Kim Ho-jung: cast, camera en geluid.
Er zijn 7 films gevonden.

Nabi

2001 |

Zuid-Korea 2001. Jung Jin-wook. Met o.a. Kim Hyun-sung en Kim Ho-jung.

Address Unknown

2001 | Drama

Zuid-Korea 2001. Drama van Kim Ki-duk. Met o.a. Kim Ho-jung, Shen Zhi-min en Moon Sung-Kun.

Drama van de Koreaanse regisseur Kim Ki-Duk over een dorp waarin het leven wordt gedomineerd door de aanwezigheid van een Amerikaanse luchtmachtbasis. Een jongen is de zoon van een gehandicapte oorlogsveteraan, een meisje mist een oog omdat haar broer haar trof met een speelgoedgeweer, een derde jongen, die zijn moeder in de steek liet, is de zoon van een zwarte Amerikaanse soldaat. De filmtitel slaat op de vergeefse poging van deze moeder om brieven te sturen aan haar vertrokken minaar. De film heeft een ingewikkelde structuur, die op het eerste gezicht rommelig aandoet. Maar er zijn talrijke momenten waarin Kim opnieuw bewijst een van de grote filmtalenten van dit moment te zijn, die met grote energie en veel gevoel voor zwarte humor vertelt van een land vol gewonde mensen.

The Personals

1999 |

Taiwan 1999. Chen Kuo-fu. Met o.a. Wu Bai, Kim Ho-jung, Chin Shih-chieh en Rene Liu.

Drama van de Koreaanse regisseur Kim Ki-Duk over een dorp waarin het leven wordt gedomineerd door de aanwezigheid van een Amerikaanse luchtmachtbasis. Een jongen is de zoon van een gehandicapte oorlogsveteraan, een meisje mist een oog omdat haar broer haar trof met een speelgoedgeweer, een derde jongen, die zijn moeder in de steek liet, is de zoon van een zwarte Amerikaanse soldaat. De filmtitel slaat op de vergeefse poging van deze moeder om brieven te sturen aan haar vertrokken minaar. De film heeft een ingewikkelde structuur, die op het eerste gezicht rommelig aandoet. Maar er zijn talrijke momenten waarin Kim opnieuw bewijst een van de grote filmtalenten van dit moment te zijn, die met grote energie en veel gevoel voor zwarte humor vertelt van een land vol gewonde mensen.

The Hole

1998 | Drama, Experimenteel

Taiwan 1998. Drama van Tsai Ming-liang. Met o.a. Kuei-Mei Yang, Tien Miao, Hsiang-Chu Lin, Lin Kun-huei en Lu Li-chin.

Drama van de Koreaanse regisseur Kim Ki-Duk over een dorp waarin het leven wordt gedomineerd door de aanwezigheid van een Amerikaanse luchtmachtbasis. Een jongen is de zoon van een gehandicapte oorlogsveteraan, een meisje mist een oog omdat haar broer haar trof met een speelgoedgeweer, een derde jongen, die zijn moeder in de steek liet, is de zoon van een zwarte Amerikaanse soldaat. De filmtitel slaat op de vergeefse poging van deze moeder om brieven te sturen aan haar vertrokken minaar. De film heeft een ingewikkelde structuur, die op het eerste gezicht rommelig aandoet. Maar er zijn talrijke momenten waarin Kim opnieuw bewijst een van de grote filmtalenten van dit moment te zijn, die met grote energie en veel gevoel voor zwarte humor vertelt van een land vol gewonde mensen.

Lan yue

1997 |

Taiwan 1997. I-Cheng Ko. Met o.a. Teddy Lo, Chiang Han, David Wang, Leon Dai en Tracy Su.

Drama van de Koreaanse regisseur Kim Ki-Duk over een dorp waarin het leven wordt gedomineerd door de aanwezigheid van een Amerikaanse luchtmachtbasis. Een jongen is de zoon van een gehandicapte oorlogsveteraan, een meisje mist een oog omdat haar broer haar trof met een speelgoedgeweer, een derde jongen, die zijn moeder in de steek liet, is de zoon van een zwarte Amerikaanse soldaat. De filmtitel slaat op de vergeefse poging van deze moeder om brieven te sturen aan haar vertrokken minaar. De film heeft een ingewikkelde structuur, die op het eerste gezicht rommelig aandoet. Maar er zijn talrijke momenten waarin Kim opnieuw bewijst een van de grote filmtalenten van dit moment te zijn, die met grote energie en veel gevoel voor zwarte humor vertelt van een land vol gewonde mensen.

He Liu

1997 | Experimenteel

Taiwan 1997. Experimenteel van Tsai Ming-liang. Met o.a. Lee Kan-sheng, Miao Tien, Lu Hsiao-ling, Chen Chao-jung en Chen Shiang-chyi.

Drie personages in een appartement in Taipei, de hoofdstad van Taiwan. Je krijgt de indruk dat het vreemden voor elkaar zijn, het gaat om vader (Tien), moeder (Hsiao-ling) en hun zoon Lee Xiao-kang (Kan-sheng). Moeder bedient de lift, terwijl vader met pensioen is en een sauna bezoekt, waarvan het merendeel der klanten homo is. De zoon verdoet zijn tijd door doelloos rond te rijden op zijn brommer. Het zouden wel zombies kunnen zijn. Even lijkt het erop dat de omstandigheden hen weer tot leven wekken, maar dat is slechts schijn. Ming-Liang geeft een zeer pessimistisch beeld van het leven in de grote stad. Zijn universum is te gekunsteld en het staat stijf van de symboliek, net zoals de personages die geen enkel contact met elkaar hebben. De film is supertraag en op bepaalde momenten voor een westerse kijker niet te harden, omdat het zo verschrikkelijk saai is. Bovendien is het niet eenvoudig om je in te leven in deze wereldvreemde lieden. Ming-Liang, Yang Pi-ying en Tsai Yi-chun schreven het scenario. Voor de fotografie is Liao Peng-jung verantwoordelijk. Dolby Stereo.

Vive l'amour

1994 | Drama, Komedie, Romantiek, Experimenteel

Taiwan​/​​China​/​​Thailand 1994. Drama van Tsai Ming-liang. Met o.a. Yang Kuei-mei, Chen Chao-jung, Kim Ho-jung, Lee Kang-sheng en Yang Kuei-mei.

Deze film is meer een beeldenreeks dan een drama; meer dan de helft is zonder dialoog. Hsiao-Kang (Lee Kang-Sheng) speelt een jonge verkoper van nissen voor de urnen met het as van de overledenen. Hij is enigszins gestoord, dringt een leegstaand appartement binnen dat toebehoort aan de eeuwig telefonerende, hardwerkende makelaarster May Lin (Yang Kuei-mei), een vrouw van middelbare leeftijd.