Oscar Martinez: cast.
Er zijn 8 films gevonden.

Tu me manques

2019 | Drama

Bolivia​/​​Verenigde Staten 2019. Drama van Rodrigo Bellott. Met o.a. Oscar Martinez, Rossy de Palma en Fernando Barbosa.

Als de conservatieve Jorge dieper in het leven van zijn overleden zoon Gabriel duikt, komen er onverwachte vondsten bovendrijven. Via een Skype call met Sebastian, een vriend van Gabriel, ontdekt Jorge dat Sebastian en Gabriel een relatie hadden.

El ciudadano ilustre

2016 | Drama, Komedie

Argentinië​/​​Spanje 2016. Drama van Gastón Duprat en Mariano Cohn. Met o.a. Oscar Martinez, Dady Brieva, Andrea Frigerio en Nora Navas.

Na veertig jaar in Europa te hebben gewoond, keert schrijver Daniel Mantovani, winnaar van de Nobelprijs, voor het eerst terug naar het Argentijnse dorp van zijn jeugd. Omdat hij het verstikkende plaatsje altijd is blijven opvoeren in zijn romans, hebben veel oude bekenden nog een appeltje met hem te schillen. Komisch drama El ciudadano ilustre gaat niet heel diep maar is bijzonder vermakelijk. Wat ontbreekt aan visuele flair wordt ruimschoots gecompenseerd door een sterk script, vol venijnige humor, en uitstekend acteerwerk, vooral van hoofdrolspeler Martínez (bekend uit Wild Tales).

Cómplices

1998 | Drama

1998. Drama van Néstor Montalbano. Met o.a. Leticia Brédice, Jorge Marrale en Oscar Martinez.

Na veertig jaar in Europa te hebben gewoond, keert schrijver Daniel Mantovani, winnaar van de Nobelprijs, voor het eerst terug naar het Argentijnse dorp van zijn jeugd. Omdat hij het verstikkende plaatsje altijd is blijven opvoeren in zijn romans, hebben veel oude bekenden nog een appeltje met hem te schillen. Komisch drama El ciudadano ilustre gaat niet heel diep maar is bijzonder vermakelijk. Wat ontbreekt aan visuele flair wordt ruimschoots gecompenseerd door een sterk script, vol venijnige humor, en uitstekend acteerwerk, vooral van hoofdrolspeler Martínez (bekend uit Wild Tales).

No te mueras sin decirme adónde vas

1995 | Romantiek, Fantasy

Argentinië 1995. Romantiek van Eliseo Subiela. Met o.a. Darío Grandinetti, Oscar Martinez, Mónica Galán, Tincho Zabala en Leonardo Sbaraglia.

De film begint in zwart-wit; het is 1885 en we zien dat William K.L. Dickson (Murray), de assistent van Thomas Alfa Edison (Fasan), zijn vrouw ter aarde bestelt. Daarna is het 1995 en de film is in kleur. We zien filmoperateur Leopoldo (Grandinetti) in de vervallen bioscoop, die hij van zijn vader ge[KA3]erfd heeft. De zaken gaan slecht en een faillissement dreigt. Leopoldo is getrouwd met Susana (Galan) en houdt zich meer bezig met een uitvinding van een snel draaiende cilinder, waarop je bewegende beelden ziet, dan met zijn theater. Zijn vriend Oscar (Martinez) is een invalide vliegenier in een rolstoel, die zich bezig houdt met het uitvinden van een robot. Als Leopoldo aan Oscar zijn zoetrope laat zien, komt daarin een schitterende vrouw tot leven: Rachel (Arlas) - de gestorven vrouw van Dickson. Bij het verlaten van de donkere zaal wacht Rachel Leopoldo bij de uitgang op - alleen hij kan haar zien en buitenstaanders vinden dat Leopoldo zich vreemd gaat gedragen. Hij krijgt een `verhouding` met haar, maar het feit dat zij slechts een schim is, frustreert Leopoldo. Rachel komt echter eenmaal tot leven en na een omarming verdwijnt ze. Als bewijs van echtheid laat zij een amulet achter; kort daarop bevalt Leopoldo`s vrouw van een dochter - Rachel is herboren. Ironische, romantische fantasy van een belangrijke Argentijnse cineast; voer voor cinefielen. Mooi gespeeld, vooral door topmannequin Arlas als Rachel. Prachtig camerawerk van Hugo Colace en zanger Jairo is te horen als de stem van Carlito (de robot van Oscar), die op de beroemde (overleden) tangozanger Carlos Gardel lijkt. Sommige bioscoopversies zijn 4 tot 7m korter.

No te mueras sin decirme adonde vas

1995 | Experimenteel, Komedie

Argentinië 1995. Experimenteel van Eliseo Subiela. Met o.a. Mónica Galán, Oscar Martinez, Darío Grandinetti en Maraina Arias.

De film begint in zwart-wit; het is 1885 en we zien dat William K.L. Dickson (Murray), de assistent van Thomas Alfa Edison (Fasan), zijn vrouw ter aarde bestelt. Daarna is het 1995 en de film is in kleur. We zien filmoperateur Leopoldo (Grandinetti) in de vervallen bioscoop, die hij van zijn vader ge[KA3]erfd heeft. De zaken gaan slecht en een faillissement dreigt. Leopoldo is getrouwd met Susana (Galan) en houdt zich meer bezig met een uitvinding van een snel draaiende cilinder, waarop je bewegende beelden ziet, dan met zijn theater. Zijn vriend Oscar (Martinez) is een invalide vliegenier in een rolstoel, die zich bezig houdt met het uitvinden van een robot. Als Leopoldo aan Oscar zijn zoetrope laat zien, komt daarin een schitterende vrouw tot leven: Rachel (Arlas) - de gestorven vrouw van Dickson. Bij het verlaten van de donkere zaal wacht Rachel Leopoldo bij de uitgang op - alleen hij kan haar zien en buitenstaanders vinden dat Leopoldo zich vreemd gaat gedragen. Hij krijgt een `verhouding` met haar, maar het feit dat zij slechts een schim is, frustreert Leopoldo. Rachel komt echter eenmaal tot leven en na een omarming verdwijnt ze. Als bewijs van echtheid laat zij een amulet achter; kort daarop bevalt Leopoldo`s vrouw van een dochter - Rachel is herboren. Ironische, romantische fantasy van een belangrijke Argentijnse cineast; voer voor cinefielen. Mooi gespeeld, vooral door topmannequin Arlas als Rachel. Prachtig camerawerk van Hugo Colace en zanger Jairo is te horen als de stem van Carlito (de robot van Oscar), die op de beroemde (overleden) tangozanger Carlos Gardel lijkt. Sommige bioscoopversies zijn 4 tot 7m korter.

Donde estas, amor de mi vida, que no te puedo encontrar?

1992 |

1992. Juan Jose Jusid. Met o.a. Luisina Brando, Oscar Martinez en Susu Pecoraro.

De film begint in zwart-wit; het is 1885 en we zien dat William K.L. Dickson (Murray), de assistent van Thomas Alfa Edison (Fasan), zijn vrouw ter aarde bestelt. Daarna is het 1995 en de film is in kleur. We zien filmoperateur Leopoldo (Grandinetti) in de vervallen bioscoop, die hij van zijn vader ge[KA3]erfd heeft. De zaken gaan slecht en een faillissement dreigt. Leopoldo is getrouwd met Susana (Galan) en houdt zich meer bezig met een uitvinding van een snel draaiende cilinder, waarop je bewegende beelden ziet, dan met zijn theater. Zijn vriend Oscar (Martinez) is een invalide vliegenier in een rolstoel, die zich bezig houdt met het uitvinden van een robot. Als Leopoldo aan Oscar zijn zoetrope laat zien, komt daarin een schitterende vrouw tot leven: Rachel (Arlas) - de gestorven vrouw van Dickson. Bij het verlaten van de donkere zaal wacht Rachel Leopoldo bij de uitgang op - alleen hij kan haar zien en buitenstaanders vinden dat Leopoldo zich vreemd gaat gedragen. Hij krijgt een `verhouding` met haar, maar het feit dat zij slechts een schim is, frustreert Leopoldo. Rachel komt echter eenmaal tot leven en na een omarming verdwijnt ze. Als bewijs van echtheid laat zij een amulet achter; kort daarop bevalt Leopoldo`s vrouw van een dochter - Rachel is herboren. Ironische, romantische fantasy van een belangrijke Argentijnse cineast; voer voor cinefielen. Mooi gespeeld, vooral door topmannequin Arlas als Rachel. Prachtig camerawerk van Hugo Colace en zanger Jairo is te horen als de stem van Carlito (de robot van Oscar), die op de beroemde (overleden) tangozanger Carlos Gardel lijkt. Sommige bioscoopversies zijn 4 tot 7m korter.

Contar hasta diez

1984 |

Argentinië 1984. Oscar Barney Finn. Met o.a. Arturo Puig, Oscar Martinez en Héctor Alterio.

De film begint in zwart-wit; het is 1885 en we zien dat William K.L. Dickson (Murray), de assistent van Thomas Alfa Edison (Fasan), zijn vrouw ter aarde bestelt. Daarna is het 1995 en de film is in kleur. We zien filmoperateur Leopoldo (Grandinetti) in de vervallen bioscoop, die hij van zijn vader ge[KA3]erfd heeft. De zaken gaan slecht en een faillissement dreigt. Leopoldo is getrouwd met Susana (Galan) en houdt zich meer bezig met een uitvinding van een snel draaiende cilinder, waarop je bewegende beelden ziet, dan met zijn theater. Zijn vriend Oscar (Martinez) is een invalide vliegenier in een rolstoel, die zich bezig houdt met het uitvinden van een robot. Als Leopoldo aan Oscar zijn zoetrope laat zien, komt daarin een schitterende vrouw tot leven: Rachel (Arlas) - de gestorven vrouw van Dickson. Bij het verlaten van de donkere zaal wacht Rachel Leopoldo bij de uitgang op - alleen hij kan haar zien en buitenstaanders vinden dat Leopoldo zich vreemd gaat gedragen. Hij krijgt een `verhouding` met haar, maar het feit dat zij slechts een schim is, frustreert Leopoldo. Rachel komt echter eenmaal tot leven en na een omarming verdwijnt ze. Als bewijs van echtheid laat zij een amulet achter; kort daarop bevalt Leopoldo`s vrouw van een dochter - Rachel is herboren. Ironische, romantische fantasy van een belangrijke Argentijnse cineast; voer voor cinefielen. Mooi gespeeld, vooral door topmannequin Arlas als Rachel. Prachtig camerawerk van Hugo Colace en zanger Jairo is te horen als de stem van Carlito (de robot van Oscar), die op de beroemde (overleden) tangozanger Carlos Gardel lijkt. Sommige bioscoopversies zijn 4 tot 7m korter.

Asesinato en el senado de la nacion

1984 | Thriller

1984. Thriller van Juan Jose Jusid. Met o.a. Oscar Martinez, Miguel Ángel Solá en Pepe Soriano.

De film begint in zwart-wit; het is 1885 en we zien dat William K.L. Dickson (Murray), de assistent van Thomas Alfa Edison (Fasan), zijn vrouw ter aarde bestelt. Daarna is het 1995 en de film is in kleur. We zien filmoperateur Leopoldo (Grandinetti) in de vervallen bioscoop, die hij van zijn vader ge[KA3]erfd heeft. De zaken gaan slecht en een faillissement dreigt. Leopoldo is getrouwd met Susana (Galan) en houdt zich meer bezig met een uitvinding van een snel draaiende cilinder, waarop je bewegende beelden ziet, dan met zijn theater. Zijn vriend Oscar (Martinez) is een invalide vliegenier in een rolstoel, die zich bezig houdt met het uitvinden van een robot. Als Leopoldo aan Oscar zijn zoetrope laat zien, komt daarin een schitterende vrouw tot leven: Rachel (Arlas) - de gestorven vrouw van Dickson. Bij het verlaten van de donkere zaal wacht Rachel Leopoldo bij de uitgang op - alleen hij kan haar zien en buitenstaanders vinden dat Leopoldo zich vreemd gaat gedragen. Hij krijgt een `verhouding` met haar, maar het feit dat zij slechts een schim is, frustreert Leopoldo. Rachel komt echter eenmaal tot leven en na een omarming verdwijnt ze. Als bewijs van echtheid laat zij een amulet achter; kort daarop bevalt Leopoldo`s vrouw van een dochter - Rachel is herboren. Ironische, romantische fantasy van een belangrijke Argentijnse cineast; voer voor cinefielen. Mooi gespeeld, vooral door topmannequin Arlas als Rachel. Prachtig camerawerk van Hugo Colace en zanger Jairo is te horen als de stem van Carlito (de robot van Oscar), die op de beroemde (overleden) tangozanger Carlos Gardel lijkt. Sommige bioscoopversies zijn 4 tot 7m korter.