Gina Bellman: cast.
Er zijn 10 films gevonden.

Seven Days to Live

2000 | Thriller, Horror

Duitsland​/​​Tsjechië​/​​Verenigde Staten 2000. Thriller van Sebastian Niemann. Met o.a. Amanda Plummer, Sean Pertwee, Nick Brimble, Chris Barnes en Gina Bellman.

Nederlandse filminkopers hebben een blinde vlek voor Duitse speelfilms. Onterecht, want een nieuwe generatie oosterburen maakt al jaren solide films die de heimat ver ontstijgen. Griezelfilms als Seven Days to Live bijvoorbeeld. Een gruselfilm zonder pretenties over een getraumatiseerd schrijversechtpaar dat verblijft in een eng Gotisch huis waar allerlei gruwelijkheden hebben plaatsgevonden. Zelfs een enge kelder en een dito gesticht passeren de welbekende revue. De makers gingen niet voor originaliteit maar voor een integere ode aan alles wat goed is in het genre. Petje af (op de punt van de stoel met de nagels in de handpalmen).

The Bible: David

1997 | Drama

Duitsland​/​​Verenigde Staten​/​​Italië 1997. Drama van Robert Markowitz. Met o.a. Nathaniel Parker, Sheryl Lee, Jonathan Pryce, Leonard Nimoy en Edward Hall.

In Israël heerst verdeeldheid, waardoor de overheersing door de Filistijnen voortduurt. Wat het land nodig heeft is een sterke leider die de krachten kan bundelen. Profeet Samuel wijst de eenvoudige boer Saul aan als de eerste koning van Israël. Maar in zijn strijd tegen de overheersers raakt Saul in vertwijfeling. Samuel is genoodzaakt om op zoek te gaan naar een nieuwe koning. God leidt hem naar de jonge schaaphoeder David. David is de enige die het durft op te nemen tegen Goliath. Met zijn slinger doodt hij de reus en de schaaphoeder wordt binnengehaald als grote held

Metroland

1997 | Romantiek, Komedie, Drama

Frankrijk​/​​Verenigd Koninkrijk​/​​Spanje 1997. Romantiek van Philip Saville. Met o.a. Christian Bale, Lee Ross, Emily Watson, Elsa Zylberstein en Rufus.

Ondertitel: Hartenkreet van een getrouwde man. Chris (Bale) kijkt met weemoed terug naar de tijd dat hij in Parijs Gauloises rookte, zwarte coltruien droeg en Sartre reciteerde. 'Waarom ben ik toch zo vroeg getrouwd?' vraagt hij zich af. Zijn echtgenote (Watson) heeft het ontnuchterende antwoord: 'Omdat je niet origineel genoeg bent om iets anders te doen.' Bonte flashbacks, een prettig acterende en ogende cast en aangename klanken van oa Mark Knopfler, Django Reinhardt, The Stranglers en Elvis Costello. Gebaseerd op het boek van Julian Barnes.

Silent Trigger

1996 | Actiefilm

Canada​/​​Verenigd Koninkrijk​/​​Verenigde Staten 1996. Actiefilm van Russell Mulcahy. Met o.a. Dolph Lundgren, Gina Bellman, Conrad Dunn, Christopher Heyerdahl en Jason Cavalier.

Ondertitel: Hartenkreet van een getrouwde man. Chris (Bale) kijkt met weemoed terug naar de tijd dat hij in Parijs Gauloises rookte, zwarte coltruien droeg en Sartre reciteerde. 'Waarom ben ik toch zo vroeg getrouwd?' vraagt hij zich af. Zijn echtgenote (Watson) heeft het ontnuchterende antwoord: 'Omdat je niet origineel genoeg bent om iets anders te doen.' Bonte flashbacks, een prettig acterende en ogende cast en aangename klanken van oa Mark Knopfler, Django Reinhardt, The Stranglers en Elvis Costello. Gebaseerd op het boek van Julian Barnes.

Leon the Pig Farmer

1993 | Komedie

Verenigd Koninkrijk 1993. Komedie van Vadim Jean en Gary Sinyor. Met o.a. Mark Frankel, Janet Suzman, Brian Glover, Connie Booth en David de Keyser.

Destijds een grote hit op de diverse filmfestivals, deze absurde komedie van het duo Jean & Sinyor. Joodse jongeman (Leon) ontdekt tot zijn schrik dat hij het resultaat is van kunstmatige inseminatie, en dat - tot overmaat van ramp - op het moment surprême de buisjes met sperma zijn verwisseld. Leon blijkt de zoon van een varkensboer (hebt u hem: Leon, een joodse jongen, zoon van een boer die varkens houdt). De film is overigens subtieler en gevoeliger dan het basisgegeven doet vermoeden.

Vsetko co máma rád

1992 | Komedie

Slowakije 1992. Komedie van Martin Sulík. Met o.a. Juraj Nvota, Gina Bellman, Zdena Studenková, Jirí Menzel en Jakub Ursíny.

Tom[KA1]as (Nvota) is in de dertig. Hij is werkloos, gescheiden en maakt de indruk dat hij behoorlijk algemeen ontwikkeld is. Hij geeft af op de veranderde maatschappij waarvan hij het slachtoffer is geworden. Zijn ouders en zijn ex-vrouw zijn onaangename figuren, die hem op zijn lever zitten. Als hij de Britse Ann (Bellman) ontmoet, die de kost verdient met het geven van Engelse lessen, verandert er iets aan zijn kommervolle bestaan. Alleen het begin en het eind van deze film zijn verteerbaar en alles wat er tussen zit is net zo ellendig als Tomás zelf. Laat u niet opjutten door vergelijkingen met Milos Forman, want het ís niet waar. Het scenario is van Ondrej Sula en regisseur Sulík. Martin Strba stond achter de camera. Bekroond op het festival van Cottbus, maar wie daar de straatnamen kent, weet dat het eigenlijk om een thuiswedstrijd ging. Rudolf Biermann was producent en de Slowaakse tv deed mee; dat laatste betekent dat de sterke man van dat landje de film gedoogde.

Vsetko co mamrad

1992 |

Slovenië 1992. Martin Sulík. Met o.a. Zdena Studenková, Gina Bellman en Juraj Nvota.

Tom[KA1]as (Nvota) is in de dertig. Hij is werkloos, gescheiden en maakt de indruk dat hij behoorlijk algemeen ontwikkeld is. Hij geeft af op de veranderde maatschappij waarvan hij het slachtoffer is geworden. Zijn ouders en zijn ex-vrouw zijn onaangename figuren, die hem op zijn lever zitten. Als hij de Britse Ann (Bellman) ontmoet, die de kost verdient met het geven van Engelse lessen, verandert er iets aan zijn kommervolle bestaan. Alleen het begin en het eind van deze film zijn verteerbaar en alles wat er tussen zit is net zo ellendig als Tomás zelf. Laat u niet opjutten door vergelijkingen met Milos Forman, want het ís niet waar. Het scenario is van Ondrej Sula en regisseur Sulík. Martin Strba stond achter de camera. Bekroond op het festival van Cottbus, maar wie daar de straatnamen kent, weet dat het eigenlijk om een thuiswedstrijd ging. Rudolf Biermann was producent en de Slowaakse tv deed mee; dat laatste betekent dat de sterke man van dat landje de film gedoogde.

Secret Friends

1992 |

1992. Dennis Potter. Met o.a. Joanna David, Gina Bellman, Frances Barber, Ian McNeice en Tony Doyle.

Tom[KA1]as (Nvota) is in de dertig. Hij is werkloos, gescheiden en maakt de indruk dat hij behoorlijk algemeen ontwikkeld is. Hij geeft af op de veranderde maatschappij waarvan hij het slachtoffer is geworden. Zijn ouders en zijn ex-vrouw zijn onaangename figuren, die hem op zijn lever zitten. Als hij de Britse Ann (Bellman) ontmoet, die de kost verdient met het geven van Engelse lessen, verandert er iets aan zijn kommervolle bestaan. Alleen het begin en het eind van deze film zijn verteerbaar en alles wat er tussen zit is net zo ellendig als Tomás zelf. Laat u niet opjutten door vergelijkingen met Milos Forman, want het ís niet waar. Het scenario is van Ondrej Sula en regisseur Sulík. Martin Strba stond achter de camera. Bekroond op het festival van Cottbus, maar wie daar de straatnamen kent, weet dat het eigenlijk om een thuiswedstrijd ging. Rudolf Biermann was producent en de Slowaakse tv deed mee; dat laatste betekent dat de sterke man van dat landje de film gedoogde.

Blackeyes

1989 | Drama

Verenigd Koninkrijk 1989. Drama van Dennis Potter. Met o.a. Michael Gough, Carol Royle, Nigel Planer, Gina Bellman en John Shrapnel.

Dennis Potter vertaalde zijn boek over zijn controversi[KA3]ele, vele bodems bevattende onderzoek naar voyeurisme en de exploitatie van vrouwen door mannen in bewegende beelden voor een vierdelige miniserie. Maurice James Kingsley (Gough), een wellustige oude heer, schreef de (fictieve) obscene roman `Blackeyes`, gebaseerd op de ervaringen van zijn nicht (Bellman), een voormalig fotomodel. In het boek komt de misbruikte anti-heldin op een tragische manier aan haar einde. Jessica (Royle) wil het werk herschrijven, terwijl de krankzinnige Jeff (Planer) haar vanuit zijn flat bespiedt. Potter verweeft verhalen binnen het verhaal, die al gauw vervelend worden en zich herhalen. De kijker moet zich dan ook constant afvragen wie nu eigenlijk het product is van wiens verbeelding. Een film, die misschien wel uitdagend en interessant is, maar tegelijkertijd tamelijk raadselachtig tot soms behoorlijk onbegrijpelijk. Voor de liefhebbers van het werk van Potter en volwassenen die genieten van een voyeuristisch drama. Het scenario is van regisseur Potter. Het camerawerk is van Andrew Dunn.

Sitting Targets

1988 | Drama

Verenigd Koninkrijk 1988. Drama van Jenny Wilkes. Met o.a. Leslee Edwin, Phyllis Logan, John Bowe, John Boswall en Jonathan Hyde.

Een meedogenloze makelaar wil een aantal huurders uit hun Londense panden zetten. Wanneer alles er hopeloos uit ziet nemen de vrouwen met succes het initiatief in handen. Een geëngageerde film waarin de wet bekritiseerd wordt, die het vrijwel onmogelijk maakt ietste ondernemen tegen dergelijke huiseigenaars.