Andy Waldron: cast.
Er zijn 6 films gevonden.

The Lariat Kid

1929 | Western

Verenigde Staten 1929. Western van B.Reeves Eason. Met o.a. Hoot Gibson, Ann Christy, Cap Anderson, Mary Foy en Walter Brennan.

Na enkele zwakke westernkomedies was dit eindelijk weer een echte actie-western van Hoot. Hij is een hulpsheriff die op jacht is naar de moordenaar van zijn vader. Dat blijkt Ford te zijn, die Christy ontvoert. Hoot maakt met hem en zijn bende korte metten. Buckleigh Fritz Oxford leverde het actierijke verhaal, dat door Jacques Jaccard en Sylvia Bernstein Seid werd bewerkt. Harry Neumann stond achter de camera.

Clearing the Trail

1928 | Western

Verenigde Staten 1928. Western van B. Reeves Eason. Met o.a. Hoot Gibson, Dorothy Gulliver, Fred Gilman, Cap Anderson en Philo McCullough.

Hoot helpt broer Gilman de schurk Anderson te bevechten. Die wil de ranch van hun gestorven vader in handen krijgen. John Natteford bewerkte het verhaal van Charles Maigne, en Harry Neumann deed het camerawerk van deze goede western. Gilman speelde eindelijk eens in een hoofdfilm, na al vanaf 1923 in korte, 20m durende westerns te hebben gespeeld voor Universal. In 26/27 maakte hij zelfs een serie met William Wyler als regisseur (zie: LAZY LIGHTNING). In de periode 27/28 maakte Fred de Texas Ranger-serie, korte actierijke westerns zoals THE LAW RIDER (uit 1927), AMBUSCADE en UNEXPECTED HERO uit '28. Na van 1923 tot 1928 de hoofdrol in vele korte westerns gespeeld te hebben, speelde hij door de jaren dertig heen bijrollen in westerns. Daarna speelde hij hele kleine rolletjes, zoals in 1950 in ANNIE GET YOUR GUN en in SEA OF GRASS uit 1947.

The Grey Devil

1926 | Western

Verenigde Staten 1926. Western van Bennett Cohen. Met o.a. Jack Perrin, Lorraine Eason, Tom London, Andy Waldron en Jerome La Grasse.

De titel slaat op Jacks paard Starlight, dat de held dapper ter zijde staat als deze ontslagen wordt op een ranch omdat er vee verdwijnt. Op eigen houtje gaat Jack Perrin op onderzoek uit en ontdekt wie de werkelijke veedief is. Henry Ziegler was de scenarist en William Thornley de cameraman.

Midnight Faces

1926 | Drama

Verenigde Staten 1926. Drama van Bennett Cohen. Met o.a. Francis X. Bushman Jr., Jack Perrin, Kathryn McGuire, Edward Piel Sr. en Charles Belcher.

Regisseur Cohen schreef het scenario over acht mensen in een verlaten huis, ergens in Florida. Er blijken oplichters aanwezig te zijn en held Bushman heeft heel wat te doorstaan voor hij zijn Kathryn McGuire in de armen kan sluiten. Westernster Jack Perrin zit in dit geval aan de verkeerde kant van de wet.

Flashing Spurs

1924 | Western

Verenigde Staten 1924. Western van B. Reeves Eason. Met o.a. Bob Custer, Edward Coxen, Marguerite Clayton, Joe Bennett en William Hayes.

In het scenario van William Lester zitten een paar aardige invallen. Breezy Eason houdt er de vaart in, zodat dit een behoorlijke actiewestern is geworden. Bob krijgt het aan de stok met de bende van Coxen die de vader van Clayton van zijn centen af wil helpen. Walter Griffin deed het camerawerk.

The Man Who Won

1923 | Western

Verenigde Staten 1923. Western van William A. Wellman. Met o.a. Dustin Farnum, Jacqueline Gadsden, Lloyd Whitlock, Ralph Cloninger en Mary Warren.

Maynard maakte zijn filmdebuut bij Dustins broer William. Dit was zijn tweede western, meer een westerndrama, want Farnum probeert zijn vriend Cloninger te helpen diens vrouw terug te krijgen uit handen van de outlaw Whitlock, maar verliest daarbij zelf het leven. Ewart Adamson bewerkte Twins of Suffering Creek van Ridgwell Cullum, dat onder deze titel al eerder was verfilmd. Joseph August was de cameraman.