Sabine Naud: cast.
Er zijn 11 films gevonden.

La kiné : Le patient 18

1999 | Drama

België​/​​Frankrijk 1999. Drama van Daniel Vigne. Met o.a. Charlotte Kady, Didier Bienaimé, Marco Bisson, Firmine Richard en Pierre Malet.

La Kiné : La clinique blanche

1999 | Drama

België​/​​Frankrijk 1999. Drama van Daniel Vigne. Met o.a. Charlotte Kady, Didier Bienaimé, Marco Bisson, Olia Ougrik en Emmanuelle Bataille.

Navarro : Le parfum du danger

1997 | Misdaad, Familiefilm

Zwitserland​/​​Frankrijk 1997. Misdaad van Nicolas Ribowski. Met o.a. Roger Hanin, Christian Rauth, Daniel Rialet, Jacques Martial en Jean-Claude Caron.

Pêcheur d'Islande

1996 | Drama

Frankrijk 1996. Drama van Daniel Vigne. Met o.a. Anthony Delon, Mathilde Seigner, Stéphane Freiss, Annick Alane en Roland Amstutz.

Noël et après...

1995 | Komedie, Familiefilm

Frankrijk 1995. Komedie van Daniel Vigne. Met o.a. Valérie Kaprisky, Katharine Böhm, François Bernheim, Salomé Stévenin en Romain Deroo.

De elf-jarige Denis (Deroo) is blij dat hij met zijn ouders tijdens de kerstvakantie mee mag naar Senegal. Op het laatste moment gaat het echter niet door. Zijn moeder C[KA1]ecile Crozet (Kaprisky) kan niet weg want ze moet voor haar stichting een Oost-Europees vluchtelingengezin opvangen. Met zijn vader (Bernheim) kan Denis ook niet mee want die moet werken. De jongen is zo ontgoocheld dat hij de moeder Maria (B[KA3]ohm) en haar tien-jarige dochtertje Katia (Stévenin), die tijdelijk bij hen komen inwonen, reeds haat voordat ze gearriveerd zijn. Van haar kant heeft Katia al evenzeer de pest aan haar gedwongen verblijf. Voorspelbaar drama dat zich afspeelt tegen de achtergrond van het kerstgebeuren. Dus weten we reeds vooraf dat beide kinderen uiteindelijk beste maatjes zullen worden. Het spel van de twee jeugdige acteurs is echter hartveroverend en brengt een licht in het oversentimentele scenario van Jean-Claude Isbert en Pierre Colin Thibert. Achter de camera stond Flore Thulliez.

Belle époque

1995 | Drama

Frankrijk​/​​Hongarije​/​​Spanje​/​​Duitsland​/​​Verenigd Koninkrijk​/​​Italië​/​​België​/​​Canada 1995. Drama van Gavin Millar. Met o.a. André Dussollier, Kristin Scott Thomas, Benno Fürmann, Isabelle Carré en Yves Jacques.

Parijs rond 1900. Uitvinder/zakenman Dussollier redt, op de trein, Scott-Thomas die door haar geesteszieke man met de dood bedreigd wordt. Hij wordt op haar verliefd maar zij weigert haar zieke man te verlaten. Fürmann, een anarchist, krijgt de opdracht Dussollier te vermoorden. Zijn aanslag mislukt echter en Dussollier vraagt de jongeman voor hem te werken. Enkele maanden later stelt Dussollier zijn nieuwe uitvinding voor: een roltrap, ontworpen door Fürmann, naar een idee van hemzelf. Deze laatste ontmoet Carré, het nichtje van een kunsthandelaar. Nadat hij haar zijn liefde bekend heeft verdwijnt het meisje. De echtgenoot van Scott-Thomas sterft in het hospitaal in een brand die hijzelf veroorzaakt heeft. De weduwe wil echter niet onmiddellijk een nieuwe relatie beginnen. Fürmann verneemt dat de aandeelhouders Dussollier uit de zaak willen zetten en hij raadt hem aan naar Oostende te gaan voor een conferentie. Hier ontmoet hij Carré en vraagt haar ten huwelijk. Ze accepteert. Hiermee drijft hij een wig tussen zichzelf en zowel Scott-Thomas als Fürmann. Romantische avonturen in de hogere klasse begin twintigste eeuw. De tijdssfeer werd uitstekend gerecreëerd en de overvloedige cast werd met zorg geselecteerd. Een 'Euro-pudding' van grote klasse gemaakt naar een nooit verwezenlijkt scenario dat François Truffaut begin jaren 1980, kort voor zijn dood, schreef samen met Jean Gruault. De verbindende teksten worden gesproken door Jeanne Moreau. Prachtige fotografie van William Lubtchansky. Uitgezonden in drie delen. Formaat 16/9. Stereo.

Julie Lescaut : Rapt

1993 | Misdaad

Frankrijk​/​​Zwitserland​/​​Duitsland 1993. Misdaad van Elisabeth Rappeneau. Met o.a. Véronique Genest, Jérôme Anger, Mouss Diouf, Alexis Desseaux en François Marthouret.

Julie Lescaut (Genest) krijgt een heel vreemd telefoontje. Een babysitter meldt de verdwijning van het kind waarop ze moest passen. Het wordt nog vreemder als de ouders, de familie Beaudoin (Bujeau en Seyrig), onbewogen blijven en verklaren dat het om een misverstand gaat. Het kind is namelijk voor enkele dagen naar een tante in de bergen. Commissaire Julie die het zaakje niet vertrouwt, geeft haar assistent N`Guma (Diouf) opdracht de gangen van de babysitter na te gaan. Een van de betere afleveringen uit de serie die over de illegale handel in babies gaat en die opvalt door de mysterieuze sfeer met een handige spanningsopbouw. Het spel van de bijrollen is echter - zoals gewoonlijk - heel oppervlakkig. Alexis Lecaye schreef het scenario. Het camerawerk is van Flore Thulliez.

Julie Lescaut : La mort en rose

1993 | Misdaad

Duitsland​/​​Zwitserland​/​​Frankrijk 1993. Misdaad van Elisabeth Rappeneau. Met o.a. Véronique Genest, Jérôme Anger, Mouss Diouf, Alexis Desseaux en Roland Amstutz.

Tijdens een routine surveillance `s nachts wordt een agente door een auto aangereden die doorrijdt na het ongeluk. Ze wordt in kritieke toestand naar het ziekenhuis gebracht. Julie Lescaut (Genest) begeeft zich op weg om de gewonde te spreken, maar die is al overleden voordat ze aankomt. De collega van het slachtoffer, Leveil (Rouve) heeft slechts de laatste twee cijfers van het nummerbord van de auto kunnen opschrijven: 61 (het nummer van het departement, Orne). In de haast opgezette wegversperringen en controles mochten niet baten. Diezelfde dag wordt een jonge Roemeense gewurgd aangetroffen in haar huis. Er is weer heel wat werk aan de winkel voor Lescaut en haar ondergeschikten. In deze sinistere moordzaak die leidt naar prostitutie op bestelling door middel van de Minitel en de handel in gestolen auto`s, krijgt de pittige commissaris met de steile rode haren een bijna volmaakte moordenaar tegenover zich. Spannend en goed gemaakt, maar met (te) weinig originele wendingen. Eric Kristy schreef het scenario, dat door Flore Thulliez in beeld gebracht werd.

La peur

1992 | Drama

Frankrijk​/​​Italië 1992. Drama van Daniel Vigne. Met o.a. Marianne Basler, Hanns Zischler, Cinzia De Ponti, Nicola Farron en Maurice Baquet.

Overspelige Basler, moeder van twee kinderen en de vrouw van de bekende Weense advocaat Zischler, bedriegt haar echtgenoot met de jonge concertpianist Farron, die haar les geeft. Als ze zich voorgenomen heeft niet meer stout te zijn, wordt ze geconfronteerd met De Ponti, die zegt de ma[KA4]itresse van haar leraar te zijn en zij begint Basler te chanteren. Basler vreest een schandaal en staat doodsangsten uit. Victor Ha[KA3]im bewerkte voor de tv-verfilming het korte verhaal [KL]Angst[KLE] van Stefan Zweig tot scenario. De sfeer van het tijdperk (1933) en de fraaie produktiewaarden verheffen dit supersentimentele drama enigszins. De mooie fotografie is van Vladimir Smutny. Onder dezelfde titel reeds eerder verfilmd door Robert Rosselini in 1954.

Blue Dulac

1989 | Thriller

Verenigd Koninkrijk​/​​Verenigde Staten 1989. Thriller van Dennis Berry. Met o.a. Simon Dutton, John Astin, Sabine Naud, Camille Naud en Geoffrey Bateman.

The Saint is geschokt als twee van zijn vrienden door een bom worden opgeblazen en hij vertrekt naar Parijs om de zaak te onderzoeken. Tegen het decor van de Franse hoofdstad zien we alle clichés die er maar te bedenken zijn als er een vrouwelijke tweeling in een thriller rondloopt. Zo slecht dat het bijna weer leuk is - maar zelfs dat niet. Dat heeft de beroemde figuur van Leslie Charter niet verdiend!

Le Saint: Un saphir pour des jumelles

1988 | Mysterie

Frankrijk​/​​Verenigd Koninkrijk 1988. Mysterie van Dennis Berry. Met o.a. Simon Dutton, John Astin, Sabine Naud, Camille Naud en Cyrille Artaux.

De figuur The Saint, bedacht door Leslie Charteris, weer terug op het tv-scherm na wellicht de meest indrukwekkende afleveringen met Roger Moore. Een bom ontploft in een appartement en twee Parijse vrienden van The Saint vinden de dood. Hij stelt een onderzoek in dat hem bij een onroerend goed- makelaar doet belanden, die zich van dit middel bedient om iedereen uit de weg te ruimen die tegen zijn uitbreidingsplannen is. Hoewel op de tv de actie en de effecten verloren gaan door het kleine scherm en bij voormalig filmregisseur Dennis Berry de vonken er niet van afspringen, weet het plot voldoende te boeien. Hetzelfde gaat op voor het behoorlijke spel.