Jason Carter: cast.
Er zijn 9 films gevonden.

Behind the Red Door

2002 | Drama

Verenigde Staten 2002. Drama van Matia Karrell. Met o.a. Kiefer Sutherland, Kyra Sedgwick, Stockard Channing, Chuck Shamata en Hannah Lochner.

Armlastige fotograaf Natalie (Sedgwick) krijgt een lucratieve klus buiten de stad via vriendin Julia (Channing). Haar baas blijkt haar broer Roy (Sutherland), een manupilatieve snob die ze jaren niet heeft gezien. Natalie wil weg maar is ook geïntrigeerd door de kennis die Roy heeft over de hiaten in haar herinnering. Ze ontdekt waarom Roy een harnas van ongenaakbaarheid heeft opgetrokken. Een onderhoudende film, zowel wat betreft onderwerp en regie als wat betreft acteerwerk.

Murder Most Likely

1999 | Thriller, Drama

Canada​/​​Verenigde Staten 1999. Thriller van Alex Chapple. Met o.a. Paul Gross, Marie-Josée Croze, Janine Therault, Tom McCamus en William B. Davis.

Armlastige fotograaf Natalie (Sedgwick) krijgt een lucratieve klus buiten de stad via vriendin Julia (Channing). Haar baas blijkt haar broer Roy (Sutherland), een manupilatieve snob die ze jaren niet heeft gezien. Natalie wil weg maar is ook geïntrigeerd door de kennis die Roy heeft over de hiaten in haar herinnering. Ze ontdekt waarom Roy een harnas van ongenaakbaarheid heeft opgetrokken. Een onderhoudende film, zowel wat betreft onderwerp en regie als wat betreft acteerwerk.

Dark Dancer

1996 | Thriller

Verenigde Staten 1996. Thriller van Bob Burge. Met o.a. Jason Carter, Lisa Pescia, Andrew Prine, Francesco Quinn en Shannon Tweed.

Armlastige fotograaf Natalie (Sedgwick) krijgt een lucratieve klus buiten de stad via vriendin Julia (Channing). Haar baas blijkt haar broer Roy (Sutherland), een manupilatieve snob die ze jaren niet heeft gezien. Natalie wil weg maar is ook geïntrigeerd door de kennis die Roy heeft over de hiaten in haar herinnering. Ze ontdekt waarom Roy een harnas van ongenaakbaarheid heeft opgetrokken. Een onderhoudende film, zowel wat betreft onderwerp en regie als wat betreft acteerwerk.

The dark dancer

1995 | Thriller

Verenigde Staten 1995. Thriller van Robert John Burke. Met o.a. Andrew Prine, Francesco Quinn, Lisa Pescia, Jason Carter en Shannon Tweed.

Armlastige fotograaf Natalie (Sedgwick) krijgt een lucratieve klus buiten de stad via vriendin Julia (Channing). Haar baas blijkt haar broer Roy (Sutherland), een manupilatieve snob die ze jaren niet heeft gezien. Natalie wil weg maar is ook geïntrigeerd door de kennis die Roy heeft over de hiaten in haar herinnering. Ze ontdekt waarom Roy een harnas van ongenaakbaarheid heeft opgetrokken. Een onderhoudende film, zowel wat betreft onderwerp en regie als wat betreft acteerwerk.

Viper

1994 | Sciencefiction, Actiefilm, Misdaad

Verenigde Staten 1994. Sciencefiction van Danny Bilson en Tibor Takács. Met o.a. James McCaffrey, Dorian Harewood, Joe Nipote, Sidney Walsh en Lee Chamberlin.

Dit is een twee uur durende pilot voor een wekelijkse serie die zich afspeelt in een toekomstig Zuid-Californi[KA3]e. De stripverhaal-achtige film draait om een rode wonderauto, de Viper, een uitvinding van de aan een rolstoel gekluisterde Julian Wilkes (Harewood). De Viper kan van kleur veranderen en raketten lanceren, maar hij heeft wel een heel goede chauffeur nodig. De Metro Police weet na een wilde klopjacht de meer dood dan levende topchauffeur van de gangsterbende The Outfit te overmeesteren. Door een illegale operatie door de politie verliest hij zijn geheugen en denkt hij dat hij de voormalige agent Joe Astor (McCaffrey) is. Zijn vrouwelijke arts (Walsh) kent de waarheid, raakt op hem verliefd en wordt later gedood door een bom bedoeld voor Astor en geplaatst door The Outfit. Astor krijgt zijn geheugen terug en raakt bevriend met Wilkes, die probeert te voorkomen dat de corrupte politiecommissaris de Viper van hem afneemt. Astor en Wilkes gaan nu op eigen houtje de strijd tegen de misdaad aan, daarbij geholpen door inspecteur Frankie Waters (Nipote). Het verhaal van medeproducent/mede-bedenker/mede- scenarist en regisseur Bilson is absurd, maar er is voldoende actie en er zijn mooie trucopnamen. Greg Gardiners camerawerk is standaard.

Taking Liberty

1994 | Historische film, Avonturenfilm

Verenigde Staten 1994. Historische film van Stuart Gillard. Met o.a. Sophie Ward, David Warner, Shannon Kenny, William Morgan Sheppard en Eric Close.

1778. De Amerikanen zijn in opstand gekomen tegen de Britse overheersers, maar het leger van Generaal Washington zit op de knie[KA3]en. Enkel een gemaskerde outlaw bekend als [KL]The Eagle[KLE] kan de moraal hooghouden. Op een van zijn raids ontmoet hij Ward, de dochter van een Britse loyalist. Ondanks haar strenge opvoeding is ze liberaal en democratisch. Het gebied staat onder leiding van de genadeloze Warner, die erop uit is om de bandiet te strikken en Washingtons leger in de pan te hakken. Idiote geschiedenisles die men geloofwaardig tracht te maken door het voor te stellen als komende uit een geheim dagboek van Benjamin Franklin (rol van Stiers). De hele Amerikaanse onafhankelijkheidsstrijd wordt gereduceerd tot een schelmenroman met een soort Robin Hood die geholpen wordt door een verwend nest. Slordig geschreven scenario (is het een komedie of een actiefilm?) van John Watson en Jacqueline Zambrano, naar een verhaal van Watson en Pen Densham. Aan de camera stond Robert Steadman.

The Orchid House

1991 | Drama

Verenigd Koninkrijk 1991. Drama van Horace Ové. Met o.a. Diana Quick, Nigel Terry, Carmen Du Sautoy, Kate Buffery en Frances Barber.

De kroniek van een Britse familie op het eiland Domenica in de Cara[KA3]iben. Het verhaal, zoals verteld door de meid en gouvernante Lally (Sinclair), is onderverdeeld in vier hoofdstukken (en wordt in vier delen uitgezonden). 1. RETURN OF THE MASTER. Na vier jaar aan het Europese front keert John Mowbray (Terry) terug naar zijn vrouw (Quick) en zijn drie dochters Stella (Gardiner), Joan (Magri) en Natalie (Williams). Hij is erg veranderd, zwijgzaam en in zichzelf gekeerd. Hij lijkt wel een vreemde en weigert over de oorlog te praten. 2. STELLA. Twintig jaar later. Onder de zwarte bevolking groeit ongenoegen. Baptiste (James), knecht van de Mowbrays, predikt revolutie. Na haar huwelijk met een Amerikaan keert Stella (nu vertolkt door Buffery) terug naar het eiland met haar zoontje. Haar vader is door zijn opiumverslaving haast een apathisch wrak. 3. JOAN. Na het fatale ongeval van Mr. Lilipoulala (Straker), Johns opiumleverancier, raken de gemoederen verhit. Joan (Barber) beschuldigt Stella van moord. Ook zij haatte Lilipoulala, maar hij kon hun vader kalmeren. De verhouding tussen beiden wordt hatelijk. Stella keert terug naar haar man, ook al breekt dit het hart van haar jeugdliefde Andrew (Carter). 4. NATALIE. De Britse heerschappij over Domenica nadert het einde. De verhoudingen tussen blank en zwart zijn totaal verandert. Als Natalie (Hurley) op het eiland terugkeert om haar ouders en zus te bezoeken komt ze terecht in een heksenketel. Ambitieuze poging om het leven in een Britse kolonie tussen de twee wereldoorlogen in beeld te brengen. De personages zijn weinig interessant en hun belevenissen komen zo uit een driestuiversroman. Bovendien neemt scenarist Jim Hawkins alle tijd om de roman van Phyllis Shand Allfrey op film levend te maken. Gevolg een doodse, saaie boel met veel gepraat en weinig actie. Wel mooie fotografie van Gabriel Beristain.

The Emperor's New Clothes

1987 | Familiefilm, Fantasy, Musical, Animatie

Israël​/​​Verenigde Staten 1987. Familiefilm van David Irving. Met o.a. Robert Morse, Jason Carter, Lysette Anthony, Clive Revill en Sid Caesar.

In de reeks CANNON MOVIE TALES een aardige, muzikale verfilming van het sprookje De nieuwe kleren van de keizer van H.C. Andersen met tv-komiek Caesar als de ijdele keizer die zich gemakkelijk laat beduvelen. Vermakelijk in de familiekring. Scenario van Anna Mathias, Len Talan en David Irving.

Forever Young

1983 | Drama

Verenigd Koninkrijk 1983. Drama van David Drury. Met o.a. James Aubrey, Nicholas Gecks, Karen Archer, Alec McCowen en Liam Holt.

Een nogal geforceerd drama met Gecks als een jonge, progressieve priester die zich aangetrokken voelt tot Archer, de gescheiden moeder van een van z'n leerlingen. Regisseur Drury omzeilt zo angstvallig de klippen van melo en sentiment dat de film opvallend koel, gevoelloos wordt en zo zijn doel voorbij schiet. Geproduceerd door David Puttnam.