Reimar Kuntze: camera.
Er zijn 6 films gevonden.

Ein Mann mit Grundsätzen?

1943 | Muziek, Komedie, Drama

Duitsland​/​​Duitsland 1943. Muziek van Géza von Bolváry. Met o.a. Elfie Mayerhofer, Lola Müthel, Ursula Herking, Ernst Waldow en Fritz Odemar.

Omdat ze weet dat dr. Hans Winhold uit principe niets van gestudeerde vrouwen wil weten, geeft zijn collega, de chemicus Christl Weiden, zich voor danseres uit. Hij vergeet tenslotte zijn vooroordelen en Christl wordt zijn vrouw. Na een aardig begin verzandt de zaak spoedig. De muziek van Jary is een pleister op de wonde. Scenario van Maria von der Osten-Sacken. Camerawerk van Reimar Kuntze.

Nanette

1939 | Komedie, Romantiek

Duitsland 1939. Komedie van Erich Engel en Erich Engels. Met o.a. Jenny Jugo, Hans Söhnker, Albrecht Schoenhals, Hans Schwarz jr. en Siegfried Breuer.

De succesvolle schrijver Alexander (S[KA3]ohnker) doet zich voor als arme dichter om succes te hebben bij Nanette (Jugo) op wie hij ontzettend verliefd is. Wanneer Nanette erachter komt, is ze diep teleurgesteld. Het lukt Alexander door middel van een trucje echter toch om haar van zijn liefde te overtuigen. Een aardige komedie met veel leuke vondsten, door regisseur Engel geënsceneerd. Jugo, zijn oude vertrouwde hoofdrolspeelster, is weer geweldig. Helaas is Söhnker geen gelijkwaardige partner. Hij speelt, zoals altijd, alleen zichzelf, de onverschrokken minnaar. Ook Schoenhals als zijn rivaal is in het gunstigste geval een middelmatige acteur. Desondanks een tamelijk goede komedie. Scenario van Jochen Huth. Camerawerk van Reimar Kuntze.

Die Umwege des schönen Karl

1938 | Komedie

Duitsland 1938. Komedie van Carl Froelich. Met o.a. Heinz Rühmann, Paul Westermeier, Ernst Legal, Leo Peukert en Albert Florath.

Een kelner uit een Duitse badplaats neemt een betrekking in Berlijn aan. Dankzij zijn winsten bij de paardenrennen kan hij in de beste kringen verkeren, totdat hij al zijn geld en zijn baan kwijt is. Een goede rol van Rühmann, minder uitbundig dan men tot dan toe van hem gewend was, zelfs met tragische accenten. Scenario van Philipp Lothar Mayring, Jacob Geis en Harald Braun naar een roman van Paul Enderling. Camerawerk van Reimar Kuntze.

Die Verkaufte Braut

1932 | Muziek

Duitsland 1932. Muziek van Max Ophüls. Met o.a. Jarmila Novotna, Willy Domgraf-Fassbaender, Otto Wernicke, Paul Kemp en Karl Valentin.

Een schoolvoorbeeld hoe een opera verfilmd zou moeten worden, dat helaas te weinig werd nagevolgd. Nieuwkomer Ophüls kreeg veel geld om bij München een Tsjechisch dorp na te bouwen om er een bruisende, hartveroverende kermis te registreren. Valentin is groots als circusclown, en zo goed zijn alle uitvoerenden. Duitsland was vlak voor Hitlers komst een gróót filmland. Scenario van Curt Alexander en Ophüls naar de opera van Smetana en Karel Sabina. Camerawerk van Reimar Kuntze, Franz Koch, Herbert Illig en Otto Wirsching.

Mädchen in Uniform

1931 | Drama

Duitsland 1931. Drama van Leontine Sagan. Met o.a. Carl Froelich, Hertha Thiele, Dorothea Wieck, Emilie Unda en Ellen Schwanneke.

De jonge Manuela von Meinhardis (Thiele) wordt, omdat ze wees is, naar een meisjesinternaat gestuurd. Alleen de jonge lerares juffrouw Von Bernburg (Wieck) probeert haar leerlingen wat toewijding te geven. Manuela dweept met haar lerares en wordt verliefd op haar. Wanneer de directrice dit hoort, bestraft ze Manuela met eenzame opsluiting. Manuela probeert zelfmoord te plegen maar wordt op het laatste moment door haar medescholieren gered. Deze film is als meesterwerk de geschiedenis ingegaan. Er spelen uitsluitend vrouwen in mee en de film is ook in scène gezet door een vrouw. Men heeft het aangedurfd het probleem van de lesbische liefde aan te roeren en de toestanden in Pruissische internaten aan de kaak te stellen. Het scenario is van Christa Winsloe en F.D. Andam, die het toneelstuk Gestern un Heute van Christa Winsloe bewerkten. Het camerawerk is van Reimar Kuntze en Franz Weihmar.

Berlin, die Sinfonie einer Großstadt

1927 | Zwijgende film, Documentaire, Experimenteel

Duitsland 1927. Zwijgende film van Walter Ruttmann.

De jonge Manuela von Meinhardis (Thiele) wordt, omdat ze wees is, naar een meisjesinternaat gestuurd. Alleen de jonge lerares juffrouw Von Bernburg (Wieck) probeert haar leerlingen wat toewijding te geven. Manuela dweept met haar lerares en wordt verliefd op haar. Wanneer de directrice dit hoort, bestraft ze Manuela met eenzame opsluiting. Manuela probeert zelfmoord te plegen maar wordt op het laatste moment door haar medescholieren gered. Deze film is als meesterwerk de geschiedenis ingegaan. Er spelen uitsluitend vrouwen in mee en de film is ook in scène gezet door een vrouw. Men heeft het aangedurfd het probleem van de lesbische liefde aan te roeren en de toestanden in Pruissische internaten aan de kaak te stellen. Het scenario is van Christa Winsloe en F.D. Andam, die het toneelstuk Gestern un Heute van Christa Winsloe bewerkten. Het camerawerk is van Reimar Kuntze en Franz Weihmar.