Irving Brecher: regie en scenario.
Er zijn 8 films gevonden.

Sail a Crooked Ship

1961 | Komedie, Misdaad

Verenigde Staten 1961. Komedie van Irving Brecher. Met o.a. Robert Wagner, Ernie Kovacs, Dolores Hart, Carolyn Jones en Frankie Avalon.

Verwarrende misdaadklucht met dolkomische momenten, maar net niet voldoende om er een hoogtepunt van te maken.

Somebody Loves Me

1952 | Biografie

Verenigde Staten 1952. Biografie van Irving Brecher. Met o.a. Betty Hutton, Ralph Meeker, Adele Jergens en Robert Keith.

Een suikerzoete biografie over het leven van de vaudeville- artiesten Blossom Seeley en Benny Fields. Weinig origineel en even weinig amusement.

The Life of Riley

1948 | Drama

Verenigde Staten 1948. Drama van Irving Brecher. Met o.a. William Bendix, James Gleason, Rosemary DeCamp, Bill Goodwin en Beulah Bondi.

Een speelfilm naar de populaire radio komedieserie over de hardwerkende pechvogel Chester A. Riley. Iets meer bitterzoet dan de originele [KL]sitcom[KLE] (of de daaruit voortgekomen tv-serie) maar genietbaar. De zwarte komedie van Browns Digger O'Dell is echt iets nieuws.

Summer Holiday

1948 | Musical, Komedie

Verenigde Staten 1948. Musical van Rouben Mamoulian. Met o.a. Mickey Rooney, Gloria DeHaven, Walter Huston, Frank Morgan en Butch Jenkins.

Middelmatige, muzikale bewerking van het toneelstuk van O'Neill Ah, Wilderness over een gevoelige jongeman die verliefd wordt. Dat de film in kleur is, is het belangrijkste pluspunt. Lag twee jaar op de plank voordat hij uitkwam. De choreografie is van Charles Walters. Scenario Frances Goodrich en camerawerk van Charles Schoenbaum.

Meet Me in St. Louis

1944 | Musical

Verenigde Staten 1944. Musical van Vincente Minnelli. Met o.a. Judy Garland, Margaret O'Brien, Tom Drake, Lucille Bremer en Mary Astor.

Bonte technicolor-musical uit de gloriedagen van het genre, met begintwintiger Judy Garland, toen nog als vrijgezel, voordat regisseur en beginveertiger Vincente Minnelli haar strikte voor een zesjarig huwelijk. Minnelli bleef tijdens de productie netjes achter de camera en liet de romantiek op het doek over aan acteur Tom Drake. Hij speelt de beminnelijke buurjongen terwijl de ouders van Garlands personage net hebben bedacht dat het gezin gaat verhuizen. ‘Als je de film al hebt gezien, wil je nog een keer kijken,’ luidde de slagzin terecht. Met de evergreens 'The Boy Next Door' en 'Have Yourself a Merry Little Christmas'.

Shadow of the Thin Man

1941 | Mysterie, Thriller

Verenigde Staten 1941. Mysterie van W.S. Van Dyke. Met o.a. William Powell, Myrna Loy, Barry Nelson, Donna Reed en Sam Levene.

De vierde film in de reeks THIN MAN - een komische serie over moord en mysterie - met amateurspeurders Nick en Nora (Powell- Loy), die een dagje naar de paardenraces gaan. Ze raken - uiteraard - verwikkeld in een moord en worden geholpen door Nick Jr. en Asta, de hond. Een fijne, onderhoudende film. Let op het zeldzame optreden van Stella Adler (als gangsterliefje) die later bekend zou worden als autoriteit op het vakgebied van de dramaturgie. Het scenario is van Irving Brecher en Harry Kurnitz. Camerawerk van William Daniels. Zie ook: 'Thin Man'-serie.

Go West

1940 | Komedie, Western

Verenigde Staten 1940. Komedie van Edward Buzzell. Met o.a. Groucho Marx, Chico Marx, Harpo Marx, John Carroll en Diana Lewis.

Groucho, Chico en Harpo erven land in het wilde Westen, maar ze weten niet dat de spoorwegbaronnen jacht op de grond maken om er hun ijzeren paarden over te laten snellen. Behalve de idiote treinrit is het een teleurstellend nummer van de Marx Brothers. Er zijn weinig kwinkslagen en er valt weinig te lachen. Scenario van Irving Brecher. Camerawerk van Leonard Smith. Ook bekend als THE MARX BROTHERS GO WEST.

At the Circus

1939 | Komedie, Muziek

Verenigde Staten 1939. Komedie van Edward Buzzell. Met o.a. Groucho Marx, Chico Marx, Harpo Marx, Margaret Dumont en Eve Arden.

De eigenaar van een klein circus dreigt bankroet te gaan wanneer zijn eigen schuldeiser hem berooft. Loophole Pirelli en Punchy (Groucho, Chio en Harpo) gaan op zoek naar de dief wat uiteraard gepaard gaat met hun gepatenteerde slapstick. De virtuoze Marx Brothers hebben hier misschien de komische timing als in Duck Soup (1933) en A Night at the Opera (1935)maar zijn nog steeds een klasse apart met de sublieme fysieke humor van Harpo als hilarisch hoogtepunt. (VM/VPRO Gids)