Clarence Geldert: cast.
Er zijn 9 films gevonden.

Border Vengeance

1935 | Western

Verenigde Staten 1935. Western van Ray Heinz. Met o.a. Reb Russell, Mary Jane Carey, Kenneth MacDonald, Ben Corbett en Hank Bell.

Reb Russell en het paard Rebel krijgen het zwaar te verduren, met Kenneth MacDonald als de opperschurk in deze minder dan routineuze western met het ex-voetbalidool. Voetbalidool Johnny Mack Brown kreeg in dit jaar eveneens een western-serie, maar zou het aanmerkelijk langer uithouden dan Reb. In 1942 lanceerde men ook nog Sammy Baugh, maar die was nog sneller verdwenen.

The Man Trailer

1934 | Western

Verenigde Staten 1934. Western van Lambert Hillyer. Met o.a. Buck Jones, Cecilia Parker, Arthur Vinton, Clarence Geldert en Lew Meehan.

Een herverfilming van THE LONE RIDER uit 1930 waarin Jones ook de hoofdrol had. Onschuldig aangeklaagd is Buck op jacht naar de ware dader.

Rusty Rides Alone

1933 | Western

Verenigde Staten 1933. Western van D. Ross Lederman. Met o.a. Tim McCoy, Barbara Weeks, Dorothy Burgess, Wheeler Oakman en Ed Burns.

Robert Quigley bewerkte het verhaal van Walt Coburn en Lederman maakte er een goede western van, waarin McCoy het aan de stok krijgt met een bende die een ranch te pakken wil nemen. Hij en Oakman weten de bende te verslaan. Dit was de zestiende en voorlopig laatste western die McCoy maakte voor Columbia. Hij maakte vervolgens 8 non-westerns voor deze studio en daarna weer 8 westerns, in totaal tussen 1931 en 1935 32 films, waarvan 24 westerns.

The Overland Telegraph

1929 | Western

Verenigde Staten 1929. Western van John Waters. Met o.a. Tim McCoy, Dorothy Janis, Frank Rice, Lawford Davidson en Clarence Geldert.

In dit Indianenverhaal (tegen het begin van de Burgeroorlog) is McCoy eens te meer een legerofficier. George Hull bewerkte het verhaal van Ward Wing, en Arthur Reed was de cameraman.

Sioux Blood

1929 | Western

Verenigde Staten 1929. Western van John Waters. Met o.a. Tim McCoy, Robert Frazer, Marian Douglas, Clarence Geldert en Chief John Big Tree.

Dit was de laatste van de veertien MGM-westerns die McCoy maakte. George Hull bewerkte een bekend thema, door Harry Sinclair Drago geleverd, over twee broers die na een Indianenaanval uit elkaar raken. De één groeit op bij de blanken, en de ander bij de Indianen. De 'blanke' wordt scout in het leger en de 'Indiaan' wordt een blankenhater. Arthur Reed deed het camerawerk.

A One Man Game

1927 | Western

Verenigde Staten 1927. Western van Ernst Laemmle. Met o.a. Fred Humes, Fay Wray, Harry Todd, Clarence Geldert en Norbert Myles.

Norbert Myles is de schurk in deze ietwat matte western die door William Lester werd geschreven. Hij probeert een bankoverval te organiseren en brengt daarvoor het leven van Fred Humes in ernstig gevaar. De actie lijdt onder een overdaad aan romantiek en enkele totaal zinloze scènes.

Hands Across the Border

1926 | Western

Verenigde Staten 1926. Western van David Kirkland. Met o.a. Fred Thomson, Tyrone Power sr, Bess Flowers, William Courtright en Clarence Geldert.

Thomson in actie tegen een bende smokkelaars en daarnaast loopt hij hevig achter de schone Flowers aan. De een weet hij uit te schakelen, de ander voor altijd aan zijn zijde te krijgen. William Wing bewerkte Frank Cliftons verhaal en Ross Fisher stond achter de camera.

The Bandit's Baby

1925 | Western

Verenigde Staten 1925. Western van James P. Hogan. Met o.a. Fred Thomson, Helen Foster, Harry Woods, Mary Louise Miller en Clarence Geldert.

Vals beschuldigd moet Thomson zich verstoppen, maar voor één dag wordt er amnestie gegeven. Thomson gaat naar de stad om aan een rodeo deel te nemen, maar wordt door een aardig meisje opgezadeld met een baby. Origineel verhaal van Leete Renick Brown, bewerkt door Marion Jackson, met Ross Fisher als cameraman van deze onderhoudende western.

North of 36

1924 | Western

Verenigde Staten 1924. Western van Irvin Willat. Met o.a. Jack Holt, Ernest Torrence, Lois Wilson, Noah Beery sr en David Dunbar.

Wilson laat haar vee dwars door Indianengebied heen drijven, met alle consequenties van dien. Holt staat haar terzijde, maar de schurk Beery weet hem van enkele nare zaken te beschuldigen, waardoor Holt eerst moet afrekenen met Beery teneinde daarna weer met Wilson in het reine te kunnen komen. Een goed gemaakte rolprent naar het boek van Emerson Hough, door James Shelley Hamilton bewerkt en met camerawerk van Alfred Gilks.