Wolfgang Winkler: cast.
Er zijn 45 films gevonden.

Tango im Schnee

2009 | Drama, Komedie

Duitsland​/​​Oostenrijk 2009. Drama van Gabi Kubach. Met o.a. Ursela Monn, Wolfgang Winkler en Peter Bongartz.

Lily besluit tgv de 60ste verjaardag van haar oma - de echtgenote van de burgemeester van een idyllisch stadje - een oude danspartner van de vrouw op te sporen en uit te nodigen. Zij weet echter niet dat de bewuste man de eerste grote liefde van haar oma was.

Das Traumpaar

2008 | Romantische komedie

Duitsland 2008. Romantische komedie van Ulrich König. Met o.a. Jaecki Schwarz, Wolfgang Winkler en Susanne Uhlen.

Günther en Erwin zijn beste vrienden, maar ook vijanden. De mannen liggen constant met elkaar in de clinch over een vrouw en nog wel voor iets wat dertig jaar geleden gebeurd is. Maar het onwaarschijnlijke gebeurt. Ze worden weer beiden verliefd op dezelfde vrouw, de nieuwe apothekeres Anita.

Polizeiruf 110: Tod eines Fahnders

2007 | Thriller

Duitsland 2007. Thriller van Met o.a. Marie Gruber, Wolfgang Winkler en Jaecki Schwarz.

Günther en Erwin zijn beste vrienden, maar ook vijanden. De mannen liggen constant met elkaar in de clinch over een vrouw en nog wel voor iets wat dertig jaar geleden gebeurd is. Maar het onwaarschijnlijke gebeurt. Ze worden weer beiden verliefd op dezelfde vrouw, de nieuwe apothekeres Anita.

Polizeiruf 110: Tod im Ballhaus

2006 | Thriller

Duitsland 2006. Thriller van Hans Werner. Met o.a. Luise Bähr, Wolfgang Winkler en Jaecki Schwarz.

Günther en Erwin zijn beste vrienden, maar ook vijanden. De mannen liggen constant met elkaar in de clinch over een vrouw en nog wel voor iets wat dertig jaar geleden gebeurd is. Maar het onwaarschijnlijke gebeurt. Ze worden weer beiden verliefd op dezelfde vrouw, de nieuwe apothekeres Anita.

Polizeiruf 110: Vollgas

2005 | Misdaad, Thriller

Duitsland 2005. Misdaad van Hartmut Griesmayr. Met o.a. Jaecki Schwarz, Wolfgang Winkler, Anke Sevenich, Michael Brandner en Thomas Rühmann.

Günther en Erwin zijn beste vrienden, maar ook vijanden. De mannen liggen constant met elkaar in de clinch over een vrouw en nog wel voor iets wat dertig jaar geleden gebeurd is. Maar het onwaarschijnlijke gebeurt. Ze worden weer beiden verliefd op dezelfde vrouw, de nieuwe apothekeres Anita.

Polizeiruf 110: Ein Bild von einem Mörder

2004 | Misdaad, Thriller

Duitsland 2004. Misdaad van Thomas Jacob. Met o.a. Jaecki Schwarz, Wolfgang Winkler, Marijam Agischewa, Jürgen Mai en Hilmar Eichhorn.

Günther en Erwin zijn beste vrienden, maar ook vijanden. De mannen liggen constant met elkaar in de clinch over een vrouw en nog wel voor iets wat dertig jaar geleden gebeurd is. Maar het onwaarschijnlijke gebeurt. Ze worden weer beiden verliefd op dezelfde vrouw, de nieuwe apothekeres Anita.

Polizeiruf 110: Barbarossas Rache

2004 | Misdaad, Thriller

Oost Duitsland​/​​Duitsland 2004. Misdaad van Hartmut Griesmayr. Met o.a. Jaecki Schwarz, Wolfgang Winkler, Elisabeth Lanz, Thomas Anzenhofer en Michaela Rosen.

Günther en Erwin zijn beste vrienden, maar ook vijanden. De mannen liggen constant met elkaar in de clinch over een vrouw en nog wel voor iets wat dertig jaar geleden gebeurd is. Maar het onwaarschijnlijke gebeurt. Ze worden weer beiden verliefd op dezelfde vrouw, de nieuwe apothekeres Anita.

Fliege hat Angst

2004 | Drama, Thriller, Misdaad, Mysterie

Duitsland 2004. Drama van Klaus Gietinger. Met o.a. Karl-Heinz von Hassel, Peter Weck, Wolfgang Winkler, Heidelinde Weiss en Ernst Stankovski.

Günther en Erwin zijn beste vrienden, maar ook vijanden. De mannen liggen constant met elkaar in de clinch over een vrouw en nog wel voor iets wat dertig jaar geleden gebeurd is. Maar het onwaarschijnlijke gebeurt. Ze worden weer beiden verliefd op dezelfde vrouw, de nieuwe apothekeres Anita.

Polizeiruf 110: Mama kommt bald wieder

2003 | Misdaad, Thriller

Duitsland 2003. Misdaad van Jürgen Bretzinger. Met o.a. Jaecki Schwarz, Wolfgang Winkler, Marie Gruber, Siegfried Voß en Cornelia Schmaus.

Günther en Erwin zijn beste vrienden, maar ook vijanden. De mannen liggen constant met elkaar in de clinch over een vrouw en nog wel voor iets wat dertig jaar geleden gebeurd is. Maar het onwaarschijnlijke gebeurt. Ze worden weer beiden verliefd op dezelfde vrouw, de nieuwe apothekeres Anita.

Polizeiruf 110: Doktorspiele

2003 | Misdaad, Drama, Thriller

Duitsland 2003. Misdaad van Marco Serafini. Met o.a. Jaecki Schwarz, Wolfgang Winkler, Muriel Baumeister, Michael Roll en Johanna-Christine Gehlen.

Günther en Erwin zijn beste vrienden, maar ook vijanden. De mannen liggen constant met elkaar in de clinch over een vrouw en nog wel voor iets wat dertig jaar geleden gebeurd is. Maar het onwaarschijnlijke gebeurt. Ze worden weer beiden verliefd op dezelfde vrouw, de nieuwe apothekeres Anita.

Lotti auf der Flucht

2003 | Romantisch drama

Duitsland 2003. Romantisch drama van Peter Weissflog. Met o.a. Heidelinde Weis, Charles Brauer, Elisabeth Lanz, Daniel Morgenroth en Marie Gruber.

Als weduwe Lotti haar vroegere liefde Ernst, een schipper die nog steeds met het schip 'Lotti' vaart, op de televisie ziet besluit zij halsoverkop hem te bezoeken. Dochter Charlotte reist achter haar moeder aan om haar in de gaten te houden.

Fliege kehrt zurück

2003 | Misdaad, Mysterie

Duitsland 2003. Misdaad van Klaus Gietinger. Met o.a. Karl-Heinz von Hassel, Peter Weck, Wolfgang Winkler, Heidelinde Weis en Michael Lesch.

Als weduwe Lotti haar vroegere liefde Ernst, een schipper die nog steeds met het schip 'Lotti' vaart, op de televisie ziet besluit zij halsoverkop hem te bezoeken. Dochter Charlotte reist achter haar moeder aan om haar in de gaten te houden.

Polizeiruf 110: Henkersmahlzeit

2002 | Misdaad

Duitsland 2002. Misdaad van Hartmut Griesmayr. Met o.a. Jaecki Schwarz, Wolfgang Winkler, Jörg Schüttauf, Katharina Müller-Elmau en Marita Böhme.

Als weduwe Lotti haar vroegere liefde Ernst, een schipper die nog steeds met het schip 'Lotti' vaart, op de televisie ziet besluit zij halsoverkop hem te bezoeken. Dochter Charlotte reist achter haar moeder aan om haar in de gaten te houden.

Polizeiruf 110: Angst um Tessa Bülow

2002 | Misdaad, Thriller

Duitsland 2002. Misdaad van Hans Werner. Met o.a. Jaecki Schwarz, Wolfgang Winkler, Sven Martinek, Tom Jahn en Gundula Köster.

Als weduwe Lotti haar vroegere liefde Ernst, een schipper die nog steeds met het schip 'Lotti' vaart, op de televisie ziet besluit zij halsoverkop hem te bezoeken. Dochter Charlotte reist achter haar moeder aan om haar in de gaten te houden.

Polizeiruf 110: Zerstörte Träume

2001 | Mysterie

Duitsland 2001. Mysterie van Bodo Fürneisen. Met o.a. Jaecki Schwarz, Wolfgang Winkler, Birgit Doll, Matthias Schweighöfer en Michael Roll.

Als weduwe Lotti haar vroegere liefde Ernst, een schipper die nog steeds met het schip 'Lotti' vaart, op de televisie ziet besluit zij halsoverkop hem te bezoeken. Dochter Charlotte reist achter haar moeder aan om haar in de gaten te houden.

Polizeiruf 110: Kurschatten

2001 | Misdaad

Duitsland 2001. Misdaad van Marco Serafini. Met o.a. Jaecki Schwarz, Wolfgang Winkler, Sigrid Göhler, Kathrin Angerer en Oliver Stritzel.

Als weduwe Lotti haar vroegere liefde Ernst, een schipper die nog steeds met het schip 'Lotti' vaart, op de televisie ziet besluit zij halsoverkop hem te bezoeken. Dochter Charlotte reist achter haar moeder aan om haar in de gaten te houden.

Heinrich der Säger

2001 | Komedie

Duitsland 2001. Komedie van Klaus Gietinger. Met o.a. Rolf Becker, Meret Becker, Alexander Beyer, Heinz W. Kraehkamp en Karina Krawczyk.

Als weduwe Lotti haar vroegere liefde Ernst, een schipper die nog steeds met het schip 'Lotti' vaart, op de televisie ziet besluit zij halsoverkop hem te bezoeken. Dochter Charlotte reist achter haar moeder aan om haar in de gaten te houden.

Die Braut meines Freundes

2001 | Romantiek, Drama

Duitsland 2001. Romantiek van Gabi Kubach. Met o.a. Michael von Au, Katharina Böhm, Florian Fitz, Gisela Trowe en Wolfgang Winkler.

Als weduwe Lotti haar vroegere liefde Ernst, een schipper die nog steeds met het schip 'Lotti' vaart, op de televisie ziet besluit zij halsoverkop hem te bezoeken. Dochter Charlotte reist achter haar moeder aan om haar in de gaten te houden.

Mutter wider Willen

2000 | Komedie, Romantiek

Duitsland 2000. Komedie van Karola Hattop. Met o.a. Anica Dobra, Jonathan Beck, Ricarda Mattes, Michael Greiling en Francis Fulton-Smith.

Sonja Arnold (Dobra) is een succesvolle portfoliomanager bij een bank en woont samen met haar collega Karl Wolff (Greiling) in een chique studio op de hoogste etage. Ze hebben het heel goed en beiden leven voor hun werk. Sonja`s zuster Judith (Wagner) krijgt een dodelijk ongeluk en ze laat twee kinderen achter: Max (Beck) en Nina (Mattes). Sonja besluit zich over hen te ontfermen en haalt ze in huis. Karl weet niet meer hoe hij het heeft als hij twee ondeugende olifantjes door `zijn` porceleinkast ziet gaan. Hij kan zelfs niet meer bepalen wat hij op de tv wil bekijken. Hoewel Karl zijn best doet om zich geliefd te maken bij de kinderen, mogen ze hem niet. Zijn relatie met Sonja komt onder grote druk, vooral Nina rommelt aan de computer van Karl op kantoor, waardoor ze een grote hoeveelheid varkens op termijn koopt, waarmee Karl de grootst mogelijke moeite krijgt om ze weer kwijt te raken (de runnig-gag in de film). Sonja leert Judiths buurman Erik Stolz (Fulton-Smith) kennen. Hij is archeoloog, gevoelig en avontuurlijk en kan met de kinderen goed opschieten. Sonja wordt verliefd op Erik en er ontwikkelt zich een verhouding. Sonja laat Karl zitten, die tijdelijk in een hotel was getrokken, en zij trekt in Judiths woning. Karl levert Sonja op het werk een streek, waardoor ze haar baan kwijt raakt en Erik moet opgravingen doen in een exotisch land. Sonja keert met de kinderen terug naar haar geboortedorp, waar ze bij de plaatselijke bank een baan als manager vindt. Sonja wordt gelukkig, omdat ze begrijpt dat materialisme niet het belangrijkste in haar leven is, terwijl het voor Karl te laat is. Het scenario van Scarlett Kleint en Michael Illner is uiterlijk tamelijk modieus, maar au fond het bekende verhaal dat geld niet gelukkig maakt. De personages zijn nogal stereotiep en de film duurt wat lang voor zoveel onbenulligheid, maar alles is heel fraai opgediend onder de vaardige regie van Hattop, die met een dergelijk melodramatisch genre geen probleem heeft. De hoofdrollen zijn heel aantrekkelijk en die jonge acteurs uit de filmfamilies doen het goed. Hattops eigen zoon staat ook voor de camera. Het camerawerk is van Hartmut E. Lange. Gefilmd in de voormalige DDR.

Polizeiruf 110: Sumpf

1999 | Mysterie

Duitsland 1999. Mysterie van Marijan David Vajda. Met o.a. Jaecki Schwarz, Wolfgang Winkler, Marita Böhme, Alexandra Losito en Christian Steyer.

Sonja Arnold (Dobra) is een succesvolle portfoliomanager bij een bank en woont samen met haar collega Karl Wolff (Greiling) in een chique studio op de hoogste etage. Ze hebben het heel goed en beiden leven voor hun werk. Sonja`s zuster Judith (Wagner) krijgt een dodelijk ongeluk en ze laat twee kinderen achter: Max (Beck) en Nina (Mattes). Sonja besluit zich over hen te ontfermen en haalt ze in huis. Karl weet niet meer hoe hij het heeft als hij twee ondeugende olifantjes door `zijn` porceleinkast ziet gaan. Hij kan zelfs niet meer bepalen wat hij op de tv wil bekijken. Hoewel Karl zijn best doet om zich geliefd te maken bij de kinderen, mogen ze hem niet. Zijn relatie met Sonja komt onder grote druk, vooral Nina rommelt aan de computer van Karl op kantoor, waardoor ze een grote hoeveelheid varkens op termijn koopt, waarmee Karl de grootst mogelijke moeite krijgt om ze weer kwijt te raken (de runnig-gag in de film). Sonja leert Judiths buurman Erik Stolz (Fulton-Smith) kennen. Hij is archeoloog, gevoelig en avontuurlijk en kan met de kinderen goed opschieten. Sonja wordt verliefd op Erik en er ontwikkelt zich een verhouding. Sonja laat Karl zitten, die tijdelijk in een hotel was getrokken, en zij trekt in Judiths woning. Karl levert Sonja op het werk een streek, waardoor ze haar baan kwijt raakt en Erik moet opgravingen doen in een exotisch land. Sonja keert met de kinderen terug naar haar geboortedorp, waar ze bij de plaatselijke bank een baan als manager vindt. Sonja wordt gelukkig, omdat ze begrijpt dat materialisme niet het belangrijkste in haar leven is, terwijl het voor Karl te laat is. Het scenario van Scarlett Kleint en Michael Illner is uiterlijk tamelijk modieus, maar au fond het bekende verhaal dat geld niet gelukkig maakt. De personages zijn nogal stereotiep en de film duurt wat lang voor zoveel onbenulligheid, maar alles is heel fraai opgediend onder de vaardige regie van Hattop, die met een dergelijk melodramatisch genre geen probleem heeft. De hoofdrollen zijn heel aantrekkelijk en die jonge acteurs uit de filmfamilies doen het goed. Hattops eigen zoon staat ook voor de camera. Het camerawerk is van Hartmut E. Lange. Gefilmd in de voormalige DDR.

Polizeiruf 110: Blutiges Eis

1999 | Mysterie

Duitsland 1999. Mysterie van Dietmar Klein. Met o.a. Jaecki Schwarz, Wolfgang Winkler, Thekla Carola Wied, Marie-Ernestine Worch en Tanja Szewczenko.

Sonja Arnold (Dobra) is een succesvolle portfoliomanager bij een bank en woont samen met haar collega Karl Wolff (Greiling) in een chique studio op de hoogste etage. Ze hebben het heel goed en beiden leven voor hun werk. Sonja`s zuster Judith (Wagner) krijgt een dodelijk ongeluk en ze laat twee kinderen achter: Max (Beck) en Nina (Mattes). Sonja besluit zich over hen te ontfermen en haalt ze in huis. Karl weet niet meer hoe hij het heeft als hij twee ondeugende olifantjes door `zijn` porceleinkast ziet gaan. Hij kan zelfs niet meer bepalen wat hij op de tv wil bekijken. Hoewel Karl zijn best doet om zich geliefd te maken bij de kinderen, mogen ze hem niet. Zijn relatie met Sonja komt onder grote druk, vooral Nina rommelt aan de computer van Karl op kantoor, waardoor ze een grote hoeveelheid varkens op termijn koopt, waarmee Karl de grootst mogelijke moeite krijgt om ze weer kwijt te raken (de runnig-gag in de film). Sonja leert Judiths buurman Erik Stolz (Fulton-Smith) kennen. Hij is archeoloog, gevoelig en avontuurlijk en kan met de kinderen goed opschieten. Sonja wordt verliefd op Erik en er ontwikkelt zich een verhouding. Sonja laat Karl zitten, die tijdelijk in een hotel was getrokken, en zij trekt in Judiths woning. Karl levert Sonja op het werk een streek, waardoor ze haar baan kwijt raakt en Erik moet opgravingen doen in een exotisch land. Sonja keert met de kinderen terug naar haar geboortedorp, waar ze bij de plaatselijke bank een baan als manager vindt. Sonja wordt gelukkig, omdat ze begrijpt dat materialisme niet het belangrijkste in haar leven is, terwijl het voor Karl te laat is. Het scenario van Scarlett Kleint en Michael Illner is uiterlijk tamelijk modieus, maar au fond het bekende verhaal dat geld niet gelukkig maakt. De personages zijn nogal stereotiep en de film duurt wat lang voor zoveel onbenulligheid, maar alles is heel fraai opgediend onder de vaardige regie van Hattop, die met een dergelijk melodramatisch genre geen probleem heeft. De hoofdrollen zijn heel aantrekkelijk en die jonge acteurs uit de filmfamilies doen het goed. Hattops eigen zoon staat ook voor de camera. Het camerawerk is van Hartmut E. Lange. Gefilmd in de voormalige DDR.

Polizeiruf 110: Discokiller

1998 | Misdaad

Duitsland 1998. Misdaad van Marco Serafini. Met o.a. Jaecki Schwarz, Wolfgang Winkler, Marita Böhme, Gila von Weitershausen en Silvan-Pierre Leirich.

Sonja Arnold (Dobra) is een succesvolle portfoliomanager bij een bank en woont samen met haar collega Karl Wolff (Greiling) in een chique studio op de hoogste etage. Ze hebben het heel goed en beiden leven voor hun werk. Sonja`s zuster Judith (Wagner) krijgt een dodelijk ongeluk en ze laat twee kinderen achter: Max (Beck) en Nina (Mattes). Sonja besluit zich over hen te ontfermen en haalt ze in huis. Karl weet niet meer hoe hij het heeft als hij twee ondeugende olifantjes door `zijn` porceleinkast ziet gaan. Hij kan zelfs niet meer bepalen wat hij op de tv wil bekijken. Hoewel Karl zijn best doet om zich geliefd te maken bij de kinderen, mogen ze hem niet. Zijn relatie met Sonja komt onder grote druk, vooral Nina rommelt aan de computer van Karl op kantoor, waardoor ze een grote hoeveelheid varkens op termijn koopt, waarmee Karl de grootst mogelijke moeite krijgt om ze weer kwijt te raken (de runnig-gag in de film). Sonja leert Judiths buurman Erik Stolz (Fulton-Smith) kennen. Hij is archeoloog, gevoelig en avontuurlijk en kan met de kinderen goed opschieten. Sonja wordt verliefd op Erik en er ontwikkelt zich een verhouding. Sonja laat Karl zitten, die tijdelijk in een hotel was getrokken, en zij trekt in Judiths woning. Karl levert Sonja op het werk een streek, waardoor ze haar baan kwijt raakt en Erik moet opgravingen doen in een exotisch land. Sonja keert met de kinderen terug naar haar geboortedorp, waar ze bij de plaatselijke bank een baan als manager vindt. Sonja wordt gelukkig, omdat ze begrijpt dat materialisme niet het belangrijkste in haar leven is, terwijl het voor Karl te laat is. Het scenario van Scarlett Kleint en Michael Illner is uiterlijk tamelijk modieus, maar au fond het bekende verhaal dat geld niet gelukkig maakt. De personages zijn nogal stereotiep en de film duurt wat lang voor zoveel onbenulligheid, maar alles is heel fraai opgediend onder de vaardige regie van Hattop, die met een dergelijk melodramatisch genre geen probleem heeft. De hoofdrollen zijn heel aantrekkelijk en die jonge acteurs uit de filmfamilies doen het goed. Hattops eigen zoon staat ook voor de camera. Het camerawerk is van Hartmut E. Lange. Gefilmd in de voormalige DDR.

Polizeiruf 110: Heißkalte Liebe

1997 | Thriller

Duitsland 1997. Thriller van Rolf Liccini en Wolfgang Voigt. Met o.a. Marita Böhme, Wolfgang Winkler en Jaecki Schwarz.

Sonja Arnold (Dobra) is een succesvolle portfoliomanager bij een bank en woont samen met haar collega Karl Wolff (Greiling) in een chique studio op de hoogste etage. Ze hebben het heel goed en beiden leven voor hun werk. Sonja`s zuster Judith (Wagner) krijgt een dodelijk ongeluk en ze laat twee kinderen achter: Max (Beck) en Nina (Mattes). Sonja besluit zich over hen te ontfermen en haalt ze in huis. Karl weet niet meer hoe hij het heeft als hij twee ondeugende olifantjes door `zijn` porceleinkast ziet gaan. Hij kan zelfs niet meer bepalen wat hij op de tv wil bekijken. Hoewel Karl zijn best doet om zich geliefd te maken bij de kinderen, mogen ze hem niet. Zijn relatie met Sonja komt onder grote druk, vooral Nina rommelt aan de computer van Karl op kantoor, waardoor ze een grote hoeveelheid varkens op termijn koopt, waarmee Karl de grootst mogelijke moeite krijgt om ze weer kwijt te raken (de runnig-gag in de film). Sonja leert Judiths buurman Erik Stolz (Fulton-Smith) kennen. Hij is archeoloog, gevoelig en avontuurlijk en kan met de kinderen goed opschieten. Sonja wordt verliefd op Erik en er ontwikkelt zich een verhouding. Sonja laat Karl zitten, die tijdelijk in een hotel was getrokken, en zij trekt in Judiths woning. Karl levert Sonja op het werk een streek, waardoor ze haar baan kwijt raakt en Erik moet opgravingen doen in een exotisch land. Sonja keert met de kinderen terug naar haar geboortedorp, waar ze bij de plaatselijke bank een baan als manager vindt. Sonja wordt gelukkig, omdat ze begrijpt dat materialisme niet het belangrijkste in haar leven is, terwijl het voor Karl te laat is. Het scenario van Scarlett Kleint en Michael Illner is uiterlijk tamelijk modieus, maar au fond het bekende verhaal dat geld niet gelukkig maakt. De personages zijn nogal stereotiep en de film duurt wat lang voor zoveel onbenulligheid, maar alles is heel fraai opgediend onder de vaardige regie van Hattop, die met een dergelijk melodramatisch genre geen probleem heeft. De hoofdrollen zijn heel aantrekkelijk en die jonge acteurs uit de filmfamilies doen het goed. Hattops eigen zoon staat ook voor de camera. Het camerawerk is van Hartmut E. Lange. Gefilmd in de voormalige DDR.

Polizeiruf 110: Die falsche Sonja

1997 | Mysterie, Thriller

Duitsland 1997. Mysterie van Thomas Jacob. Met o.a. Jaecki Schwarz, Wolfgang Winkler, Kathrin Waligura, Gerd Preusche en Jessica Stockmann.

Sonja Arnold (Dobra) is een succesvolle portfoliomanager bij een bank en woont samen met haar collega Karl Wolff (Greiling) in een chique studio op de hoogste etage. Ze hebben het heel goed en beiden leven voor hun werk. Sonja`s zuster Judith (Wagner) krijgt een dodelijk ongeluk en ze laat twee kinderen achter: Max (Beck) en Nina (Mattes). Sonja besluit zich over hen te ontfermen en haalt ze in huis. Karl weet niet meer hoe hij het heeft als hij twee ondeugende olifantjes door `zijn` porceleinkast ziet gaan. Hij kan zelfs niet meer bepalen wat hij op de tv wil bekijken. Hoewel Karl zijn best doet om zich geliefd te maken bij de kinderen, mogen ze hem niet. Zijn relatie met Sonja komt onder grote druk, vooral Nina rommelt aan de computer van Karl op kantoor, waardoor ze een grote hoeveelheid varkens op termijn koopt, waarmee Karl de grootst mogelijke moeite krijgt om ze weer kwijt te raken (de runnig-gag in de film). Sonja leert Judiths buurman Erik Stolz (Fulton-Smith) kennen. Hij is archeoloog, gevoelig en avontuurlijk en kan met de kinderen goed opschieten. Sonja wordt verliefd op Erik en er ontwikkelt zich een verhouding. Sonja laat Karl zitten, die tijdelijk in een hotel was getrokken, en zij trekt in Judiths woning. Karl levert Sonja op het werk een streek, waardoor ze haar baan kwijt raakt en Erik moet opgravingen doen in een exotisch land. Sonja keert met de kinderen terug naar haar geboortedorp, waar ze bij de plaatselijke bank een baan als manager vindt. Sonja wordt gelukkig, omdat ze begrijpt dat materialisme niet het belangrijkste in haar leven is, terwijl het voor Karl te laat is. Het scenario van Scarlett Kleint en Michael Illner is uiterlijk tamelijk modieus, maar au fond het bekende verhaal dat geld niet gelukkig maakt. De personages zijn nogal stereotiep en de film duurt wat lang voor zoveel onbenulligheid, maar alles is heel fraai opgediend onder de vaardige regie van Hattop, die met een dergelijk melodramatisch genre geen probleem heeft. De hoofdrollen zijn heel aantrekkelijk en die jonge acteurs uit de filmfamilies doen het goed. Hattops eigen zoon staat ook voor de camera. Het camerawerk is van Hartmut E. Lange. Gefilmd in de voormalige DDR.

Polizeiruf 110 - Heißkalte Liebe

1997 | Mysterie

Duitsland 1997. Mysterie van Rolf Liccini. Met o.a. Jaecki Schwarz, Wolfgang Winkler, Marita Böhme, Peter Gavajda en Rita Feldmeier.

Sonja Arnold (Dobra) is een succesvolle portfoliomanager bij een bank en woont samen met haar collega Karl Wolff (Greiling) in een chique studio op de hoogste etage. Ze hebben het heel goed en beiden leven voor hun werk. Sonja`s zuster Judith (Wagner) krijgt een dodelijk ongeluk en ze laat twee kinderen achter: Max (Beck) en Nina (Mattes). Sonja besluit zich over hen te ontfermen en haalt ze in huis. Karl weet niet meer hoe hij het heeft als hij twee ondeugende olifantjes door `zijn` porceleinkast ziet gaan. Hij kan zelfs niet meer bepalen wat hij op de tv wil bekijken. Hoewel Karl zijn best doet om zich geliefd te maken bij de kinderen, mogen ze hem niet. Zijn relatie met Sonja komt onder grote druk, vooral Nina rommelt aan de computer van Karl op kantoor, waardoor ze een grote hoeveelheid varkens op termijn koopt, waarmee Karl de grootst mogelijke moeite krijgt om ze weer kwijt te raken (de runnig-gag in de film). Sonja leert Judiths buurman Erik Stolz (Fulton-Smith) kennen. Hij is archeoloog, gevoelig en avontuurlijk en kan met de kinderen goed opschieten. Sonja wordt verliefd op Erik en er ontwikkelt zich een verhouding. Sonja laat Karl zitten, die tijdelijk in een hotel was getrokken, en zij trekt in Judiths woning. Karl levert Sonja op het werk een streek, waardoor ze haar baan kwijt raakt en Erik moet opgravingen doen in een exotisch land. Sonja keert met de kinderen terug naar haar geboortedorp, waar ze bij de plaatselijke bank een baan als manager vindt. Sonja wordt gelukkig, omdat ze begrijpt dat materialisme niet het belangrijkste in haar leven is, terwijl het voor Karl te laat is. Het scenario van Scarlett Kleint en Michael Illner is uiterlijk tamelijk modieus, maar au fond het bekende verhaal dat geld niet gelukkig maakt. De personages zijn nogal stereotiep en de film duurt wat lang voor zoveel onbenulligheid, maar alles is heel fraai opgediend onder de vaardige regie van Hattop, die met een dergelijk melodramatisch genre geen probleem heeft. De hoofdrollen zijn heel aantrekkelijk en die jonge acteurs uit de filmfamilies doen het goed. Hattops eigen zoon staat ook voor de camera. Het camerawerk is van Hartmut E. Lange. Gefilmd in de voormalige DDR.

Polizeiruf 110 - Die falsche Sonja

1997 | Mysterie

Duitsland 1997. Mysterie van Thomas Jacob. Met o.a. Jaecki Schwarz, Wolfgang Winkler, Kathrin Waligura, Gerd Preusche en Jessica Stockmann.

Sonja Arnold (Dobra) is een succesvolle portfoliomanager bij een bank en woont samen met haar collega Karl Wolff (Greiling) in een chique studio op de hoogste etage. Ze hebben het heel goed en beiden leven voor hun werk. Sonja`s zuster Judith (Wagner) krijgt een dodelijk ongeluk en ze laat twee kinderen achter: Max (Beck) en Nina (Mattes). Sonja besluit zich over hen te ontfermen en haalt ze in huis. Karl weet niet meer hoe hij het heeft als hij twee ondeugende olifantjes door `zijn` porceleinkast ziet gaan. Hij kan zelfs niet meer bepalen wat hij op de tv wil bekijken. Hoewel Karl zijn best doet om zich geliefd te maken bij de kinderen, mogen ze hem niet. Zijn relatie met Sonja komt onder grote druk, vooral Nina rommelt aan de computer van Karl op kantoor, waardoor ze een grote hoeveelheid varkens op termijn koopt, waarmee Karl de grootst mogelijke moeite krijgt om ze weer kwijt te raken (de runnig-gag in de film). Sonja leert Judiths buurman Erik Stolz (Fulton-Smith) kennen. Hij is archeoloog, gevoelig en avontuurlijk en kan met de kinderen goed opschieten. Sonja wordt verliefd op Erik en er ontwikkelt zich een verhouding. Sonja laat Karl zitten, die tijdelijk in een hotel was getrokken, en zij trekt in Judiths woning. Karl levert Sonja op het werk een streek, waardoor ze haar baan kwijt raakt en Erik moet opgravingen doen in een exotisch land. Sonja keert met de kinderen terug naar haar geboortedorp, waar ze bij de plaatselijke bank een baan als manager vindt. Sonja wordt gelukkig, omdat ze begrijpt dat materialisme niet het belangrijkste in haar leven is, terwijl het voor Karl te laat is. Het scenario van Scarlett Kleint en Michael Illner is uiterlijk tamelijk modieus, maar au fond het bekende verhaal dat geld niet gelukkig maakt. De personages zijn nogal stereotiep en de film duurt wat lang voor zoveel onbenulligheid, maar alles is heel fraai opgediend onder de vaardige regie van Hattop, die met een dergelijk melodramatisch genre geen probleem heeft. De hoofdrollen zijn heel aantrekkelijk en die jonge acteurs uit de filmfamilies doen het goed. Hattops eigen zoon staat ook voor de camera. Het camerawerk is van Hartmut E. Lange. Gefilmd in de voormalige DDR.

La Gazelle

1997 | Komedie

Frankrijk​/​​Duitsland 1997. Komedie van Detlef Rönfeldt. Met o.a. Marianne Sägebrecht, Marie-France Pisier, Gérard Klein, Vanessa Guedj en Joachim Jung.

Sonja Arnold (Dobra) is een succesvolle portfoliomanager bij een bank en woont samen met haar collega Karl Wolff (Greiling) in een chique studio op de hoogste etage. Ze hebben het heel goed en beiden leven voor hun werk. Sonja`s zuster Judith (Wagner) krijgt een dodelijk ongeluk en ze laat twee kinderen achter: Max (Beck) en Nina (Mattes). Sonja besluit zich over hen te ontfermen en haalt ze in huis. Karl weet niet meer hoe hij het heeft als hij twee ondeugende olifantjes door `zijn` porceleinkast ziet gaan. Hij kan zelfs niet meer bepalen wat hij op de tv wil bekijken. Hoewel Karl zijn best doet om zich geliefd te maken bij de kinderen, mogen ze hem niet. Zijn relatie met Sonja komt onder grote druk, vooral Nina rommelt aan de computer van Karl op kantoor, waardoor ze een grote hoeveelheid varkens op termijn koopt, waarmee Karl de grootst mogelijke moeite krijgt om ze weer kwijt te raken (de runnig-gag in de film). Sonja leert Judiths buurman Erik Stolz (Fulton-Smith) kennen. Hij is archeoloog, gevoelig en avontuurlijk en kan met de kinderen goed opschieten. Sonja wordt verliefd op Erik en er ontwikkelt zich een verhouding. Sonja laat Karl zitten, die tijdelijk in een hotel was getrokken, en zij trekt in Judiths woning. Karl levert Sonja op het werk een streek, waardoor ze haar baan kwijt raakt en Erik moet opgravingen doen in een exotisch land. Sonja keert met de kinderen terug naar haar geboortedorp, waar ze bij de plaatselijke bank een baan als manager vindt. Sonja wordt gelukkig, omdat ze begrijpt dat materialisme niet het belangrijkste in haar leven is, terwijl het voor Karl te laat is. Het scenario van Scarlett Kleint en Michael Illner is uiterlijk tamelijk modieus, maar au fond het bekende verhaal dat geld niet gelukkig maakt. De personages zijn nogal stereotiep en de film duurt wat lang voor zoveel onbenulligheid, maar alles is heel fraai opgediend onder de vaardige regie van Hattop, die met een dergelijk melodramatisch genre geen probleem heeft. De hoofdrollen zijn heel aantrekkelijk en die jonge acteurs uit de filmfamilies doen het goed. Hattops eigen zoon staat ook voor de camera. Het camerawerk is van Hartmut E. Lange. Gefilmd in de voormalige DDR.

Kuppke

1997 | Drama

Duitsland 1997. Drama van Claudia Prietzel. Met o.a. Dieter Pfaff, Max Oelze, Olivier Bröckner, Martin Seifert en Brigitte Janner.

Sonja Arnold (Dobra) is een succesvolle portfoliomanager bij een bank en woont samen met haar collega Karl Wolff (Greiling) in een chique studio op de hoogste etage. Ze hebben het heel goed en beiden leven voor hun werk. Sonja`s zuster Judith (Wagner) krijgt een dodelijk ongeluk en ze laat twee kinderen achter: Max (Beck) en Nina (Mattes). Sonja besluit zich over hen te ontfermen en haalt ze in huis. Karl weet niet meer hoe hij het heeft als hij twee ondeugende olifantjes door `zijn` porceleinkast ziet gaan. Hij kan zelfs niet meer bepalen wat hij op de tv wil bekijken. Hoewel Karl zijn best doet om zich geliefd te maken bij de kinderen, mogen ze hem niet. Zijn relatie met Sonja komt onder grote druk, vooral Nina rommelt aan de computer van Karl op kantoor, waardoor ze een grote hoeveelheid varkens op termijn koopt, waarmee Karl de grootst mogelijke moeite krijgt om ze weer kwijt te raken (de runnig-gag in de film). Sonja leert Judiths buurman Erik Stolz (Fulton-Smith) kennen. Hij is archeoloog, gevoelig en avontuurlijk en kan met de kinderen goed opschieten. Sonja wordt verliefd op Erik en er ontwikkelt zich een verhouding. Sonja laat Karl zitten, die tijdelijk in een hotel was getrokken, en zij trekt in Judiths woning. Karl levert Sonja op het werk een streek, waardoor ze haar baan kwijt raakt en Erik moet opgravingen doen in een exotisch land. Sonja keert met de kinderen terug naar haar geboortedorp, waar ze bij de plaatselijke bank een baan als manager vindt. Sonja wordt gelukkig, omdat ze begrijpt dat materialisme niet het belangrijkste in haar leven is, terwijl het voor Karl te laat is. Het scenario van Scarlett Kleint en Michael Illner is uiterlijk tamelijk modieus, maar au fond het bekende verhaal dat geld niet gelukkig maakt. De personages zijn nogal stereotiep en de film duurt wat lang voor zoveel onbenulligheid, maar alles is heel fraai opgediend onder de vaardige regie van Hattop, die met een dergelijk melodramatisch genre geen probleem heeft. De hoofdrollen zijn heel aantrekkelijk en die jonge acteurs uit de filmfamilies doen het goed. Hattops eigen zoon staat ook voor de camera. Het camerawerk is van Hartmut E. Lange. Gefilmd in de voormalige DDR.

Eine Frau nach Maß

1997 | Drama, Komedie

Duitsland​/​​Frankrijk 1997. Drama van Detlef Rönfeldt. Met o.a. Marianne Sägebrecht, Gérard Klein, Marie-France Pisier, Vanessa Guedj en Joachim Jung.

Sonja Arnold (Dobra) is een succesvolle portfoliomanager bij een bank en woont samen met haar collega Karl Wolff (Greiling) in een chique studio op de hoogste etage. Ze hebben het heel goed en beiden leven voor hun werk. Sonja`s zuster Judith (Wagner) krijgt een dodelijk ongeluk en ze laat twee kinderen achter: Max (Beck) en Nina (Mattes). Sonja besluit zich over hen te ontfermen en haalt ze in huis. Karl weet niet meer hoe hij het heeft als hij twee ondeugende olifantjes door `zijn` porceleinkast ziet gaan. Hij kan zelfs niet meer bepalen wat hij op de tv wil bekijken. Hoewel Karl zijn best doet om zich geliefd te maken bij de kinderen, mogen ze hem niet. Zijn relatie met Sonja komt onder grote druk, vooral Nina rommelt aan de computer van Karl op kantoor, waardoor ze een grote hoeveelheid varkens op termijn koopt, waarmee Karl de grootst mogelijke moeite krijgt om ze weer kwijt te raken (de runnig-gag in de film). Sonja leert Judiths buurman Erik Stolz (Fulton-Smith) kennen. Hij is archeoloog, gevoelig en avontuurlijk en kan met de kinderen goed opschieten. Sonja wordt verliefd op Erik en er ontwikkelt zich een verhouding. Sonja laat Karl zitten, die tijdelijk in een hotel was getrokken, en zij trekt in Judiths woning. Karl levert Sonja op het werk een streek, waardoor ze haar baan kwijt raakt en Erik moet opgravingen doen in een exotisch land. Sonja keert met de kinderen terug naar haar geboortedorp, waar ze bij de plaatselijke bank een baan als manager vindt. Sonja wordt gelukkig, omdat ze begrijpt dat materialisme niet het belangrijkste in haar leven is, terwijl het voor Karl te laat is. Het scenario van Scarlett Kleint en Michael Illner is uiterlijk tamelijk modieus, maar au fond het bekende verhaal dat geld niet gelukkig maakt. De personages zijn nogal stereotiep en de film duurt wat lang voor zoveel onbenulligheid, maar alles is heel fraai opgediend onder de vaardige regie van Hattop, die met een dergelijk melodramatisch genre geen probleem heeft. De hoofdrollen zijn heel aantrekkelijk en die jonge acteurs uit de filmfamilies doen het goed. Hattops eigen zoon staat ook voor de camera. Het camerawerk is van Hartmut E. Lange. Gefilmd in de voormalige DDR.

Polizeiruf 110: Lauf oder Stirb

1996 | Misdaad, Thriller

Duitsland 1996. Misdaad van Matti Geschonneck. Met o.a. Jaecki Schwarz, Wolfgang Winkler, Marita Böhme, Daniel Minetti en Susanna Simon.

Sonja Arnold (Dobra) is een succesvolle portfoliomanager bij een bank en woont samen met haar collega Karl Wolff (Greiling) in een chique studio op de hoogste etage. Ze hebben het heel goed en beiden leven voor hun werk. Sonja`s zuster Judith (Wagner) krijgt een dodelijk ongeluk en ze laat twee kinderen achter: Max (Beck) en Nina (Mattes). Sonja besluit zich over hen te ontfermen en haalt ze in huis. Karl weet niet meer hoe hij het heeft als hij twee ondeugende olifantjes door `zijn` porceleinkast ziet gaan. Hij kan zelfs niet meer bepalen wat hij op de tv wil bekijken. Hoewel Karl zijn best doet om zich geliefd te maken bij de kinderen, mogen ze hem niet. Zijn relatie met Sonja komt onder grote druk, vooral Nina rommelt aan de computer van Karl op kantoor, waardoor ze een grote hoeveelheid varkens op termijn koopt, waarmee Karl de grootst mogelijke moeite krijgt om ze weer kwijt te raken (de runnig-gag in de film). Sonja leert Judiths buurman Erik Stolz (Fulton-Smith) kennen. Hij is archeoloog, gevoelig en avontuurlijk en kan met de kinderen goed opschieten. Sonja wordt verliefd op Erik en er ontwikkelt zich een verhouding. Sonja laat Karl zitten, die tijdelijk in een hotel was getrokken, en zij trekt in Judiths woning. Karl levert Sonja op het werk een streek, waardoor ze haar baan kwijt raakt en Erik moet opgravingen doen in een exotisch land. Sonja keert met de kinderen terug naar haar geboortedorp, waar ze bij de plaatselijke bank een baan als manager vindt. Sonja wordt gelukkig, omdat ze begrijpt dat materialisme niet het belangrijkste in haar leven is, terwijl het voor Karl te laat is. Het scenario van Scarlett Kleint en Michael Illner is uiterlijk tamelijk modieus, maar au fond het bekende verhaal dat geld niet gelukkig maakt. De personages zijn nogal stereotiep en de film duurt wat lang voor zoveel onbenulligheid, maar alles is heel fraai opgediend onder de vaardige regie van Hattop, die met een dergelijk melodramatisch genre geen probleem heeft. De hoofdrollen zijn heel aantrekkelijk en die jonge acteurs uit de filmfamilies doen het goed. Hattops eigen zoon staat ook voor de camera. Het camerawerk is van Hartmut E. Lange. Gefilmd in de voormalige DDR.

Polizeiruf 110: Der schlanke Tod

1996 | Misdaad, Thriller

Duitsland 1996. Misdaad van Thomas Jacob. Met o.a. Jaecki Schwarz, Wolfgang Winkler, Marita Böhme, Dieter Wien en Ellen Schwiers.

Sonja Arnold (Dobra) is een succesvolle portfoliomanager bij een bank en woont samen met haar collega Karl Wolff (Greiling) in een chique studio op de hoogste etage. Ze hebben het heel goed en beiden leven voor hun werk. Sonja`s zuster Judith (Wagner) krijgt een dodelijk ongeluk en ze laat twee kinderen achter: Max (Beck) en Nina (Mattes). Sonja besluit zich over hen te ontfermen en haalt ze in huis. Karl weet niet meer hoe hij het heeft als hij twee ondeugende olifantjes door `zijn` porceleinkast ziet gaan. Hij kan zelfs niet meer bepalen wat hij op de tv wil bekijken. Hoewel Karl zijn best doet om zich geliefd te maken bij de kinderen, mogen ze hem niet. Zijn relatie met Sonja komt onder grote druk, vooral Nina rommelt aan de computer van Karl op kantoor, waardoor ze een grote hoeveelheid varkens op termijn koopt, waarmee Karl de grootst mogelijke moeite krijgt om ze weer kwijt te raken (de runnig-gag in de film). Sonja leert Judiths buurman Erik Stolz (Fulton-Smith) kennen. Hij is archeoloog, gevoelig en avontuurlijk en kan met de kinderen goed opschieten. Sonja wordt verliefd op Erik en er ontwikkelt zich een verhouding. Sonja laat Karl zitten, die tijdelijk in een hotel was getrokken, en zij trekt in Judiths woning. Karl levert Sonja op het werk een streek, waardoor ze haar baan kwijt raakt en Erik moet opgravingen doen in een exotisch land. Sonja keert met de kinderen terug naar haar geboortedorp, waar ze bij de plaatselijke bank een baan als manager vindt. Sonja wordt gelukkig, omdat ze begrijpt dat materialisme niet het belangrijkste in haar leven is, terwijl het voor Karl te laat is. Het scenario van Scarlett Kleint en Michael Illner is uiterlijk tamelijk modieus, maar au fond het bekende verhaal dat geld niet gelukkig maakt. De personages zijn nogal stereotiep en de film duurt wat lang voor zoveel onbenulligheid, maar alles is heel fraai opgediend onder de vaardige regie van Hattop, die met een dergelijk melodramatisch genre geen probleem heeft. De hoofdrollen zijn heel aantrekkelijk en die jonge acteurs uit de filmfamilies doen het goed. Hattops eigen zoon staat ook voor de camera. Het camerawerk is van Hartmut E. Lange. Gefilmd in de voormalige DDR.

Polizeiruf 110: Der Pferdemörder

1996 | Misdaad, Thriller

Duitsland 1996. Misdaad van Matti Geschonneck. Met o.a. Jeacki Schwarz, Wolfgang Winkler, Marita Böhme, Hans-Peter Reinecke en Renate Geißler.

Sonja Arnold (Dobra) is een succesvolle portfoliomanager bij een bank en woont samen met haar collega Karl Wolff (Greiling) in een chique studio op de hoogste etage. Ze hebben het heel goed en beiden leven voor hun werk. Sonja`s zuster Judith (Wagner) krijgt een dodelijk ongeluk en ze laat twee kinderen achter: Max (Beck) en Nina (Mattes). Sonja besluit zich over hen te ontfermen en haalt ze in huis. Karl weet niet meer hoe hij het heeft als hij twee ondeugende olifantjes door `zijn` porceleinkast ziet gaan. Hij kan zelfs niet meer bepalen wat hij op de tv wil bekijken. Hoewel Karl zijn best doet om zich geliefd te maken bij de kinderen, mogen ze hem niet. Zijn relatie met Sonja komt onder grote druk, vooral Nina rommelt aan de computer van Karl op kantoor, waardoor ze een grote hoeveelheid varkens op termijn koopt, waarmee Karl de grootst mogelijke moeite krijgt om ze weer kwijt te raken (de runnig-gag in de film). Sonja leert Judiths buurman Erik Stolz (Fulton-Smith) kennen. Hij is archeoloog, gevoelig en avontuurlijk en kan met de kinderen goed opschieten. Sonja wordt verliefd op Erik en er ontwikkelt zich een verhouding. Sonja laat Karl zitten, die tijdelijk in een hotel was getrokken, en zij trekt in Judiths woning. Karl levert Sonja op het werk een streek, waardoor ze haar baan kwijt raakt en Erik moet opgravingen doen in een exotisch land. Sonja keert met de kinderen terug naar haar geboortedorp, waar ze bij de plaatselijke bank een baan als manager vindt. Sonja wordt gelukkig, omdat ze begrijpt dat materialisme niet het belangrijkste in haar leven is, terwijl het voor Karl te laat is. Het scenario van Scarlett Kleint en Michael Illner is uiterlijk tamelijk modieus, maar au fond het bekende verhaal dat geld niet gelukkig maakt. De personages zijn nogal stereotiep en de film duurt wat lang voor zoveel onbenulligheid, maar alles is heel fraai opgediend onder de vaardige regie van Hattop, die met een dergelijk melodramatisch genre geen probleem heeft. De hoofdrollen zijn heel aantrekkelijk en die jonge acteurs uit de filmfamilies doen het goed. Hattops eigen zoon staat ook voor de camera. Het camerawerk is van Hartmut E. Lange. Gefilmd in de voormalige DDR.

Friedrich und der verzauberte Einbrecher

1996 | Familiefilm

Duitsland 1996. Familiefilm van Rolf Losansky. Met o.a. Friedrich Lindner, Nina Hoger, Rufus Beck, Franziska Troegner en Saskia Valencia.

Sonja Arnold (Dobra) is een succesvolle portfoliomanager bij een bank en woont samen met haar collega Karl Wolff (Greiling) in een chique studio op de hoogste etage. Ze hebben het heel goed en beiden leven voor hun werk. Sonja`s zuster Judith (Wagner) krijgt een dodelijk ongeluk en ze laat twee kinderen achter: Max (Beck) en Nina (Mattes). Sonja besluit zich over hen te ontfermen en haalt ze in huis. Karl weet niet meer hoe hij het heeft als hij twee ondeugende olifantjes door `zijn` porceleinkast ziet gaan. Hij kan zelfs niet meer bepalen wat hij op de tv wil bekijken. Hoewel Karl zijn best doet om zich geliefd te maken bij de kinderen, mogen ze hem niet. Zijn relatie met Sonja komt onder grote druk, vooral Nina rommelt aan de computer van Karl op kantoor, waardoor ze een grote hoeveelheid varkens op termijn koopt, waarmee Karl de grootst mogelijke moeite krijgt om ze weer kwijt te raken (de runnig-gag in de film). Sonja leert Judiths buurman Erik Stolz (Fulton-Smith) kennen. Hij is archeoloog, gevoelig en avontuurlijk en kan met de kinderen goed opschieten. Sonja wordt verliefd op Erik en er ontwikkelt zich een verhouding. Sonja laat Karl zitten, die tijdelijk in een hotel was getrokken, en zij trekt in Judiths woning. Karl levert Sonja op het werk een streek, waardoor ze haar baan kwijt raakt en Erik moet opgravingen doen in een exotisch land. Sonja keert met de kinderen terug naar haar geboortedorp, waar ze bij de plaatselijke bank een baan als manager vindt. Sonja wordt gelukkig, omdat ze begrijpt dat materialisme niet het belangrijkste in haar leven is, terwijl het voor Karl te laat is. Het scenario van Scarlett Kleint en Michael Illner is uiterlijk tamelijk modieus, maar au fond het bekende verhaal dat geld niet gelukkig maakt. De personages zijn nogal stereotiep en de film duurt wat lang voor zoveel onbenulligheid, maar alles is heel fraai opgediend onder de vaardige regie van Hattop, die met een dergelijk melodramatisch genre geen probleem heeft. De hoofdrollen zijn heel aantrekkelijk en die jonge acteurs uit de filmfamilies doen het goed. Hattops eigen zoon staat ook voor de camera. Het camerawerk is van Hartmut E. Lange. Gefilmd in de voormalige DDR.

Tatort - Tödliche Freundschaft

1995 | Mysterie

Duitsland 1995. Mysterie van Hermann Zschoche. Met o.a. Manfred Krug, Charles Brauer, Gerd Baltus, Udo Schenk en Gisela Trowe.

Hauptkommissar Paul Stoever (Krug) en zijn collega Peter Brockm[KA3]oller (Brauer) zoeken naar de moordenaar van de bioloog Joachim Kronberg (Naumann). Joachim onderhield een intieme relatie met verpleegster Ingrid (Wendel) die een kind van hem verwachtte. Ingrid komt bij een verkeersongeval om het leven. Een en ander heeft te maken met het rusthuis waar de steenrijke moeder (Trowe) van Joachim verbijft. Haar geld schijnt in een twijfelachtige firma geïnvesteerd te zijn. Krug, een dagje ouder, nog kaler dan voorheen, voelt zich zeer in zijn sas als Hauptkommissar Stoever, een personage dat hij al sinds 1984 vertolkt. Het is zijn 24ste zaak. Het scenario is van Raimund Weber. Aflevering 310.

Imken, Anna und Maria, oder Besuch in der Zone

1994 | Drama

Duitsland 1994. Drama van Gunther Scholz. Met o.a. Magdalena Ritter, Gila von Weitershausen, Ruth Glöss, Klaus Manchen en Manfred Zetzsché.

De drie vrouwen uit de titel behoren elk tot een verschillende generatie en hebben te maken met de overschakeling van een metaalverwerkingsbedrijf in de voormalige DDR bij de overgang naar de vrije markteconomie. Ritter is Imken, een bedrijfsadviseuse uit Hamburg die naar Graifenhain in het Ertsgebergte trekt om er te helpen bij de privatisering. Von Weitershausen (Anna) is een politica die met de burgemeester over de stadsontwikkeling onderhandelt en de zeventig-jarige Glöss wil ter plekke ook helpen. Actie zit er nauwelijks in, er wordt wel aardig gebakkeleid tussen Ossis en Wessis, fatsoenlijke lieden maar ook zogeheten profiteurs van de Duitse hereniging na 1990, herenigingscriminelen, en Stasi-slachtoffers. Geschreven door Dieter Meichsner, een van de succesrijkste televisieschrijvers, die geen blad voor de mond neemt en zowel de DDR als het westen beschuldigt van dilettantisme, onwetenheid en slordigheden. Camerawerk van Roland Dressel. Wordt op tv meestal uitgezonden in drie delen.

Grüß Gott, Genosse

1993 | Drama, Komedie

Duitsland 1993. Drama van Manfred Stelzer. Met o.a. Jürgen Schmidt, Renate Krößner, Georg Marischka, Irm Hermann en Pierre René Müller.

In 1989 is Oostduitse leraar Schmidt, na zijn vakantie in Hongarije niet teruggekeerd naar huis, maar met zijn gezin gevlucht naar West-Duitsland. Hij vindt onderkomen in een dorpje bij een oom in Beieren. Hij kan er meteen aan de slag op een plaatselijke middelbareschool maar ontmoet er onverwacht een oud- leerling, waar hij destijds in de DDR al heel wat problemen mee had. Hij verliest zijn baan omdat hij over zijn verleden gezwegen had. Hij is verplicht naar het inmiddels 'vrije' Oost-Duitsland terug te keren waar voor hem als 'westerling' nu weer alle deuren opengaan. In het scenario van Gerhard Bengsch wordt de problematiek van gesloten en open grenzen vriendelijk aangekaart. Het camerawerk is van Michael Wiesweg.

Dornberger

1991 | Drama

Duitsland 1991. Drama van Franz Peter Wirth. Met o.a. Peter Bongartz, Iris Berben, Volkert Kraeft, Andrea Schmidt-Schaller en Ottmar Richter.

Een petite histoire over de kommer en kwel van een gezagsgetrouwe DDR-burger, die bij het vallen van de Muur zijn vrouw in de armen ziet vallen van een voormalige studievriend, een geslaagde jurist uit West-Berlijn, die tevoren geprofiteerd had van het DDR-regime. Alsof deze vernedering niet genoeg is: hij kan fluiten naar zijn baantje als directeur van een visproduktschap, want een voormalig Vopo-officier lust men niet meer. Nog een vernedering: West-Duitse aasgieren kruisen in hun glanzende limousines rondom de door hem zo bloedig opgeknapte woning en leggen dreigende claims op het eigendomsrecht. Sterke sfeertekening van Gerhard Bengsch, die het scenario schreef. Stond aan de vooravond van een vloed van nog bitterdere en schrijnendere verhalen over inmenging van de Stasi in het persoonlijke leven van heel veel ex-DDR-burgers.

Polizeiruf 110: Variante Tramper

1989 | Misdaad, Thriller

Oost Duitsland​/​​Duitsland 1989. Misdaad van Gerald Hujer. Met o.a. Peter Borgelt, Andreas Schmidt-Schaller, Peer-Uwe Teska, Matthias Zahlbaum en Renate Blume-Reed.

Het scenario van Klaus J[KA3]orn bevat een al eerder behandeld thema in de reeks: het doorrijden na een ongeluk, waarbij het slachtoffer een klein meisje is. De dader Kai-Dieter Kutscher (Zahlbaum) wordt door zijn moeder Angela (Kipp) gedekt. Zijn vader, die gescheiden is van zijn moeder, speelt het vieze spelletje mee met diens tweede vrouw; een arme zwerver moet het gelag betalen. Het is aan Oberleutnant Grawe (Schmidt-Schaller), die inmiddels promotie gemaakt heeft, en Leutnant Felsch (Teska) om de zaak te klaren. Ze krijgen hulp van hun chef Hauptmann Fuchs (Borgelt), die in de achtergrond het onderzoek leidt. De kijker die van de meet af aan weet hoe de vork in de steel zit, moet de zaak uitzitten om te zien hoe de heren van de Vopo de oplossing vinden en zorgen dat er gerechtigheid geschiedt jegens het slachtoffertje en haar ouders. Deze aanpak is een beproefd recept in de serie. De DDR-kijker liet het met 41,4 procent (een officieel kijkdichtheidscijfer, dat ongetwijfeld geflatteerd is) behoorlijk afweten. Zijn gedachten gingen naar de komende warme zomer en het nog hetere najaar, waarin de Berlijnse muur na protestmarsen zou worden afgebroken. Aflevering 126.

Polizeiruf 110: Schranken

1982 | Misdaad

Oost Duitsland 1982. Misdaad van Richard Engel. Met o.a. Peter Borgelt, Holger Mahlich, Petra Kelling, Günter Junghans en Wolfgang Winkler.

Renate M[KA3]uller (Kelling) meldt de diefstal van haar dienstwagen. Korte tijd later wordt de auto teruggevonden en de vermoedelijke dader is omgekomen bij een verkeersongeval. Hij was nog geen twee weken ervoor uit de gevangenis ontslagen. Hauptmann Fuchs (Borgelt) en zijn streberige assistent Leutnant Berger (Mahlich) gaan Hans M[KA3]uller (Junghans), Renate, Peter Br[KA3]uck (Winkler) en Frau Br[KA3]uck (Grandke) eens nader aan de tand voelen. Ze schieten niet veel op totdat Hans-Werner Honert in zijn scenario een wit konijn uit de hoge hoed tovert. Aflevering 77. Stereo.

Der Dicke und ich

1981 | Familiefilm

Oost Duitsland 1981. Familiefilm van Karl Heinz Lotz. Met o.a. Gregor Lotz, Carmen-Maja Antoni en Wolfgang Winkler.

Een kinderfilm over een jongetje wiens ouders gescheiden zijn en dat nu geconfronteerd wordt met de nieuwe vriend van zijn moeder.

Polizeiruf 110: Am Abgrund

1979 | Misdaad

Oost Duitsland 1979. Misdaad van Hans Werner. Met o.a. Peter Borgelt, Sigrid Göhler, Wolfgang Winkler, Helga Labudda en Christian Steyer.

Vadertje Honecker wilde middels deze rolprent zijn DDR-burger laten weten dat de politie je beste kameraad is. Weduwnaar Peter Januschowitz (Winkler), die op een bedrijf werkt, waar sierwerk voor gipsplafonds gemaakt wordt, lijdt erg onder de dood van zijn vrouw en hij denkt dat hij haar overlijden had kunnen voorkomen. Hij is zijn zelfvertrouwen kwijt en moet voor twee kleine kinderen zorgen. Hij heeft voortdurend geldzorgen en zijn onzekere gedrag maakt een verkeerde indruk op de mensen uit de buurt. Bovendien drinkt hij. Hij verkoopt de schamele sierraden van zijn vrouw en verbergt de Ost Marken in een emmer in de keuken. Zijn lieve schoonzus helpt hem zo goed en zo kwaad het kan om zijn chaotische gezin te beredderen. Er wordt een overval gepleegd op de bank en onmiddellijk doet het gerucht de ronde dat Januschowitz de dader moet zijn. Zijn zwager wantrouwt hem en zijn schoonzus wil hem pressen om naar de politie te gaan als zij het geld in de keuken gevonden heeft. Gelukkig doet Hauptmann Fuchs (Borgelt) het onderzoek met zijn trouwe Leutnant Arndt (G[KA3]ohler). Geduldig luisteren ze naar de mensen die ze ondervragen en denken er onder een kop koffie over na. Hierbij zijn Frau Seiffert (Labudda), Frau Kr[KA3]opelin (Danegger) en Dr. Mattsen (Steyer). Fuchs en Arndt komen weliswaar uit de grote stad, maar ze zijn best in staat om het kaf van het koren te scheiden. Bovendien als Arndt 's avond thuis onpreuts een douche neemt, komt zij op een lumineus idee en ontrafelt daarmee een insidersjob. Zo krijgt de ware dader krijgt zijn verdiende loon en is het weer koek en ei tussen Januschowitz, zijn zwager en schoonzus. Ook dit keer weer het gebruikelijke gepruttel van de tweetakt, de povere nasynchronisatie en een winters landschap. Fuchs heeft promotie gemaakt: van Oberleutnant is hij nu Hauptmann; deze gebeurtenis wordt in het begin van de film eventjes heel sober gevierd. Het scenario is van Fred Unger. Aflevering 60.

Ein Schneemann für Afrika

1978 | Familiefilm, Fantasy

Oost Duitsland 1978. Familiefilm van Rolf Losansky. Met o.a. Wolfgang Penz, Wolfgang Winkler, Jürgen Reuter, Bruno Carstens en Gerhard Rachold.

Kali is matroos op een handelsschip. Hij is net terug van een reis naar Afrika. Op de terugreis wil hij een cadeautje voor de acht-jarige Asina meebrengen en omdat het dan net sneeuwt, bouwt hij een sneeuwpop voor haar. Tijdens de reis gaat de sneeuwman leven en zorgt aan boord voor enige verwarring. Eindelijk aangekomen bij Asina in Afrika, begint hij te smelten. Met een bedroefd hart neemt ze afscheid van hem en stuurt hem met het eerstvolgende schip naar Antartika. Een kinderfilm vol humor, die echter bij het in beeld brengen van zwarte mensen de gangbare cliché's rondstrooit.

Das Pferdenmädchen

1978 | Familiefilm

Oost Duitsland 1978. Familiefilm van Egon Schlegel. Met o.a. Märtke Wellm, Wolfgang Winkler, Annette Roth, Hans Klering en Ilse Voigt.

Irka`s (Wellm) beste vriendin is het voormalig renpaard Raya; ooit een favoriet, maar tegenwoordig kan zij niet meer deelnemen aan een race. Het lijkt alsof Raya ziek wordt - althans dat geloven Irka en haar vader - maar Raya krijgt een veulen. Irka is natuurlijk in de wolken. De stal is te klein, want er is maar plaats voor één paard; dus moet een van de paarden weg. Een geweldig dilemma. Dé film voor jonge paarden-idolaten. Margot Beichler bewerkte een verhaal van Alfred Wellm tot scenario en de plaatjes zijn van Wolfgang Braumann. Wie dacht dat de DDR een klassenloze maatschappij was, had het mis.

Des kleinen Lokführers grosse Fahrt

1977 | Familiefilm

Oost Duitsland 1977. Familiefilm van Hans Werner. Met o.a. Erwin Geschonneck, Maik Stewart, Petra Hinze en Wolfgang Winkler.

Een jongetje wiens opa treinmachinist is, schept op over de avonturen die je meemaakt als je dit beroep (wat hij ook ambieert) uitoefent. Zijn kameraadjes schofferen hem hierom en dan mag hij met grootva mee op reis. Brave produktie uit Oost- Duitsland zonder al te veel pretenties en produktiewaarden.

Das Kaninchen bin ich

1965 | Drama

Oost Duitsland 1965. Drama van Kurt Maetzig. Met o.a. Angelika Waller, Alfred Müller, Irma Münch, Ilse Voigt en Wolfgang Winkler.

Na vijfentwintig jaar op de plank te hebben gelegen wegens verraad aan de communistische partij ging de film onopgemerkt in premi[KA2]ere op het filmfestival van Berlijn. De handeling betreft een ouderloos jong stel mensen, broer en zus. Hij zit in de gevangenis vanwege staatsondermijnende activiteiten waardoor zij geen carri[KA2]ere kan maken. Als zuslief een verhouding begint met de scrupuleuze rechter die broerlief veroordeelde, komt ze toch niet verder, terwijl de rechter voortgaat de maatschappelijke ladder te beklimmen. Om ook zijn carri[KA2]ere niet in het geding te laten komen betuigde regisseur Maetzig (wellicht weinig principieel) openlijk spijt over zijn film. Gebaseerd op het boek van Manfred Bieler (die ook het scenario schreef) Maria Morzeck oder das Kaninchen bin ich.