Jill Gatsby: cast en schrijver.
Er zijn 4 films gevonden.

The Expert

1994 | Drama, Actiefilm

Verenigde Staten 1994. Drama van Rick Avery en William Lustig. Met o.a. Jeff Speakman, James Brolin, Michael Shaner, Alex Datcher en Wolfgang Bodison.

Ondanks het scenario van Larry Cohen die uiterst bedreven is in draaiboeken met veel actie voor B-films, en Max Allan Collins naar een verhaal van Jill Gatsby, is deze film [KA1]e[KA1]en grote teleurstelling met een dubieuze strekking over het recht in eigen hand nemen in zijn ongebreidelde aanval op de Amerikaanse rechtspraak. De zuster van John Lomax (Speakman) is vermoord door Martin Kagan (Shaner), een psychopaat. Hij krijgt de doodstraf die later wordt omgezet in een opname in een gesloten inrichting voor geestelijk gestoorde misdadigers. Binnen de perken is Martin er zo vrij als een vogeltje, hetgeen John natuurlijk tegen de borst stuit. Toevallig is John een getrainde commando (van het SWAT team) en gaat in zijn uppie orde op zaken stellen en wraak nemen. Hoewel de titel nooit echt verklaard wordt, mag er toch aangenomen worden dat het vechtspecialisme achter de linies, hier de tralies, bedoeld is. De film is een baaierd van geweld, bloed en moordpartijen zonder dat er behalve een zwart-wit stelling iets genuanceerds wordt opgemerkt. Spel en regie zijn nauwelijks waarneembaar. Het camerawerk is van Levie Isaacks.

The Ambulance

1990 | Thriller, Horror

Verenigde Staten 1990. Thriller van Larry Cohen. Met o.a. Eric Roberts, James Earl Jones, Megan Callagher, Richard Bright en Janine Turner.

Striptekenaar Roberts ziet (geheel toevallig) op straat de vrouw van zijn dromen (Turner) en spreekt haar aan. Als ze hun weg vervolgen, valt ze flauw. Op het juiste moment komt er een ziekenwagen aan, die haar meeneemt naar een ziekenhuis. Als Roberts pati[KA3]ente Turner in het ziekenhuis gaat opzoeken, blijkt ze niet bekend te zijn en nergens in New York heeft men van haar gehoord. De politie is niet al te behulpzaam. Roberts gaat zelf voor detective spelen en ontdekt samen met journalist Buttons (goede rol) een (vergezocht) complot tegen diabetici. Deze obscure cliché-thriller beleefde zijn première direct op de videoband in plaats van in de zaal. Scenario van de regisseur. Camerawerk van Jacques Haitkin.

Class of 1999

1990 | Sciencefiction, Actiefilm

Verenigde Staten 1990. Sciencefiction van Mark L. Lester. Met o.a. Bradley Gregg, Traci Lind, Malcolm McDowell, Stacy Keach en Patrick Kilpatrick.

Dit exploitation-vervolg op CLASS OF 1984 gaat over het anarchisme dat over tien jaar heerst op high schools, die omheind zijn door zones in steden, waar niet geschoten mag worden. Het niemandsland wordt beheerst door jeugdbendes en de schooljeugd gaat ondanks het verbod gewapend naar school. Om aan deze onverkwikkelijke situatie iets te doen worden een drietal andro[KA3]iden als leraren naar een highschool gestuurd. Hoewel het grappig bedoeld is (inclusief de androïde leraren die leerlingen afdrogen en een androïde lerares die uitgekleeed wordt om de nieuwsgierigheid over haar mechanische borsten te bevredigen) maakt het niet al te sterke script de film traag, herhalend en vervelend. Het behoorlijke talent van de spelers is over het algemeen verspild aan deze rolprent. Dat is jammer, want de controversionele bespotting van de maatschappij door deze film is helemaal geen slecht idee. Alleen de echte fans zullen het geduld opbrengen om hem uit te zitten.

A Return to Salem's Lot

1987 | Horror

Verenigde Staten 1987. Horror van Larry Cohen. Met o.a. Michael Moriarty, Ricky Addison Reed, Samuel Fuller, Andrew Duggan en June Havoc.

Antropoloog Moriarty's zoontje is totaal onhandelbaar geworden, en om hem tot rede te brengen trekken beiden naar een van een tante geërfd buitenhuisje in Salem's Lot. Al gauw moeten ze constateren dat de hele bevolking van het stadje uit vampiers bestaat, met aan het hoofd rechter Duggan, die Moriarty opdraagt een boek te schrijven dat het bestaan van zijn ras rechtvaardigt. Moriarty voelt daar niets voor, en samen met de toevallig passerende nazi-doder Fuller gaat hij de strijd aan tegen de onsterfelijken. Goed door regisseur Cohen en James Dixon geschreven sequel op SALEM'S LOT, die echter niets meer te maken heeft met Stephen King. De regie is nogal rommelig, maar dat wordt goed opgevangen door de humor - vooral vanaf het ogenblik dat Fuller ten tonele verschijnt. Deze cult-regisseur ontpopt zich tot een fantastische acteur met veel gevoel voor humor. Het camerawerk is van Daniel Pearl.