Janine Magnan: cast.
Er zijn 3 films gevonden.

La Vie, l'amour, la mort

1968 | Drama

Frankrijk 1968. Drama van Claude Lelouch. Met o.a. Amidou, Caroline Cellier, Janine Magnan, Marcel Bozzuffi en Sylvia Saurel.

Een man, die als huisvader en in zijn relatie met zijn minnares een bevredigend seksueel leven leidt, is niettemin de moordenaar van een reeks prostituées, die hij uit razernij over zijn impotentie heeft gedood. Hij wordt na een rechtszaak ter dood veroordeeld. De op authentieke moordzaken geïnspireerde film is een pleidooi tegen de doodstraf. Hij heeft een ongewone aanpak, door éérst medelijden op te wekken met de hoofdpersoon in zijn juridische val en pas tegen het eind zijn misdaden te onthullen. Het intrigerende, broeierige spel van Amidou mikt evenmin op louter medelijden, maar de mystificatie van Lelouch - door de verhoorscènes op de geluidsband te vervangen door muziek - is soms onnodig irritant. Gastrollen van Annie Girardot en Robert Hossein.

Une Fille et des fusils

1965 | Komedie

Frankrijk 1965. Komedie van Claude Lelouch. Met o.a. Janine Magnan, Jean-Pierre Kalfon, Jacques Portet, Pierre Barouh en Amidou.

Vier jonge arbeiders en de doofstomme vriendin van één van hen zijn hard werken voor weinig geld beu en gaan in de misdaad. Ze bestuderen door welke vergissingen en slordigheden misdaden in het verleden zijn misgegaan en gaan uitgebreid in training voor hun 'grote slag'. Het eerste publieke succesje van Lelouch met deze tragikomische gangsterfilm begeeft zich inhoudelijk op veel te veel zijsporen en het visueel effectbejag is nog ongeremder dan in zijn latere beroemde films. Het acteurskwartet speelt echter met aanstekelijk animo.

L' Amour avec des si...

1963 | Thriller

Frankrijk 1963. Thriller van Claude Lelouch. Met o.a. Guy Mairesse, Janine Magnan, Richard Saint-Bris, Jean Franval en Rita Maiden.

Door radio van automobilist klinkt bericht van psychopatische vrouwenmoordenaar die uit gevangenis is ontsnapt en auto heeft gestolen. Automobilist neemt aantrekkelijke liftster mee. Vroege low budget-film van Lelouch is gebaseerd op suggestie dat degeen over wie ze horen dezelfde is als degeen die we zien. Mager idee laat ruimte voor zowel imponerende als irriterende camera-virtuositeit.