden. Hij houdt het bewijs van zijn onschuld achter de hand, maar op het beslissende moment wordt dit gestolen. Vakkundig gemaakte B- misdaadthriller die nu ouderwets en verschrikkelijk theatraal overkomt. Cabot en Clare acteren nog het natuurlijkst als het moordenaarsduo. Ruben schreef het scenario samen met Gene Fowler en het is gebaseerd op de roman L'Épouvante van Maurice Level. Fotografie is van J. Roy Hunt.

Dancing Mothers

1926 | Drama, Zwijgende film

Verenigde Staten 1926. Drama van Herbert Brenon. Met o.a. Clara Bow, Alice Joyce, Dorothy Cumming en Norman Trevor.

Een vrolijke film met Flapper Bow die alle regels overtreedt, die kenmerkend zijn voor het Jazztijdperk. Zwijgende film heeft eenvoudige intrige, maar enthousiaste rollen.