Nahuel Pérez Biscayart (1986): cast.
Er zijn 6 films gevonden.

Persian Lessons

2020 |

Duitsland 2020. Vadim Perelman. Met o.a. Nahuel Pérez Biscayart, Lars Eidinger, Jonas Nay, David Schütter en Alexander Beyer.

Met het voortschrijden van de tijd wordt het verleden een almaar leger canvas. Met deze vrijheid in het achterhoofd pende Joods-Russische scenarioschrijver Ilja Zofin over de overlevingsstrategie van een gefingeerde Joodse Belg in een Duits kamp (talent Nahuel Pérez Biscayart). Deze Gilles doet zich voor als Pers, uit Iran dus. Geen Jood. De kampcommandant wil toevallig Perzisch leren, dus moet Gilles de taal uit het niets gaan verzinnen en onderwijzen. Goed gespeeld, met de uitvinding van een taal om de vernietiging van een volk te beschrijven als moeilijk te verteren beeldspraak.

Au revoir là-haut

2017 | Drama, Komedie

Frankrijk 2017. Drama van Albert Dupontel. Met o.a. Nahuel Pérez Biscayart, Albert Dupontel, Laurent Lafitte, Niels Arestrup en Émilie Dequenne.

Helemaal aan het einde van de Eerste Wereldoorlog worden de twee soldaten Albert Maillard en Edouard Péricourt door hun ijzervretende luitenant Pradelle gedwongen om samen met hun kameraden nog één keer de loopgraaf te verlaten. Met vreselijke gevolgen voor Edouard, die gruwelijk verminkt raakt. De oorlog eindigt, en dan volgt een complex verhaal over verslaving, bedrog, kunst en nog veel meer, soms grappig, soms boos, prima gespeeld en heel fraai vormgegeven. Hoofdrolspeler Dupontel schreef mee aan het scenario en regisseerde en kreeg daarvoor twee Césars.

120 BPM

2017 | Drama

Frankrijk 2017. Drama van Robin Campillo. Met o.a. Nahuel Pérez Biscayart, Adèle Haenel, Arnaud Valois, Antoine Reinartz en Yves Heck.

Eind jaren tachtig zien overheid en farmaceutische industrie aids nog uitsluitend als homoziekte en daarmee niet van nationaal belang. Aids-actiegroep Act Up probeert een einde te maken aan die onverschilligheid en zoekt de confrontatie. Regisseur Campillo (destijds zelf lid van Act Up) verweeft die strijd met een tedere liefdesgeschiedenis tussen Act Up-leden Sean en Nathan in dit niet sentimentele, maar wel aangrijpende drama over angst, liefde en verzet. Won in 2017 handvol prijzen op het filmfestival van Cannes, waaronder de Queer Palm.

Left Foot Right Foot

2013 | Drama

Frankrijk​/​​Zwitserland 2013. Drama van Germinal Roaux. Met o.a. Agathe Schlenker, Nahuel Pérez Biscayart, Dimitri Stapfer, Mathilde Bisson en Stanislas Merhar.

De achttienjarige Marie heeft een stom baantje op een suf kantoor. Haar iets oudere vriend, skater Vincent, werkt in een pizzafabriek. Vincent, de band met zijn autistische broer probeert te onderhouden, rommelt er nog wat bij als cannabiskoerier. En ook Marie overweegt een nieuwe carrière: via via kan ze aan de slag als hostess. Wat later een opstapje blijkt naar de prostitutie. Ze durft het Vincent niet te vertellen. In fraai zwart-wit geschoten speelfilmdebuut van autodidact Roaux, waarin vooral de scènes over de autistische broer beklijven.

Glue

2006 | Drama

Argentinië​/​​Verenigd Koninkrijk 2006. Drama van Alexis Dos Santos. Met o.a. Nahuel Pérez Biscayart, Nahuel Viale, Inés Efron, Veronica Llinas en Héctor Díaz.

Lucas, Nacho en Andrea zijn drie Argentijnse tieners die tijdens een zomervakantie muziek maken, feestjes bezoeken, lanterfanten, drugs gebruiken, met elkaar vrijen en andere typische tienerhandelingen verrichten. Grote ontwikkelingen maken ze niet mee in deze losjes gefilmde en goeddeels geïmproviseerde debuutfilm, die de dromerige tienerportretten van Gus Van Sant, Richard Linklater en Larry Clark in herinnering brengt. Wat Dos Santos mist aan originaliteit maakt hij ruimschoots goed met zijn authentieke toon, die vals sentiment en exploitatie vermijdt.

El regreso de Peter Cascada

2005 |

2005. Néstor Montalbano. Met o.a. Mausi Martinez, Nahuel Pérez Biscayart en Horacio Fonntava.

Lucas, Nacho en Andrea zijn drie Argentijnse tieners die tijdens een zomervakantie muziek maken, feestjes bezoeken, lanterfanten, drugs gebruiken, met elkaar vrijen en andere typische tienerhandelingen verrichten. Grote ontwikkelingen maken ze niet mee in deze losjes gefilmde en goeddeels geïmproviseerde debuutfilm, die de dromerige tienerportretten van Gus Van Sant, Richard Linklater en Larry Clark in herinnering brengt. Wat Dos Santos mist aan originaliteit maakt hij ruimschoots goed met zijn authentieke toon, die vals sentiment en exploitatie vermijdt.