Philip H. Reisman jr (1916-1999): scenario.
Er zijn 3 films gevonden.

The Private History of a Campaign that Failed

1982 | Drama, Oorlogsfilm, Historische film

Duitsland​/​​Verenigd Koninkrijk 1982. Drama van Peter H. Hunt. Met o.a. Joseph Adams, Gary MyCleery, Roy Cockrum, Harry Crosby en Pat Hingle.

De tv-bewerking van Mark Twains korte verhaal uit de titel met daarin verwerkt zijn novelle The War Prayer, die beiden zijn persoonlijke ervaringen en meningen over de Amerikaanse Burgeroorlog omvatten. Jongens, die nauwelijks volwassen zijn, worden naar het front gestuurd met verheerlijkende ideeën over de oorlog. Op goed advies van een officier houden ze zich gedekt totdat ze met z'n allen een cavalerist doden. De ontgoocheling is groot. Scenario van Philip Reisman Jr. en camerawerk van Walter Lassally.

All the Way Home

1963 | Drama

Verenigde Staten 1963. Drama van Alex Segal. Met o.a. Jean Simmons, Robert Preston, Aline MacMahon, Pat Hingle en Michael Kearny.

Wanneer Preston bij een verkeersongeval om het leven komt, is dit een traumatische belevenis voor zijn vrouw Simmons en hun kinderen. Maar dankzij Simmons inzet komen de kinderen deze tegenslag te boven en beginnen ze een nieuw leven. Sterke evocatie van het leven in een klein stadje in het Amerika rond 1915, met knappe vertolking van Simmons. Boris Kaufman stond achter de camera van dit intelligent en charmant opgebouwd, maar deprimerend melodrama. Philip Reisman Jr. baseerde zijn scenario op het toneelstuk van Tad Mosel, dat op zijn beurt ontleend was aan de roman A Death in the Family van James Agee. Bernard Green componeerde een pakkende score.

The Tattooed Stranger

1950 | Misdaad, Mysterie, Film noir, Thriller

Verenigde Staten 1950. Misdaad van Edward Montagne. Met o.a. John Miles, Walter Kinsella, Patricia Barry, Frank Tweddell en Rod McLennan.

Voordat regisseur Edward Montagne (1912-2003) begin jaren vijftig op tv-productie overschakelde, draaide hij voor de RKO-studio nog enkele seriewerkjes, waaronder deze in New York grotendeels op locatie geschoten politiefilm. Twee rechercheurs moeten een in een gestolen auto in Central Park aangetroffen vrouwenlijk identificeren aan de hand van één tatoeage en vervolgens de moordenaar(s) traceren. Voorbij het dertien-in-een-dozijn-verhaaltje en de plichtmatige regie biedt deze bijna documentair gefotografeerde, noir-achtige thriller een fascinerende rondgang door de pre-renovatiebuurten van The Big Apple in de late jaren veertig. Een no-budget Naked City voor connaisseurs van genre-obscura.