Edmund Burns: cast.
Er zijn 3 films gevonden.

Shadow of the Eagle

1932 | Avonturenfilm, Actiefilm

Verenigde Staten 1932. Avonturenfilm van Ford Beebe. Met o.a. John Wayne, Dorothy Gulliver, Edward Hearn, Richard Tucker en Lloyd Whitlock.

Serial in twaalf hoofdstukken. Dit was de eerste van drie serials die Wayne zou maken voor Mascot. Deze speelt zich af in het luchtvaartmilieu. Een geheimzinnige bandiet, de Eagle, bedreigt voortdurend de directeuren van een luchtvaartbedrijf. Hearn wordt door de politie als de misdadiger gezien maar Wayne, die bij hem in dienst is, weet de ware te ontmaskeren en zo Hearns naam te zuiveren. Ford Beebe, Colbert Clark en Wyndham Gittens schreven het scenario. Benjamin Kline was de kundige cameraman en Yakima Canutt zorgde voor de stunts en was de double voor Wayne.

Forlorn River

1926 | Western

Verenigde Staten 1926. Western van John Waters. Met o.a. Raymond Hatton, Jack Holt, Arlette Marchall, Edmund Burns en Tom Santschi.

George C. Hull bewerkte het boek van Zane Grey over de vrienden Holt en Santschi die op de vlucht zijn voor de wet. Santschi laat Holt echter in de steek. Hij wordt gered door Burns die een relatie heeft met Marchall. Gecompliceerd wordt het als die op Holt verliefd wordt. Santschi is ondertussen lid van een veedievenbende geworden en een confrontatie tussen de beide ex-vrienden kan niet uitblijven. Edgar Schoenbaum was de cameraman voor deze goede verfilming met een fijne rol van Holt.

Fightin' Odds

1925 | Western

Verenigde Staten 1925. Western van Bennett Cohen. Met o.a. Bill Patton, Doris Dare, Jack House, Jack Ganzhorn en Hugh Saxon.

Bill heeft het in deze western zwaar te verduren. Men misgunt hem zijn erfenis, een ranch, en doet daarom alle moeite hem te vermoorden. Maar alsof dat al niet erg genoeg is, wil de bendeleider ook nog zijn meisje van hem afpikken! Cohen was ook de scenarist (wat hij van beroep was, regisseren deed hij er in de jaren twintig enkele malen bij) en Ralph Staub was de cameraman. Diezelfde Staub (1899-1969) maakte in 1936 zijn regiedebuut; naast een goed dozijn normale films regisseerde de man vanaf 1940 meer dan 800 korte films voor Columbia, de zogenaamde Screen Snapshots.