Phillippa Giles: productie.
Er zijn 7 films en 1 serie gevonden.

Emma

2009 | Televisieserie, Komedie, Drama, Romantiek

Verenigd Koninkrijk 2009. Televisieserie van Met o.a. Romola Garai, Michael Gambon, Jonny Lee Miller, Jodhi May en Robert Bathurst.

De welgestelde Emma (Garai) heeft weinig problemen, dus heeft ze veel tijd om zich met het liefdesleven van haar vrienden en bekenden te bemoeien. Dat wordt met gefronste wenkbrouwen gadegeslagen door de buurman, de knappe Mr. Knightley (Miller). Deze bewerking van Jane Austens roman wordt door Austen-adepten ook een beetje met gefronste wenkbrouwen bekeken: de makers hebben zich wat vrijheden met het bronmateriaal veroorloofd. Aan de andere kant: het ziet er prachtig uit en er wordt prima geacteerd.

The Peacock Spring

1996 | Romantiek, Historische film

Verenigd Koninkrijk 1996. Romantiek van Christopher Morahan. Met o.a. Peter Egan, Jennifer Hall, Hatttie Morahan, Laura Barneby en Ravi Kapoor.

De welgestelde Emma (Garai) heeft weinig problemen, dus heeft ze veel tijd om zich met het liefdesleven van haar vrienden en bekenden te bemoeien. Dat wordt met gefronste wenkbrouwen gadegeslagen door de buurman, de knappe Mr. Knightley (Miller). Deze bewerking van Jane Austens roman wordt door Austen-adepten ook een beetje met gefronste wenkbrouwen bekeken: de makers hebben zich wat vrijheden met het bronmateriaal veroorloofd. Aan de andere kant: het ziet er prachtig uit en er wordt prima geacteerd.

Ghosts: Three Miles Up

1995 | Horror

Verenigd Koninkrijk 1995. Horror van Lesley Manning. Met o.a. Douglas Henshall, Dan Mullane, Jacqueline Leonard, Ron Oliver en Juri Sewell.

Na verschillende jaren ontmoet John (Mullane) zijn jongere broer Billy (Henshall) weer. Ze besluiten samen een boorttocht te maken over de Britse meren en kanalen. Als Billy zijn broer een fluitje geeft dat deze als kind reeds bezat steken de oude rancunes de kop weer op. Al zetten ze de reis verder toch blijft de spanning tussen beiden groeien. Ze worden gevolgd door een mysterieuze figuur die iets te maken heeft met een vreselijk geheim uit hun jeugd. Onderweg pikken ze Sara (Leonard) op, een jonge vrouw die niets over haar verleden wil zeggen. Ze navigeert hen naar een wild gebied dat niet op de kaart staat. Een onheilspellende sfeer en een zekerheid dat er iets griezelig gebeuren zal houdt de spanning in deze knappe psychologische gruwelgeschiedenis. De aanloop is erg lang, maar het laatste kwartier is een huiveringwekkend staaltje van de opbouw van een griezelsfeer waarbij alle elementen meespelen. Henshall benadrukt zijn emoties een ietsje te veel om geloofwaardig te blijven. Voor de rest een filmpje dat geen enkele liefhebber mag missen. Monique Charlesworth baseerde het scenario op een kort verhaal van Elisabeth Jane Howard. Sfeervolle fotografie van Paul Wheeler.

Ghosts: The Shadowy Third

1995 | Horror

Verenigd Koninkrijk 1995. Horror van Carol Wiseman. Met o.a. Tim Pigott-Smith, Cheryl Campbell, Georgina Cates, Julia McKenzie en Liz Crowther.

In 1945 wordt de jonge verpleegster Margaret Randolph (Cates) in dienst genomen door Dr. Maradick (Pigott-Smith) om diens zieke vrouw te verzorgen. Volgens de huishoudster Mrs. Amberson (McKenzie) lijdt Mrs. Maradick (Campbell) aan hallucinaties. Terwijl ze op de dokter wacht merkt Margaret een klein meisje op dat met een bal speelt. Wat later beweert Mrs. Maradick dat dit haar dochtertje is dat enkele jaren geleden door haar man vermoord werd. Margaret kan dit moeilijk geloven daar ze het meisje nog meermaals ziet spelen, zonder dat ze erin slaagt contact met haar te krijgen. Mrs. Maradick is er nu van overtuigd dat haar man haar wil vermoorden om aan haar geld te kunnen. Verward vertelde spookgeschiedenis die elke pointe mist. De sfeer wordt goed opgebouwd maar leidt nergens naartoe en de climax slaat nergens op. Een zwakkere aflevering in een reeks die kwalitatief op hoog niveau staat. Monique Charlesworth baseerde het scenario op een kort verhaal van Ellen Glasgow. Achter de camera stond Witold Stok.

Ghosts: The Chemistry Lesson

1995 | Horror

Verenigd Koninkrijk 1995. Horror van Terry Johnson. Met o.a. Samantha Bond, Alan Cumming, Jack Klaff, Louise Rea en Sylvia Syms.

Philip (Cumming) is een wat verlegen leraar die samen met Maddy (Bond), op wie hij heimelijk verliefd is, en hun leerlingen kampeert in de buurt van een stenen heksenkring. `s Nachts is hij getuige van een groep mensen die naakt in de cirkel dansen. Hij wordt opgemerkt door Heloise (Rea), een vroegere studente van hem. Het lijkt wel of hij met haar zijn schroom verliest. Het meisje is in het bezit van de armband die Maddy eerder op de dag verloren was. Tot haar eigen verbazing voelt Maddy zich de volgende dag erg aangetrokken tot Philip, waarin ze voordien nooit iets speciaal zag. Hoe ze zich er ook tegen verzet ze kan hem niet uit haar hoofd zetten, zelfs als dit betekent dat ze hierdoor haar man Trevor (Klaff) moet verliezen. Maar dan beginnen er vreemde dingen te gebeuren rond Maddy. Originele en bijzonder spannend vertelde hekserijcocktail zoals enkel de Engelsen die kunnen serveren. De sfeer wordt langzaam maar zeker opgebouwd naar een zenuwslopende climax. Ongetwijfeld de meest huiveringwekkende aflevering van deze griezelreeks. Regisseur Johnson schreef zelf het boeiende scenario. Achter de camera stond Paul Wheeler.

Ghosts: Massage

1995 | Horror

Verenigd Koninkrijk 1995. Horror van Lesley Manning. Met o.a. Kevin McNally, Teresa Banham, Patricia Kerrigan, Eamon Boland en Patrick Driver.

Craig Byatt (McNally) is totaal overwerkt. Zijn vrouw Wendy (Banham) begint zich zorgen te maken en stuurt hem naar een masseuse. Aanvankelijk vindt hij veel baat bij de massages van Judith Septon (Kerrigan), een new age-masseuse die met ongewone therapieën werkt. Het lijkt wel of Craig tien jaar jonger wordt. Dan begint hij last te krijgen van hallucinaties en gaat hij zich vreemd gedragen. Bovendien denkt hij dat Judith hem doorlopend volgt. Een huiveringwekkend verhaal dat vanaf het begin doordrongen is van een onduidbare dreiging. De climax is letterlijk adembenemend. Kerrigan speelt een personage dat je steeds weer verrast door haar onvoorspelbaarheid. Goed in elkaar gestoken scenario van Stephen Volk. De camera was in handen van Simon Archer.

Ghosts: I'll Be Watching You

1995 | Horror, Actiefilm

Verenigd Koninkrijk 1995. Horror van John Strickland. Met o.a. Derrick O'Connor, David Hayman, Anita Dobson, Bernard Latham en Gary Sefton.

Jack Rudkin (O`Connor) is een harde kerel. Hij zit al twintig jaar in de gevangenis. Hij werd tot levenslang veroordeeld wegens de moord op een politieman. Hij is ervan overtuigd dat zijn vrouw Suzi (Dobson) hem bedriegt. Na een bijna-dood ervaring gaat hij het fenomeen bestuderen van het uit het lichaam treden. Met de kennis die hij uit boeken vergaart, gekoppeld aan yoga-oefeningen slaagt hij erin zijn lichaam te verlaten. Hij ontdekt niet enkel dat Suzi hem bedriegt met zijn broer Les (Hayman), maar dat deze bovendien het zaakje opzette dat hem in de gevangenis bracht. Spannend uitgewerkte griezelthriller met een claustrofobische climax. O'Connor verpersoonlijkt een angstwekkend duivels personage, maar in de tweede helft wordt het scenario van Stephen Volk banaal en betreedt het al te bekende paden. Fotografie van Paul Wheeler.

Ghosts: Blood And Water

1995 | Horror

Verenigd Koninkrijk 1995. Horror van Terry Jackson. Met o.a. Paul Rhys, Moira Brooker, Ian Shaw, Nicholas Farrell en Wendy Morgan.

Augustus 1942. Ondanks de hevige gevechten krijgen Britse soldaten toch de gelegenheid om in verlof te gaan naar huis. Op de trein ontmoet Alex McClean (Shaw) de eigenaardige Peter Buckle (Rhys). Beiden zijn getekend door de helse strijd. Peter heeft geen plaats om naartoe te gaan dus nodigt Alex, die samenleeft met zijn zus Angela (Brooker), hem uit om zijn verlof bij hen door te brengen. Ondanks het feit dat Alex lijdt onder een shell shock hebben ze toch een fijne tijd. Natuurlijk kon het niet uitblijven: Angela en Peter worden verliefd en besluiten te trouwen. Maar wat een sprookjesachtige huwelijksnacht had moeten worden draait uit op een gruwelijke nachtmerrie. Een spookverhaal waar niet de minste dreiging van uitgaat. Je moet trouwens het einde zien om te merken waar de fantastiek zit. De rest is een vervelend romantisch melodrama met ongeloofwaardige personages. Regisseur Johnson baseerde zijn scenario op het (veel verrassendere) korte verhaal van Ronald Duncan. Paul Wheeler stond achter de camera.