Jan Ketelaars: regie, scenario, productie, camera, geluid en montage.
Er zijn 43 films gevonden.

Hoogtijdagen

2020 | Documentaire

Nederland 2020. Documentaire van Ben van Lieshout.

De intenties waarmee vanaf het begin van de Russische revolutie het Kola schiereiland is ontgonnen hebben diepe sporen nagelaten, in het landschap en in de geest van mensen. Deze docu vertelt over de hoogtijdagen van de oude, optimistische generaties en hun gefnuikte idealen, over een gebied dat zwaar te lijden heeft onder de mijnbouwindustrie en over een jonge generatie die vooral weg wil.

Leonie, actrice en spionne

2020 | Documentaire

Nederland 2020. Documentaire van Annette Apon. Met o.a. Cas Enklaar, Martijn van der Veen en Rifka Lodeizen.

Leonie Brandt (1901-1978) droomde ervan om actrice te worden. Na het uitkomen van haar droom speelt ze de rol van haar leven: ze wordt actief als spionne voor de Nederlandse inlichtingendienst in nazi-Duitsland.Na de oorlog vreesde ook een aantal prominente Nederlanders voor Leonie om wat ze wist over hun doen en laten tijdens de bezetting. De film volgt min of meer de chronologie van dit levensverhaal via scènes uit oude films. Waarin het niet altijd duidelijk is hoe ‘echt’ of hoe ‘fictief’ haar leven was.

Snelweg NL

2019 | Documentaire

Nederland 2019. Documentaire van Ben van Lieshout.

Bijna nergens ter wereld vind je zoveel snelwegen zo dicht op elkaar als in Nederland. Regisseur Ben van Lieshout (De verstekeling, De muze) besloot met zijn camera eens een roadtrip over al dat asfalt te ondernemen. Dat heeft een docu vol verstilde observaties en wat korte interviews opgeleverd, waaruit liefde voor het landschap spreekt, maar ook bezorgdheid over de toenemende drukte. Van Lieshout zoekt de poëzie in het alledaagse en stuit vaak op fraaie taferelen, die hij al even fraai vastlegt, maar zijn werkwijze vraagt wel geduld van de kijker.

Ik wil gelukkig zijn

2016 | Documentaire, Biografie

Nederland 2016. Documentaire van Annette Apon.

Portret van diva Fien de la Mar (1898-1965), de Nederlandse actrice en zangeres die vanaf de jaren twintig furore maakte in de theaters en op het witte doek (onder andere De Jantjes). De documentaire schildert haar af als een bijzonder getalenteerde vrouw die zich vol overgave in elke rol stortte, maar wier grillige karakter - 'Fien sloeg, Fien beet en Fien dronk' - haar ondergang betekende (ze pleegde op 67-jarige leeftijd zelfmoord). Fraaie archiefbeelden, maar uiteindelijk niet heel boeiend. De verschillende voice-overs laten bovendien nogal te wensen over.

Sketches of Siberia

2015 | Documentaire

Nederland 2015. Documentaire van Ben van Lieshout.

Filmische, associatieve documentaire in de vorm van een road/boatmovie waarin elementen uit verleden en heden van Siberië worden gevisualiseerd, aan de hand van thema's als kolonialisme, bodemexploitatie en demografische ontwikkelingen.

Inventaris van het Moederland

2012 | Documentaire

Nederland 2012. Documentaire van Ben van Lieshout.

Documentaire over foto’s van Sergei Prokudin-Gorskii, die het Russische tsarenrijk van vlak voor de revolutie van 1917 vastlegde. Anno 2011 volgt de film in zijn voetsporen.

De Muze

2007 | Drama

Nederland 2007. Drama van Ben van Lieshout. Met o.a. Tara Elders, Sallie Harmsen, Bart Klever en Matthias Schoenaerts.

In De muze volgen we een dolende dichter met schrijfblokkade op zoek naar inspiratie. Tijdens een van zijn nachtelijke dwaaltochten ontmoet hij een vrouw (Tara Elders) die hem uit zijn impasse moet helpen

Ithaka

2000 |

Nederland 2000. Leendert Pot.

In De muze volgen we een dolende dichter met schrijfblokkade op zoek naar inspiratie. Tijdens een van zijn nachtelijke dwaaltochten ontmoet hij een vrouw (Tara Elders) die hem uit zijn impasse moet helpen

Sprekende ogen

1999 |

Nederland 1999. Leendert Pot.

In De muze volgen we een dolende dichter met schrijfblokkade op zoek naar inspiratie. Tijdens een van zijn nachtelijke dwaaltochten ontmoet hij een vrouw (Tara Elders) die hem uit zijn impasse moet helpen

De zone

1999 |

Nederland 1999. Ben van Lieshout. Met o.a. Moniek Buijzen, Cloë Collette, Nienke de Wit en Sanneke Brienne.

In De muze volgen we een dolende dichter met schrijfblokkade op zoek naar inspiratie. Tijdens een van zijn nachtelijke dwaaltochten ontmoet hij een vrouw (Tara Elders) die hem uit zijn impasse moet helpen

Onze schoondochter

1998 |

Nederland 1998. Paul öfner en Grietje Keller.

In De muze volgen we een dolende dichter met schrijfblokkade op zoek naar inspiratie. Tijdens een van zijn nachtelijke dwaaltochten ontmoet hij een vrouw (Tara Elders) die hem uit zijn impasse moet helpen

Gebroken verleden

1997 |

1997. Leendert Pot.

In De muze volgen we een dolende dichter met schrijfblokkade op zoek naar inspiratie. Tijdens een van zijn nachtelijke dwaaltochten ontmoet hij een vrouw (Tara Elders) die hem uit zijn impasse moet helpen

Eight Days a Week

1997 | Animatie

1997. Animatie van Erik Willems.

In De muze volgen we een dolende dichter met schrijfblokkade op zoek naar inspiratie. Tijdens een van zijn nachtelijke dwaaltochten ontmoet hij een vrouw (Tara Elders) die hem uit zijn impasse moet helpen

Thuis

1996 | Documentaire

Nederland 1996. Documentaire van Paul van den Wildenberg en Jan Ketelaars.

In De muze volgen we een dolende dichter met schrijfblokkade op zoek naar inspiratie. Tijdens een van zijn nachtelijke dwaaltochten ontmoet hij een vrouw (Tara Elders) die hem uit zijn impasse moet helpen

Saudade

1996 | Documentaire

Nederland 1996. Documentaire van Leendert Pot.

In De muze volgen we een dolende dichter met schrijfblokkade op zoek naar inspiratie. Tijdens een van zijn nachtelijke dwaaltochten ontmoet hij een vrouw (Tara Elders) die hem uit zijn impasse moet helpen

Man in Motion

1995 |

Nederland 1995. Noud Heerkens.

In De muze volgen we een dolende dichter met schrijfblokkade op zoek naar inspiratie. Tijdens een van zijn nachtelijke dwaaltochten ontmoet hij een vrouw (Tara Elders) die hem uit zijn impasse moet helpen

His Secret

1995 |

Nederland 1995. Frederieke Jochems. Met o.a. Erik de Vries, Mark van der Laan, Pierre van Berkel en Marnie Blok.

In De muze volgen we een dolende dichter met schrijfblokkade op zoek naar inspiratie. Tijdens een van zijn nachtelijke dwaaltochten ontmoet hij een vrouw (Tara Elders) die hem uit zijn impasse moet helpen

Zicht op zee

1994 |

1994. Andreas Hamelberg. Met o.a. Michael Gibbs, Frederieke Jochems en Keetje Ruizeveld.

In De muze volgen we een dolende dichter met schrijfblokkade op zoek naar inspiratie. Tijdens een van zijn nachtelijke dwaaltochten ontmoet hij een vrouw (Tara Elders) die hem uit zijn impasse moet helpen

Twee Italianen

1994 |

1994. Ruud Monster.

In De muze volgen we een dolende dichter met schrijfblokkade op zoek naar inspiratie. Tijdens een van zijn nachtelijke dwaaltochten ontmoet hij een vrouw (Tara Elders) die hem uit zijn impasse moet helpen

Met een Zoen van de Leraar

1994 | Documentaire

Nederland 1994. Documentaire van Barbara Den Uyl.

In De muze volgen we een dolende dichter met schrijfblokkade op zoek naar inspiratie. Tijdens een van zijn nachtelijke dwaaltochten ontmoet hij een vrouw (Tara Elders) die hem uit zijn impasse moet helpen

Laura

1994 |

Nederland 1994. Barbara Meter. Met o.a. Valentine Kaya, Yvonne Frankenhuis, Nathan Grozai, Nic Brink en Christel Berbers.

In De muze volgen we een dolende dichter met schrijfblokkade op zoek naar inspiratie. Tijdens een van zijn nachtelijke dwaaltochten ontmoet hij een vrouw (Tara Elders) die hem uit zijn impasse moet helpen

Butterfly

1994 |

Nederland 1994. Ben van Lieshout. Met o.a. Ids van der Krieke en Janica Draisma.

In De muze volgen we een dolende dichter met schrijfblokkade op zoek naar inspiratie. Tijdens een van zijn nachtelijke dwaaltochten ontmoet hij een vrouw (Tara Elders) die hem uit zijn impasse moet helpen

Ontdaan

1993 |

Nederland 1993. Ton Koole.

In De muze volgen we een dolende dichter met schrijfblokkade op zoek naar inspiratie. Tijdens een van zijn nachtelijke dwaaltochten ontmoet hij een vrouw (Tara Elders) die hem uit zijn impasse moet helpen

Dit Kan Harder

1993 |

Nederland 1993. Leendert Pot.

In De muze volgen we een dolende dichter met schrijfblokkade op zoek naar inspiratie. Tijdens een van zijn nachtelijke dwaaltochten ontmoet hij een vrouw (Tara Elders) die hem uit zijn impasse moet helpen

Terrain vague

1992 |

Nederland 1992. Paul van den Wildenberg en Jan Ketelaars.

In De muze volgen we een dolende dichter met schrijfblokkade op zoek naar inspiratie. Tijdens een van zijn nachtelijke dwaaltochten ontmoet hij een vrouw (Tara Elders) die hem uit zijn impasse moet helpen

De Korenslag

1992 |

1992. Leendert Pot.

In De muze volgen we een dolende dichter met schrijfblokkade op zoek naar inspiratie. Tijdens een van zijn nachtelijke dwaaltochten ontmoet hij een vrouw (Tara Elders) die hem uit zijn impasse moet helpen

100 % = het hele

1992 |

Nederland 1992. Paul van den Wildenberg.

In De muze volgen we een dolende dichter met schrijfblokkade op zoek naar inspiratie. Tijdens een van zijn nachtelijke dwaaltochten ontmoet hij een vrouw (Tara Elders) die hem uit zijn impasse moet helpen

Passagiers

1991 | Drama

Nederland 1991. Drama van Ben van Lieshout. Met o.a. Hans Housdörfer, Manouk van der Meulen, Olga Zuiderhoek, Titus Muizelaar en Felix-Jan Kuypers.

Twee koppels, het ene eerbiedwaardig getrouwd en het andere een stel daklozen, krijgen relatieproblemen door behuizingsproblemen. Hun paden kruisen elkaar. De rondzwervende daklozen steken het gebouw in de fik waar een autobuschauffeur, die medelijden met hen had, hen naar toebracht. De jonge echtgenote van de autobuschauffeur voelt zich niet lekker in het nieuwe huis dat zij gaan bewonen, wordt apathisch en verlaat haar man. Troosteloze, abstracte bedoening over het zich niet thuis kunnen voelen. Met een minimum aan dialogen en de nadruk op het Hollandse polderlandschap in zwart-wit. De gesuggereerde droge humor is niet altijd even vanzelfsprekend. Eerste langspeelfilm van van Lieshout die het scenario schreef met Bert Bisperink.

Periodes met zon

1989 |

Nederland 1989. Ruud Monster. Met o.a. Fran Stuyf, Kas Stuyf, Tiny Stuyf, Bart Stuyf en Ina van Limburg.

Twee koppels, het ene eerbiedwaardig getrouwd en het andere een stel daklozen, krijgen relatieproblemen door behuizingsproblemen. Hun paden kruisen elkaar. De rondzwervende daklozen steken het gebouw in de fik waar een autobuschauffeur, die medelijden met hen had, hen naar toebracht. De jonge echtgenote van de autobuschauffeur voelt zich niet lekker in het nieuwe huis dat zij gaan bewonen, wordt apathisch en verlaat haar man. Troosteloze, abstracte bedoening over het zich niet thuis kunnen voelen. Met een minimum aan dialogen en de nadruk op het Hollandse polderlandschap in zwart-wit. De gesuggereerde droge humor is niet altijd even vanzelfsprekend. Eerste langspeelfilm van van Lieshout die het scenario schreef met Bert Bisperink.

Koloss

1989 |

Nederland 1989. Ruud Monster.

Twee koppels, het ene eerbiedwaardig getrouwd en het andere een stel daklozen, krijgen relatieproblemen door behuizingsproblemen. Hun paden kruisen elkaar. De rondzwervende daklozen steken het gebouw in de fik waar een autobuschauffeur, die medelijden met hen had, hen naar toebracht. De jonge echtgenote van de autobuschauffeur voelt zich niet lekker in het nieuwe huis dat zij gaan bewonen, wordt apathisch en verlaat haar man. Troosteloze, abstracte bedoening over het zich niet thuis kunnen voelen. Met een minimum aan dialogen en de nadruk op het Hollandse polderlandschap in zwart-wit. De gesuggereerde droge humor is niet altijd even vanzelfsprekend. Eerste langspeelfilm van van Lieshout die het scenario schreef met Bert Bisperink.

Gullivers vergezichten

1987 |

Nederland 1987. Ruud Monster.

Twee koppels, het ene eerbiedwaardig getrouwd en het andere een stel daklozen, krijgen relatieproblemen door behuizingsproblemen. Hun paden kruisen elkaar. De rondzwervende daklozen steken het gebouw in de fik waar een autobuschauffeur, die medelijden met hen had, hen naar toebracht. De jonge echtgenote van de autobuschauffeur voelt zich niet lekker in het nieuwe huis dat zij gaan bewonen, wordt apathisch en verlaat haar man. Troosteloze, abstracte bedoening over het zich niet thuis kunnen voelen. Met een minimum aan dialogen en de nadruk op het Hollandse polderlandschap in zwart-wit. De gesuggereerde droge humor is niet altijd even vanzelfsprekend. Eerste langspeelfilm van van Lieshout die het scenario schreef met Bert Bisperink.

De Wal

1987 |

Nederland 1987. Ben van Lieshout. Met o.a. Bert Bisperink, Josée Ruiter, Titus Muizelaar, Dokus Dagelet en Piet Kamerman.

Twee koppels, het ene eerbiedwaardig getrouwd en het andere een stel daklozen, krijgen relatieproblemen door behuizingsproblemen. Hun paden kruisen elkaar. De rondzwervende daklozen steken het gebouw in de fik waar een autobuschauffeur, die medelijden met hen had, hen naar toebracht. De jonge echtgenote van de autobuschauffeur voelt zich niet lekker in het nieuwe huis dat zij gaan bewonen, wordt apathisch en verlaat haar man. Troosteloze, abstracte bedoening over het zich niet thuis kunnen voelen. Met een minimum aan dialogen en de nadruk op het Hollandse polderlandschap in zwart-wit. De gesuggereerde droge humor is niet altijd even vanzelfsprekend. Eerste langspeelfilm van van Lieshout die het scenario schreef met Bert Bisperink.

Waar ze staan

1986 |

Nederland 1986. Jan Ketelaars.

Twee koppels, het ene eerbiedwaardig getrouwd en het andere een stel daklozen, krijgen relatieproblemen door behuizingsproblemen. Hun paden kruisen elkaar. De rondzwervende daklozen steken het gebouw in de fik waar een autobuschauffeur, die medelijden met hen had, hen naar toebracht. De jonge echtgenote van de autobuschauffeur voelt zich niet lekker in het nieuwe huis dat zij gaan bewonen, wordt apathisch en verlaat haar man. Troosteloze, abstracte bedoening over het zich niet thuis kunnen voelen. Met een minimum aan dialogen en de nadruk op het Hollandse polderlandschap in zwart-wit. De gesuggereerde droge humor is niet altijd even vanzelfsprekend. Eerste langspeelfilm van van Lieshout die het scenario schreef met Bert Bisperink.

De Steen

1985 |

Nederland 1985. Andreas Hamelberg. Met o.a. Brigitte Schapendonk, Jan Wegter en Armand Perrenet.

Twee koppels, het ene eerbiedwaardig getrouwd en het andere een stel daklozen, krijgen relatieproblemen door behuizingsproblemen. Hun paden kruisen elkaar. De rondzwervende daklozen steken het gebouw in de fik waar een autobuschauffeur, die medelijden met hen had, hen naar toebracht. De jonge echtgenote van de autobuschauffeur voelt zich niet lekker in het nieuwe huis dat zij gaan bewonen, wordt apathisch en verlaat haar man. Troosteloze, abstracte bedoening over het zich niet thuis kunnen voelen. Met een minimum aan dialogen en de nadruk op het Hollandse polderlandschap in zwart-wit. De gesuggereerde droge humor is niet altijd even vanzelfsprekend. Eerste langspeelfilm van van Lieshout die het scenario schreef met Bert Bisperink.

Stad

1984 |

Nederland 1984. Paul van den Wildenberg en Jan Ketelaars.

Twee koppels, het ene eerbiedwaardig getrouwd en het andere een stel daklozen, krijgen relatieproblemen door behuizingsproblemen. Hun paden kruisen elkaar. De rondzwervende daklozen steken het gebouw in de fik waar een autobuschauffeur, die medelijden met hen had, hen naar toebracht. De jonge echtgenote van de autobuschauffeur voelt zich niet lekker in het nieuwe huis dat zij gaan bewonen, wordt apathisch en verlaat haar man. Troosteloze, abstracte bedoening over het zich niet thuis kunnen voelen. Met een minimum aan dialogen en de nadruk op het Hollandse polderlandschap in zwart-wit. De gesuggereerde droge humor is niet altijd even vanzelfsprekend. Eerste langspeelfilm van van Lieshout die het scenario schreef met Bert Bisperink.

Projections

1981 |

Nederland 1981. Jan Ketelaars.

Twee koppels, het ene eerbiedwaardig getrouwd en het andere een stel daklozen, krijgen relatieproblemen door behuizingsproblemen. Hun paden kruisen elkaar. De rondzwervende daklozen steken het gebouw in de fik waar een autobuschauffeur, die medelijden met hen had, hen naar toebracht. De jonge echtgenote van de autobuschauffeur voelt zich niet lekker in het nieuwe huis dat zij gaan bewonen, wordt apathisch en verlaat haar man. Troosteloze, abstracte bedoening over het zich niet thuis kunnen voelen. Met een minimum aan dialogen en de nadruk op het Hollandse polderlandschap in zwart-wit. De gesuggereerde droge humor is niet altijd even vanzelfsprekend. Eerste langspeelfilm van van Lieshout die het scenario schreef met Bert Bisperink.

Reflections

1980 |

Nederland 1980. Jan Ketelaars.

Twee koppels, het ene eerbiedwaardig getrouwd en het andere een stel daklozen, krijgen relatieproblemen door behuizingsproblemen. Hun paden kruisen elkaar. De rondzwervende daklozen steken het gebouw in de fik waar een autobuschauffeur, die medelijden met hen had, hen naar toebracht. De jonge echtgenote van de autobuschauffeur voelt zich niet lekker in het nieuwe huis dat zij gaan bewonen, wordt apathisch en verlaat haar man. Troosteloze, abstracte bedoening over het zich niet thuis kunnen voelen. Met een minimum aan dialogen en de nadruk op het Hollandse polderlandschap in zwart-wit. De gesuggereerde droge humor is niet altijd even vanzelfsprekend. Eerste langspeelfilm van van Lieshout die het scenario schreef met Bert Bisperink.

Studies Photographing a Model

1979 |

Nederland 1979. Jan Ketelaars.

Twee koppels, het ene eerbiedwaardig getrouwd en het andere een stel daklozen, krijgen relatieproblemen door behuizingsproblemen. Hun paden kruisen elkaar. De rondzwervende daklozen steken het gebouw in de fik waar een autobuschauffeur, die medelijden met hen had, hen naar toebracht. De jonge echtgenote van de autobuschauffeur voelt zich niet lekker in het nieuwe huis dat zij gaan bewonen, wordt apathisch en verlaat haar man. Troosteloze, abstracte bedoening over het zich niet thuis kunnen voelen. Met een minimum aan dialogen en de nadruk op het Hollandse polderlandschap in zwart-wit. De gesuggereerde droge humor is niet altijd even vanzelfsprekend. Eerste langspeelfilm van van Lieshout die het scenario schreef met Bert Bisperink.

Studies Door/Piano

1979 |

Nederland 1979. Jan Ketelaars.

Twee koppels, het ene eerbiedwaardig getrouwd en het andere een stel daklozen, krijgen relatieproblemen door behuizingsproblemen. Hun paden kruisen elkaar. De rondzwervende daklozen steken het gebouw in de fik waar een autobuschauffeur, die medelijden met hen had, hen naar toebracht. De jonge echtgenote van de autobuschauffeur voelt zich niet lekker in het nieuwe huis dat zij gaan bewonen, wordt apathisch en verlaat haar man. Troosteloze, abstracte bedoening over het zich niet thuis kunnen voelen. Met een minimum aan dialogen en de nadruk op het Hollandse polderlandschap in zwart-wit. De gesuggereerde droge humor is niet altijd even vanzelfsprekend. Eerste langspeelfilm van van Lieshout die het scenario schreef met Bert Bisperink.

Souslevent

1979 |

Nederland 1979. Jan Ketelaars.

Twee koppels, het ene eerbiedwaardig getrouwd en het andere een stel daklozen, krijgen relatieproblemen door behuizingsproblemen. Hun paden kruisen elkaar. De rondzwervende daklozen steken het gebouw in de fik waar een autobuschauffeur, die medelijden met hen had, hen naar toebracht. De jonge echtgenote van de autobuschauffeur voelt zich niet lekker in het nieuwe huis dat zij gaan bewonen, wordt apathisch en verlaat haar man. Troosteloze, abstracte bedoening over het zich niet thuis kunnen voelen. Met een minimum aan dialogen en de nadruk op het Hollandse polderlandschap in zwart-wit. De gesuggereerde droge humor is niet altijd even vanzelfsprekend. Eerste langspeelfilm van van Lieshout die het scenario schreef met Bert Bisperink.

Katarakt

1978 |

Nederland 1978. Jan Ketelaars.

Twee koppels, het ene eerbiedwaardig getrouwd en het andere een stel daklozen, krijgen relatieproblemen door behuizingsproblemen. Hun paden kruisen elkaar. De rondzwervende daklozen steken het gebouw in de fik waar een autobuschauffeur, die medelijden met hen had, hen naar toebracht. De jonge echtgenote van de autobuschauffeur voelt zich niet lekker in het nieuwe huis dat zij gaan bewonen, wordt apathisch en verlaat haar man. Troosteloze, abstracte bedoening over het zich niet thuis kunnen voelen. Met een minimum aan dialogen en de nadruk op het Hollandse polderlandschap in zwart-wit. De gesuggereerde droge humor is niet altijd even vanzelfsprekend. Eerste langspeelfilm van van Lieshout die het scenario schreef met Bert Bisperink.

Window Pane

1977 |

Nederland 1977. Jan Ketelaars.

Twee koppels, het ene eerbiedwaardig getrouwd en het andere een stel daklozen, krijgen relatieproblemen door behuizingsproblemen. Hun paden kruisen elkaar. De rondzwervende daklozen steken het gebouw in de fik waar een autobuschauffeur, die medelijden met hen had, hen naar toebracht. De jonge echtgenote van de autobuschauffeur voelt zich niet lekker in het nieuwe huis dat zij gaan bewonen, wordt apathisch en verlaat haar man. Troosteloze, abstracte bedoening over het zich niet thuis kunnen voelen. Met een minimum aan dialogen en de nadruk op het Hollandse polderlandschap in zwart-wit. De gesuggereerde droge humor is niet altijd even vanzelfsprekend. Eerste langspeelfilm van van Lieshout die het scenario schreef met Bert Bisperink.

Disinter

1976 |

Nederland 1976. Jan Ketelaars.

Twee koppels, het ene eerbiedwaardig getrouwd en het andere een stel daklozen, krijgen relatieproblemen door behuizingsproblemen. Hun paden kruisen elkaar. De rondzwervende daklozen steken het gebouw in de fik waar een autobuschauffeur, die medelijden met hen had, hen naar toebracht. De jonge echtgenote van de autobuschauffeur voelt zich niet lekker in het nieuwe huis dat zij gaan bewonen, wordt apathisch en verlaat haar man. Troosteloze, abstracte bedoening over het zich niet thuis kunnen voelen. Met een minimum aan dialogen en de nadruk op het Hollandse polderlandschap in zwart-wit. De gesuggereerde droge humor is niet altijd even vanzelfsprekend. Eerste langspeelfilm van van Lieshout die het scenario schreef met Bert Bisperink.