Don McGuire: regie, cast en scenario.
Er zijn 11 films gevonden.

The Delicate Delinquent

1957 | Komedie

Verenigde Staten 1957. Komedie van Don McGuire. Met o.a. Jerry Lewis, Martha Hyer, Darren McGavin en Horace McMahon.

Lewis is een excentrieke, maar onhandige jonge knaap, die graag in ruw gezelschap verkeert. Politieman McGavin weet hem over te halen om bij de politie te komen. Zijn leven wordt een hel door toedoen van jonge straatboefjes, maar voor het eerst voelt hij zich nuttig. In de eerste film zonder zijn partner Dean Martin, probeert Lewis een degelijk, maatschappijkritisch verhaal te brengen, maar hij presenteert slechts goedkoop sentiment en krankzinnige humor. Het scenario van McGuire is erg voorspelbaar, maar bevat enkele uitstekende momenten. Toch is het ongenietbaar voor mensen die niet van de smoelentrekkerij van Lewis houden. Achter de camera stond Haskell Boggs. Gedraaid in Vista Vision.

Hear Me Good

1957 | Drama

Verenigde Staten 1957. Drama van Don McGuire. Met o.a. Hal March, Joe E. Ross, Merry Anders en Jean Willes.

Trivialiteit over een schoonheidswedstrijd.

Johnny Concho

1956 | Western

Verenigde Staten 1956. Western van Don McGuire. Met o.a. Frank Sinatra, Keenan Wynn, William Conrad, Phyllis Kirk en Wallace Ford.

Een zich moeizaam voortslepende western met als nieuwigheid dat Sinatra als lafaard moed moet verzamelen voor een onvermijdelijk eindgevecht.

Three Ring Circus

1954 | Komedie

Verenigde Staten 1954. Komedie van Joseph Pevney. Met o.a. Dean Martin, Jerry Lewis, Joanne Dru, Zsa Zsa Gabor en Wallace Ford.

Dienstslapies Martin en Lewis zijn afgezwaaid. Ze vinden een baantje in een circus. Al jaren droomt Lewis van een carrière als clown, maar de eeuwig dronken Sheldon duldt geen concurrentie en hij is samen met de arrogante trapezeacrobate Gabor nog altijd de grootste publiekstrekker van het circus. Ons klungelige duo - Martin en Lewis - krijgt daarom klussen te klaren, waaraan geen eer te behalen is. Door een aantal goede gags is dit een van de betere komedies van het grappige stel, maar het scenario van Don McGuire is flinterdun en dient slechts om de ene gag aan de andere te rijgen. Goede bijrollen van o.a. Ruman, Ford, Cravat en Lanchester, die echter niet allemaal terug te vinden zijn in de ingekorte versie, bekend als JERRICO, THE WONDER CLOWN. Fotografie van Loyal Griggs.

3 Ring Circus

1954 | Komedie

Verenigde Staten 1954. Komedie van Joseph Pevney. Met o.a. Wallace Ford, Zsa Zsa Gabor, Joanne Dru, Jerry Lewis en Dean Martin.

Het schijnt dat de relatie tussen de twee komieken tijdens de opnames zich op een record-dieptepunt bevond. Aan het resultaat is dat niet af te lezen. De film is een zeer succesvol, maar bij serieuze filmcritici mager scorende Martin-Lewis farce waarbij Martin op de versiertoer is en Lewis van alles verknalt. Het koppel speelt twee soldaten die na hun diensttijd bij het circus gaan werken. Jerry droomde er altijd van om clown te worden, maar de clown in dienst, de altijd dronken Puffo weet van geen wijken. Pete blijft vooral bij het circus hangen vanwege de arrogante trapezewerkster en de mooie eigenares. Uiteraard stelt het verhaal niks voor, het is vóór alles een podium voor de gekkigheid van Lewis.

Double Dynamite

1951 | Komedie

Verenigde Staten 1951. Komedie van Irving Cummings. Met o.a. Frank Sinatra, Jane Russell, Groucho Marx en Don McGuire.

Drie sterren op het dieptepunt in hun carrière toen deze vlakke komedie gemaakt werd; Sinatra als de bankbediende die beschuldigd wordt van diefstal. De film werd een paar jaar eerder voltooid en werd pas na aandringen van Marx uitgebracht.

Armored Car Robbery

1950 | Misdaad, Thriller

Verenigde Staten​/​​Verenigd Koninkrijk 1950. Misdaad van Richard Fleischer. Met o.a. Charles McGraw, Adele Jergens, William Talman, Douglas Fawley en Steve Brodie.

Gangsters overvallen een bij klaarlichte dag een geldtransport. De zaak loopt uit de hand en een politieagent wordt door een van hen doodgeschoten. De partner van de overleden smeris rust niet eerder voordat hij alle leden van Talman's bende te grazen heeft genomen. Onopvallende genrefilm met dito spel en regie. Het scenario is van Earl Felton en Gerald Drayson Adams.

Boston Blackie's Chinese Venture

1949 | Thriller

Verenigde Staten 1949. Thriller van Seymour Friedman. Met o.a. Chester Morris, Joan Woodbury, Maylia, Richard Lane en Don McGuire.

De laatste en slechtste film in deze serie, waarin Blackie diepgaand onderzoek doet naar moorden die gepleegd zijn in Chinatown. Hij wordt natuurlijk ervan beschuldigd de dader te zijn. George E. Stone wordt node gemist als zijn maatje 'Runt', een rol die hier vertolkt wordt door Tomack. Zie ook: 'Boston Blackie'-serie.

The Fuller Brush Man

1948 | Komedie

Verenigde Staten 1948. Komedie van Sylvan Simon en S. Sylvan Simon. Met o.a. Red Skelton, Janet Blair, Don McGuire, Adele Jergens en Ross Ford.

Gebruikelijke Skelton-slapstick met Red betrokken bij moord, die intussen dapper probeert te slagen als colporteur.

Congo Bill

1948 | Avonturenfilm

Verenigde Staten 1948. Avonturenfilm van Spencer Gordon Bennet en Thomas Carr. Met o.a. Don McGuire, Cleo Moore, Jack Ingram, I. Stanford Jolley en Leonard Penn.

Serial in vijftien hoofdstukken. Doorsnee avonturenserial waarin McGuire, als Congo Bill, een bekend dierentrainer en oerwoudkenner, de taak op zich neemt om Ruth Culver te gaan zoeken, die 500.000 dollar ge[KA3]erfd heeft, maar ergens in de jungle moet zitten. Hij ontmoet een oerwoud-koningin (Moore) die de gezochte blijkt te zijn. Jolley is echter niet geïnteresseerd in haar terugkeer, hij hoopt de erfenis zelf te kunnen inpikken. McGuire heeft heel wat voor de boeg alvorens de erfgename terecht is. Moore maakte hier haar filmdebuut.

Shadow of a Woman

1946 | Mysterie, Thriller, Film noir

Verenigde Staten 1946. Mysterie van Joseph Santley. Met o.a. Helmut Dantine, Andrea King, William Prince, John Alvin en Becky Brown.

De roman van Virginia Perdue, [KL]He Fell Down Dead[KLE], is een intrigerend verhaal, maar werd als scenario niet zo best uitgewerkt door C. Graham Baker en Whitman Chambers. De film met een titel die nergens op slaat, wordt verteld als [KA1]e[KA1]en grote flashback en dat is op zichzelf al een fatale vergissing. Daardoor gaat er een boel van de spanning verloren. Na de dood van haar ouders ontmoet de verdrietige Brooke Gifford (King) de charmante Eric Ryder (Dantine), een arts die zich van natuurgeneeskunde en parapsychologie bedient om zijn pati[KA3]enten te genezen. Brooke is onder de indruk van hem, wordt verliefd en ze trouwen een week later. Nog tijdens de huwelijksreis in Monterrey aan de Californische kust gebeuren er vreemde dingen die Brooke aan het denken zetten. Eenmaal thuis in San Francisco ontmoet zij in het grote, spookachtige huis Erics inwonende zuster Emma (Golm) en diens kreupele zoon Carl (Alvin), die haar koel ontvangen en met wantrouwen gadeslaan. Het blijkt dat Eric een zoontje heeft, Philip (Geiger), en dat Eric met zijn ex-vrouw Louise (Knudsen) in een proces verwikkeld is over de voogdij. Brooke is verstomd, want ze wist niets van dit alles. Ze ontdekt dat nabestaanden van patiënten verschrikkelijk boos zijn op Eric, omdat hij met zijn medische methoden, die niet erkend zijn, slachtoffers heeft gemaakt. Inplaats van een dokter met een reputatie ontdekt zij dat hij bij zijn collega's als een kwakzalver bekend staat. Ook komt Brooke erachter dat Eric met haar getrouwd is om aan de rechter te laten zien dat de kleine Philip een liefderijk gezin wacht. Erics werkelijke doel is een miljoen dollar dat Philips grootvader hem nagelaten heeft. Indien Philip voor zijn 25ste komt te overlijden, gaat het geld naar zijn voogd of voogdes. Brooke is vertederd door de kleine Philip, maar besluit Louise te helpen tegen haar ex-man, als ze ontdekt dat Eric zijn zoontje door een dieet geleidelijk tracht uit te hongeren zodat hij zal sterven. Klinkt allemaal best goed voor een melodramatische film noir. Helaas is het ongeloofwaardig uitgewerkt; er wordt te veel geschmierd en houterig gespeeld, zonder overtuiging. De regie is zwak, er wordt te weinig verklaard en de personages komen nooit goed tot leven. Niet eens een B-film. Een gemiste kans. Hooguit interessant voor diepgaande filmfanaten. Het camerawerk is van Bert Glennon.