Ruud den Drijver: scenario en productie.
Er zijn 6 films gevonden.

Lijmen/Het been

2000 | Drama, Komedie

België​/​​Nederland 2000. Drama van Robbe De Hert. Met o.a. Mike Verdrengh, Koen De Bouw, Willeke van Ammelrooy, Sylvia Kristel en Lou Landré.

Tikje verpolitiekte, toch redelijk boekgetrouwe, zelfs wat plichtmatige Elsschotverfilming Lijmen/Het been over ambitie en schuldgevoel aan de hand van een prachtverhaal over gebakken lucht en hoe het aan de man te brengen. Met Mike Verdrengh als Boorman, directeur van het niet bestaande 'Algemeen Wereldtijdschrift voor Financiën, Handel, Nijverheid, Kunsten en Wetenschappen' en de talentvolle Koen De Bouw als zijn kersverse secretaris Laarmans. Willeke van Ammelrooy won een Gouden Kalf met haar rol van de goedgelovige mevrouw Lauwereyssen, de vrouw met het gezwollen (later houten) been.

Harry Rents a Room

1999 |

Nederland 1999. Hisko Hulsing.

Tikje verpolitiekte, toch redelijk boekgetrouwe, zelfs wat plichtmatige Elsschotverfilming Lijmen/Het been over ambitie en schuldgevoel aan de hand van een prachtverhaal over gebakken lucht en hoe het aan de man te brengen. Met Mike Verdrengh als Boorman, directeur van het niet bestaande 'Algemeen Wereldtijdschrift voor Financiën, Handel, Nijverheid, Kunsten en Wetenschappen' en de talentvolle Koen De Bouw als zijn kersverse secretaris Laarmans. Willeke van Ammelrooy won een Gouden Kalf met haar rol van de goedgelovige mevrouw Lauwereyssen, de vrouw met het gezwollen (later houten) been.

An Amsterdam Tale

1999 |

Nederland 1999. Dorna van Rouveroy. Met o.a. Marjorie Barnes, Gert Jan Louwe, Frank Sheppard, Elske Falkena en Adrian Brine.

Tikje verpolitiekte, toch redelijk boekgetrouwe, zelfs wat plichtmatige Elsschotverfilming Lijmen/Het been over ambitie en schuldgevoel aan de hand van een prachtverhaal over gebakken lucht en hoe het aan de man te brengen. Met Mike Verdrengh als Boorman, directeur van het niet bestaande 'Algemeen Wereldtijdschrift voor Financiën, Handel, Nijverheid, Kunsten en Wetenschappen' en de talentvolle Koen De Bouw als zijn kersverse secretaris Laarmans. Willeke van Ammelrooy won een Gouden Kalf met haar rol van de goedgelovige mevrouw Lauwereyssen, de vrouw met het gezwollen (later houten) been.

Red Light Diaries

1997 | Animatie

Nederland 1997. Animatie van Juan de Graaf.

Tikje verpolitiekte, toch redelijk boekgetrouwe, zelfs wat plichtmatige Elsschotverfilming Lijmen/Het been over ambitie en schuldgevoel aan de hand van een prachtverhaal over gebakken lucht en hoe het aan de man te brengen. Met Mike Verdrengh als Boorman, directeur van het niet bestaande 'Algemeen Wereldtijdschrift voor Financiën, Handel, Nijverheid, Kunsten en Wetenschappen' en de talentvolle Koen De Bouw als zijn kersverse secretaris Laarmans. Willeke van Ammelrooy won een Gouden Kalf met haar rol van de goedgelovige mevrouw Lauwereyssen, de vrouw met het gezwollen (later houten) been.

Intensive Care

1991 | Thriller, Horror

Nederland 1991. Thriller van Dorna van Rouveroy. Met o.a. Koen Wauters, Nada van Nie, Dolf de Vries, George Kennedy en Nora Tilley.

Mislukt regiedebuut van Rouveroy over een bij een verkeersongeval zwaar gewonde chirurg, Kennedy, die na zeven jaar uit een coma ontwaakt en een moordlustig monster blijkt te zijn geworden. Het Vlaamse tienermeisjesidool, zanger Wauters, is verpleger en hij durft te sollen met de comapatiënt wat hem en zijn liefje Van Nie duur komt te staan. Bar slecht, pathetisch en wreedaardig gedrocht, waarvoor het Produktiefonds met een bijdrage van zes ton over de brug kwam. Na een beloftevol debuut als filmacteur in MY BLUE HEAVEN bewijst Wauters dat beminnelijke charme niet volstaat. Gelukkig heeft Van Nie een leuk smoeltje.

Paul Chevrolet en de Ultieme Hallucinatie

1985 | Komedie

Nederland 1985. Komedie van Pim de la Parra. Met o.a. Peter Faber, Jenny Arean, Liz Snoyink, Ellen Vogel en Cas Enkelaar.

Een inventieve, gedeeltelijk geïmproviseerde B-film met Faber als een ontevreden schrijver van detectiveromans, die in een sfeervol gefotografeerd en functioneel benut Amsterdam de ene rare vogel na de andere tegen het lijf loopt. Bewust rommelig en nauwelijks gehinderd door een scenario moet de film het vooral hebben van sterke, geïsoleerde scènes en een aantal opmerkelijke acteurs-prestaties. Met name Faber bewijst nog maar eens zijn grote klasse, hoewel zijn inspanningen voor een groot deel verloren gaan in een eigenzinnig, doelloos geheel waar je als toeschouwer moeilijk vat op krijgt.